Gå til innhold

hvorfor menn bryr seg om kvinners seksuelle fortid

Anbefalte innlegg

Skrevet
Arild37 skrev (13 minutter siden):

Ønsker man dama skal være jomfru, og man selv har ligget med mange, så er man litt sær, men det er heller ikke noe galt for en mann å ønske det 

Igjen: Det er ingen som har sagt at dette er et problem. Problemet er fortsatt hvordan kvinners seksualitet diskuteres.

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg handler dette utelukkende om preferanser. Dobbeltstandard, dobbeltmoral etc har ingen ting med det å gjøre for min del.

Jeg blåser i hvor mange en eller annen fyr jeg dater har ligget med igjennom livet. Ville aldri falt meg inn å spurt. 

En mann som hadde spurt meg om noe så dumt hadde uansett falt utenfor mine preferanser, fordi det er usexy. Det er også et tydelig tegn på usikkerhet og hang til kontrollerende atferd å ville vite en annen persons seksuelle historikk. 

Et spørsmål om det hadde ikke fått et svar og det hadde ikke blitt noen videre relasjon. En fyr som spør om noe slikt gjør seg selv uaktuell.

Hvor mange/få jeg faktisk har ligget med, ville han jo aldri fått svaret på, så om mitt antall partnere hadde vært innenfor han sine «preferanser», hadde han jo aldri funnet ut av uansett.

For ordens skyld så har jeg aldri fått et sånt spørsmål av noen jeg har datet eller vært kjæreste med. Heller ikke av han som er min samboer. 

Anonymkode: 1b114...8cc

• Liker 2
Skrevet
Just now, Roci said:

Igjen: Det er ingen som har sagt at dette er et problem. Problemet er fortsatt hvordan kvinners seksualitet diskuteres.

Jeg forstår at det ikke hjelper, men det gjelder også for menn. Poenget er bare at det er slik som blir sagt av "den andre siden" i alle slike diskusjoner. Ikke bare av menn om kvinner. jeg nevner det fordi det er verdt å finne ut hva som er det egentlige problemet, for ellers kan man ikke gjøre noe med det.

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker said:

For meg handler dette utelukkende om preferanser. Dobbeltstandard, dobbeltmoral etc har ingen ting med det å gjøre for min del.

Jeg blåser i hvor mange en eller annen fyr jeg dater har ligget med igjennom livet. Ville aldri falt meg inn å spurt. 

En mann som hadde spurt meg om noe så dumt hadde uansett falt utenfor mine preferanser, fordi det er usexy. Det er også et tydelig tegn på usikkerhet og hang til kontrollerende atferd å ville vite en annen persons seksuelle historikk. 

Et spørsmål om det hadde ikke fått et svar og det hadde ikke blitt noen videre relasjon. En fyr som spør om noe slikt gjør seg selv uaktuell.

Hvor mange/få jeg faktisk har ligget med, ville han jo aldri fått svaret på, så om mitt antall partnere hadde vært innenfor han sine «preferanser», hadde han jo aldri funnet ut av uansett.

For ordens skyld så har jeg aldri fått et sånt spørsmål av noen jeg har datet eller vært kjæreste med. Heller ikke av han som er min samboer. 

Men da av ren nysgjerrighet - hva anser du som nødvendig å vite om din potensielle partner's histore? Har han drept noen, ville du satt pris på å vite om det? Har han stjålet biler, vile du satt pris på å vite om det? Skanner han én ølboks i stedet for hele sikspækken på butikken, ville du satt pris på å vite om det?

For jeg regner med det går en grense et sted for hva du anser som uviktig i historikken til en person. Mange menn liker altså ikke kvinner som gir etter for enhver lyst de måtte ha i øyeblikket, og verdsetter slik selvkontroll. Uansett hvor mye mange kvinner tror det handler om usikkerhet.

Endret av nisselue
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Interessant. Jeg oppfatter menns seksualitet som noe som behandles som «noe mindreverdig, skittent og noe som må "kontrolleres" (av kvinner),»

Det er alltid rom for å latterliggjøre menns seksualitet, fremstille oss som overgripere, være redd for barna med en mannlig ansatt i barnehagen…

Anonymkode: f9f8d...869

Det er ikke mer interessant enn at du skaffer deg litt historiekunnskaper. Hva du oppfatter i dagens samfunn og hva som kan dokumenteres gjennom historisk forskning, er ikke nødvendigvis sammenlignbart.

Anonymkode: 17e83...3c4

• Liker 2
Skrevet
nisselue skrev (1 minutt siden):

Men da av ren nysgjerrighet - hva anser du som nødvendig å vite om din potensielle partner's histore? Har han drept noen, ville du satt pris på å vite om det? Har han stjålet biler, vile du satt pris på å vite om det? Skanner han én ølboks i stedet for hele sikspækken på butikken, ville du satt pris på å vite om det?

For jeg regner med det går en grense et sted for hva du anser som uviktig i historikken til en person. Mange menn liker altså ikke kvinner som gir etter for enhver lyst de måtte ha i øyeblikket, og verdsetter slik selvkontroll. Uansett hvor mye mange kvinner tror det handler om usikkerhet.

Jeg kan ikke lage en lang liste over ting jeg ser på som viktig å vite om en date/partner. Det håper jeg du forstå😊

Men hvor mange han har ligget med er ikke på en slik liste. Og om det er på han sin liste, så er han ikke en mann for meg. Det handler bare om at for meg så er det avtennende. Det er ikke værre en det. Det faller utenfor mine preferanser å være opptatt av det. Regner med at han alltids vil finne en annen kvinne som syntes det er helt greit.

Spiller ingen rolle for meg hvordan mannen forklarer om hvorfor det er viktig. For meg signaliserer det usikkerhet og at han er disponert for å være en sjalu og en kontrollerende mann. Hva han selv sier er ikke så relevant. 

Om jeg har ligget med 0.1.2 eller 4 menn tidligere i livet blir irrelevant, Nettop fordi det vil han aldri vite uansett.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke mer interessant enn at du skaffer deg litt historiekunnskaper.

Takk for omtanken men jeg tror det går bra

Anonymkode: f9f8d...869

Skrevet
nisselue skrev (9 minutter siden):

Men de tingene du nevner her, er jo straffbare og går ut over andre mennesker. Det er ikke ulovlig å ha hatt flere sexpartnere, og skader heller ikke andre, så lenge man sørger for å beskytte seg mot seksuelt overførbare sykdommer og evt graviditet.

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg kan ikke lage en lang liste over ting jeg ser på som viktig å vite om en date/partner. Det håper jeg du forstå😊

Men hvor mange han har ligget med er ikke på en slik liste. Og om det er på han sin liste, så er han ikke en mann for meg. Det handler bare om at for meg så er det avtennende. Det er ikke værre en det. Det faller utenfor mine preferanser å være opptatt av det. Regner med at han alltids vil finne en annen kvinne som syntes det er helt greit.

Spiller ingen rolle for meg hvordan mannen forklarer om hvorfor det er viktig. For meg signaliserer det usikkerhet og at han er disponert for å være en sjalu og en kontrollerende mann. Hva han selv sier er ikke så relevant. 

Om jeg har ligget med 0.1.2 eller 4 menn tidligere i livet blir irrelevant, Nettop fordi det vil han aldri vite uansett.

I tillegg er jo disse mennene så barnslig naive. De har jo nulls sjans til å sjekke hvorvidt det dama forteller om sitt antall, stemmer eller ikke. 

Anonymkode: f4a15...1fe

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men de tingene du nevner her, er jo straffbare og går ut over andre mennesker. Det er ikke ulovlig å ha hatt flere sexpartnere, og skader heller ikke andre, så lenge man sørger for å beskytte seg mot seksuelt overførbare sykdommer og evt graviditet.

Nettopp. Igjen, kvinners seksualitet blir fortsatt sett på som noe kriminelt, mindreverdig, skittent. 

• Nyttig 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo ryddig nok det. Det endelige målet burde jo alltid være å finne noen som er like tullete som en selv, hva det nå enn måtte bety for hver enkelt.

Men et lite tanke om konseptet. Du oppfatter de som vil vite som usikre og potensielt sjalu. Fra den andre siden oppfattes slikt hemmelighold ofte som at man vet man har gjort noe galt. For mange menn er det ikke tallet som avskrekker men heller reaksjonen eller tvilen når man spør.

Skrevet (endret)
Roci skrev (27 minutter siden):

Da synes jeg det er litt merkelig at også menn som diskuterer dette på en respektfull måte får dritt slengt etter seg. Så det handler nok om mer enn hvordan det diskuteres, virker mer som at mange damer mener det å ha den preferansen er respektløst i seg selv, uansett hvordan man ytrer det 

Endret av Arild37
  • Liker 1
Skrevet
nisselue skrev (20 minutter siden):

Jeg forstår at det ikke hjelper, men det gjelder også for menn. Poenget er bare at det er slik som blir sagt av "den andre siden" i alle slike diskusjoner. Ikke bare av menn om kvinner. jeg nevner det fordi det er verdt å finne ut hva som er det egentlige problemet, for ellers kan man ikke gjøre noe med det.

Som det ble nevnt, så har menns kontroll av kvinnelig seksualitet foregått over flere århundrer, og kan vel nesten hevdes å være en del av den vestlige verdens kulturelle og (dobbelt)moralske arv. Det handler dermed om langt mer enn "hva som blir sagt av den andre siden". Det egentlige problemet, eller deler av det, handler etter min mening om at man ikke har klart å kvitte seg med dette utdaterte tankegodset.

• Nyttig 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det  har jo ingenting å si i om det for en annen person er en show-stopper for et forhold.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

I tillegg er jo disse mennene så barnslig naive. De har jo nulls sjans til å sjekke hvorvidt det dama forteller om sitt antall, stemmer eller ikke. 

Sant. Men kanskje man burde gå i seg selv om man må lyve.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Nettopp. Igjen, kvinners seksualitet blir fortsatt sett på som noe kriminelt, mindreverdig, skittent. 

Om det får deg til å sove bedre om natten.

Skrevet
3 minutter siden, Roci said:

Som det ble nevnt, så har menns kontroll av kvinnelig seksualitet foregått over flere århundrer, og kan vel nesten hevdes å være en del av den vestlige verdens kulturelle og (dobbelt)moralske arv. Det handler dermed om langt mer enn "hva som blir sagt av den andre siden". Det egentlige problemet, eller deler av det, handler etter min mening om at man ikke har klart å kvitte seg med dette utdaterte tankegodset.

Vel... Om man hele tiden må ty til argumenter om hvordan noe var for to hundre år siden så har man hvertfall ikke klart å kvitte seg med det utdaterte tankegodset. For problemet med det er at alt kan sammenlignes bare man vil det hardt nok. Det vil alltid finnes likheter mellom to konsepter på en eller annen måte.

Så om man virkelig vil klage på at menn er nedarvede drittsekker på grunn av dette så går det definitivt an. Et solid skudd i mørket er det uansett.

Skrevet
Arild37 skrev (2 minutter siden):

Da synes jeg det er litt merkelig at også menn som diskuterer dette på en respektfull måte også får dritt slengt etter seg. Så det handler nok om mer enn hvordan det diskuteres, virker mer som at mange damer mener det å ha den referansen er respektløst i seg selv, uansett hvordan man ytrer det 

Jeg kan selvfølgelig ikke svare for alle og heller ikke dekke alle eventualiteter i en tråd som denne. Men det er jo synd at menn som faktisk diskuterer temaet på en saklig og respektfull måte, møtes på samme måte som de som ikke gjør det.

Noen kvinner synes sikkert at dette med antall sexpartnere er respektløst uansett, men da er det jo like viktig at dere menn klarer å skille mellom disse og de kvinnene som faktisk gjør sitt beste for å forklare problematikken.

• Liker 1
Skrevet
nisselue skrev (7 minutter siden):

Det  har jo ingenting å si i om det for en annen person er en show-stopper for et forhold.

Neida, men det er ikke det diskusjonen handler om. Om det er en dealbreaker for deg at en potensiell partner ikke ønsker å oppgi antall sexpartnere, så takker du ganske enkelt pent for deg og går videre.

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Neida, men det er ikke det diskusjonen handler om. Om det er en dealbreaker for deg at en potensiell partner ikke ønsker å oppgi antall sexpartnere, så takker du ganske enkelt pent for deg og går videre.

Ok. Jeg syntes vel kanskje at grensesetting mellom partnere var litt relevant, men greit nok.

Ellers er jeg enig i at dersom noe er en dealbreaker så tar man sin hatt og går. Hva nå enn saken måtte dreie seg om.
Selv bryr jeg meg ikke nevneverdig om hvor mange partnere min kvinnelige potensielle partner har hatt. Derimot, om det er et sårt punkt for henne, da ser jeg en kvinne som ikke har problemer med hemmelighold i forholdet. Der er min dealbreaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...