Gå til innhold

Del ditt beste lifehack innen velvære, hudpleie og kosmetikk (lavterskel!)

LinnLo

Anbefalte innlegg

Her er mine kjedelige råd, men for min del de aller viktigste for å se fresh ut: 

+ Nok søvn. 

+ Nok vann. 

+ Ingen/lite alkohol. 

+ Et variert kosthold (eventuelt tilskudd av omega 3 og Multivitaminer). 

+ Nok mosjon. 

Ellers når det gjelder hudpleie og kosmetikk, less is more. Jeg liker også å regelmessig farge bryn og vipper, da ser jeg såpass fresh ut at jeg ikke føler jeg trenger sminke meg viss jeg ikke har tid eller vil. 

Anonymkode: 87902...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden det åpenbart har gått sport i å sparke inn vidåpne dører og inflasjon i selvfølgeligheter :murvegg:, så skal mitt besyv bestå av å komme med et tips som faktisk er
1. Lavterskel
2. Ikke koster veldig mye (men hvis utelatelse raskt kan bli en svindyr affære)
3. Ikke tar mer enn maks ti minutter daglig
4. Har vitenskapelig beviste fordeler
5. Er sykdomsforhindrende (også vitenskapelig belagt) 

Vidundertiltaket jeg snakker om, er ... fanfare ... TANNHYGIENE! Rattatataaa! :juhu::danse2: :juhu::danse2: :juhu::danse2: :juhu:
Tannbørste, tannkrem, og tanntråd - og for luksus i hverdagen: Munnskylling

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (1 time siden):

Siden det åpenbart har gått sport i å sparke inn vidåpne dører og inflasjon i selvfølgeligheter :murvegg:, så skal mitt besyv bestå av å komme med et tips som faktisk er
1. Lavterskel
2. Ikke koster veldig mye (men hvis utelatelse raskt kan bli en svindyr affære)
3. Ikke tar mer enn maks ti minutter daglig
4. Har vitenskapelig beviste fordeler
5. Er sykdomsforhindrende (også vitenskapelig belagt) 

Vidundertiltaket jeg snakker om, er ... fanfare ... TANNHYGIENE! Rattatataaa! :juhu::danse2: :juhu::danse2: :juhu::danse2: :juhu:
Tannbørste, tannkrem, og tanntråd - og for luksus i hverdagen: Munnskylling

Haha godt det ikke bare jeg som synes denne tråden blir helt latterlig av alle som skal komme med selvfølgeligheter........... Kul tråd, ødelagt av oldiser og "husk å drikke vann"-guruer.

Anonymkode: af4e1...4ae

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns tråden er litt ødelagt av alle som omtrent skal skryte på seg at de ikke bruker mye sminke og generelt mas om å ikke bruke sminke. 

Lifehacks handler mer om smarte ting vi kan gjøre MED produktene ikke, "ikke bruk produkter, vær naturlig". Det er ikke noe hack.

Anonymkode: c5ab5...0dd

• Liker 15
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blå mascara gir en veldig fin sminkeffekt for brune øyne. Jeg tenker ikke på den knallblå typen som er trendy nå, men feks den billige marineblå mascaraen til MaxFactor. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker en fantastisk god olje under øynene. Den bruker jeg før jeg legger meg om kveldene, og under sminken på morgningen. Har helt sluttet med concealer under øynene da jeg begynte på oljen. Fikk mer fremtreden rynker med concealer. 

Føler jeg meg trøtt i løpet av dagen på jobb, så tar jeg frem denne oljene og klapper litt under øynene (den er beregnet til å ha under øynene).

Har også en maskin (skin toner). Den strammer opp huden og jeg har fått mer markert hake og ser ut som jeg har tatt fillers i kinnene (noe jeg ikke har gjort).

Var hos hudpleier i dag og fikk høre at jeg har veldig fin og spenstig hud (jeg er 46).

Jeg spiser mye nøtter, drikker mye vann, tar sunne fettsyrer og spiser lavkarbo kosthold 

Jeg røykte som en svamp i tenårene og hadde dårlig hud (masse kviser).

Tar også kosttilskudd som gir sterkere hår, negler og hud. Jeg ser yngre ut i dag enn for to år siden (har vært veldig flink de siste årene med både hudpleie, kosthold og moderat sminke).

Anonymkode: 4659d...d50

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.2.2024 den 21.53):

- En slags øyemaske som ligger i kjøleskapet, perfekt når jeg våkner med hovne øyne.

- Karbamid mot tørr og kløende hud. Carbaderm er fint, men jeg har også brukt en rimelig variant fra Normal med god effekt.

- Tea Tree olje på urenheter.

- Drikke nok vann.

- Å passe på luftfuktigheten hjemme - 

- Fuktighetskrem med lett selvbruningseffekt har vært veldig deilig når jeg føler meg blek og gusten om vinteren.

Anonymkode: ea9c5...b70

Hvilken fuktighetskrem er det?

Anonymkode: a4444...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt aller beste tips for å fjerne og redusere rynker er silikonpads. Koster under 40 kroner på Temu, og fungerer helt sinnsykt bra. Trodde ikke mine egne øyne. Halslinjene ble borte på bare noen dager. 

Anonymkode: 60b59...2c5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.1.2024 den 13.29):

Drikke masse vann og påføre babyolje i dusjen, 50 år og uten rynker

Anonymkode: bd5ae...339

Da har du 100% ikke mimikk rynker. Du prater ikke slik pannen din beveger seg. For da nyter det ikke med baby olje eller noe😅

Anonymkode: 6c32e...a94

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.2.2024 den 0.30):

Får man det som rynkekrem? Trodde bare det var de som sliter med kviser og problemhud som fikk det

Anonymkode: b3ff3...80f

Nettelegevakt.no skriver ut Tretinoin (cordes vas) for rynker, bare send inn bilde så har du resept på 2 minutter. Men begynn forsiktig, og bruk solkrem!

Anonymkode: d7083...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Ser flere synes tråden har blitt "ødelagt."

Som sagt så ønsket jeg lavterskel, og alle råd og triks er velkommen- men håper også på litt mer "hacks" 😊 Tenkte litt av typen noe du gjør eller et produkt du bruker på en annerledes måte som kan gi noen "aha" opplevelse som et tips, ikke nødvendigvis hvilke gode vaner man har som "alle vet" at man burde ha (drikke vann, droppe alkohol, osv.) 

Utfordrer dere til å dele de tipsene dere deler med venninne deres, som er litt utradisjonelle og har gjort en forskjell, og som ikke er "allmennkunnskap" :)

Hilsen TS

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mitt aller beste tips for å fjerne og redusere rynker er silikonpads. Koster under 40 kroner på Temu, og fungerer helt sinnsykt bra. Trodde ikke mine egne øyne. Halslinjene ble borte på bare noen dager. 

Hei!Vurder å prøve silkonpads selv. Er temu trygg side å handle fra?

Anonymkode: 11333...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja! Men bruk Klarna, ikke legg inn kredittkort.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aquaphor

Aquaphor er helt fantastisk på tørre lepper, men har dere prøvd det på vippene? Jeg prøvde på å krølle vippene på lørdag morgen og så påføre litt aquaphor på vippene (ikke etterfult av mascara, går for en mer naturlig look i helgen om jeg ikke har særlig planer). Vippene holdt bøyen vel så det gjennom hele dagen, hele søndagen, og tilogmed på mandag morgen så så det ut som jeg hadde krøllet vippene mine for snaue 5 minutter siden. 

Normalt har jeg pinnrette vipper som ikke holder bøy med mindre jeg tyr til vannfast mascara. Aquaphor på vippene var som et midlertidig vippeløft.

Synes ikke at det fungerer like bra om jeg påfører vanlig mascara over, men tror det har mer med at jeg ikke klarer å finne en mascara som ikke drysser eller gnis ut. 

Anonymkode: 70a29...6a0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Absolutt! Men foretrekker å betale med Klarna for sikkerhets skyld. Hadde ikke noe særlig troa, men tror faktisk jeg kan avbestille Restylanetimen til filler på hals. Fungerte helt sinnsykt bra.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Absolutt! Men foretrekker å betale med Klarna for sikkerhets skyld. Hadde ikke noe særlig troa, men tror faktisk jeg kan avbestille Restylanetimen til filler på hals. Fungerte helt sinnsykt bra.

Supert, takk for svar😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Bruker en fantastisk god olje under øynene. Den bruker jeg før jeg legger meg om kveldene, og under sminken på morgningen. Har helt sluttet med concealer under øynene da jeg begynte på oljen. Fikk mer fremtreden rynker med concealer. 

Føler jeg meg trøtt i løpet av dagen på jobb, så tar jeg frem denne oljene og klapper litt under øynene (den er beregnet til å ha under øynene).

Har også en maskin (skin toner). Den strammer opp huden og jeg har fått mer markert hake og ser ut som jeg har tatt fillers i kinnene (noe jeg ikke har gjort).

Var hos hudpleier i dag og fikk høre at jeg har veldig fin og spenstig hud (jeg er 46).

Jeg spiser mye nøtter, drikker mye vann, tar sunne fettsyrer og spiser lavkarbo kosthold 

Tar også kosttilskudd som gir sterkere hår, negler og hud. Jeg ser yngre ut i dag enn for to år siden (har vært veldig flink de siste årene med både hudpleie, kosthold og moderat sminke).

Hvilken olje?

Hva heter maskinen/ merke?

Anonymkode: bc11c...45a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kva er olje er dette? Høyrest jo magisk ut! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kanskje greit å skrive hva denne fantastiske oljen heter når man først skal tipse. 

Anonymkode: e12dd...c96

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...