nisselue Skrevet 23. februar 2024 #1021 Skrevet 23. februar 2024 40 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, personlig synes jeg det er ganske gammeldags med slike forventninger. Du kan gjerne forklare hvordan det "gagner" menns preferanser å ha et dårlig og dømmende kvinnesyn, for jeg ser ikke hvordan det skal bedre menns sjanser på datingmarkedet. Anonymkode: 17e83...3c4 Det er jo ikke et valg man tar. Man kan jo ikke velge hva man liker og ikke liker.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #1022 Skrevet 23. februar 2024 nisselue skrev (14 minutter siden): Det skrev jeg da ikke heller. Mulig det ikke kom klart frem, og i så fall beklager jeg det. Det jeg sier er at dersom noen selv ikke vil oppgi sitt antall fordi de syntes det er et ubehagelig tall, da er tallet for høy. Det burde ikke være veldig kontroversielt. Jeg sa ikke at det er eneste grunnen, men jeg sa at dersom det er slik, da er det for høyt. Resultatet av det er at det som er for høyt for én person trenger ikke være for høyt for en annen. Altså blir tallet mindre viktig, og mer vekt legges på hva en selv føler om det en selv har gjort. Men om en kvinne ikke ønsker å oppgi antall sexpartnere fordi hun selv synes det er for høyt, så forandrer jo ikke det situasjonen? Antallet blir jo ikke mindre om hun velger å dele denne informasjonen, og så risikerer hun å bli shamet for det i tillegg. Jeg kan ta feil, men som kvinne er det nærliggende å anta at en mann som er veldig opptatt av antall sexpartnere tidlig i datingfasen, ikke har et liberalt syn på dette. Og da gjør man rett og slett klokest i å holde kjeft og takke for seg. Anonymkode: 17e83...3c4 3
nisselue Skrevet 23. februar 2024 #1023 Skrevet 23. februar 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Men om en kvinne ikke ønsker å oppgi antall sexpartnere fordi hun selv synes det er for høyt, så forandrer jo ikke det situasjonen? Antallet blir jo ikke mindre om hun velger å dele denne informasjonen, og så risikerer hun å bli shamet for det i tillegg. Jeg kan ta feil, men som kvinne er det nærliggende å anta at en mann som er veldig opptatt av antall sexpartnere tidlig i datingfasen, ikke har et liberalt syn på dette. Og da gjør man rett og slett klokest i å holde kjeft og takke for seg. Anonymkode: 17e83...3c4 Joda, men det er jo forskjellige grunner for ikke å ville si det. Hvis hun ikke syntes det er for høyt men er redd han syntes det er for høyt, som virker som hva du mener her. Da tenker jeg at man kanskje ikke burde være et par. Jeg ser på det slik at dersom noe ikke kan sies mellom partnere, da burde man ikke være partnere. Det betyr ikke at alt må sies, men dersom det kommer frem en dag - man vet jo aldri i dagens sosiale media-verden - så burde det ikke gjøre noe. For min del ville jeg hatt problemer med at min partner i all hovedsak forteller at det er noe jeg ikke kan få vite om henne.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #1024 Skrevet 23. februar 2024 Til deg som har opprettet denne tråden (og menn som er enige): Hvorfor tror dere at kvinner gir dere et ærlig svar på hvor mange hun har ligget med? Så enkle dere er😂 Og uansett hvilket svar hun gir, så vet dere jo ikke om det er sant. Dere høres ut som stusslige incels som er for uattraktive til å få dere noe, så derfor rakker dere ned på kvinner som faktisk gjør det. Lykke til med det! Anonymkode: d03c3...450 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #1025 Skrevet 23. februar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Til deg som har opprettet denne tråden (og menn som er enige): Hvorfor tror dere at kvinner gir dere et ærlig svar på hvor mange hun har ligget med? Så enkle dere er😂 Og uansett hvilket svar hun gir, så vet dere jo ikke om det er sant. Dere høres ut som stusslige incels som er for uattraktive til å få dere noe, så derfor rakker dere ned på kvinner som faktisk gjør det. Lykke til med det! Anonymkode: d03c3...450 Det er ikke så nøye hvor mange hun har ligget med om vi bare skal bruke henne for sex, men skal vi bygge en familie med henne ønsker vi ikke å bygge den på løgner Anonymkode: ba9e5...538 1
nisselue Skrevet 23. februar 2024 #1026 Skrevet 23. februar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Til deg som har opprettet denne tråden (og menn som er enige): Hvorfor tror dere at kvinner gir dere et ærlig svar på hvor mange hun har ligget med? Så enkle dere er😂 Og uansett hvilket svar hun gir, så vet dere jo ikke om det er sant. Dere høres ut som stusslige incels som er for uattraktive til å få dere noe, så derfor rakker dere ned på kvinner som faktisk gjør det. Lykke til med det! Anonymkode: d03c3...450 Er du med den rette mannen dersom du lyver til ham?
nisselue Skrevet 23. februar 2024 #1027 Skrevet 23. februar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er ikke så nøye hvor mange hun har ligget med om vi bare skal bruke henne for sex, men skal vi bygge en familie med henne ønsker vi ikke å bygge den på løgner Anonymkode: ba9e5...538 Ja, vi har sett flere av disse i tråden nå. Betyr det virkelig så lite for enkelte å bygge livet sitt på løgner?
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #1028 Skrevet 23. februar 2024 nisselue skrev (1 minutt siden): Joda, men det er jo forskjellige grunner for ikke å ville si det. Hvis hun ikke syntes det er for høyt men er redd han syntes det er for høyt, som virker som hva du mener her. Da tenker jeg at man kanskje ikke burde være et par. Jeg ser på det slik at dersom noe ikke kan sies mellom partnere, da burde man ikke være partnere. Det betyr ikke at alt må sies, men dersom det kommer frem en dag - man vet jo aldri i dagens sosiale media-verden - så burde det ikke gjøre noe. For min del ville jeg hatt problemer med at min partner i all hovedsak forteller at det er noe jeg ikke kan få vite om henne. Det er absolutt flere forskjellige grunner til å ikke ville si det, ja, og som sagt tror jeg at menn som er veldig opptatt av dette, kanskje vil ha et annet syn på hva som er mange/for mange seksualpartnere enn hva kvinnen selv har. Jeg synes forsåvidt det er en forskjell på hva det er naturlig å snakke om i en datingfase og når man er etablerte partnere, men "mas" om antall sexpartnere på et tidlig stadium i datingfasen, vil nok for mange kvinner være et rødt flagg. Det er tross alt svært personlig informasjon, og noe man derfor bare burde dele med noen man stoler 100% på. Eksempelet ditt med SoMe var ikke spesielt relevant, for det handler ikke om å late som om man aldri har hatt sex med noen. Det handler heller ikke om at man ikke kan snakke om seksuelle erfaringer og preferanser, eller for den saks skyld diskutere tidligere sexpartnere dersom det blir aktuelt. Det kan man fint gjøre uten å henge seg opp i selve antallet. Til og med i mitt forrige forhold med en temmelig kontrollerende partner, var det faktisk aldri spørsmål om hvor mange jeg hadde ligget med før ham. Nå, som godt voksen og i mitt andre langvarige forhold, har spørsmålet aldri kommet opp, og jeg hadde blitt overrasket om det hadde gjort det, for jeg ser ikke hvilken betydning det har for forholdet vårt eller hva partneren min skal med den informasjonen. Jeg har heller ikke noe behov for å vite hvor mange sexpartnere han har hatt. På den andre siden har vi snakket om våre tidligere forhold til hverandre, noe som jeg synes har langt mer betydning. Anonymkode: 17e83...3c4 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #1029 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): For meg så er en kvinne som ikke tør å snakke om livet før vi møttes noe som signaliserer usikkerhet. Hvis hun synes at det at jeg tar opp temaet gjør gjør meg lite tiltrekkende så tenker jeg at hun er tilbøyelig til kontrollerende adferd. Er det ikke flott at vi kan lete etter en partner som er kompatibel? Anonymkode: f9f8d...869 Selvfølgelig er det flott 😊 Folk som deg og folk som meg utelukker hverandre, så det vil jo ikke ha noen andre konsekvenser en at man ikke kaster bort tid på noen man ikke er kompatible med. Anonymkode: 1b114...8cc
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #1030 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er det mest sannsynlig? Er det fordi du antar at kvinner er like opptatt av tilfeldig sex som mange menn er, eller er det bare et uttrykk for generelt dårlige/dømmende holdninger overfor kvinner? Du er kjent med begrepet gjennomsnitt, ikke sant? I dag har norske kvinner i gjennomsnitt (median) 6 sexpartnere i løpet av livet. Noen har fler, noen har færre, men all fornuft , logikk (og matematikk) tilsier at det rett og slett ikke er mulig at flertallet av norske kvinner mellom 20 og 50 har hatt flere titalls partnere, slik du og en del menn her inne på KG later til å mene. For ordens skyld er tallet for menn 7. Anonymkode: 17e83...3c4 Han sier det er mest sannsynlig fordi han lar seg irritere av at jeg og mange andre kvinner ikke ville inngått en relasjon med slike som han😊. Han er lettkrenket og lar seg personlig provosere av anonyme innlegg på Internett. Ganske komisk 😅 At jeg totalt i livet har hatt et antall partnere du kan telle på en hånd er uvesentlig. Det handler som sagt ikke om hva jeg føler om mitt antall partnere. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hverken eget eller andre sitt antall. Det handler om hva mannen signaliserer ved å spørre. Det er ikke en mann jeg hadde interessert i om jeg så var jomfru liksom 😊 Anonymkode: 1b114...8cc 1 2
Bamseklemmer Skrevet 23. februar 2024 #1031 Skrevet 23. februar 2024 "hvorfor menn bryr seg om kvinners seksuelle fortid" Hmm.. Fortid er jo fortid, og antallet er jeg lite bekymret av. Og erfaring kan jo være både god og dårlig. Hva kvinner ønsker seg i sexen er viktigst for meg, og hun kan gjerne fortelle meg hva hun mislikte og hva hun likte. Det er like viktig for begge to, for vi går alltid inn for å forbedre sexen. Antallet og med hvem hun har hatt sex med, har aldri interessert meg. Btw.. Hemmeligheter skal ikke brytes.. for sex er nettopp en hemmelighet mellom to personer❤️ De gangene jeg dater eller ordner meg kontakt for seksuellt samvær, vil jeg gjerne ta den praten før sex. Allerede nå har vi løst mange problem med den praten.. Resten blir bare gøy og kos, og få sjekke om den felles interesser blir til kjemi.. Fordelen med å ta den tidlige samtalen, er også fordi vi ikke vil oppta hverandres tid, med masse unødvendig pjatt og masse møter.. Ulempen ser jeg til daglig her inne.. de fant aldri den seksuelle kjemien, ble skuffet og fortsetter å date i håp med å ha flaks😅 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #1032 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så bra. Da forventet jeg at den lille jentefisen a7c aldri mer blir å se i denne tråden. Anonymkode: f9f8d...869 Jeg kommer til å fise rundt i disse trådene så lenge det finnes avleggsmenn som dømmer fremmede kvinner for å ha et visst seksuelt liv og menn lurer seg selv og sitt kjønn med at det finnes biologiske grunner til at man dømmer ulikt, altså forsvarer usexy dobbeltmoral. Det blir for dumt, og det skal vekk. Anonymkode: 3c961...a7c 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #1033 Skrevet 23. februar 2024 At damer sin attraktivitet går betraktelig ned når hun ligger med mange og går inn og ut av forhold er jo en selvfølge. Kvinner vil jo ikke ha en ustabil mann heller som bare går etter sex og er fuckboy. Hvis jeg skal rangere hva jeg syns er mest uattraktivt med en kvinne er det mange sexpartnere og mange korte forhold bak seg. Det utelukker henne fra radaren min uten å tenke to ganger på det. Hvorfor er det så rart egentlig? Jeg vil ikke ha ei som har ligget med halvparten av bygda. Anonymkode: 0e9c6...8dc
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #1034 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kommer til å fise rundt i disse trådene så lenge det finnes avleggsmenn som dømmer fremmede kvinner for å ha et visst seksuelt liv og menn lurer seg selv og sitt kjønn med at det finnes biologiske grunner til at man dømmer ulikt, altså forsvarer usexy dobbeltmoral. Det blir for dumt, og det skal vekk. Anonymkode: 3c961...a7c Hvis noen har dobbeltmoral så bør vel kvinner gå litt stillere i dørene når man ser alt under ett på alle plan. Anonymkode: 0e9c6...8dc
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #1035 Skrevet 23. februar 2024 Jeg vet ikke hvorfor jeg bryr meg, men jeg bryr meg. Det kan ikke endres ved å påføre meg skam. Mine tanker bryr seg null og niks om deres meninger. Jeg vet hva jeg vil ha. Jeg går etter det. Og jeg får det. Anonymkode: 4a9e4...d1c
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #1036 Skrevet 23. februar 2024 Det har aldri jeg opplevd ennå med noen av mine eks eller nåværende at de har spurt om mine eks. Men jeg senser litt sjalusi hos nåværende hvis jeg hilse på min eks forlovende. Anonymkode: 0527f...21b
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #1037 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Altså har en kvinne som har hatt sex med 20 menn på 10 år utvist betydelig mer selvdisiplin og selvkontroll enn en mann som har pløyd over alt som var mulig for ham, selv om det bare var 4 kvinner i løpet av tilsvarende antall år. Det er mye enklere å ikke spise noe godt som heller ikke er tilgjengelig for deg overhodet enn å la det være når man har godteri tilgjengelig på alle kanter. Jeg har hatt sex med 10 menn i løpet av hele mitt liv, inkludert lengre perioder som singel. Snittet for kvinner er 6- 7 menn, selv om vi som du skriver gjerne kunne hatt sex med såpass mange på en dag, eller iallefall en uke. Hvorfor ikke gi cred for dette? Det fleste menn som er populære hos kvinner har ikke i nærheten av samme selvdisiplin rundt dette. Menn som ikke har sjansen reguleres av det, ikke av selvdisiplin. Det er ingen bragd. Anonymkode: 5610a...c72 Nettopp. Si at en mann har hatt 10 partnere, noe som i og for seg ikke er oppsiktsvekkende. Dette i løpet av 5 år som singel. Samtidig har han prøvd seg på kreti og pleti, alltid på flørter'n, alltid klar for å ha sex med ei ny. Det betyr at det eneste som hindret ham fra å ha 100 partnere, er kvinners manglende interesse. Jeg kan ikke se hvordan en slik mann har høyere moral og er mer egnet til troskap enn en kvinne som har hatt 13 partnere fordelt på 20 år, der de fleste av dem var relasjoner over 6 måneder, og der hun har sagt nei til utallige menn som prøvde seg. Anonymkode: f4a15...1fe 2 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #1038 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men mest sannsynlig har du ligger med over ti ganger så mange som han. Anonymkode: 49048...c81 Mitt antall er under 10, så det går ikke opp, kjære deg. Anonymkode: f4a15...1fe 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #1039 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er jo fordi den normale mannen i gata har 1-2 partnere og 10% av menn har 50-100😅 Anonymkode: 0e9c6...8dc Den normale mannen i gata har da ikke 1-2 partnere. Så å si alle menn jeg kjenner, helt vanlige menn, har hatt flere enn det i løpet av livet - alt fra småkjærester på videregående, til engangsligg et par ganger, til ett eller flere samboerskap/ekteskap. Jeg kjenner faktisk ingen menn som har holdt seg til samme dama hele livet siden de debuterte. Anonymkode: f4a15...1fe
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2024 #1040 Skrevet 23. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Problemet er at mange av dere menn (feilaktig) går ut fra at kvinner faktisk gjør dette, og går til sengs med alt som byr seg. Og det vet vi ikke stemmer. Kvinner er i mye større grad ute etter forhold, menn er ute etter sex. Og tygg på denne - om kvinner hadde vært interessert i å ligge med kreti og pleti, så ville det jo ikke vært så vanskelig for menn å få seg noe (som du skal ha det til). Anonymkode: 17e83...3c4 Nettopp! Hvis alle kvinner virkelig lå rundt med alle som var interessert, hadde mange flere menn hatt mange partnere. Men vi gjør det altså ikke. Anonymkode: f4a15...1fe 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå