Gå til innhold

Nygift med "falsk" kvinne fra Filippinene

Anbefalte innlegg

Skrevet
WhisperingWind skrev (23 minutter siden):

Har jo ingenting med at hun er fra et annet land å gjøre.

Du kjenner ikke en person godt nok på godt og vondt til å GIFTE deg etter 8! mnd!!

Skill deg asap. 

Nå er det ikke alle som liker å pule uten forpliktelser i måneder og år. Mange gifter seg raskt, og det går fint. Problemet til TS er at han har "importert" en dame fra et annet land/kultur/språkbakgrunn, og sikkert satte seg rett på rumpa uten å jobbe videre for å få forholdet til å funke. Man kan ikke bare få et menneske hit til Norge og anse "jobben" som ferdig, så får det menneske finne ut av alt selv.

Anonymkode: b8732...301

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.1.2024 den 20.50):

Hei,

For 4 måneder giftet jeg med en kvinne fra Filippinene. Før vi giftet oss virket hun som en fantastisk person og jeg følte kjemien stemte veldig bra. Vi kjente hverandre i åtte måneder før vi giftet oss, og hun traff min familie og jeg hennes - før vi giftet oss.

Nå, 4 måneder senere, har jeg lagt merke til ubehagelige sider ved henne som reiser flere røde flagg. Blant annet viser hun seg å bli veldig aggressiv hvis jeg ikke blir med på hennes ønsker og krav. Så aggressiv at det vekker frykt hos meg.

Hva skal jeg gjøre? Det føles ikke helt bra lengre - og jeg føler jeg har blitt "lurt" til å bli gift med "falsk" person. Noen vil sikker si - at det fortjener jeg som fant meg kvinne fra Filippinene, men det er ikke det rådet jeg er ute etter.

Hilsen bekymret mann...

Anonymkode: 5b4c1...6f2

Aggressiv? Slår hun deg? Har du dårlig magefølelse så blir det ikke bedr e. Uff dette var trist TS. Møtte du henne på en dating side?? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kom deg unna mens du ennå kan. Har to philippinske damer i familien og de er sjarmerende for fremmede, men et helvette hjemme. 

Anonymkode: c0115...540

Hvordan vet du at de er vanskelige hjemme? Har du sett det? 

Skrevet

Et gjennomgående råd fra de fleste: SKILL DEG NÅ! 

Anonymkode: 4b5b5...1aa

• Nyttig 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå er det ikke alle som liker å pule uten forpliktelser i måneder og år. Mange gifter seg raskt, og det går fint. Problemet til TS er at han har "importert" en dame fra et annet land/kultur/språkbakgrunn, og sikkert satte seg rett på rumpa uten å jobbe videre for å få forholdet til å funke. Man kan ikke bare få et menneske hit til Norge og anse "jobben" som ferdig, så får det menneske finne ut av alt selv.

Er ikke mange fornuftige mennesker som gifter seg etter 8 MND! 

Man tester gjerne samboerskap først. Da finner en ut hvordan en virkelig fungerer sammen.

Skrevet
WhisperingWind skrev (8 minutter siden):

Er ikke mange fornuftige mennesker som gifter seg etter 8 MND! 

Man tester gjerne samboerskap først. Da finner en ut hvordan en virkelig fungerer sammen.

Det er ikke mulig å være samboer når hun er fra Filippinene og han er i Norge. Du må være gift for å få oppholdstillatelse.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det er ikke mulig å være samboer når hun er fra Filippinene og han er i Norge. Du må være gift for å få oppholdstillatelse.

Og da har bæsjet på leggen. For du kjenner ikke personen godt nok.

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Må ikke være gift, nei.

Anonymkode: c8fda...642

• Liker 1
Skrevet
WhisperingWind skrev (1 minutt siden):

Og da har bæsjet på leggen. For du kjenner ikke personen godt nok.

I mange land, inkludert mitt hjemland, er det IKKE vanlig å drive med uforpliktende pulings i måneder og år, og likevel er det mange lykkelige ekteskap. I Norge er det mange skilsmisser, også mellom mennesker som har vært samboere/kjent hverandre godt i en årrekke. Så det er nok ikke det som er problemet til TS. Problemet er nok at han har siktet seg totalt utenfor sin egen "liga" og forventet å bare importere dama og stue henne i huset, uten å gjøre noe mer.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Må ikke være gift, nei.

Du får ikke visum i Norge som samboer.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du får ikke visum i Norge som samboer.

Jeg kjenner personlig flere norsk/filippinske par hvor han/hun har fått kommet til Norge uten at det er noe ekteskap.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kjenner personlig flere norsk/filippinske par hvor han/hun har fått kommet til Norge uten at det er noe ekteskap.

Ja, i et par måneder. Men ikke for å være samboere i årevis, det får man ikke visum til.

• Liker 1
Skrevet

Det nytter ikke for andre å rydde opp i idioters reir.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja, i et par måneder. Men ikke for å være samboere i årevis, det får man ikke visum til.

På akkurat samme måte som når man er gift så får man for ett eller to år om gangen, og må søke på nytt frem til man har vært i landet lenge nok til å søke om statsborgerskap. Statsborgerskap trenger man heller ikke være gift for å få innvilget.

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

På akkurat samme måte som når man er gift så får man for ett eller to år om gangen, og må søke på nytt frem til man har vært i landet lenge nok til å søke om statsborgerskap. Statsborgerskap trenger man heller ikke være gift for å få innvilget.

Avsporing

Anonymkode: aecaf...130

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må ikke være gift, nei.

Det er ingenting som heter samboervisum. Man må gifte seg eller dra tilbake. 

Anonymkode: 4cae6...8c2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Folk fra utenfor Schengen får være her max 3 mnd på besøksvisum, og max 6 mnd som forlovet. Er man gift kan man søke for ett år av gangen. Dette er med mindre man kommer på selvstendige grunnlag som studenter eller arbeidstaker.

• Liker 5
Skrevet

Dere tar feil. Man trenger ikke være gift. Jeg vet personlig om flere par som har flyttet til Norge sammen uten å være gift. Dette i perioden 2016-2022.

UDI er også helt enig med meg. Kilde:
https://www.udi.no/skal-soke/familieinnvandring/med-norsk-eller-nordisk-statsborger/?f=nor&c=phl#link-1181

Man kan søke Familieinnvandring uten å være gift. Den norske parten må tjene over en viss sum, og dere må ha en plan om å bo sammen. Det er stort sett alt som kreves. Resten står i lenken.

• Nyttig 1
Skrevet

Snu nå, snakk med en advokat og skill deg. Er hun sånn nå blir det neppe bedre. Mange som er gift med kvinner fra asiatiske land har ofte dårlige erfaringer. Men flere venter jo lengre en 4 mnd i ekteskapet før dem viser sitt sanne keg. Noen er bra der også, men er nok mange som har fått seg store overaskelser. Noe en mannlig familiemedlem har fortalt, han har mange kompiser som er gift med en fra asiatiske land, han sier aldri om han gifter seg med en derfra. 

Anonymkode: f07bf...beb

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dere tar feil. Man trenger ikke være gift. Jeg vet personlig om flere par som har flyttet til Norge sammen uten å være gift. Dette i perioden 2016-2022.

UDI er også helt enig med meg. Kilde:
https://www.udi.no/skal-soke/familieinnvandring/med-norsk-eller-nordisk-statsborger/?f=nor&c=phl#link-1181

Man kan søke Familieinnvandring uten å være gift. Den norske parten må tjene over en viss sum, og dere må ha en plan om å bo sammen. Det er stort sett alt som kreves. Resten står i lenken.

Om man ikke er gift må man ha barn ilag,  eller ha vært samboere fra før i et annet land fra før. Eller søke om å få gifte seg. Står i linka du har oppgitt. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...