Sandy1908 Skrevet 23. januar 2024 #1 Skrevet 23. januar 2024 Jeg har ikke vært noe særlig flink til å ta pilla, og det har vært noen dager her og der hvor jeg ikke har tatt den. Jeg hadde samleie sist rundt 4-5 Januar (husker ikke eksakt). Etter dette har jeg ikke tatt pilla i det hele tatt bare så jeg skal få mensen. Når jeg glemmer en pille eller to, pleier mensen å komme rett rundt hjørnet. Gjerne 3 dager etterpå. Mensen har enda ikke kommet, og jeg tar test etter test og den er negativ. Burde jeg stole på at den er negativ da ettersom jeg hadde samleie for 3 uker siden snart?
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #2 Skrevet 23. januar 2024 Sædceller kan overleve i opptil 11 døgn i skjeden. Dermed kan befruktning ha skjedd for så lite som 10 dager siden. Så nei, du kan ikke være trygg på at du ikke er gravid. Anonymkode: bf7e8...b78
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #3 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Sædceller kan overleve i opptil 11 døgn i skjeden. Dermed kan befruktning ha skjedd for så lite som 10 dager siden. Så nei, du kan ikke være trygg på at du ikke er gravid. Anonymkode: bf7e8...b78 11 dager? Da må mannen ha SUPERspem! Normalt kan sperm leve opp til max 5 dager... I de aller fleste tilfeller kun 96t altså 4 døgn... Ikke 11....! Slutt med skremselspropaganda som ikke finnes i nærheten av sannhet. TS - det kan fremdeles være du er blitt gravid - det kommer an på når du hadde eggløsning. Noen opplever å ha EL selv om de bruker prevensjon, og gjerne dersom de glemmer piller eller tar dem til feil tid (alt etter hvilken type de bruker) Etter 3 uker burde en test vært positiv, så mest sannsynlig er syklusen sin bare litt tullete pga glemte piller eller andre årsaker som ikke skyldes graviditet.. Anonymkode: e7daf...5a9
Sandy1908 Skrevet 24. januar 2024 Forfatter #4 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): 11 dager? Da må mannen ha SUPERspem! Normalt kan sperm leve opp til max 5 dager... I de aller fleste tilfeller kun 96t altså 4 døgn... Ikke 11....! Slutt med skremselspropaganda som ikke finnes i nærheten av sannhet. TS - det kan fremdeles være du er blitt gravid - det kommer an på når du hadde eggløsning. Noen opplever å ha EL selv om de bruker prevensjon, og gjerne dersom de glemmer piller eller tar dem til feil tid (alt etter hvilken type de bruker) Etter 3 uker burde en test vært positiv, så mest sannsynlig er syklusen sin bare litt tullete pga glemte piller eller andre årsaker som ikke skyldes graviditet.. Anonymkode: e7daf...5a9 Ja , har kjøpt tidligstest som jeg skal ta siden den er mer sensitiv. Om den er negativ så regner jeg med at det er noe annet. Syntes det hørtes litt rart ut med 11 dager ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå