Gå til innhold

Nå som alle blir tatt, min eks har også jukset om "lisensen" sin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt. Han jobber som eiendomsmeglerfullmektig i dag. 

Han har ikke vitnemål fra videregående da han strøk i mattefagene, søkte på BI men fikk ikke opptak pga manglende vitnemål. 

Dro til utlandet og betalte et advokatbyrå (flere titusener) for å få forfalsket noen dokumenterer som gikk ut på at han hadde praktisert eiendomsmegling i deres hjemland under deres lover og regler. Sendte brevet til finanstilsynet og fikk som svar at han måtte ha en godkjennelse fra et meglerkontor i Oslo som kunne dokumentere kunnskapen hans som ansatt (les trainee) og et fra det stede han praktiserte i utlandet. I Oslo jobbet han for et meglerkontor, som gikk god for ham og skrev et godt brev. Men det fra utlandet var vanskelig å få ordnet, da han ALDRI jobbet der. Så det forfalsket han og sendte inn selv til finanstilsynet. Finanstilsynet godkjente dette og sa at han kunne søke om gjenopptakseksamen på BI, som var å avlegge eksamen i 3 meglingsfag for å kunne megle. Disse strøk han først, før han bestod de på andre forsøket og i dag jobber han som eiendsomsmeglerfullmektig. Han har ingen kunnskaper og har hele livet lurt folk og tatt masse snarveier. Burde jeg melde i fra eller drite i det?

Anonymkode: 8cd51...067

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drite jævla langt i det. Tror du finner på dette, men artig problemstilling lell.

• Liker 4
Skrevet

Ville bere påpeke at virker enklere å ta opp igjen matematikk faget.

Anonymkode: dde5a...e1f

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde meldt fra, men hadde også vært redd for at det kunne få konsekvenser for meg. Har dere barn sammen? Er han farlig? Hevngjerrig?

Anonymkode: 3c10a...c06

• Nyttig 1
Skrevet

Drit i det. Karma vil bite han i ræva en gang i fremtiden. 

Anonymkode: 17891...79a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde meldt fra, men hadde også vært redd for at det kunne få konsekvenser for meg. Har dere barn sammen? Er han farlig? Hevngjerrig?

Anonymkode: 3c10a...c06

Nei, heldigvis ikke. Jeg klarte å komme meg unna, når jeg fortsatt hadde tid og mulighet. Han er hevngjerrig og kan true/skremme. Du har et poeng, det er kanskje ikke verdt det.

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville driti i det. Det er jo ikke ditt problem og han jobber heldigvis ikke som kirurg. 

Anonymkode: 2046e...8b8

• Liker 4
Skrevet

Det er opp til arbeidsgiver å sjekke sånne ting så hadde ikke meldt fra hvis jeg hadde vært deg.

Anonymkode: 2be39...ef1

Skrevet

Han selger hus. Der hadde jeg ikke orket å ta kampen for. Hadde han derimot jobbet med folk.. 

Anonymkode: 545b6...cc6

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker said:

Burde jeg melde i fra eller drite i det?

Selvsagt driter du i det. Forstår ikke hvordan det involverer deg, eller hvordan du har blitt eiendomsmeglerpoliti?

Anonymkode: aa30e...bbf

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt er ikke dette sant. Om typen til ts faktisk hadde gjort dette, så hadde han vært så kynisk og lur at han iallfall ikke hadde innrømmet det til noen (kanskje bortsett fra kompiser som er i samme lureri-liga som han selv). Han hadde iallfall ikke innrømmet det til ts, som han vet kunne bruke informasjonen til å hevne seg om de ble ekser. 

Anonymkode: bdb66...30e

Skrevet

Rettferdighetssansen min kiler noe voldsomt, men samtidig så tenker jeg at så lenge han gjør en jobb som arbeidsgiver er fornøyd med så spiller ikke utdanning noen rolle.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kort fortalt. Han jobber som eiendomsmeglerfullmektig i dag. 

Han har ikke vitnemål fra videregående da han strøk i mattefagene, søkte på BI men fikk ikke opptak pga manglende vitnemål. 

Dro til utlandet og betalte et advokatbyrå (flere titusener) for å få forfalsket noen dokumenterer som gikk ut på at han hadde praktisert eiendomsmegling i deres hjemland under deres lover og regler. Sendte brevet til finanstilsynet og fikk som svar at han måtte ha en godkjennelse fra et meglerkontor i Oslo som kunne dokumentere kunnskapen hans som ansatt (les trainee) og et fra det stede han praktiserte i utlandet. I Oslo jobbet han for et meglerkontor, som gikk god for ham og skrev et godt brev. Men det fra utlandet var vanskelig å få ordnet, da han ALDRI jobbet der. Så det forfalsket han og sendte inn selv til finanstilsynet. Finanstilsynet godkjente dette og sa at han kunne søke om gjenopptakseksamen på BI, som var å avlegge eksamen i 3 meglingsfag for å kunne megle. Disse strøk han først, før han bestod de på andre forsøket og i dag jobber han som eiendsomsmeglerfullmektig. Han har ingen kunnskaper og har hele livet lurt folk og tatt masse snarveier. Burde jeg melde i fra eller drite i det?

Du burde si i fra. For han har jo lurt det til seg på en urettmessig måte. Men han er ikke enestående på det da, er mange som tilegner ”kunnskaper” på en slik måte. Synes ærlig talt at slik ikke henger på greip. For det kan fort ramme de som han megler for, om han ikke gjør saker på en redelig måte.

Anonymkode: 30fde...d65

Skrevet

Hadde ville latt det ligge 😅

Skrevet

Han har jo vært trainee og bestått de tre meglingsfagene så da kan han vel gjøre jobben vil jeg tro.

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt bør du melde fra, ellers er du med på å la det lønne seg å jukse. Han har tatt jobben til noen som i følge papirene er dårligere kvalifisert, men i realiteten hadde vært bedre kvalifisert fordi resultatene ikke var basert på juks. Når jeg trenger en eiendomsmegler hadde jeg definitivt foretrukket en som ikke synes det er greit å jukse med papirer.

Anonymkode: a541a...76d

Skrevet

Hvem er verst, tenker jeg. Den som vil rettferdiggjøre seg selv med å tråkke på andre, eller den som kan bli tatt pga manglende kunnskap. 

Anonymkode: 4953c...be6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...