Gå til innhold

Hvordan tjene lenger hjemmefra ? Er helt blakk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen jobb og ingen utdanning og trenger å tjene penger… av ulike årsaker kan jeg ikke jobbe andre steder enn hjemmeifra. Har vurdert nettstudie , men har rett å slepp ikke rå til det. Svindyrt…. 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Malinv9 skrev (Akkurat nå):

Ingen jobb og ingen utdanning og trenger å tjene penger… av ulike årsaker kan jeg ikke jobbe andre steder enn hjemmeifra. Har vurdert nettstudie , men har rett å slepp ikke rå til det. Svindyrt…. 

Hvis årsaken til at du kun kan jobbe hjemmefra er sykdom så må du vel søke AAP. 

Tror det er vanskelig å finne en greit betalt jobb hvor man kan starte rett i 100% hjemmekontor, spesielt uten utdanning 😬

Anonymkode: 2f52a...977

Skrevet

Møtebooker

Anonymkode: 88bfd...736

Skrevet

Chat

Anonymkode: 2fd4d...302

Skrevet

Skriv en god barnebok, eller kjøp opp samleobjekter i større kvanta, stykk opp samlingene, og selg dette på Finn.no eller GiBud.

Anonymkode: 0bf29...461

Skrevet

Velger å følge med her da jeg kunne trengt slike råd selv (er ufør, men får ikke økonomien til å gå rundt pga helserelaterte utgifter).

Forslag:

- Kan du passe hunder eller andre dyr? Isåfall: Prøv å legg ut annonse på Finn.no og ulike facebooksider? 

- Det finnes jo noen sånne apper og spørregreier... Bowel tror jeg gjenvinningsappen heter, hvor du kan tjene penger på kildesortering og sånn... Det er ikke så mye da, men kanskje verdt å prøve/kommer kanskje an på hvor "desperat" du er? Jeg bruker den selv da, tenker at hver krone teller jeg da. 🤓🙈 Så er det jo de der Norstat (?) eller var det det... Men, det er sånne spørreskjemaer du kan fylle ut og tjene opp penger som du etterhvert kan ta ut, veksle inn i gavekort og noe slikt? 

- Fiverr.com tror jeg siden heter: Der tror jeg det er ganske bredt hva du kan tilby av tjenester og slikt? Har sett alt fra fotogreier, redigeringsoppdrag, stylist-oppdrag, hjelp med tekster/oversettelser/rettskriving/korrekturlesning og slikt... Du kan jo sjekke ut om det er noe der som kan passe for deg?

- Det er nok andre arenaer også hvor du kan tilby f. eks. korrekturlesning, rettskrivingshjelp, oversettelser, hjelp med tekstforfatting og slikt... Evt. tror jeg du kan legge ut på Finn.no og iallefall Facebook å tilby dette? 

- Kan du hjelpe med lekser, IT/data-greier f. eks. over nett? 

- Muligens ikke så aktuelt for de fleste, men kan nå ta det med i tilfelle: Selge fotbilder, brukte truser, onlyfans, sexchat eller lignende? Vet ikke selv hvordan man går frem, men det går sikkert an å google seg frem til? 

- Kan du hjelpe firmaer med å lage nettsider, styre sosiale medier eller lignende f. eks.?

- Ta på deg styreverv? 

- Legg ut innlegg på Facebook/Finn etc, evt. anonymt, og forklar situasjonen, rams opp alt du evt. kan bidra med/søk åpent etter småjobber eller andre jobber du kan påta deg?

- Skriv bok

- Spør om du kan skrive for en avis eller et blad (hvis du er god til å skrive)?

- Hvis du har mulighet til det: Hent ting som gis bort på Finn og selg det? :P

- Selg hvis du har noe å legge ut på Finn.no/Tise selv?

- Har ikke prøvd det selv, men ser mange reklamer for sånn Digital Marketing? Er det det de kaller det? Affiliate marketing? Affiliate programs? Tror du finner det hvis du googler... Vet noen har reklamert for forskjellige måter man kan gjøre det med Amazon-greier... Du kan vel også laste opp noe produkter som er gratis å lage og selge det der innpå tror jeg...

- Barnepass? Dagmamma?

- Hvis du har mulighet til å gjøre noe utenfor hjemmet: Kanskje du kan hjelpe f. eks. gamle/syke eller noe slikt med å handle, gå på apoteket, vaske, rydde eller lage middag etc? Evt bare være selskap? Vet det fins de som er villig til å betale for sånt (vet at man kan få gratis besøksvenn gjennom Røde Kors/har vært det, men tror det kan være den del ventetid og sånn, så vet noen betaler for å gjøre det utenom)

- Kanskje du kan hjelpe barn/ungdommer med lekser eller noe slikt? Kanskje de kan komme hjem til deg?

- Hvis du kan et instrument kan du kanskje ha timer i det?

- Arranger datakurs eller mobilkurs for eldre? :P

- Hvis du kan strikke/hekle/sy eller noe slikt kan du jo lage og selge produkter, eller holde kurs i det?

Hmm, tror det var alt jeg kom på i farten.
Jeg håper du finner noe som kan funke for deg!
Masse lykke til! 
<3  

Anonymkode: 40ca0...447

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Chat

Siterer denne! Tjent 1000 kr på 3 dager, har heller ikke brukt så mye tid. Tok litt mye tid å sette seg inn i det i starten bare. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Siterer denne! Tjent 1000 kr på 3 dager, har heller ikke brukt så mye tid. Tok litt mye tid å sette seg inn i det i starten bare. 

Ups det var min egen jeg siterte 🤦🏻‍♀️🤣

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

"Chat"? Kan du utdype litt eller?

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

"Chat"? Kan du utdype litt eller?

Hun snakker om sexchatting. De tjener på å verve nye ansatte. Ekstremt umoralsk også fordi man chatter som om man er en annen person, og manipulerer stakkarslige kåte menn til å betale i dyre dommer (hver melding mennene sender til disse "jentene" de faller for, koster 15-30kr stk).

Mange av mennene er eldre som ikke har noen peiling på teknologi, mange uføre også. Man blir trent i hvordan man skal unngå alle deres spørsmål for at de ikke skal skjønne at det ikke er en ekte jente de snakker med.

Forferdelig triste greier. Men ja, man kan tjene litt smått på det, men det er vanskelig å tjene så mye som beskrevet tidligere i tråden. Man tjener mye av å verve andre, så det er klart de ønsker å få det til å høres mer lukrativt ut enn hva det er. 

Kilde: Jeg gjorde dette i seks måneder i covidtiden, fordi jeg mista jobben og trengte en inntekt. Det er ekstremt kjedelig og veldig tyngende på samvittigheten, så jeg holdt ikke ut lenger. Det er bedriften Norwegians Work From Home, du kan finne mange tråder på KG om det for å undersøke mer. Ikke gå blindt inn i det hvis du absolutt velger å prøve... Sett deg inn i hvordan man lurer mennene og spør deg selv om du synes det er etisk riktig eller ei.

Anonymkode: 1bea4...afe

• Liker 4
  • Nyttig 8
Skrevet
7 hours ago, Malinv9 said:

Har vurdert nettstudie , men har rett å slepp ikke rå til det. Svindyrt…. 

Det er flere universitet som tilbyr nettstudier, og da betaler du bare noen hundrelapper i semesteravgift. F.eks.  Økonomi og administrasjon på -universitetet i Tromsø https://uit.no/utdanning/program/711732/okonomi_og_administrasjon_nettbasert_-_bachelor

eller ettårig årsstudium i bedriftsøkonomi https://uit.no/utdanning/program/380536/bedriftsokonomi_nettbasert_-_arsstudium

Anonymkode: 50fbd...0f1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hun snakker om sexchatting. De tjener på å verve nye ansatte. Ekstremt umoralsk også fordi man chatter som om man er en annen person, og manipulerer stakkarslige kåte menn til å betale i dyre dommer (hver melding mennene sender til disse "jentene" de faller for, koster 15-30kr stk).

Mange av mennene er eldre som ikke har noen peiling på teknologi, mange uføre også. Man blir trent i hvordan man skal unngå alle deres spørsmål for at de ikke skal skjønne at det ikke er en ekte jente de snakker med.

Forferdelig triste greier. Men ja, man kan tjene litt smått på det, men det er vanskelig å tjene så mye som beskrevet tidligere i tråden. Man tjener mye av å verve andre, så det er klart de ønsker å få det til å høres mer lukrativt ut enn hva det er. 

Kilde: Jeg gjorde dette i seks måneder i covidtiden, fordi jeg mista jobben og trengte en inntekt. Det er ekstremt kjedelig og veldig tyngende på samvittigheten, så jeg holdt ikke ut lenger. Det er bedriften Norwegians Work From Home, du kan finne mange tråder på KG om det for å undersøke mer. Ikke gå blindt inn i det hvis du absolutt velger å prøve... Sett deg inn i hvordan man lurer mennene og spør deg selv om du synes det er etisk riktig eller ei.

Høres ut som samme kategori svindel som med personer som påstår at de er synske, bare at der er det godtroende, ikke sjeldent uføre kvinner som blir tappet for penger.

Anonymkode: 0bf29...461

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er ikke synd på de, 99% er utroe menn. De andre kan man hoppe over. Utro menn kan bare betale meg lønn

• Nyttig 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke synd på de, 99% er utroe menn. De andre kan man hoppe over. Utro menn kan bare betale meg lønn

Kilde?

Anonymkode: a51a5...9be

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kilde?

Anonymkode: a51a5...9be

De forteller det selv og skriver i profilen. Bare å begynne å jobbe med det så skjønner du. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Men det er litt sykt hvor lite innsikt menn, spesielt når de er eldre og burde ha litt erfaring, om hvor usansynlig det er at jenter vil prate med dem sexuellt. Det er litt til pass for dem, når de går etter noen veldig urealistisk, de vet de ikke får dem uten å betale for det. 

Anonymkode: 9bd28...6b8

• Liker 1
Skrevet

For å svare på det TS spør om - du har ingen sjans. Veldig få vil ansette noen uten utdanning eller erfaring til en 100% hjemmebasert jobb. Skal du tjene penger på egenhånd hjemmefra - uten arbeidsgiver - så må du være ekspert i et eller annet felt, og så god at folk vil kjøpe tjenestene dine. 
Kanskje du kan få jobb som telefonintervjuer eller selger om du er veldig heldig, men du vil nok konkurrere med folk med en eller annen utdanning, og kanskje noe erfaring, og da stiller du et stykke bak i køen. 

Hvorfor MÅ du jobbe hjemmefra? 

Anonymkode: d3ab6...164

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

For å svare på det TS spør om - du har ingen sjans. Veldig få vil ansette noen uten utdanning eller erfaring til en 100% hjemmebasert jobb. Skal du tjene penger på egenhånd hjemmefra - uten arbeidsgiver - så må du være ekspert i et eller annet felt, og så god at folk vil kjøpe tjenestene dine. 
Kanskje du kan få jobb som telefonintervjuer eller selger om du er veldig heldig, men du vil nok konkurrere med folk med en eller annen utdanning, og kanskje noe erfaring, og da stiller du et stykke bak i køen. 

Hvorfor MÅ du jobbe hjemmefra? 

Anonymkode: d3ab6...164

Jeg vil regne med at det kanskje er ei som er hjemme med en baby eller lignende. Det er uansett ikke noe vi har noe med, er det vel? Hun har beskrevet sitt problem til oss og svaret ditt er slettes ikke helt korrekt.

TS, det er absolutt ikke slik at du ikke har sjans - ja, når det gjelder å bli ansatt av et firma for å jobbe hjemme, så er jo sjansen din mindre. Men du har enormt mye muligheter fra telefonen.

Du kan bygge deg opp en følgerbase på Tiktok og begynne å selge digitale produkter via Stan Store, eller affiliate marketing. Du kan også drive med print on demand. Alle disse tingene ksn du gjøre nesten gratis, men du nå bruke tid på å sette deg inn i å lære deg det. Bruk 14 dager på å studere youtubevideoer og lære deg hvordan du gjør det og begynn å sette opp. Den viktigste jobben er consistency med posting når du har begynt! SEO er kjempeviktig å lære seg.

Det er en jobb, men når du har fått ballen til å rulle, kan man tjene mer enn en fulltidsjobb for maks noen timers arbeid i uka, hvis man planlegger seg. Så, mulighetene er der,  men innsatsen man må gjøre i starten gjør at mange faller fra. Du må.fortsette til ballen ruller!

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...