AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #1 Del Skrevet 23. januar 2024 Hvorfor starter ingen kapselhoteller i Norge? Sånne mikrorom som koster mindre enn det halve av vanlige hotellrom der det kun er madrass, strømuttak for lading og wifi. Lydisoledende materiale i veggene. I Japan der de oppstod først og finnes i flere byer er de typisk på 1 x 1 x 2 meter. En god løsning når man kun er interessert i en ting: å sove. Med lang reisevei til jobb i byen og på dager med lang overtid så kommer mange så sent hjem at man rekker ikke stort annet enn å sove før en ny dag på jobb. Kapselhotell hadde vært midt i blinken for meg noen ganger. Dusj har jeg på jobben. https://da.wikipedia.org/wiki/Kapselhotel Anonymkode: a1ff4...ac3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #2 Del Skrevet 23. januar 2024 Fordi det står tomme hotellrom av normal størrelse over hele landet. Samtidig er etterspørselen svært lav mtp hvilken målgrupper vi har her i Norge. Anonymkode: c68ce...bb6 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #3 Del Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor starter ingen kapselhoteller i Norge? Sånne mikrorom som koster mindre enn det halve av vanlige hotellrom der det kun er madrass, strømuttak for lading og wifi. Lydisoledende materiale i veggene. I Japan der de oppstod først og finnes i flere byer er de typisk på 1 x 1 x 2 meter. En god løsning når man kun er interessert i en ting: å sove. Med lang reisevei til jobb i byen og på dager med lang overtid så kommer mange så sent hjem at man rekker ikke stort annet enn å sove før en ny dag på jobb. Kapselhotell hadde vært midt i blinken for meg noen ganger. Dusj har jeg på jobben. https://da.wikipedia.org/wiki/Kapselhotel Anonymkode: a1ff4...ac3 Overnattet i en slik kokong i Malaysia for noen år siden – frister ikke til gjentagelse. Hadde heller valgt liggeunderlag etc under skrivebordet på jobben da gitt... Anonymkode: 3f029...a16 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 23. januar 2024 #4 Del Skrevet 23. januar 2024 Bra konsept. Kunne kanskje vært marginalt større, mindre klaustrofobisk. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #5 Del Skrevet 23. januar 2024 Hadde fint kunnet sove i en slik, for en natt. Har fartet mye rundt i min ungdom og som ung voksen, så har sovet på verre plasser. Man vet hva man går til og ingen overraskelser. Skjønner det ikke passer alle, og selvsagt formålet med en tur har litt å si. Er man på loffen så er det topp. Anonymkode: 52f4a...a9b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #6 Del Skrevet 23. januar 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi det står tomme hotellrom av normal størrelse over hele landet. Samtidig er etterspørselen svært lav mtp hvilken målgrupper vi har her i Norge. Anonymkode: c68ce...bb6 De står tomme fordi de krever 1000 kr eller mer. Til 300-400 ville nok flere pendlere med overtid benyttet sjansen. Anonymkode: a1ff4...ac3 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #7 Del Skrevet 23. januar 2024 12 minutter siden, AnonymBruker said: Overnattet i en slik kokong i Malaysia for noen år siden – frister ikke til gjentagelse. Hadde heller valgt liggeunderlag etc under skrivebordet på jobben da gitt... Anonymkode: 3f029...a16 Dette antar jeg det er sosial tabu mot på mange arbeidsplasser. Jeg ville i hvert fall ikke ønsket å "bli tatt" i noe sånt. På noen steder går det også vektere rundt på nettene og det kan bli rapportert. Anonymkode: a1ff4...ac3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #8 Del Skrevet 23. januar 2024 Hvor bæsjer man i slike kapselhotell? Anonymkode: a2fdf...795 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 23. januar 2024 #9 Del Skrevet 23. januar 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor bæsjer man i slike kapselhotell? Anonymkode: a2fdf...795 I japan så er det vaskeri for klær, dusjer og toaletter. Dusj og toaletter er «felles», men du låser opp døren med eget kort og kan låse den innenifra slikt at andre ikke kan komme inn mens du er der. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #10 Del Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): De står tomme fordi de krever 1000 kr eller mer. Til 300-400 ville nok flere pendlere med overtid benyttet sjansen. Anonymkode: a1ff4...ac3 Du får en buss/ togbillett til den prisen i distriktet. Hvordan mener du man skulle klart å drifte noe slikt til den prisen? For og si det sånn resultatet hadde vært at det heller fristet med en togbillett tur retur. Du må bygge noe som holder norsk standard, da også ifht til brann/rømming. Du må ha bemanning som skal ha norsk lønn og som du skal betale norske avgifter på. Du må bygge fellesareal som toaletter/bad som holder norsk standard også ifht forskrifter. Du må ha eller sende alt av tøy til et vaskeri. Men et slikt konseptet vil hyppigheten på vask være langt over hva man har på et vanlig hotell. Du må ha belegg for å holde åpent. Å ha et døgn kontinuerlig tilbud hvor du har en gjest en gang i uken er dårlig business. Du må ta høyde for at noen ikke gjør opp for seg. Osvosv... Liv laga når produktets pris skal ligge på 300-400 kr, nej. Anonymkode: c68ce...bb6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #11 Del Skrevet 23. januar 2024 Duraton skrev (51 minutter siden): I japan så er det vaskeri for klær, dusjer og toaletter. Dusj og toaletter er «felles», men du låser opp døren med eget kort og kan låse den innenifra slikt at andre ikke kan komme inn mens du er der. Kult. Da kunne jeg vært interessert i kapselhotell. Anonymkode: a2fdf...795 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #12 Del Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Kult. Da kunne jeg vært interessert i kapselhotell. Anonymkode: a2fdf...795 Plutselig sykt ukult i det en brann fyrer igang Anonymkode: c68ce...bb6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #13 Del Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Plutselig sykt ukult i det en brann fyrer igang Anonymkode: c68ce...bb6 Du er jo bare i et avlukke i et rom, ikke verre å komme seg ut av enn en køyeseng. Har sovet på kapselhotell i Asia to ganger da jeg skulle rekke tidlige fly og ikke gadd å betale for dyre hotellrom. Funker helt ok for en natt. Anonymkode: 2c0ba...b0a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 23. januar 2024 #14 Del Skrevet 23. januar 2024 Jeg har ikke klaustrofobi, men ikke pokker om jeg hadde overnattet i noe sånn.... 😳 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 23. januar 2024 #15 Del Skrevet 23. januar 2024 Kapselhotell høres koselig ut 😀 tror det var noen som lagde hotell av iglo også 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #16 Del Skrevet 23. januar 2024 Stinker brannfarlig. Anonymkode: 88f78...be3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #17 Del Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): De står tomme fordi de krever 1000 kr eller mer. Til 300-400 ville nok flere pendlere med overtid benyttet sjansen. Anonymkode: a1ff4...ac3 Ja skulle man tatt 300-400 for et hotellrom i Norge kunne man lagt ned med en gang. Hotellbransjen er en av de dårligste betalte bransjene i landet fra før av, men at de ansatte skal få en lønn å leve av er vel ikke så viktig... Anonymkode: ff36c...0ed 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #18 Del Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja skulle man tatt 300-400 for et hotellrom i Norge kunne man lagt ned med en gang. Hotellbransjen er en av de dårligste betalte bransjene i landet fra før av, men at de ansatte skal få en lønn å leve av er vel ikke så viktig... Anonymkode: ff36c...0ed Det får de da. Anonymkode: f87e1...2ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #19 Del Skrevet 24. januar 2024 Kapselhotell i Japan er primært for businessmenn ettersom arbeidskulturen der er så krevende at de ikke alltid rekker hjem. Så ble det en turist attraksjon. I Norge er det få som har behovet for dette, og for å være ærlig tror jeg ikke slikt funker i vår kultur. Med tanke på at Japanere er veldig hensynsfulle og prøver å ikke forstyrre andre, jeg kan se for meg at her hadde det vært en jævlig opplevelse. I Japan følte jeg meg både trygg og at de andre tok mye hensyn med tanke på lyd. Anonymkode: 0e298...435 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #20 Del Skrevet 24. januar 2024 Jeg hadde kunnet overnatte i en sånn da det bare var meg. Men nå kommer jeg med full pakke, og da må vi sove i samme rom😅 Anonymkode: c07e6...c35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå