Gå til innhold

Overgangsalder - menstruasjon

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en 48 år gammel dame. Jeg har hatt skikkelig menstruasjonssmerter de siste dagene, men nesten ikke blødning. Jeg har aldri blødd særlig mye, men nå har jeg kun skimtet litt på papiret. Det samme sist måned. Er dette et vanlig tegn på at overgangsalder er i gang? Jeg bruker prevensjon, men har allikevel hatt en dag med normale blødninger hver måned tidligere. 

Har ingen andre symptomer på overgangsalder, tror jeg. 

Anonymkode: 05a7a...a96

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1743787-overgangsalder-menstruasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pringle skrev (1 minutt siden):

Det høres ut som det kan være overgangsalder, ja.

Gled deg til hetetoktene begynner 🤪

Jeg har bestemt meg for at hetetokter skal jeg hoppe over 😛 Det ser skikkelig ubehagelig ut. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har bestemt meg for at hetetokter skal jeg hoppe over 😛 Det ser skikkelig ubehagelig ut. 

Moren min ble bedre av østrogentilskudd med det har litt bivirkninger. Mellom 50 og 55 var det verst tror jeg

Anonymkode: b85f6...b5c

• Liker 1
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Får et akutt behov for å rive av meg på overkroppen 😄 Men hvis det blir svette også, vil jeg føle meg plaget, og oppsøke lege. Inntil videre har jeg "bare" varmefølelsen.

• Hjerte 1

K48 her også. 

Mine blødninger er nå kraftigere og vondere enn før, de kommer forholdsvis regelmessig (21-29 dager) men holder på i færre dager (3-4 mot 7-8 i yngre dager).

Begynte med "hetetokter" for noen år siden, men de kommer og går. Kan ha et par mnd der jeg rødmer og blir varm i tide og utide, for så å være grei i noen mnd. Merkelig greier de der hormonene.😆

Ja, og så har PMS'en begynt å gå på steroider eller noe. 🙈😅

Anonymkode: bc323...d28

Annonse

Jeg r 47 hatt et forferdelig år med samtlige overgangsalder plager. Først blødde jeg i flere uker. Vonde eggløsningen, forferdelig kåt hele tiden. Nå har jeg ikke sett mensen på flere uker. Kåthet og hetetokter har avtatt.... skikkelig fælt dette med overgangsalder. 🤣 Selvsagt ingenting å le av, absolutt ike morsomt noe av dette. 

Anonymkode: d980f...620

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...