AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #1 Del Skrevet 23. januar 2024 Jeg har veldig lite erfaring med begravelser, og innser at jeg ikke vet hva som er vanlig. Jeg har konkludert med at jeg skal gi en liten bårebukett, men skal det ære med sløyfe eller kort. Jeg kan ikke huske jeg har sett annet enn sløyfer, men jeg føler kanskje det blir litt mye. Men om det er slik folk bruker så tar jeg sløyfe. Anonymkode: 11922...44e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #2 Del Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg har veldig lite erfaring med begravelser, og innser at jeg ikke vet hva som er vanlig. Jeg har konkludert med at jeg skal gi en liten bårebukett, men skal det ære med sløyfe eller kort. Jeg kan ikke huske jeg har sett annet enn sløyfer, men jeg føler kanskje det blir litt mye. Men om det er slik folk bruker så tar jeg sløyfe. Anonymkode: 11922...44e Dersom du gir bårebukett så lages de med bånd fra blomsterhandleren. Der er for det er enklest når de leses opp i kirken, og det holder seg lenger ute på graven. Ute hadde kort forsvunnet eller blitt ødelagt i regn. Anonymkode: 02b8b...ec7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #3 Del Skrevet 23. januar 2024 Det er valgfritt med kort eller bånd, men båndet koster 1/3 av prisen for blomstene. Anonymkode: 11922...44e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #4 Del Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dersom du gir bårebukett så lages de med bånd fra blomsterhandleren. Der er for det er enklest når de leses opp i kirken, og det holder seg lenger ute på graven. Ute hadde kort forsvunnet eller blitt ødelagt i regn. Anonymkode: 02b8b...ec7 Kortene blir son regel samlet inn av de ansatte i begravelsesbyrået før kisten bæres ut i bilen/til graven. Anonymkode: ca253...48e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #5 Del Skrevet 23. januar 2024 Jeg trodde bårebukett er for den nærmeste familien, og som man ordner hos begravelsesbyrået samtidig med begravelses planleggingen? Anonymkode: 899be...708 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #6 Del Skrevet 23. januar 2024 En enkel regel. Med sløyfe blir lest opp. Uten sløyfe blir ikke lest opp. De med sløyfe blir med til grava. De med kort får familien med seg hvem. Ja vet noen kirker leser opp alt. Men det langt ifra normen i Norge. Anonymkode: 76567...e3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #7 Del Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En enkel regel. Med sløyfe blir lest opp. Uten sløyfe blir ikke lest opp. De med sløyfe blir med til grava. De med kort får familien med seg hjem. Ja vet noen kirker leser opp alt. Men det langt ifra normen i Norge. Anonymkode: 76567...e3d Anonymkode: 76567...e3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #8 Del Skrevet 23. januar 2024 Hvis du vil at din siste hilsen skal leses opp i kirken, så må du bestille med bårebukett med sløyfe/ bånd. Buketter med kort blitt vanligvis ikke lest opp av presten. Anonymkode: d074a...fb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #9 Del Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg trodde bårebukett er for den nærmeste familien, og som man ordner hos begravelsesbyrået samtidig med begravelses planleggingen? Anonymkode: 899be...708 Nei, bårebukett er det man sender når krans blir for stort, og er ofte det fjernere slektninger, naboer eller venner sender. Anonymkode: d074a...fb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #10 Del Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Dersom du gir bårebukett så lages de med bånd fra blomsterhandleren. Der er for det er enklest når de leses opp i kirken, og det holder seg lenger ute på graven. Ute hadde kort forsvunnet eller blitt ødelagt i regn. Anonymkode: 02b8b...ec7 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): En enkel regel. Med sløyfe blir lest opp. Uten sløyfe blir ikke lest opp. De med sløyfe blir med til grava. De med kort får familien med seg hvem. Ja vet noen kirker leser opp alt. Men det langt ifra normen i Norge. Anonymkode: 76567...e3d Ja, det stemmer nok dette - jeg antok egentlig at når hun skrev bårebukett at den skulle følge båren. Og der er det hverfall her bånd på alle jeg har sett. Anonymkode: 02b8b...ec7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå