Arild37 Skrevet 22. februar 2024 #941 Skrevet 22. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det kan tenkes at det er noen damer som føler det som dobbeltmoralsk at damer får så mye pepper for å ha hatt 50 eller 100 partnere (eller hva enn) mens menn får relativt lite pepper for det samme. Nå er kjønnsmarkedet og datingmarkedet asymmetrisk på så mange måter (hvorfor blir noen kvinner sinte hvis en mann sier hei til dem på treningssenter?), så å forvente at alt skal være synmetrisk og likestilt er kanskje litt mye å forvente. I alle fall om man ikke også jobber for å jevne ut all annen asymmetri. Men jeg forstår kvinner som finner det sært at (noen få) menn leter etter en kvinne på 25, 30 eller 35 år og forventer at hun skal være jomfru. Sex er en stor del av livet og med mindre man gifter seg som tenåringer så er det både urimelig og urealistisk å _forvente_ at hun skal ha spart seg til deg. Jeg tror at man da sitter igjen med et lite utvalg kvinner som har stor sannsynlighet for å ikke ha mye sex drive. Anonymkode: f9f8d...869 Du har rett i at det ikke er symmetrisk og likestilt, sånn kommer det alltid til å være, også på dette punktet. Men hvorfor bry seg om andre sine preferanser. Ser ingen grunn til å bry seg om dette, med mindre man har ligget med veldig mange, og er redd det vil ødelegge for muligheten å finne en mann Endret 22. februar 2024 av Arild37
Arild37 Skrevet 22. februar 2024 #942 Skrevet 22. februar 2024 Helene1982 skrev (11 timer siden): Det er jo akkurat det kvinner mener også! De vil jo ikke bli sammen med en mann som ser etter en som har ligget med max 5 om de har ligget med 6. Og de vil i hvert fall ikke vite hvorfor eller ha en forklaring på hva han tenker om kvinner som har ligget med flere enn 5. De vil at han skal finne en som har ligger med mindre enn 5 og la dem være i fred. Det å ikke være alles preferanse er ikke noe å ase seg opp over, men å omtale kvinner som brukt og felleshøl, synes jeg ikke er greit. Og når dette blir påpekt gjentatte ganger, svares det: får ikke menn ha preferanser? Å kalle damer for felleshøl er aldri greit, og det er forståelig å reagere på. Men jeg har lest igjennom her, og det er mange kvinner som reagerer sterkt på menn som ikke er frekke eller ufine, men bare pga de foretrekker damer som ikke har ligget med mange. Skjønner ikke hvorfor damer hisser seg sånn opp over det 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #943 Skrevet 22. februar 2024 Arild37 skrev (2 minutter siden): Å kalle damer for felleshøl er aldri greit, og det er forståelig å reagere på. Men jeg har lest igjennom her, og det er mange kvinner som reagerer sterkt på menn som ikke er frekke eller ufine, men bare pga de foretrekker damer som ikke har ligget med mange. Skjønner ikke hvorfor damer hisser seg sånn opp over det Jeg har ikke lest hele tråden, men av de innleggene jeg har lest, så er det fortsatt mange av disse mennene som ikke klarer å la være å la det falle et dømmende ord eller tre om kvinner som ikke faller inn under preferansene, selv om de ikke er så direkte som "felleshøl". Holder det ikke å si at man ønsker en partner/ foretrekker kvinner som ikke har hatt så mange sexpartnere, og la det bli med det? Det som går igjen i alle tilsvarende tråder, er jo at det alltid må utbroderes og gjerne mansplaines, og det er det kvinner reagerer på og er dritt lei av. Anonymkode: 17e83...3c4 2
Arild37 Skrevet 22. februar 2024 #944 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke lest hele tråden, men av de innleggene jeg har lest, så er det fortsatt mange av disse mennene som ikke klarer å la være å la det falle et dømmende ord eller tre om kvinner som ikke faller inn under preferansene, selv om de ikke er så direkte som "felleshøl". Holder det ikke å si at man ønsker en partner/ foretrekker kvinner som ikke har hatt så mange sexpartnere, og la det bli med det? Det som går igjen i alle tilsvarende tråder, er jo at det alltid må utbroderes og gjerne mansplaines, og det er det kvinner reagerer på og er dritt lei av. Anonymkode: 17e83...3c4 Er det en tråd om tema, så er det naturlig å utfylle mer enn bare ja eller nei, at noen forklarer hvorfor de foretrekker det de gjør er vel ofte litt av poenget med å diskutere tema. Mange er ufine ja, men på dette punktet dømmer de fleste kvinner menn hardt, uansett om de er respektfull eller ikke. Hvorfor kan man jo spekulere i, men er litt fascinerende å se hvor mye dette trigger kvinner 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #945 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Greia er jo at det er svært få menn som sorterer i den kategorien at de kan få seg (og faktisk vil ha) så mange partnere. For kvinner er det bare å lukke opp døra og rope "jeg er kåt" så kommer ti stk. og vil ligge. Det er altså veldig lett for kvinner og veldig vanskelig for menn - derav pepper til kvinner og creds til menn. Anonymkode: ba9e5...538 Jeg har aldri hatt noen som kom og løp, altså. Måtte alltid selv jobbe for å få menn. Anonymkode: f4a15...1fe
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #946 Skrevet 22. februar 2024 nisselue skrev (36 minutter siden): Kan det ha å gjøre med menn og kvinners krav ofte er forskjellige? Hadde kvinner hatt en slik preferanse hadde menn fått pepper for det. At kvinner i stor grad ikke har dette er tross alt ikke menns feil. Det har vel sågar vært gjort undersøkelser på dette, og da har det vel vist seg at jo flere som vil ha en mann, jo mer attraktiv er han for kvinner. Altså, ikke nødvendigvis omvendt, som betyr at en kvinne kan være mer tiltrukket til en mann fordi mange andre er tiltrukket til ham. Sett i lys av det burde jo en viss sexuell historikk være et pluss. For menn er det gjerne omvendt - om han bryr seg i det hele tatt. Du misforstår. Det er stor forskjell mellom det at mange kvinner er tiltrukket av en mann, og at han puler på alle som viser et snev av interesse. Anonymkode: f4a15...1fe
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #947 Skrevet 22. februar 2024 Arild37 skrev (20 minutter siden): Å kalle damer for felleshøl er aldri greit, og det er forståelig å reagere på. Men jeg har lest igjennom her, og det er mange kvinner som reagerer sterkt på menn som ikke er frekke eller ufine, men bare pga de foretrekker damer som ikke har ligget med mange. Skjønner ikke hvorfor damer hisser seg sånn opp over det Jeg har null problemer med at menn ønsker seg damer med få partnere. Men samtidig blir det uforståelig hvorfor de samme mennene puler rundt selv. Anonymkode: f4a15...1fe 2
nisselue Skrevet 22. februar 2024 #948 Skrevet 22. februar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du misforstår. Det er stor forskjell mellom det at mange kvinner er tiltrukket av en mann, og at han puler på alle som viser et snev av interesse. Anonymkode: f4a15...1fe Sant det. Så da var det sikkert ikke det jeg snakket om.
Arild37 Skrevet 22. februar 2024 #949 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har null problemer med at menn ønsker seg damer med få partnere. Men samtidig blir det uforståelig hvorfor de samme mennene puler rundt selv. Anonymkode: f4a15...1fe Det er da lov å ha preferanser man ikke oppfyller selv, ikke noe galt i det . Jeg er feks relativt slank, men foretrekker litt overvektig damer, burde jeg legge på meg da, eller er det greit at jeg liker kvinner som er anderledes enn meg? 1
TheHairyToothfairy Skrevet 22. februar 2024 #950 Skrevet 22. februar 2024 Kvinnens seksuelle fortid er spennende, opphissende og kinky shit. Derfor bryr jeg meg. Vil kvinnen ikke dele så er det helt greit, den fortiden tilhører teknisk sett minst en annen part og jeg kan helt fint akseptere og respektere at kvinnen setter punktum for det om hun ønsker. Kvinner uten seksuell fortid er kjedelige greier, forøvrig. 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #951 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har null problemer med at menn ønsker seg damer med få partnere. Men samtidig blir det uforståelig hvorfor de samme mennene puler rundt selv. Anonymkode: f4a15...1fe Kjønn er asymmetrisk. Kjønnsmarkedet er asymmetrisk. En kvinne som er emosjonelt ustabil kan ønske seg en mann som er en klippe. Antagelig er det lurt. Jeg ser ingenting galt med det. En kvinne som er flink i matte og fysikk kan ønske seg en mann som er handy. Jeg ser ingenting galt i det. En kvinne kan ønske seg en relasjon med en mann hvor hun bærer rundt på en baby i magen i 9mnd uten at han gjør det samme. Anonymkode: f9f8d...869 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #952 Skrevet 22. februar 2024 Arild37 skrev (4 minutter siden): Er det en tråd om tema, så er det naturlig å utfylle mer enn bare ja eller nei, at noen forklarer hvorfor de foretrekker det de gjør er vel ofte litt av poenget med å diskutere tema. Mange er ufine ja, men på dette punktet dømmer de fleste kvinner menn hardt, uansett om de er respektfull eller ikke. Hvorfor kan man jo spekulere i, men er litt fascinerende å se hvor mye dette trigger kvinner Ja, og de forklaringene handler nesten alltid om kvinners (antatte) seksualmoral. Men jeg antar at man må være kvinne og/eller ha en viss kunnskap om historie for å forstå hvorfor det kan oppleves som problematisk. Jeg kan gi deg et lite hint: Kvinners seksualitet har i århundrer blitt sett på som noe mindreverdig, skittent og noe som må "kontrolleres" (av menn), derfor oppleves den type "diskusjoner" som "a blast from the past", det kommet ofte fram holdninger mot kvinner og kvinners seksualitet som vi burde vært kvitt i 2024. Anonymkode: 17e83...3c4 2
nisselue Skrevet 22. februar 2024 #953 Skrevet 22. februar 2024 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har null problemer med at menn ønsker seg damer med få partnere. Men samtidig blir det uforståelig hvorfor de samme mennene puler rundt selv. Anonymkode: f4a15...1fe De samme mennene? Det er ingen sammenheng mellom disse. I gruppen av menn som vil ha damer med kort historie vil du finne alt fra jomfruer til den lokale stafettpinnen. Endret 22. februar 2024 av nisselue 1
nisselue Skrevet 22. februar 2024 #954 Skrevet 22. februar 2024 3 minutter siden, Arild37 said: Det er da lov å ha preferanser man ikke oppfyller selv, ikke noe galt i det . Jeg er feks relativt slank, men foretrekker litt overvektig damer, burde jeg legge på meg da, eller er det greit at jeg liker kvinner som er anderledes enn meg? Dette har jeg alltid lurt på også. Fordi jeg selv ikke har pupper, burde jeg ønske meg en dame uten pupper? Noe annet er vel hyklersk.
Arild37 Skrevet 22. februar 2024 #955 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, og de forklaringene handler nesten alltid om kvinners (antatte) seksualmoral. Men jeg antar at man må være kvinne og/eller ha en viss kunnskap om historie for å forstå hvorfor det kan oppleves som problematisk. Jeg kan gi deg et lite hint: Kvinners seksualitet har i århundrer blitt sett på som noe mindreverdig, skittent og noe som må "kontrolleres" (av menn), derfor oppleves den type "diskusjoner" som "a blast from the past", det kommet ofte fram holdninger mot kvinner og kvinners seksualitet som vi burde vært kvitt i 2024. Anonymkode: 17e83...3c4 Om du mener det å ønske en dame som ikke har ligget med mange er gammeldags, så må du sa få mene det, men istedet for å hisse seg opp over det, hvorfor ikke bare finne en annen mann som ikke har de meningene? 1
Arild37 Skrevet 22. februar 2024 #956 Skrevet 22. februar 2024 nisselue skrev (1 minutt siden): Dette har jeg alltid lurt på også. Fordi jeg selv ikke har pupper, burde jeg ønske meg en dame uten pupper? Noe annet er vel hyklersk. Ja, hykleri på høyt nivå det der, men at de vil se det selv kan du bare drømme om
Roci Skrevet 22. februar 2024 #957 Skrevet 22. februar 2024 Arild37 skrev (4 minutter siden): Det er da lov å ha preferanser man ikke oppfyller selv, ikke noe galt i det . Jeg er feks relativt slank, men foretrekker litt overvektig damer, burde jeg legge på meg da, eller er det greit at jeg liker kvinner som er anderledes enn meg? Det er ingen som hevder at man ikke kan ha preferanser, men man kan jo bare spekulere i hva som ligger bak "preferansene" når en mann som har knullet rundt i årevis, ønsker en partner som er nærmest jomfru. "Annerledeshet" er ikke det første som slår meg, for å si det sånn. Og mange kvinner ønsker jo heller ikke en mann som har hatt alt for mange sexpartnere. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #958 Skrevet 22. februar 2024 Arild37 skrev (4 minutter siden): Om du mener det å ønske en dame som ikke har ligget med mange er gammeldags, så må du sa få mene det, men istedet for å hisse seg opp over det, hvorfor ikke bare finne en annen mann som ikke har de meningene? Nei, det er ikke det jeg mener, men jeg skjønner at det er enklest for deg å tolke det på den måten. Det er selvsagt helt greit å ønske en dame med få sexpartnere. Det jeg snakker om, er de gammeldagse og fordømmende holdningene mot kvinnelig seksualitet som ofte blir veldig tydelige i disse diskusjonene. Anonymkode: 17e83...3c4 1
Arild37 Skrevet 22. februar 2024 #959 Skrevet 22. februar 2024 Roci skrev (1 minutt siden): Og mange kvinner ønsker jo heller ikke en mann som har hatt alt for mange sexpartnere. Nettopp, men mange kvinner her vil ikke innrømme det. En mann som helt ukritisk ligger rundt med alt som har puls er ikke attraktiv for kvinner generelt, samme gjelder andre veien. Ønsker man dama skal være jomfru, og man selv har ligget med mange, så er man litt sær, men det er heller ikke noe galt for en mann å ønske det
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #960 Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kvinners seksualitet har i århundrer blitt sett på som noe mindreverdig, skittent og noe som må "kontrolleres" (av menn), Anonymkode: 17e83...3c4 Interessant. Jeg oppfatter menns seksualitet som noe som behandles som «noe mindreverdig, skittent og noe som må "kontrolleres" (av kvinner),» Det er alltid rom for å latterliggjøre menns seksualitet, fremstille oss som overgripere, være redd for barna med en mannlig ansatt i barnehagen… Anonymkode: f9f8d...869 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå