Gå til innhold

12 DPO og bekymret for kjemisk, svake streker og lite stigning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 12 DPO. Testet svaakt positivt 10 DPO på ettermiddag og så steig den i styrke i går 11 DPO slik at jeg fikk en ganske tydelig strek i går ettermiddag. Det skal sies at jeg har vært litt dehydrert både 10 og 11 dpo, så da jeg fikk den sterkeste streken jeg har hatt i går, hadde jeg ikke tisset på 7 timer og jeg hadde kun drukket kanskje 250 ml hele arbeidsdagen. I dag morges testet jeg en antydning svakere enn den i går ettermiddag, men fikk positiv digital 1-2, noe jeg ikke fikk på den urinen i går ettermiddag da jeg var dehydrert og testet sterkere på makesure enn i morges.

Så drakk jeg ca 500 ml ved lunsj i dag og tok en test etter 3 timer med å holde meg i sted og urinen var utvannet (vet, det var veldig teit!) og fikk så og si helt negativ på makesure, men babyplan sin tidligtest er ca like sterk som den fra i morges. Det er de på bildet som er 12DPO kl 16.

Bør jeg være bekymret?

Det synes litt dårlig på bilder de strekene, men her er bilder:

20240123_181829.thumb.jpg.661c306afd34615cce41b1d47b29952c.jpg

20240123_181836.thumb.jpg.54f808c41dbb473407323ed09485e87a.jpg

Anonymkode: 9d429...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også begynt å spotte akkurat nå... 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bedre å ta tester med 48t mellomrom siden hcg skal fordoble seg ca hver 48t frem til hcg når rundt 1200.. Da er det ca hver 3døgn den skal fordoble seg. Man kan ikke forvente å se tidlig endring når man tester så ofte. 

Anonymkode: 8584e...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du skriver selv så varierer jo testene ut i fra væskeinntak og når på døgnet man tar de. Det å teste for å se «stigning» er ikke alltid heller så enkelt og i hvert fall ikke når du tester så tett. Test helst på morgenurin. Det kan være kjemisk, men det er dessverre ikke annet man får gjort enn å vente og teste. Lykke til.

Anonymkode: bcb6d...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns de er svake til å være 12 dpo, er du sikker på når eggløsning var? Om den kom senere er det nok derfor de er så svake. 

Anonymkode: 1d977...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når forventer du mens egentlig? Det er jo ikke å forvente sterke streker før testdato da.. 

Anonymkode: d559f...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Når forventer du mens egentlig? Det er jo ikke å forvente sterke streker før testdato da.. 

Anonymkode: d559f...a0f

Forventer mens i morgen. Jeg vet egt det, og jeg vet at babyplan sine tester egentlig ikke er ment å ta før IKM, men det er lettere sagt enn gjort

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Syns de er svake til å være 12 dpo, er du sikker på når eggløsning var? Om den kom senere er det nok derfor de er så svake. 

Anonymkode: 1d977...37a

Det kan være jeg er 1 dag kortere på vei enn jeg tror, men ikke mer enn det. 

Tok en ny i dag og den er betydelig sterkere enn for 2 dager siden når jeg sammenligner bilder selv om det fortsatt er en ganske svak strek. Har en del murringer i livmortappen typ, men ikke hatt spotting siden i går kveld. Så enn så lenge er jeg fortsatt gravid..

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...