AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #1 Skrevet 23. januar 2024 Jeg skal på koloskopi om 2 uker. I dag fikk jeg eggløsning, som vil si at koloskopien krasjer med mensen. I tillegg på den dagen med aller kraftigst blødning. Jeg vet at leger er vandt med dette og hele den regla der, men dette er min første koloskopi og jeg gruer meg allerede ganske mye. Nå fikk jeg plutselig enda en faktor som gjør det enda mer ubehagelig (mentalt). Denne dagen vil jeg blø så mye at tampong ikke hjelper, så dermed vil det bli blodsøl der jeg ligger. For jeg kan jo ikke ha bind på akkurat? Da vil dem jo ikke komme til den andre åpningen…? Jeg har ingen problemer med å gå til gyn når jeg har mensen, men kjente at dette ble skikkelig ubehagelig. Noen som har opplevd det samme? Hvordan løses det i praksis at man ligger der og skamblør fra nabohullet under undersøkelsen? Anonymkode: d5f51...989
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #2 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skal på koloskopi om 2 uker. I dag fikk jeg eggløsning, som vil si at koloskopien krasjer med mensen. I tillegg på den dagen med aller kraftigst blødning. Jeg vet at leger er vandt med dette og hele den regla der, men dette er min første koloskopi og jeg gruer meg allerede ganske mye. Nå fikk jeg plutselig enda en faktor som gjør det enda mer ubehagelig (mentalt). Denne dagen vil jeg blø så mye at tampong ikke hjelper, så dermed vil det bli blodsøl der jeg ligger. For jeg kan jo ikke ha bind på akkurat? Da vil dem jo ikke komme til den andre åpningen…? Jeg har ingen problemer med å gå til gyn når jeg har mensen, men kjente at dette ble skikkelig ubehagelig. Noen som har opplevd det samme? Hvordan løses det i praksis at man ligger der og skamblør fra nabohullet under undersøkelsen? Anonymkode: d5f51...989 Kan man ikke få piller for å utsette mensen?🤔 Anonymkode: 8e62f...8d1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #4 Skrevet 23. januar 2024 Jeg hadde ringt og endret timen. Lykke til, uansett hva du velger å gjøre😊 Anonymkode: 1879a...9fc 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #5 Skrevet 23. januar 2024 Er jo bare å ringe og få utsatt timen. Anonymkode: cb64f...0f9 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #6 Skrevet 23. januar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Kan man ikke få piller for å utsette mensen?🤔 Anonymkode: 8e62f...8d1 Ønsker ikke å tulle med hormonene, så det er ikke ett alternativ. TS Anonymkode: d5f51...989 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #7 Skrevet 23. januar 2024 3 minutter siden, Odine said: Hopp over mensen dersom du går på p-piller. Går ikke på p-piller, da ville jeg jo ikke hatt eggløsning i dag 😉 TS Anonymkode: d5f51...989 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #8 Skrevet 23. januar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde ringt og endret timen. Lykke til, uansett hva du velger å gjøre😊 Anonymkode: 1879a...9fc 2 minutter siden, AnonymBruker said: Er jo bare å ringe og få utsatt timen. Anonymkode: cb64f...0f9 Har ventet ganske lenge på timen pga stor pågang, hvis jeg utsetter må jeg sannsynligvis vente lenge på ny time. Men jeg kan jo ringe å høre med dem. Men regner med at mensen ikke er gyldig grunn til utsettelse, og her praksiseres det at du havner bakerst på ventelista hvis du utsetter uten gyldig grunn. Anonymkode: d5f51...989
katties Skrevet 23. januar 2024 #9 Skrevet 23. januar 2024 (endret) Edit: leste feil Endret 23. januar 2024 av katties
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #10 Skrevet 23. januar 2024 1 minutt siden, katties said: Hadde det samme. Fikk mensen dagen jeg hadde timen, fikk ikke tak i noen på telefonen der borte, så reiste in og spurte om det var noe sjanse for at man kunne gjøre noe som helst. Gynekologen så hun kunne se, men måtte etter hvert bare gi opp og sette opp my time. Var heldig og betalte ikke noe ekstra for det, for jeg visste ikke jeg kom til å få mensen da (hadde sluttet med prevensjon kort tid før). Bare ring og bytt tidspunkt. Har du svart på feil problemstilling her? Regner ikke med det var en gynekolog som utførte koloskopi på deg? Og menstruasjon vil jo ikke forhindre sikt inne i tarmene… Anonymkode: d5f51...989
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #11 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har ventet ganske lenge på timen pga stor pågang, hvis jeg utsetter må jeg sannsynligvis vente lenge på ny time. Men jeg kan jo ringe å høre med dem. Men regner med at mensen ikke er gyldig grunn til utsettelse, og her praksiseres det at du havner bakerst på ventelista hvis du utsetter uten gyldig grunn. Anonymkode: d5f51...989 Be om ekstra beroligende så merker du ingenting selv😅 Ta med intimservietter , og vask deg skikkelig etter undersøkelsen er ferdig? Ja, de er vant med mye «gris» er tross alt en gastrolege som gjør undersøkelsen 💩 og selve undersøkelsen er jo fort unnagjort egentlig, du skal jo ikke ligge der i flere timer. Anonymkode: 8e62f...8d1
katties Skrevet 23. januar 2024 #12 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du svart på feil problemstilling her? Regner ikke med det var en gynekolog som utførte koloskopi på deg? Og menstruasjon vil jo ikke forhindre sikt inne i tarmene… Anonymkode: d5f51...989 Ja, leste av en eller enten grunn "kolposkopi" 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #13 Skrevet 23. januar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Be om ekstra beroligende så merker du ingenting selv😅 Ta med intimservietter , og vask deg skikkelig etter undersøkelsen er ferdig? Ja, de er vant med mye «gris» er tross alt en gastrolege som gjør undersøkelsen 💩 og selve undersøkelsen er jo fort unnagjort egentlig, du skal jo ikke ligge der i flere timer. Anonymkode: 8e62f...8d1 Dropper beroligende, tåler ikke medisiner så godt. Men jeg tenker også at dem er vandt med gris, så må jo bare hoppe indet. Det plager nok meg mer enn det plager dem. Googlet litt nå og oppdaget at man har på seg noen bukse-greier med splitt bak. Jeg trodde jeg skulle ligge kliss naken fra magen og ned. Da er det kanskje ikke like ille om det blør litt igjennom tampongen. Anonymkode: d5f51...989
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #14 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dropper beroligende, tåler ikke medisiner så godt. Men jeg tenker også at dem er vandt med gris, så må jo bare hoppe indet. Det plager nok meg mer enn det plager dem. Googlet litt nå og oppdaget at man har på seg noen bukse-greier med splitt bak. Jeg trodde jeg skulle ligge kliss naken fra magen og ned. Da er det kanskje ikke like ille om det blør litt igjennom tampongen. Anonymkode: d5f51...989 Nei du ligger ikke naken 😊 Jeg fikk teppe over meg sist, så jeg ikke skulle fryse. Anonymkode: 8e62f...8d1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #15 Skrevet 23. januar 2024 Du får gjerne en papirshorts med hull bak slik at du ikke ligger naken. Og så ligger du på et laken de lett kan bytte. Selve undersøkelsen går kjapt! Du kan eventuelt sette inn ny tampong rett før? Anonymkode: b281b...347
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå