AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #1 Skrevet 23. januar 2024 Jeg har endelig tatt mot til meg og oppsøkt psykolog. Privat. Orket ikke å gå gjennom fastlegen for henvisning da det er eviglang ventetid og jeg trenger akutt samtale før jeg møter veggen. Ser at psykologen jeg skal til har et samarbeid med forsikringsselskapet mitt og at jeg kan få inntil ti timer dekket i året gjennom helseforsikringen min. Men da må jeg ha henvisning fra «fastlege eller behandler». Kan psykologen da «henvise» meg til videre behandling hos psykolog dersom de ser et behov for dette? Slik at jeg får dekket utgiftene? Anonymkode: 036b5...70c
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #2 Skrevet 23. januar 2024 Hvem skal psykologen henvise deg til? Seg selv? Jeg vet ikke helt hva du spør om. Tre ha det henvisning til den private psykologen pga forsikring er det lettest for deg å få henvisning fra fastlege. Du kan og kontakte forsikringsselskapet for å høre hva dine andre muligheter er dersom du ikke ønsker å snakke med fastlegen din. Anonymkode: 3c71d...a7d
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #3 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvem skal psykologen henvise deg til? Seg selv? Jeg vet ikke helt hva du spør om. Tre ha det henvisning til den private psykologen pga forsikring er det lettest for deg å få henvisning fra fastlege. Du kan og kontakte forsikringsselskapet for å høre hva dine andre muligheter er dersom du ikke ønsker å snakke med fastlegen din. Anonymkode: 3c71d...a7d Tenkte på til videre behandling enten hos dem, hos annen psykolog eller DPS. Til forsikringsselskapet holder det å si at jeg ønsker time hos den psykologen de har samarbeid med. Trenger bare henvisning fra «fastlege eller behandler». Lurte derfor på om psykologen regnes som «behandler». ts Anonymkode: 036b5...70c
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #4 Skrevet 23. januar 2024 Du kan jo spørre psykologen? Litt usikker på hvorfor du ikke fikk henvisning fra fastlegen først, og sendte henvisningen til forsikringsselskapet. Forsikringselskapene har gjerne egne avtaler med private behandlere, og vurderer hvor du kan få best hjelp. Men mulig du kan gjøre ting i din rekkefølge også. Anonymkode: 7acc2...1f0
Grüner Skrevet 23. januar 2024 #5 Skrevet 23. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tenkte på til videre behandling enten hos dem, hos annen psykolog eller DPS. Til forsikringsselskapet holder det å si at jeg ønsker time hos den psykologen de har samarbeid med. Trenger bare henvisning fra «fastlege eller behandler». Lurte derfor på om psykologen regnes som «behandler». ts Psykologen kan ikke henvise deg videre til dps; det må gå gjennom fastlegen. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Endret 23. januar 2024 av Grüner
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #6 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tenkte på til videre behandling enten hos dem, hos annen psykolog eller DPS. Til forsikringsselskapet holder det å si at jeg ønsker time hos den psykologen de har samarbeid med. Trenger bare henvisning fra «fastlege eller behandler». Lurte derfor på om psykologen regnes som «behandler». ts Anonymkode: 036b5...70c Det er her jeg ikke forstår. Om du trenger henvisning fra behandler MÅ dette være en annen person enn psykologen du skal bruke de 10 forsikringstilbud dine hos. Anonymkode: 3c71d...a7d 3
Grüner Skrevet 23. januar 2024 #7 Skrevet 23. januar 2024 Jeg tror ikke du vil få dekket psykologtimene av forsikringen så lenge du ikke har fått noen henvisning dit. 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #8 Skrevet 23. januar 2024 Ok. Takk for svar😄 Dere er for øvrig litt hissige i kommentarfeltet. Går jo an å svare uten å være så bryske😅 Anonymkode: 036b5...70c
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #9 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok. Takk for svar😄 Dere er for øvrig litt hissige i kommentarfeltet. Går jo an å svare uten å være så bryske😅 Anonymkode: 036b5...70c Opplevde du dette som hissig? Eneste jeg reagerte på er at du måtte ha samme svaret flere ganger før du forstod det. Anonymkode: 3c71d...a7d 3
Grüner Skrevet 23. januar 2024 #10 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du kan jo spørre psykologen? Litt usikker på hvorfor du ikke fikk henvisning fra fastlegen først, og sendte henvisningen til forsikringsselskapet. Forsikringselskapene har gjerne egne avtaler med private behandlere, og vurderer hvor du kan få best hjelp. Men mulig du kan gjøre ting i din rekkefølge også. Anonymkode: 7acc2...1f0 Hun orket ikke gå gjennom fastlegen fordi hun trengte en time asap og ikke orket å vente på behandlingstiden av søknaden.
Grüner Skrevet 23. januar 2024 #11 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Opplevde du dette som hissig? Eneste jeg reagerte på er at du måtte ha samme svaret flere ganger før du forstod det. Anonymkode: 3c71d...a7d Ja, da er hun jammen nærtagende… 1
Grüner Skrevet 23. januar 2024 #12 Skrevet 23. januar 2024 Har du sjekket ut Rask psykisk helsehjelp? Det er gratis og du trenger ikke henvisning 😊.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #13 Skrevet 23. januar 2024 Skal sies at jeg var forberedt på å betale timene jeg trenger. Var ikke sånn at dette var inngangen min for å få det dekket😊 Fant først i etterkant ut at forsikringsselskapet har samarbeid med den aktuelle psykologen. ts Anonymkode: 036b5...70c
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #14 Skrevet 23. januar 2024 Grüner skrev (4 minutter siden): Har du sjekket ut Rask psykisk helsehjelp? Det er gratis og du trenger ikke henvisning 😊. Nei, dette tilbudet visste jeg ikke om før nå. Skal undersøke det☺️ Anonymkode: 036b5...70c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå