Gå til innhold

Dere som har vært gravid med tvillinger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..hvordan kjentes det ut helt i starten?

Jeg har blitt stimulert med Letrozol og fikk Ovitrelle for eggløsning. Da hadde jeg to fine, modne egg. Testet positivt 10DPO og igår og i dag har jeg helt vanvittig med murring, strekking og stikk i livmor og eggstokkområdet. Er 13DPO i dag. Smertene var så intense i natt at det holdt meg våken en stund, da jeg våknet var alt fint igjen.. Puppene er helt sinnsykt vonde og kvalmebyger med brekninger som kommer og går. Er ekstremt trøtt, men det var jeg med de to første også. De er enlinger.

Det er en stund til første UL, så er ekstremt spent på hvor mange det er.. Men også om det er ex.u. igjen..

Har opplevd lignende før men ikke før uke 6-7. Nå er jeg først 4uker i morgen, det gir ingen mening i hodet mitt.. 

Noen som har erfaringer?

Anonymkode: 25b6e...ab6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har det å si hvordan andre hadde det? Du er nok mest sannsynlig med enten en eller to babyer, lykke til.

Anonymkode: 09d32...441

Skrevet

Merket ingenting før mensen ikke kom og testet positivt noen dager etter at mensen skulle kommet. Var i fin form og merket ikke noe før i uke 18/19. Da begynte jeg å få hyppige blodtrykksfall og ble sendt på hjemmekontor resten av svangerskapet 

Anonymkode: 97f41...a92

• Nyttig 1
Skrevet

Kvalme og positive tester kom tidligere i tvillingsvangerskapet mitt sammenlignet med tidligere. Var ganske kvalm og trøtt allerede i uke fire. Hadde også en del stikkinger, men synes ikke de var verre eller vondere enn enlingsvangerskapet. 

Anonymkode: 8162b...5d9

• Nyttig 1
Skrevet

Merket knapt noe før jeg hadde mage. Var så ekstremt frisk og sprek i tvillingsvangerskapet at det var helt merkelig. Hadde alle mulige plager med første, som bare var en. 

Så et fantastisk svangerskap, men tungt på slutten selvfølgelig. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva har det å si hvordan andre hadde det? Du er nok mest sannsynlig med enten en eller to babyer, lykke til.

Anonymkode: 09d32...441

Det vil alltid være individuelt men dette er 5.svangerskap og det føles helt ulikt de andre gangene. Det gir meg mening å høre litt hvordan andre har opplevd tidlig fase med tvillinger, selv om det ikke betyr at jeg er gravid med to denne gangen. Jeg er vel i grunn mest redd for å oppleve graviditet utenfor livmoren en gang til. 

Anonymkode: 25b6e...ab6

Skrevet

Merket ikke noe spesielt, kjente godt etter siden mine var befruktet på klinikk men nei,-det var ikke noe å kjenne.

Anonymkode: c5693...3ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...