AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #1 Del Skrevet 23. januar 2024 Hei. Går 1.året på teknisk fagskole (deltid) og skal ha sluttprøve i matematikk om en uke, og jeg bare vet jeg kommer til å stryke. Jeg suger rett å slett i matte og klarer ikke å få det inn i hodet! Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre, hver gang jeg setter meg ned for å jobbe med det ender jeg bare opp med å grine, og føler meg sinnsykt dum og vil bare droppe ut. Vi får bruke fagboken, teknisk formelsamling og egne notater på prøven, men jeg klarer ikke å notere ting enkelt slik at jeg skal klare å forstå meg selv på selve prøven. Jeg må ha alt inn med teskje, og det er vanskelig når jeg ikke forstår noe selv. Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Er det noen nettside hvor forskjellige formler og utregninger er enkelt forklart?? Skulle gjerne betalt mye for en privatlærer, men det har jeg ikke råd til. Anonymkode: 0ab5a...0ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #2 Del Skrevet 23. januar 2024 Dette burde du jo tenkt på for lenge siden. Matte er et modningsfag og det tar liksom litt mer enn en uke å lære. Om du har lyst å fullføre fagskolen bør du ta til deg dette, for andreåret møter du på mye vanskeligere stoff enn matten du sliter med nå. Ville satt meg ned og jobbet jevnt med det fra nå, selv om du snart er ferdig med selve mattefaget. Kan du regnereglene? Anonymkode: cefe3...4c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #3 Del Skrevet 23. januar 2024 Du er litt seint ute, dessverre. Matte er noe du må jobbe med over tid, spesielt om det er et fag du sliter med. Du må gjøre oppgaver til det tyter ut ørene på deg. Rett og slett legge inn månedsvis med innsats. Er det oppgaver du ikke forstår, må du spørre læreren din. Eller så kan du oppsøke matteforum og spørre der. Evt. se youtube videoer om temaene du sliter med. Hvis det er grunnleggende matematikk du sliter med, må du nesten gå tilbake til barne- og ungdomskolenivå for å få tettet hullene derfra. Anonymkode: 38426...95e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #4 Del Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du er litt seint ute, dessverre. Matte er noe du må jobbe med over tid, spesielt om det er et fag du sliter med. Du må gjøre oppgaver til det tyter ut ørene på deg. Rett og slett legge inn månedsvis med innsats. Er det oppgaver du ikke forstår, må du spørre læreren din. Eller så kan du oppsøke matteforum og spørre der. Evt. se youtube videoer om temaene du sliter med. Hvis det er grunnleggende matematikk du sliter med, må du nesten gå tilbake til barne- og ungdomskolenivå for å få tettet hullene derfra. Anonymkode: 38426...95e Jepp. Jeg gikk teknisk fagskole selv, og ble helt sjokkert over hvor lavt nivå mange hadde i matte. Husker i en av de første timene at han ene ikke visste hva potenser var, og da han fikk spørsmål om hva 3^2 var, svarte han 6. Da det var feil fortsatte han å gjette i vilden sky, men klarte altså ikke å komme frem til rett svar. Ikke engang da læreren prøvde å hjelpe han på vei med å si at det er det samme som 3*3 fikk han det til, så gangetabellen kunne han heller ikke. Om man har så lavt nivå må man faktisk starte fra scratch. Håper ikke dette er tilfellet til ts, for da haster det. Anonymkode: cefe3...4c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #5 Del Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jepp. Jeg gikk teknisk fagskole selv, og ble helt sjokkert over hvor lavt nivå mange hadde i matte. Husker i en av de første timene at han ene ikke visste hva potenser var, og da han fikk spørsmål om hva 3^2 var, svarte han 6. Da det var feil fortsatte han å gjette i vilden sky, men klarte altså ikke å komme frem til rett svar. Ikke engang da læreren prøvde å hjelpe han på vei med å si at det er det samme som 3*3 fikk han det til, så gangetabellen kunne han heller ikke. Om man har så lavt nivå må man faktisk starte fra scratch. Håper ikke dette er tilfellet til ts, for da haster det. Anonymkode: cefe3...4c3 TS her. Jeg får vel bare øve som bare pokkern de neste dagene å satse på en karakter som står da. Det er jo noen temaer jeg har en grei kontroll på, men synes de fleste er gørr vanskelig. Anonymkode: 0ab5a...0ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #6 Del Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): TS her. Jeg får vel bare øve som bare pokkern de neste dagene å satse på en karakter som står da. Det er jo noen temaer jeg har en grei kontroll på, men synes de fleste er gørr vanskelig. Anonymkode: 0ab5a...0ff Krysser fingrene for at du klarer å bestå! Har du kontroll på regnerekkefølgen? Jeg slet med matte på ungdomsskolen, og det var faktisk ikke før jeg begynte på teknisk fagskole at jeg ble flink, og det var ene og alene fordi læreren fikk oss til å terpe på regnerekkefølgen i starten. Hadde ikke fått med meg at det var en greie, jeg 😅 Plutselig var alt så mye lettere og jeg gikk ut med A til slutt. Om du står fast kan det være lurt å stille spørsmålet her inne, selv har jeg fått god hjelp til vanskeligere matte enn fagskolematte her. Anonymkode: cefe3...4c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #7 Del Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Krysser fingrene for at du klarer å bestå! Har du kontroll på regnerekkefølgen? Jeg slet med matte på ungdomsskolen, og det var faktisk ikke før jeg begynte på teknisk fagskole at jeg ble flink, og det var ene og alene fordi læreren fikk oss til å terpe på regnerekkefølgen i starten. Hadde ikke fått med meg at det var en greie, jeg 😅 Plutselig var alt så mye lettere og jeg gikk ut med A til slutt. Om du står fast kan det være lurt å stille spørsmålet her inne, selv har jeg fått god hjelp til vanskeligere matte enn fagskolematte her. Anonymkode: cefe3...4c3 Tror jeg skal ha kontroll på regnerekkefølgen. Skal værtfall notere det på et ark for å ta med på prøven om jeg skulle bli usikker. har faktisk ikke tenkt tanken på å stille spørsmål her inne, takk for det tipset. Anonymkode: 0ab5a...0ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #8 Del Skrevet 24. januar 2024 Lykke til, TS! Håper det går bra på prøven! Anonymkode: 38426...95e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #9 Del Skrevet 7. februar 2024 Ts her. Jeg besto!! Anonymkode: 0ab5a...0ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2024 #10 Del Skrevet 7. februar 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Ts her. Jeg besto!! Anonymkode: 0ab5a...0ff Nice!! Bra jobba! Grattis Anonymkode: 38426...95e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå