anonym111111 Skrevet 23. januar 2024 #1 Skrevet 23. januar 2024 (endret) Avdelingsdirektør Anne-Mette Gulaker i Norsk pasientskadeerstatning og seniorrådgiver Pernille Harg i Statens legemiddelverk tror flere bivirkninger vil bli vitenskapelig bevist (des.2023). Hvorfor er så mange fortsatt ensidig sikre på at vaksinen var det beste alternativet for alle (også unge, friske), når flere fagfolk stiller spørsmål ved dette? Hvorfor viser så mange kun til studier som bekrefter deres forutintatte syn om at vaksinen? Vitenskapen utvikler seg hele tiden, så er det ikke naivt å mene sikkert at vi vet alt om bivirkningene nå, kun et par år etter massevaksinasjonen? Endret 23. januar 2024 av anonym111111 4 9
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #2 Skrevet 23. januar 2024 «Trust the science, vaksinene vil hindre både sykdom og spredning» sa de…. Før det kom frem at de aldri hadde testet vaksinen for å hindre smitte. Den ENESTE grunnen til at unge og friske ble anbefalt å ta vaksinen var at det skulle hindre videre spredning av viruset. Noe de nå påstår at de aldri har sagt vaksinen skulle… så man kan jo undre seg… svaret på spørsmålet om hvorfor mange fortsatt mener at vaksinen fungerte og var en bra løsning: hjernevasking! At det nå er overdødelighet skyldes tydeligvis covid og ikke vaksinen… merkelig nok, hvis vaksinen hadde hatt en god effekt så ville vi ikke hatt overdødelighet på grunn av covid. Men det får vi når de jukser med tallene og legger vaksinedødsfall innunder covid-dødsfall statistikken. Anonymkode: f54aa...53e 3 2 8
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #3 Skrevet 23. januar 2024 Jeg er ikke enig i påstandene du kommer med i HI, TS. Hvem er det som sier at vi vet alt om bivirkningene? Det er en urimelig påstand. Det er muligheter for å lære mer om alt, alltid. Er det så mange som viser kun til studier som bekrefter deres forutinntatte syn og så videre? Å vise til en studie er i det minste ganske saklig. Det er mer enn du gjør i hovedinnlegget ditt. Hvem sier nå at vaksine for unge og friske er det beste alternativet? Ingen gjør det. Det er greit å kritisere det som skjedde under pandemien, for det er kjempelett å være etterpåklok. Vi gjorde så godt vi kunne med den informasjonen vi hadde. Bedre går det ikke an å gjøre det, i og med at man ikke kan se inn i fremtiden. Anonymkode: 21276...168 2 1 3
anonym111111 Skrevet 23. januar 2024 Forfatter #4 Skrevet 23. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg er ikke enig i påstandene du kommer med i HI, TS. Hvem er det som sier at vi vet alt om bivirkningene? Det er en urimelig påstand. Det er muligheter for å lære mer om alt, alltid. Er det så mange som viser kun til studier som bekrefter deres forutinntatte syn og så videre? Å vise til en studie er i det minste ganske saklig. Det er mer enn du gjør i hovedinnlegget ditt. Hvem sier nå at vaksine for unge og friske er det beste alternativet? Ingen gjør det. Det er greit å kritisere det som skjedde under pandemien, for det er kjempelett å være etterpåklok. Vi gjorde så godt vi kunne med den informasjonen vi hadde. Bedre går det ikke an å gjøre det, i og med at man ikke kan se inn i fremtiden. Anonymkode: 21276...168 Jeg kommer ikke med noen påstander i HI som kan betviles. Jeg har opplevd mange, både på some og irl, som er veldig ensidige i sitt syn på vaksinene. Hvis du opplever folk som forstår at vi ikke vet alt om bivirkningene nå, og som er villige til å diskutere saklig om vaksinene var nødvendige, og til det beste for alle, er jo det supert. Endret 23. januar 2024 av anonym111111 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #5 Skrevet 23. januar 2024 Det er uansett snakk om svært få vaksineskadde i forhold til vaksinerte. I tillegg betyr ikke nødvendigvis at man blir syk etter en vaksine at det er vaksinens skyld. Folk ble syke før vaksinene kom også. Siterer fra artikkelen du antakelig henviser fra i HI: https://www.nrk.no/vestland/ekspertar-trur-ny-forsking-vil-gi-fleire-koronavaksinerte-erstatning-for-seinskadar-1.16668989 Ca. 4,35 millionar nordmenn har tatt minst éin vaksinedose. 4,0 millionar har tatt to doser. 3,0 millionar har tatt tre doser. 8052 tilfelle av mistenkte moglege alvorlege biverknadar av koronavaksine er melde inn, ifølge legemiddelverket 21. september 2023. Det tilsvarer om lag 1,9 promille av dei vaksinerte og 1,5 promille av folketalet i landet. Anonymkode: 6ea3a...395 1 5
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #6 Skrevet 23. januar 2024 anonym111111 skrev (13 minutter siden): Hvis du opplever folk som forstår at vi ikke vet alt om bivirkningene nå, og som er villige til å diskutere saklig om vaksinene var nødvendige, og til det beste for alle, er jo det supert. Det er liksom ikke så mye å diskutere, det blir å slå inn åpne dører. Det er lenge siden vaksinenen ble gitt til unge, friske mennesker og det sier jo alt det er å si om den saken. Anonymkode: 21276...168
anonym111111 Skrevet 23. januar 2024 Forfatter #7 Skrevet 23. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er liksom ikke så mye å diskutere, det blir å slå inn åpne dører. Det er lenge siden vaksinenen ble gitt til unge, friske mennesker og det sier jo alt det er å si om den saken. Anonymkode: 21276...168 Det er viktig å kunne diskutere, undersøke og evaluere det som ble gjort under pandemien, og finne ut hvilke bivirkninger vaksinen faktisk har. Forstår ikke at du ikke forstår det. Endret 23. januar 2024 av anonym111111 1 6
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #8 Skrevet 23. januar 2024 Vi får bare håpe de får mer erstatning. Det var vel et par stykker som fikk nok til å dekke reiseutgifter bare. Anonymkode: 7ae03...00f 2 5
anonym111111 Skrevet 23. januar 2024 Forfatter #9 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er uansett snakk om svært få vaksineskadde i forhold til vaksinerte. I tillegg betyr ikke nødvendigvis at man blir syk etter en vaksine at det er vaksinens skyld. Folk ble syke før vaksinene kom også. Siterer fra artikkelen du antakelig henviser fra i HI: https://www.nrk.no/vestland/ekspertar-trur-ny-forsking-vil-gi-fleire-koronavaksinerte-erstatning-for-seinskadar-1.16668989 Ca. 4,35 millionar nordmenn har tatt minst éin vaksinedose. 4,0 millionar har tatt to doser. 3,0 millionar har tatt tre doser. 8052 tilfelle av mistenkte moglege alvorlege biverknadar av koronavaksine er melde inn, ifølge legemiddelverket 21. september 2023. Det tilsvarer om lag 1,9 promille av dei vaksinerte og 1,5 promille av folketalet i landet. Anonymkode: 6ea3a...395 Vaksinen hadde større risiko for bivirkninger for unge friske, så i denne gruppen var risikoen mye større, samtidig som nytten av vaksinen var mindre. Mange av de som ble alvorlig syke eller døde av vaksinen, trengte den egentlig ikke. Selv om du mener det var få bivirkninger, så betyr hvert liv ALT for de det gjelder. Mørketall og at antallet langsiktige bivirkninger kan øke i framtiden er også viktig å ta med i beregningen. 2 5
Bendie Skrevet 23. januar 2024 #10 Skrevet 23. januar 2024 (endret) 1573 har søkt erstatning av 4,35 millioner vaksinerte. Litt under 1/3 får medhold. Kan ikke si tallene gir noen grunn til uro. Endret 23. januar 2024 av Bendie 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #11 Skrevet 23. januar 2024 Hvem er det som fortsatt bryr seg om korona, det var for lenge siden Anonymkode: 88cff...80d
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #12 Skrevet 23. januar 2024 Bendie skrev (17 minutter siden): 1573 har søkt erstatning av 4,35 millioner vaksinerte. Litt under 1/3 får medhold. Kan ikke si tallene gir noen grunn til uro. Så mange vaksinerte var det vel ikke, det må være vaksinedoser? Barn ble stort sett ikke vaksinert pluss at en del hadde vett til å la være. Dessuten er det langt fra alle som har søkt erstatning og mange ble heller ikke registrert med bivirkninger. Noen som har søkt erstatning og har fått innvilger har stått frem om at de har fått et par tusenlapper. Mange har ikke fått innvilget, som bla en blogger som hadde blødd ett år og fikk avslag. Anonymkode: 7ae03...00f 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #13 Skrevet 23. januar 2024 anonym111111 skrev (32 minutter siden): Det er viktig å kunne diskutere, undersøke og evaluere det som ble gjort under pandemien, og finne ut hvilke bivirkninger vaksinen faktisk har. Forstår ikke at du ikke forstår det. Jeg har ikke påstått noe av det du skriver her. Det er en gjenganger i dine innlegg og tråder, at du tillegger andre en masse meninger de ikke har. Vi som verken er helsepersonell eller forskere har et svært dårlig utgangspunkt for å finne ut hvilke bivirkninger vaksinen har. Man finner ikke ut av det gjennom diskusjon på KG. Anonymkode: 21276...168 1
Bombasi Skrevet 23. januar 2024 #14 Skrevet 23. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (57 minutter siden): 8052 tilfelle av mistenkte moglege alvorlege biverknadar av koronavaksine er melde inn, ifølge legemiddelverket 21. september 2023. Alvorlige bivirkninger, ja. Og så har du alle de som ble rammet av mindre alvorlige bivirkninger, men som fortsatt i en eller annen grad går utover livskvaliteten, som ikke blir registrert noen steds. For de blir gjerne ikke trodd eller hørt, eventuelt blir bevisst oversett. Så tallet over vaksineskadede kan du nok mangedoble hvis du teller med alle alvorlighetsgradene. Folk som har tatt vaksiner og har blitt rammet av f.eks blødninger, hjerteproblemer, smerter og utmattelser etterpå betyr ingenting i statistikkene til FHI, Helsedirektoratet og Legemiddelverket, og det er hoderistende når vi snakker antall senskader. Litt sånn under pandemien også. Det var antall smittede, antall innlagte og antall døde som gjaldt, der resten stod som "recovered". Senkomplikasjoner, skader og Long-Covid falt under kategorien "recovered", og hadde ingen plass i statistikkene. Endret 23. januar 2024 av Bombasi 5 4
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #15 Skrevet 23. januar 2024 Jeg har iallfall tatt min siste covid-vaksine. Ble veldig syk etter vaksine nr. 3. Jeg hadde ventet de obligatoriske 20 minuttene før jeg gikk. I løpet av under en time var jeg så syk at jeg knapt klarte å kjøre hjem. Full sykemelding i en måned. Etter det har jeg vært syk av utallige infeksjoner og sliter nå med utmattelse. Vil aldri bli registrert som bivirkninger. Anonymkode: 35342...c05 1 7 1
Bendie Skrevet 23. januar 2024 #16 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Så mange vaksinerte var det vel ikke, det må være vaksinedoser? Barn ble stort sett ikke vaksinert pluss at en del hadde vett til å la være. Dessuten er det langt fra alle som har søkt erstatning og mange ble heller ikke registrert med bivirkninger. Noen som har søkt erstatning og har fått innvilger har stått frem om at de har fått et par tusenlapper. Mange har ikke fått innvilget, som bla en blogger som hadde blødd ett år og fikk avslag. Anonymkode: 7ae03...00f Ca. 4,35 millionar nordmenn har tatt minst éin vaksinedose. 4,0 millionar har tatt to doser. 3,0 millionar har tatt tre doser Fra artikkelen det refereres til. 3
anonym111111 Skrevet 23. januar 2024 Forfatter #17 Skrevet 23. januar 2024 (endret) Bendie skrev (2 timer siden): Risikoen for bivirkninger var mye større for unge, og eksperter mener det er sannsynlig at det dukker opp flere bivirkninger, som forskning vil bekrefte etterhvert. Ingen vet alt om bivirkningene nå. I tillegg er det mørketall. Endret 23. januar 2024 av anonym111111 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #18 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har iallfall tatt min siste covid-vaksine. Ble veldig syk etter vaksine nr. 3. Jeg hadde ventet de obligatoriske 20 minuttene før jeg gikk. I løpet av under en time var jeg så syk at jeg knapt klarte å kjøre hjem. Full sykemelding i en måned. Etter det har jeg vært syk av utallige infeksjoner og sliter nå med utmattelse. Vil aldri bli registrert som bivirkninger. Anonymkode: 35342...c05 Og hvorfor ikke? Hopper du over ditt ansvar med å registrere dette selv? https://www.fhi.no/publ/skjema/melding-om-vaksinebivirkning/ Anonymkode: 6e315...bd5 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #19 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvem er det som fortsatt bryr seg om korona, det var for lenge siden Anonymkode: 88cff...80d De vaksineskada bryr seg. Anonymkode: f8910...f5c 4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #20 Skrevet 24. januar 2024 Norge har hatt en overdødelighet i forhold til hjerte-/kar sykdommer siden sommeren 2020, i tråd med at Norge åpnet opp etter nedstengningen ( Dagbladet i går) Andre land ser det samme. Kardiologer over hele verden er bekymret En kardiolog forteller.på X Han mistet en pasient mann 34 år, i går Han ble en av denne stastistikken Tidligere helt frisk. bortsett fra en episode nylig i forhold til hjertet, skulle utredes for dette. Covid - i 2021, og to nye tilfeller etter dette, siste i des 23. Uvaksinert , han trengtre ikke vaksine , han så på corona som en forkjølelse , i følge kona Anonymkode: 530f8...f95 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå