AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #81 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 2.2.2024 den 0.30): Får man det som rynkekrem? Trodde bare det var de som sliter med kviser og problemhud som fikk det Anonymkode: b3ff3...80f Ja , men man må til hudlege. Anonymkode: 1f0ef...a2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #82 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja , men man må til hudlege. Anonymkode: 1f0ef...a2e Det må du på ingen måte, du kan bare sende inn forespørsel hos en nettlege så får du resept med en gang. Gjorde det selv på søndag. Anonymkode: af4e1...4ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LinnLo Skrevet 8. februar 2024 Forfatter #83 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja , men man må til hudlege. Anonymkode: 1f0ef...a2e Isotretinoin: tablettkur mot akne, fås av hudlege, en potensielt alvorlig medisinsk kur. Tretinoin: sterk krem, kan brukes mot både akne og rynker/pigmenteringer, fås hos vanlig lege/hudlege eller f.eks nettlegevakt.no og lignende tjenester på nett som skriver ut mot at du sender inn bilde. De skriver ut for rynker og pigmentflekker, ikke bare akne. Disse er typisk Retirides, Cordes vas etc. Medisinske kremer som krever at du unngår sola når de brukes, er nøye på solfaktor etc, men dette får man grundig beskjed om av lege. Dette har vært diskutert her i tråden før, så vi legger den "ja/nei" til hvor man får disse død nå, og går videre med hacksene våre 😊 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #84 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hvilken olje? Hva heter maskinen/ merke? Anonymkode: bc11c...45a Oljen er fra dermaspa og heter Barbary fig seed oil. Ansikt maskinen er en Micro Face-Lifter. Finnes flere typer der ute. Jeg kjøpte en på eBay, men vurdere å kjøpe meg en ny og litt dyrere med garanti (den virker bare av og til nå ☹️). Anonymkode: 4659d...d50 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2024 #85 Del Skrevet 8. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Oljen er fra dermaspa og heter Barbary fig seed oil. Ansikt maskinen er en Micro Face-Lifter. Finnes flere typer der ute. Jeg kjøpte en på eBay, men vurdere å kjøpe meg en ny og litt dyrere med garanti (den virker bare av og til nå ☹️). Anonymkode: 4659d...d50 Lik denne her https://www.currentbody.com/products/nuface-mini-facial-toner?variant=40654871003180¤cy=NOK&del_country=NO&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMItemE-JGchAMVSxeiAx0gBww9EAQYDyABEgLf_vD_BwE Anonymkode: 4659d...d50 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia mater Skrevet 8. februar 2024 #86 Del Skrevet 8. februar 2024 Sliter mye med tørre lepper og har funnet min livredder med Camphoratum fra apoteket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #87 Del Skrevet 9. februar 2024 Så fin tråd!😄 Jeg har bestilt meg både silikonpads fra temu og olje fra Dermaspa 😀 Mitt tips er å aldri la det gå mer enn et minutt fra jeg kommer ut av dusjen før jeg har hatt fuktighet i ansiktet. (Så det i en dokumentar om russiske kvinners skjønnhetspleie) Jeg bruker for tiden Madagaskar centella fra skin 1004, og så cosrx advanced snail mucin. Deretter vanlig fuktighetskrem. På kvelden bruker jeg the Ordinary granactive retinoid 5 % in squalane, som har vært helt fantastisk for meg. Anonymkode: b5ed8...766 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #88 Del Skrevet 10. februar 2024 Har prøvd dette med å bare bruke olje i fjeset og ingen andre produkter (brukte solkrem så klart), men det fungerte ikke særlig bra for meg (er 42). Fikk merkbart mer linjer/rynker og mer ujevn ansiktsfarge selv om huden hadde nok fukt og ikke ble tørr. Så nå etter et halvt år med "naturlig" er jeg tilbake til produktene mine og jeg kan se effekt på hudtone og mindre dype linjer allerede etter tre uker. Tror det handler om å ha litt kunnskap slik man kan velge riktig produkter til sin hud, så vil man få effekt. Ett av mine beste hack gjelder å minimere utseende på porer på nesa: Bruk først en vanlig klut som du fukter i så varmt vann du orker (ikke brenn huden så klart) og legg den over nesa for å åpne porene. Gjør dette et par ganger. Ta så en oljerens (jeg har brukt en fra Biotherm) og gni og gnukk rundt om kring på nesa i ca 1 minutt. Trodde ikke dette skulle virke første gang jeg prøvde det, men det fjerner faktisk så mye mer av smusset som ofte ligger i fanget i porene og som gjør at de synes bedre. Skyll av rensen. Jeg bruker så en liten dråpe Salisylic Acid (Ordinary), lar det tørke, deretter en dråpe Niacinamide (også Ordinary). Porene har blitt merkbart mindre synlig ila de tre ukene jeg har holdt på med dette. Er mulig at jeg bare var skikkelig dirty etter mitt "naturlige" halvår selvfølgelig, men jeg synes porene er bedre enn noen sinne. Et annet tips er å bruke en dusjolje som barberingskrem på ømfintlige steder. Synes det er bedre enn balsam, da balsam fort kan klø litt på min hud. Anonymkode: 23da4...831 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #89 Del Skrevet 11. februar 2024 Jeg blander noen dråper tea tree oil i dusjsåpa mi, mot urenheter på kroppen. Det fungerer også godt å blande noen dråper i fuktighetskremen og smøre på områder det man er plaget. I perioder der jeg er plaget med utbrudd, drypper jeg gjerne også i en dråpe når jeg skal smøre ansiktet, blander med kremen, og smører på. Litt transparent pudder på øyevippene og rundt øynene hjelper maskaraen å sitte bedre om man har litt oljete øyelokk. Anonymkode: ea9c5...b70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoia Skrevet 11. februar 2024 #90 Del Skrevet 11. februar 2024 (endret) Lufttørke hår, kropp og også ansikt etter vask. Bare skyve vannet av med hender. Unngå heldekkende pudder, foundation, kun av og til. Børste lepper med tannbørsten, så får en naturlig farge. Bruke pinsett for ansiktshår, lyse hår er helt OK. Jeg tåler nesten ingenting av det jeg kjøper, så jeg bruker minst mulig. Vasker meg selvfølgelig, men begrenser greier jeg bruker. Blir fort slapp av produkter. Nå er det ut av KG. Endret 11. februar 2024 av Hoia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoia Skrevet 11. februar 2024 #91 Del Skrevet 11. februar 2024 Hoia skrev (22 minutter siden): Lufttørke hår, kropp og også ansikt etter vask. Bare skyve vannet av med hender. Unngå heldekkende pudder, foundation, kun av og til. Børste lepper med tannbørsten, så får en naturlig farge. Bruke pinsett for ansiktshår, lyse hår er helt OK. Jeg tåler nesten ingenting av det jeg kjøper, så jeg bruker minst mulig. Vasker meg selvfølgelig, men begrenser greier jeg bruker. Blir fort slapp av produkter. Nå er det ut av KG. Jeg tror ikke det er helt tiden for verken mascara eller oljer, en må i så fall lete etter noen gode i mengden. Det er en del fake råd her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #92 Del Skrevet 11. februar 2024 Bruker Frownies mellom øyenbrynene om natten (og dagen om jeg har hjemmekontor). Trenger ikke botox. Anonymkode: 1acb6...dd7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 11. februar 2024 #93 Del Skrevet 11. februar 2024 Jeg bruker Garnier Pure Active skrubb i ansiktet når jeg dusjer. For å være ærlig ser jeg ikke så mye fra eller til i speilet, men det føles veldig forfriskende, huden virker mindre oljete. Og de gangene jeg ikke har brukt ei stund og så starter opp igjen har jeg plutselig fått komplimenter på "frisk hud" (blir tatt på senga hver gang da alt jeg ser er porer, tørr hud, kviser etc etc). Av alle renseprodukter til ansiktet jeg har prøvd er denne den eneste som ikke har tørket ut og irritert huden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2024 #94 Del Skrevet 11. februar 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Bruker Frownies mellom øyenbrynene om natten (og dagen om jeg har hjemmekontor). Trenger ikke botox. Anonymkode: 1acb6...dd7 Jeg har prøvd de, men synes det var vanskelig å gå dem til å sitte fast i pannen. Kanskje jeg gjorde noe feil.. Anonymkode: 11333...8c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2024 #95 Del Skrevet 13. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 11.2.2024 den 1.45): Bruker Frownies mellom øyenbrynene om natten (og dagen om jeg har hjemmekontor). Trenger ikke botox. Anonymkode: 1acb6...dd7 Hvor kjøper du dette? Anonymkode: d8c7f...b0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hoia Skrevet 13. februar 2024 #96 Del Skrevet 13. februar 2024 Jeg fikk utrolig tørr hud av en varme-ovn hjemme, som jeg hadde i et rom, det går seg til, men det er ubehagelig. Så nå er det kun ull og åpne vinduer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
medlem555 Skrevet 19. februar 2024 #97 Del Skrevet 19. februar 2024 Oi, dette var spennende tema Mine tips: 1. Lurt med øyedråper som blekner det hvite i øynene når man har sovet dårlig (eller er småbarnsforelder som meg). Hvit/lys kayal på vannlinjen gjør også underverket for å se mer uthvilt ut. 2. Riktig rødfarge på kinnene gjør meg myyyye freshere, men viktig å finne farge som er helt identisk med min egen og påføre litt høyere enn det som er vanlig, og ikke over hele kinnet. Dette gir en merkbar llfting-effekt. 3. Microstrøm-apparat gjør underverket hvis man har tendens til å være hoven i ansiktet på morgenen. Det er denne hevelsen som fører til at ansiktet begynner å "skli nedover" etterhvert. 4. Nioxin -produkter mot hårfall ♥ spesielt i kombinasjon med aponeurosis massage. 5. Finne ut hvilken "sesong" man er med tanke på farger som passer deg og bruke bare dem rundt ansiktet. Jeg har funnet ut at jeg er mørk høst, og det er helt utrolig hvor mye penere jeg er i mine farger og hvor mye tid og penger ble bortkastet på å bruke farger som ikke kler meg 6. Retinoider for huden er omtrent det eneste som gir en reell effekt for å forbedre huden hjemme. Ipl-teknologi på en salong for å bli kvitt pigmentering i huden, som er aldestegn i mye større grad enn rynker. Folk burde seriøst slutte å bry seg så mye om rynker. 7. Kontrastdusj kombinert med tørrbørsting kan stramme opp huden på kropoen og gjøre den mye mer fast og elastisk. Og spesielt bruk av tørr børste er omtrent det eneste som ga god effekt mot cellulitt. 8. Intermittent fasting fungerte veldig bra for med og hjalp meg å gå ned i vekt og holde vekta mens jeg fortsatt følte at jeg spiser godt og nyter livet. 9. Kontroversjielt, men plastiskkirurgi utført av en god kirurg er noe som ingen blir i stand til å legge merke til om du har mulighet til å forsvinne for et par- tre uker, og som kan gjøre deg så mye penere. Viktig: bytt frisure og gjerne klesstilen litt når du skal tilbake på jobb f.eks, slik at alle tenker det er dette som kler deg så utrolig godt ))) 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 20. februar 2024 #98 Del Skrevet 20. februar 2024 Mine beste "hacks" når det gjelder hudpleie er: - å bruke rikelig med renseprodukt og massere produktet varsomt inn i huden i minst 1 minutt, gjerne ennå litt lenger. Da sikrer jeg at alt av sminke og solkrem faktisk løses opp av renseproduktet. - å bruke fuktspray mellom hvert trinn i hudpleierutinen. Det har gjort en stor forskjell for min dehydrerte hud🙂 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2024 #99 Del Skrevet 20. februar 2024 Pannelugg for å skjule rynker Skulle ønske damer kunne ha bart og skjegg😂 Anonymkode: e8473...6e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #100 Del Skrevet 21. februar 2024 Profhilo 🤩 møtte opp og trodde jeg trengte fillers i alle vinkler, men legen foreslo heller profhilo. Det gir meg ikke risiko for å bli et fillers-tryne med fyll som migrerer, men det har gitt meg akkurat så mye boost at linjene er glattet ut og spensten og gløden er tilbake!! 🤩 Anonymkode: af4e1...4ae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå