AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #1 Del Skrevet 23. januar 2024 Hva synes dere er best? Hvordan tolerer hunden saks vs sliper? Min hund har helt svarte klør. Har hatt henne i snart to uker og vi øver med klosaks og godbiter, men hun er ikke kjempeglad i det. Tar korte øvinger. En per dag. Anonymkode: 90a1f...5ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #2 Del Skrevet 23. januar 2024 Etter at jeg klippet for langt inn så blodspruten stod, så bruker jeg Musti. Anonymkode: af341...b19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #3 Del Skrevet 24. januar 2024 Bruker klotang. Hunden er ikke så glad i det heller, og krangler litt i begynnelsen. Etterhvert slapper han av og får masse ros og godbiter. Han har helt svarte klør også, så jeg klipper litt om gangen, og ser på undersiden av kloa etter hvor nerven starter. Klipper heller litt mindre enn å ta av for mye. Har prøvd klofil (ikke sliper) for å runde av skarpe kanter, men syns det er enklere å klippe. Jeg har sett mye på youtube av hundefrisører og veterinærer om når man bør stoppe, men jeg tør ikke å klippe så kort. Går sikkert an å ta første gang hos profesjonelle og spørre om tips og se på hvordan de gjør det før man prøver hjemme Anonymkode: e2450...bbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest beaglevalp Skrevet 24. januar 2024 #4 Del Skrevet 24. januar 2024 Bruker den lille blå saksen fra Musti. Hun syntes det var skummelt i begynnelsen så måtte gå sakte frem med å introdusere saks, legge på pote, lukte på osv med godbit hver gang. Tok en uke med eksponering før klippingen begynte og nå tolerer hun det. Er en av favoritt tingene vi gjør for min del siden så mye av personligheten hennes kommer frem. Hun sitter i fanget, ser opp på meg for bekreftelse på dette er trygt, når jeg bekrefter det stikker hun hodet under rumpa og later som hun klør seg til ett klipp er over. Så godbit og repeat ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #5 Del Skrevet 26. januar 2024 bruker millersog den fungerer bra. Kjøpte en sliper som heter Moser, men opplever den som altfor svak for min hund. Anonymkode: 45fed...703 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #6 Del Skrevet 26. januar 2024 Da jeg hadde hund med svarte klør brukte jeg klotang for å klippe det jeg turte å klippe. Også brukte jeg rett og slett neglefil, en litt grov type, og filte ned slik at klørne ble korte og fine. Hunden lå på ryggen mellom beina mine og syntes heldigvis neglefil var helt greit. tror ikke hun hadde akseptert negledrill pga lyd. Anonymkode: 9fd49...7ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amy Skrevet 26. januar 2024 #7 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): bruker millersog den fungerer bra. Kjøpte en sliper som heter Moser, men opplever den som altfor svak for min hund. Anonymkode: 45fed...703 Den bruker jeg også på mine. Synes den er veldig bra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linazer Skrevet 26. januar 2024 #8 Del Skrevet 26. januar 2024 Jeg bruker dremel på boxeren min. Går aldri tilbake til klotang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #9 Del Skrevet 26. januar 2024 Vår vente seg aldri til duringen fra den elektriske, og siden jeg ikke syntes den var spesielt effektiv heller, gikk vi tilbake til tang. Anonymkode: 1167a...33f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #10 Del Skrevet 26. januar 2024 Jeg bruker begge deler. Klipper med slik rød Millers klotang først, den er best på markedet, veldig presis og lar en klippe mye mer nøyaktig enn andre klotenger. Etter det filer jeg med maskin. Om jeg bare bruker tang må jeg klippe mye oftere enn om jeg også filer. Hverken lyd eller vibrasjon var problematisk for min å bli OK med. Jeg bruker elektrisk tannbørste på han også med like godt resultat som elektrisk neglefil. Anonymkode: 50956...601 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #11 Del Skrevet 26. januar 2024 Millers klotang. Vi koser oss med kloklipp, masse massage og godbiter. Skal sies at vi tar på hele hunden til vanlig så han har ingen problemer med at vi tar på potene. Anonymkode: 95d24...e38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofiei Skrevet 26. januar 2024 #12 Del Skrevet 26. januar 2024 (endret) Millers klotang samt Dremel mini. Har to hunder som er helt cool når vi klipper klørne, og en dramaqueen som samboeren min må holde sånn at jeg får klippet. Endret 26. januar 2024 av Sofiei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #13 Del Skrevet 26. januar 2024 Linazer skrev (2 timer siden): Jeg bruker dremel på boxeren min. Går aldri tilbake til klotang. Takk for tips ! Dette er et multiverktøy og ikke laget for hundeklør, men kanskje dette er løsningen istedenfor de fislesliperene som dyrebutikkene selger? Anonymkode: 45fed...703 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #14 Del Skrevet 26. januar 2024 Noen som har erfaring med denne fra Dremel? https://www.bauhaus.no/klopleiesett-dremel-7020-pgk?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAzc2tBhA6EiwArv-i6U7WEd8Q45MILU00fvDI_edy9gjQMRt5b8V7jd9R1FS93YMLMK-g4hoCgzkQAvD_BwE Anonymkode: 45fed...703 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå