Gå til innhold

hvorfor menn bryr seg om kvinners seksuelle fortid

Anbefalte innlegg

Skrevet
Helene1982 skrev (12 timer siden):

Men da burde du jo spørre om hvor lange forhold hun har hatt, og hvor raskt hun har gått inn i nye forhold etter et brudd. Hvor mange hun har hatt sex med når hun har vært singel, vil ikke si noe om hvordan hun takler motstand i et forhold.

Tror ikke menn er intressert i å vite noe mere enn at hun er en ustabil partner som hopper inn og ut av forhold og relasjoner. Hvorfor skal man investere tid i det? Tid er penger. 

Anonymkode: 0e9c6...8dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet
knooters skrev (14 timer siden):

Bare tull at det er flere røde flagg den ene veien, men du sammenlikner sikkert "menn som vil ha et ligg" og "kvinner som vil ha et forhold". Klart det er LANGT flere ting som må på plass for at man klarer å se for seg å bo med noen mange tiår frem i tid.

Å ikke ha noen preferanser (og dermed røde flagg) er et rødt flagg i seg selv, fordi man da er en særdeles simpel sjel hvor alt er godt nok. Litt av poenget med et forhold er jo at det er to personer som passer ekstra godt sammen, og det er ikke tilfelle hvis alle fruktbare personer med en vagina som "ikke har ligget med for mange" kvalifiserer.

Forøvrig vil jeg anbefale seg å jobbe for at mennene ligger mindre rundt selv, da det er deres handlinger og "behov" som gjør at kvinners body count går opp.

Det er et fåtall av disse mennene som ligger rundt og ikke den vanlige mannen i gata. Vil si at menn i snitt har høyere standard og ikke ligger rundt med kvinner. Iallefall i min omgangskrets. De fleste er etablert og vært i få forhold. 

• Nyttig 1
Skrevet

Menn vil ikke sløse bort tid og ressurser. Ergo velger du ikke dama som skifter partner flere ganger i året.

Så enkelt er det.

Anonymkode: 55341...5ac

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Menn vil ikke sløse bort tid og ressurser. Ergo velger du ikke dama som skifter partner flere ganger i året.

Så enkelt er det.

Så romantisk...

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er et fåtall av disse mennene som ligger rundt og ikke den vanlige mannen i gata. Vil si at menn i snitt har høyere standard og ikke ligger rundt med kvinner. Iallefall i min omgangskrets. De fleste er etablert og vært i få forhold. 

Hahaha du er morsom

Skrevet
herzeleid skrev (På 10.2.2024 den 12.21):

Det kommer nok an på hvordan en definerer "opptatt av". De aller, aller fleste bryr seg antagelig i en eller annen grad og de aller fleste synes antagelig høye antall er mindre attraktivt. Som i de fleste andre sammenhenger vekkes nok vemmelsen først når det blir mye, både "bry seg" eller antall. 

Jeg tror på at du tror dette, men jeg tror samtidig en har en litt karikert oppfattelse av hvordan dette foregår. De aller fleste kvinner og menn bryr seg antagelig om partnerens fortid, og de aller fleste får antagelig noe innsikt i denne. Kanskje ser en del her inne for seg at dette vil være mer eksplisitt og direkte enn det stort sett fortoner seg. 

Nettopp.

Hva er det du tror du er uenig med meg i her? Mener du at kvinner og menn overhodet ikke har noen ulikhet i sine preferanser? Eller mener du at kvinner flest ikke vil finne tanken på å være "lettvint morro" for svært mange menn frastøtende? 

Når det gjelder fortid, er det postet flere ganger i tråder her at det kan se ut til at kvinner "er strengere" iht. fortiden til menn enn omvendt, selv om det på dette forumet er mest menn som snakker skit om kvinner de mener har hatt et utsvevende liv. Var postet link til studie på dette i en annen tråd, men jeg finner ikke studien nå. Altså ser det ikke ut til at menn misliker kvinner som har det de mener er et utsvevende sexliv enn omvendt. Kvinner misliker også det at menn har et såkalt utsvevende seksualliv. Uansett er dobbelstandard usexy og det er ingen som bør ta lett på sin egen dobbeltstandard og kalle det en "preferanse". Dobbwltsradnrd er dobbelstandard.

Anonymkode: 3c961...a7c

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Maleficenta said:

Så romantisk...

Nei, realistisk.

Skrevet

Spiller det egentlig noen rolle om HVORFOR menn bryr seg så mye? Det er jo klinkende klart ATT de bryr seg, så da har man jo valget klart, enten ha få sexpartnere, lyv om antall partnere eller finn en av de få mennene som ikke bryr seg/lyver om at de ikke bryr seg. Jeg kan jo legge til at de mennene jeg kjenner som sier de ikke bryr seg om antall partnere, er de samme mennene som lyver til kvinner og sier de er ute etter noe seriøst, når de egentlig bare er ute etter et hull å tømme seg i noen ganger. De mennene som leter etter en livspartner er de som bryr seg mest om antall sexpartnere, som er ganske logisk spør du meg.

Kan også legge til at å kalle det dobbeltmoralsk er helt idiotisk, menn og kvinner er forskjellige. Bare fordi kvinner bryr seg om menns høyde betyr ikke at menn MÅ bry seg om kvinners høyde. Bare fordi kvinner bryr seg om menns utdanning betyr ikke at menn MÅ bry seg om kvinners utdanning, kvinner og menn ser etter helt forskjellige ting i en partner og det er helt naturlig.

Menn bryr seg mye om kvinners antall partnere, vann er vått, sola lyser, hvorfor henge seg opp i det åpenbare?

Anonymkode: ad190...9e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Spiller det egentlig noen rolle om HVORFOR menn bryr seg så mye? Det er jo klinkende klart ATT de bryr seg, så da har man jo valget klart, enten ha få sexpartnere, lyv om antall partnere eller finn en av de få mennene som ikke bryr seg/lyver om at de ikke bryr seg. Jeg kan jo legge til at de mennene jeg kjenner som sier de ikke bryr seg om antall partnere, er de samme mennene som lyver til kvinner og sier de er ute etter noe seriøst, når de egentlig bare er ute etter et hull å tømme seg i noen ganger. De mennene som leter etter en livspartner er de som bryr seg mest om antall sexpartnere, som er ganske logisk spør du meg.

Kan også legge til at å kalle det dobbeltmoralsk er helt idiotisk, menn og kvinner er forskjellige. Bare fordi kvinner bryr seg om menns høyde betyr ikke at menn MÅ bry seg om kvinners høyde. Bare fordi kvinner bryr seg om menns utdanning betyr ikke at menn MÅ bry seg om kvinners utdanning, kvinner og menn ser etter helt forskjellige ting i en partner og det er helt naturlig.

Menn bryr seg mye om kvinners antall partnere, vann er vått, sola lyser, hvorfor henge seg opp i det åpenbare?

Bla bla. For oss som omgir oss med bra mannfolk, så er ikke dette erfaringa. Ingen av mennene jeg kjenner sutrer rundt om kvinners sexpartnere. De er modne, voksne menn som forelsker seg i kvinner, også blir de sammen med dem. Ingen av oss puler rundt som det sto om livet, men noen har hatt flere og noen har hatt færre partnere. Jrg holder meg langt unna menn som ligner på de kg kan servere. Og selv har jeg datet og ligget med menn som både har vært jomfruer, hatt få partnere eller noen flere. Ingen av dem har sagt et pip og kvinners antall. Og de fleste av dem spør overhodet ikke. Det er mange menn som ikke spør om dette eller plager hodet sitt med disse spørsmålene. Det er ikke få. Så mulighetene til å finne en mann som ikke prøver å styre kvinners seksualliv er ikke akkurat begrenset.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei, realistisk.

Men man skal jo velge en partner ikke bare etter fornuft da. Hva med hva hjertet sier?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Om kvinner er i stand til å bry seg om det samme er det dobbeltmoralsk. Og menn bryr seg faktisk om høyde. Kvinner også om utsendet. Alle kan bry seg om utdanning. 

Slutt å tro på generalisering å begynn å se at mennesker er ulike. Alle kan være ulike ig like når det kommer til ting som dette på kryss av kjønn, for vi har faktisk Begge en tenkende hjerne vi kan vurdere noe inni. 

Anonymkode: 9fe1c...cfa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Når det gjelder fortid, er det postet flere ganger i tråder her at det kan se ut til at kvinner "er strengere" iht. fortiden til menn enn omvendt, selv om det på dette forumet er mest menn som snakker skit om kvinner de mener har hatt et utsvevende liv. Var postet link til studie på dette i en annen tråd, men jeg finner ikke studien nå. Altså ser det ikke ut til at menn misliker kvinner som har det de mener er et utsvevende sexliv enn omvendt. Kvinner misliker også det at menn har et såkalt utsvevende seksualliv.

Og nettopp derfor burde det jo ikke overraske at også menn tillater seg å ha preferanser på dette området. 

Sitat

Uansett er dobbelstandard usexy og det er ingen som bør ta lett på sin egen dobbeltstandard og kalle det en "preferanse". Dobbwltsradnrd er dobbelstandard.

En kan gjerne skrive "dobbeltstandard" mange ganger, men en blir igjen sittende med spørsmålet; Hvis en person med en utsvevende fortid er såpass attraktiv at denne kan velge blant mange partnere, hvorfor skulle en velge en med fortid en selv (og både kvinner og menn) synes er mindre attraktiv? 

Skrevet
herzeleid skrev (2 minutter siden):

Og nettopp derfor burde det jo ikke overraske at også menn tillater seg å ha preferanser på dette området. 

En kan gjerne skrive "dobbeltstandard" mange ganger, men en blir igjen sittende med spørsmålet; Hvis en person med en utsvevende fortid er såpass attraktiv at denne kan velge blant mange partnere, hvorfor skulle en velge en med fortid en selv (og både kvinner og menn) synes er mindre attraktiv? 

Du vet med den tankegangen der så risikerer man å forbli singel?

Skrevet
herzeleid skrev (2 minutter siden):

Å ikke velge noen med samme fortid som seg er lov, hvem vet hvem du forelsker deg i uansett?

Men! Å mase hull i hodet på andre over hvor dårlige noen er for å ha gjort akkurat samme handling som deg uten noen tegn på et snev av innsikt er den mindre intelligente og mye omtalte dobbeltstandaren. Det overrasker meg om noen som er som det ansees attraktiv for spesielt mange, men det kan bare være meg og at min smak har høye forventninger til hvor godt noen forstår omgivelsene og segselv. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Maleficenta skrev (4 minutter siden):

Du vet med den tankegangen der så risikerer man å forbli singel?

Jeg er usikker på hvilken tankegang du tenker på og hva det har med det vi diskuterte å gjøre. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å ikke velge noen med samme fortid som seg er lov, hvem vet hvem du forelsker deg i uansett?

Det vet en gjerne ikke og derfor påpeker jeg at både påstander om akseptable antall og at en ikke vil ha noen som bryr seg om antall antagelig må tas med betraktelig salt, da dette tross alt er en av mange faktorer som påvirker hvem en velger. 

Sitat

Men! Å mase hull i hodet på andre over hvor dårlige noen er for å ha gjort akkurat samme handling som deg uten noen tegn på et snev av innsikt er den mindre intelligente og mye omtalte dobbeltstandaren. Det overrasker meg om noen som er som det ansees attraktiv for spesielt mange, men det kan bare være meg og at min smak har høye forventninger til hvor godt noen forstår omgivelsene og segselv. 

Men er det egentlig noen som gjør dette? 

Skrevet
herzeleid skrev (Akkurat nå):

Jeg er usikker på hvilken tankegang du tenker på og hva det har med det vi diskuterte å gjøre. 

Det vet en gjerne ikke og derfor påpeker jeg at både påstander om akseptable antall og at en ikke vil ha noen som bryr seg om antall antagelig må tas med betraktelig salt, da dette tross alt er en av mange faktorer som påvirker hvem en velger. 

Det har med å gjøre at dersom man er for prinsippfast og kravstor så kan det slå tilbake på en selv. Du er f.eks rundbrenner men skal bare ha ei jomfru... Du burde ikke bli overrasket om hun ikke vil ha deg ..

• Nyttig 4
Skrevet

Desverre er det en av top 5 argumenter jeg krangler med menn her inne om. Har begynnt å blokke dem alle, så ille er det. 

• Liker 1
Skrevet
Maleficenta skrev (20 minutter siden):

Det har med å gjøre at dersom man er for prinsippfast og kravstor så kan det slå tilbake på en selv. Du er f.eks rundbrenner men skal bare ha ei jomfru... Du burde ikke bli overrasket om hun ikke vil ha deg ..

Nå ser det ut til at du fantaserer igjen, gitt at jeg ikke har skrevet noe av dette. Det at du tilsynelatende sitter og argumenterer mot innbilte motstandere illustrerer kanskje hvorfor tematikken tar slik av. 

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Desverre er det en av top 5 argumenter jeg krangler med menn her inne om. Har begynnt å blokke dem alle, så ille er det. 

Det er masse menn her som har hatt mange kvinner men som maser hull i hodet på kvinner om hvor ille det er at de også har hatt mange partnere? Er du sikker på at dette er samme personer, ref. forvirringen til brukeren over. 

Skrevet

Nå ser det ut til at du fantaserer igjen, gitt at jeg ikke har skrevet noe av dette. Det at du tilsynelatende sitter og argumenterer mot innbilte motstandere illustrerer kanskje hvorfor tematikken tar slik av. 

Det er masse menn her som har hatt mange kvinner men som maser hull i hodet på kvinner om hvor ille det er at de også har hatt mange partnere? Er du sikker på at dette er samme personer, ref. forvirringen til brukeren over. 

Fantaserer jeg bare kommer med et eksempel

Skrevet
herzeleid skrev (15 minutter siden):

De to verste hei bruker navn som begynner på k, du kan umulig ha gått glipp av dem da vi begge har vært i tråder med dem samtidig. Ellers trenger de ikke ha hatt mange men tviholde på at menn og kvinner er fundamentalt ulike så menn kan gjøre hva de vil sexuelt mens kvinner skal være rene. Å det orker jeg ikke krangle mer om.

Andre steder på nettet er det mange flere enn her inn siden det ikke er så mange mennekser her sammenlignet.

Tenk adrew tate, ikke at de må være helt menneskehandel ekstrem, men du vet vel som meg at sexisme finnes og at mennesker er påvirkelige. Mange gifte menn også for en eller annen grunn. 

Vil ikke krangle om dette, om du ikke tror meg, tenk det du vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...