AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #1 Skrevet 23. januar 2024 Noen har bestilt en reise og sikkert ved en feil lagt inn feil emailadresse slik at billetter kom til meg. Nederst i mailen har flyselskapet skrevet at hvis man ikke er riktig mottaker så skal man ta reply på mailen. Jeg ser at mailadressen er en noreply adresse og lurer derfor på om den i det hele tatt når fram i retur? Har sendt melding til nummeret som sto på bestillingen og gitt beskjed i tilfelle. Noen som vet noe om dette med returmailen jeg må sende. Ser ut som de har en slags policy på slike mailer med billetter. Mailen jeg har fått er ekte og ikke spam. Kundeservice er stengt så ble litt stressa. Noen som vet noe om hva man bør gjøre? Anonymkode: e1654...828
KaraThrace Skrevet 23. januar 2024 #2 Skrevet 23. januar 2024 Ikke en damn shit. Du har gjort mer enn nok. Slett den om den gir deg så angst eller ubehagelige følelser som det virker som at den gjør. ☺️ 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #3 Skrevet 23. januar 2024 Hvilket flyselskap er det? Anonymkode: ffa2a...23d
Grüner Skrevet 23. januar 2024 #4 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Noen har bestilt en reise og sikkert ved en feil lagt inn feil emailadresse slik at billetter kom til meg. Nederst i mailen har flyselskapet skrevet at hvis man ikke er riktig mottaker så skal man ta reply på mailen. Jeg ser at mailadressen er en noreply adresse og lurer derfor på om den i det hele tatt når fram i retur? Har sendt melding til nummeret som sto på bestillingen og gitt beskjed i tilfelle. Noen som vet noe om dette med returmailen jeg må sende. Ser ut som de har en slags policy på slike mailer med billetter. Mailen jeg har fått er ekte og ikke spam. Kundeservice er stengt så ble litt stressa. Noen som vet noe om hva man bør gjøre? Anonymkode: e1654...828 Dette lukter muffens. Høres ut som svindel. Ikke svar på mailen, men ring kundeservice til flyselskapet i morgen! 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #5 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Noen har bestilt en reise og sikkert ved en feil lagt inn feil emailadresse slik at billetter kom til meg. Nederst i mailen har flyselskapet skrevet at hvis man ikke er riktig mottaker så skal man ta reply på mailen. Jeg ser at mailadressen er en noreply adresse og lurer derfor på om den i det hele tatt når fram i retur? Har sendt melding til nummeret som sto på bestillingen og gitt beskjed i tilfelle. Noen som vet noe om dette med returmailen jeg må sende. Ser ut som de har en slags policy på slike mailer med billetter. Mailen jeg har fått er ekte og ikke spam. Kundeservice er stengt så ble litt stressa. Noen som vet noe om hva man bør gjøre? Anonymkode: e1654...828 Det pleier vel å stå nederst i e-mailer hvilken adresse du kan sende til om det er no-reply. Hvis du velger videresend i stedet for reply og setter inn den adressen så kommer det nok riktig. Og er det ikke noen sånn emailadresse nederst i mailen så har de sikkert en mail hvis du sjekker nettsiden til flyselskapet. Anonymkode: 1c9ac...fbf
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #6 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det pleier vel å stå nederst i e-mailer hvilken adresse du kan sende til om det er no-reply. Hvis du velger videresend i stedet for reply og setter inn den adressen så kommer det nok riktig. Og er det ikke noen sånn emailadresse nederst i mailen så har de sikkert en mail hvis du sjekker nettsiden til flyselskapet. Anonymkode: 1c9ac...fbf Jeg har nettopp sjekket og det står ikke noe adresse nederst i mailen, men når jeg trykker på avsender øverst i mailen står det en no-reply addresse som jeg vet er riktig etter å ha sjekket. Så da er det kanskje greit å ta en reply og sende den rett i retur kanskje? Anonymkode: e1654...828
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #7 Skrevet 23. januar 2024 Grüner skrev (5 minutter siden): Dette lukter muffens. Høres ut som svindel. Ikke svar på mailen, men ring kundeservice til flyselskapet i morgen! Etter å ha tenkt litt så tror jeg at jeg venter med å gjøre noe før jeg har tatt det på chatten med kundeservice hos flyselskapet i morgen tidlig. Har jo fått bookingnummer og alt og etternavnet ligner på mitt så det kan jo være mennesklig feil. Anonymkode: e1654...828
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #8 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har nettopp sjekket og det står ikke noe adresse nederst i mailen, men når jeg trykker på avsender øverst i mailen står det en no-reply addresse som jeg vet er riktig etter å ha sjekket. Så da er det kanskje greit å ta en reply og sende den rett i retur kanskje? Anonymkode: e1654...828 Hvis du sender til en no-reply adresse så er det ingen som kommer til å se den. No-reply mailer går ikke til noen som leser dem, så det er litt bortkastet. Sikkert greit å vente til du får sjekket med kundeservice. Anonymkode: 1c9ac...fbf 2
Grüner Skrevet 24. januar 2024 #9 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Etter å ha tenkt litt så tror jeg at jeg venter med å gjøre noe før jeg har tatt det på chatten med kundeservice hos flyselskapet i morgen tidlig. Har jo fått bookingnummer og alt og etternavnet ligner på mitt så det kan jo være mennesklig feil. Anonymkode: e1654...828 Jeg er skeptisk
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #10 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du sender til en no-reply adresse så er det ingen som kommer til å se den. No-reply mailer går ikke til noen som leser dem, så det er litt bortkastet. Sikkert greit å vente til du får sjekket med kundeservice. Anonymkode: 1c9ac...fbf Ok, ja jeg ringer de i morgen tidlig eller tar det på chatten deres. Får håpe dette er ekte da og at det ordner seg slik at de får sine billetter. Liker det ikke hvis det viser seg og være spam eller lignende. Anonymkode: e1654...828
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #11 Skrevet 24. januar 2024 TS her, I følge flyselskapet så skulle jeg ikke gjøre noe med mailen med billetter og det som var vanlig er at de som bestiller billetten tar kontakt med flyselskapet og får endret til riktig emailadressse. Anonymkode: e1654...828 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #12 Skrevet 24. januar 2024 Fikk svar fra vedkommende og det hadde ved en feil tastet inn feil email adresse, så var en mennesklig feil. TS Anonymkode: e1654...828 7
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #13 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis du sender til en no-reply adresse så er det ingen som kommer til å se den. No-reply mailer går ikke til noen som leser dem, så det er litt bortkastet. Sikkert greit å vente til du får sjekket med kundeservice. Anonymkode: 1c9ac...fbf Det er ikke sikkert. Vi har en mail som heter noreply mail på jobben, det betyr ikke at mailene ikke kommer frem til innboksen, det er bare ikke meningen at folk skal bruke den til å svare. Står det i eposten at du skal svare på mailen så hadde jeg forsøkt, det koster ingenting. Anonymkode: c5112...aa7
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #14 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvilket flyselskap er det? Anonymkode: ffa2a...23d hva slags "relevans" har navnet på fly-selskapet?? Anonymkode: 495fa...d79
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #15 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er ikke sikkert. Vi har en mail som heter noreply mail på jobben, det betyr ikke at mailene ikke kommer frem til innboksen, det er bare ikke meningen at folk skal bruke den til å svare. Står det i eposten at du skal svare på mailen så hadde jeg forsøkt, det koster ingenting. Anonymkode: c5112...aa7 TS her. Har avventet med å slette mailene tilfelle det var noe spørsmål.Skal slette de nå og før jeg gjør det så tar jeg en reply på den slik det står nederst i mailen og sletter den etter det så er det ute av verden. Anonymkode: e1654...828
NakenPanda Skrevet 24. januar 2024 #16 Skrevet 24. januar 2024 Delete mail.... Syng en kjapp sang, så Youtube igjen.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #17 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): hva slags "relevans" har navnet på fly-selskapet?? Anonymkode: 495fa...d79 Hmm, kanskje om det er et anerkjent selskap det er litt å få tak i kontra «masbila airline» Anonymkode: 57f8c...6f9
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #18 Skrevet 24. januar 2024 4 hours ago, NakenPanda said: Delete mail.... Syng en kjapp sang, så Youtube igjen. Bra at TS er et bedre menneske enn deg, da. Anonymkode: c2b0e...348 3
NakenPanda Skrevet 24. januar 2024 #19 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bra at TS er et bedre menneske enn deg, da. Anonymkode: c2b0e...348 Ja hvis du antar at det ikke er en scam, som er betydelig mer sannsynnelig enn at de har like email og en feil skjedde. I så fall litt dummere ihvertfall
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #20 Skrevet 24. januar 2024 2 minutter siden, NakenPanda said: Ja hvis du antar at det ikke er en scam, som er betydelig mer sannsynnelig enn at de har like email og en feil skjedde. I så fall litt dummere ihvertfall Det var ikke en scam, men jeg har forståelse for du må rasjonalisere at ikke du gidder å hjelpe andre. Anonymkode: c2b0e...348 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå