AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #1 Skrevet 23. januar 2024 Baby 9,5 mnd våkner hver time etter vi har lagt han og gråter masse.. har holdt på sånn i noen uker nå og vet ikke hva vi skal gjøre. Vi blir helt utslitt. Han må bysses igjen i søvn, og noen ganger kan ta ta flere timer. Vi samsover, jeg ammer. Har akkurat begynt i jobb. Noen som vet hva denne hyppige oppvåkningen og gråten kan komme av?😭😭 Anonymkode: 66033...3d7
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #2 Skrevet 23. januar 2024 Tannfrembrudd? Utviklingssprang? Sulten? Anonymkode: b28c3...b6a
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #3 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tannfrembrudd? Utviklingssprang? Sulten? Anonymkode: b28c3...b6a Ja.. kan vel være alle de tingene du nevner😭 bare så fortvilende. Får så vondt av han. Jeg ammer jo nesten hele natten nå, så litt rart om han skulle være sulten. Tannfrembrudd og utviklingssprang kan det være Anonymkode: 66033...3d7
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #4 Skrevet 23. januar 2024 Grøt 1 time før natta, funket som gull her. Skal ikke amme hele natten når barnet snart er 10 mnd. Han er nok sulten. Anonymkode: ed00f...cfc 2
Angeleye Skrevet 23. januar 2024 #5 Skrevet 23. januar 2024 8 måneders søvnregresjon? Varte fra 7.5-10 mnd her. Helt forferdelig, men det går nok over. Jeg sluttet å nattamme slik at jeg kunne sove, og samboer ta nettene. Vet ikke om det hadde noen sammenheng, men hun begynte da å sove natten gjennom.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #6 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Grøt 1 time før natta, funket som gull her. Skal ikke amme hele natten når barnet snart er 10 mnd. Han er nok sulten. Anonymkode: ed00f...cfc Hm ja.. kan hende han er det. Men hvis jeg gir grøt 1 time før natta når gir dere middag da? Og gir du kjøpegrøt eller hjemmelaget? Hva metter mest?😅 Anonymkode: 66033...3d7
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #7 Skrevet 23. januar 2024 Angeleye skrev (3 minutter siden): 8 måneders søvnregresjon? Varte fra 7.5-10 mnd her. Helt forferdelig, men det går nok over. Jeg sluttet å nattamme slik at jeg kunne sove, og samboer ta nettene. Vet ikke om det hadde noen sammenheng, men hun begynte da å sove natten gjennom. Kan være det jaa.. hvordan sluttet du og nattamme? Bysset samboer istedet? Anonymkode: 66033...3d7
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #8 Skrevet 23. januar 2024 Det kan være en reaksjon på at du har begynt å jobbe. Anonymkode: e1526...437 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #9 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hm ja.. kan hende han er det. Men hvis jeg gir grøt 1 time før natta når gir dere middag da? Og gir du kjøpegrøt eller hjemmelaget? Hva metter mest?😅 Anonymkode: 66033...3d7 Grøt metter mest, gi middag tidligere? Evt «middag» til lunsj. Viktigste er jo nå at barnet for smake nye smaker ikke når det er «middag». Vi brukte kjøpe grøt, brukte pure av forskjellig frukt for å få inn nye smaker på der også. Kan kjøpe grøt i forskjellige smaker men det er en veldig beskjeden smak. For eksempel grøt med most banan, eple/pære/bringebær/jorbær pure 😊 Anonymkode: ed00f...cfc
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #10 Skrevet 23. januar 2024 Min holdt på sånn i månedsvis, startet rundt 4 mnd (som er vanlig tid for sovnregresjon) men ble aldri bedre bare verre mot 8 mnd alder og så holdt det seg sånn lenge. Ingenting hjalp av endring av leggetid, mat, dagsoving... Kuttet etterhvert ned på nattamming uten at det hjalp nevneverdig før etter lenger tid, var bare mer stress å få barnet til å sove igjen... Så det er ikke vidunderkur for alle dessverre. Fant aldri noen grunn her hos oss. Hadde ingen symptomer på ting som reflux osv og fastlegen ville ikke undersøke noe spesielt ut over at barnet "virket frisk". Rundt barnehagestart 18 mnd gammel begynte det å bedre seg og rundt 20-22 mnd ble det mye bedre. Men våkner fremdeles hver natt, fyller snart 2. Jeg var og tilbake på jobb og baby nektet å trøstes av andre enn meg (og helst pupp da i perioder) om natta. Vi samsov, det var det som funket best for meg for å få mest mulig søvn. Og så la jeg meg tidlig. Og hadde ingen forventninger om å få en god natts søvn så jeg iallfall slapp å bli skuffa. Angrer litt på at vi ikke forsøkte å kutte melk men hadde ingen andre symptomer på melkeallergi... Anonymkode: 7da10...042
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå