Gå til innhold

hvorfor menn bryr seg om kvinners seksuelle fortid

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

For meg er det totalt uinteressant. Jeg synes til med disse diskusjonene er ekstremt kjedelige. De er jo ikke relevante for meg. Og eventuelle teorier bakom er forslitte. Dobbeltstandarden noen menn utviser er samtidig irriterende, argumentene for å beholde den, enda verre. Jeg er interessert i helt andre ting. Men ingen skal slut shames på min vakt. Og det er den eneste grunnen til at jeg deltar.

Anonymkode: 3c961...a7c

Skjønner. For meg er det interessant fordi en større andel menn i dag faller i fra, og det som gjør det ekstra interessant og farlig er de politiske følgene dette kan få. Vi ser flere land vender tilbake til ultra-konservative ledere og ideer, og dette kan på sikt være en svært uheldig og til og med farlig utvikling. Nå er det litt mer komplisert enn som så, men det er en del av bildet.  

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Schopenhauer said:

Kvinner velger bort menn med liten ressurstilgang (økonomisk, osv.) og ressurspotensial (høy kroppsbygning, muskuløs, høy status). De må selvsagt også ha evnen til å forplikte seg både materielt, tid og emosjonelt). Kvinner velger derfor ofte eldre menn, noe som de allerede begynner med fra ungdomsskole alder. 

Menn er mindre kresne menes: utelukke høy alder og sykdom. 

Men er det da riktig å si "mindre kresen" når man er kresen, bare på andre parametre?

For min del, er det rart hvis det å ha en (sterk) preferanse for fruktbarhet ikke representerer kresenhet, mens det å f.eks. ville ha en mann på et sammenliknbart (eller helst litt høyere) utdanningsnivå/kognitivt nivå derimot representerer kresenhet. (forøvrig er også dette noe som er svært vanlig blant menn, det er kun et mindretall som totalt ser bort fra slike faktorer)

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Litt avsporing men hva slags skyhøye krav er det moderne kvinner setter? Ikke sett i virkeligheten, ble litt nysgjerrig.

Anonymkode: 1d934...8ac

Enig. Ser mange helt ordinære menn som ikke er spesielt høye, muskuløse eller modellaktige i utseende som er i forhold. Det med utdanning og. Er mange med fagbrev som er i forhold. Såpass må man jo ha idag for i det hele tatt få en jobb, så syns ikke det er et urimelig krav at han har såpass iallefall

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Maleficenta skrev (3 minutter siden):

Enig. Ser mange helt ordinære menn som ikke er spesielt høye, muskuløse eller modellaktige i utseende som er i forhold. Det med utdanning og. Er mange med fagbrev som er i forhold. Såpass må man jo ha idag for i det hele tatt få en jobb, så syns ikke det er et urimelig krav at han har såpass iallefall

Kvinner setter mannens status  og økonomi veldig høyt. Statestikken viser at langt flere menn er ufrivillig singel 8g barnløs enn kvinner, så det argumentet faller vel egentlig på sin egen urimelighet..

Anonymkode: 0e9c6...8dc

Skrevet
knooters skrev (11 timer siden):

Du skjønner åpenbart ikke poenget. Menn med lav bodycount som vil ha kvinner med det samme ER IKKE PROBLEMET. Er det vanskelig å forstå? Problemet er menn med høy bodycount som har preferanser de selv har hivd på båten.

Hvis en kvinne drar denne "Men herregud da! Jeg skal jo ikke senke kravene mine for at en halvfeit lav, rødhåret slask skal få pult!!"-greia kan du banne på at hun er veltrent og med en velstelt manke, og slett ingen "slask" selv. Da er det også helt greit å sette preferanser deretter. Det skjer bare ikke at en kvinne som er en "halvfeit, rødhåret slask" selv setter kravet at mannen ikke skal være sånn. Det er i alle fall uhyre sjeldent.

Åjoda, om mannen selv har ligget med få eller mange og ønsker seg lav bodycount ER et problem for kvinner uansett. Svarene i tråden er enstydige: det er et rødt flagg! Ingen date på ham! At det ikke er et problem for deg er noe helt annet. Det er ikke dine preferanser som er oppe til diskusjon. Men godt at du har et slikt syn på det. Det er etter min mening et fornuftig blikk på det.

Nå hevder du rett ut at kvinner er bedre enn menn, med eksempelet du bruker. Og det stemmer rett og slett ikke.

Og ja, de mest ettertraktede kvinnene ligger oppover. Det har de gjort til alle tider. Det topp 10% av menn i disse markedene har gjort, er å pule alt de får tilgang til, mens vanlige menn sliter med å få seg noe. Det som har ødelagt både relasjon og sexmarkedet idag, og snudd alt opp ned, er online dating appene. Og her ligger problemet knyttet til preferanser. Før Tinder, fant normale menn sammen med normale kvinner. Man ble ikke fortalt av sosiale medier hva preferanser og røde flagg man må passe på. Man ble kjent ansikt til ansikt og valgte partnere på bakgrunn av hva man ville ha. Da var fokuset på det man ønsker seg og hva man selv kan bidra med og ikke røde flagg.

Idag er det ikke bare veltrente blonde advokat barbie som setter høye krav, men også smålubne Kari fra indre østfold. Det skyldes i stor grad skjevfordeling av kjønn tilstede på apper som Tinder. Vanlige kvinner som før ikke var vandt til overdreven oppmerksomhet, får det nå i bøtter og spann fra desperate menn på Tinder. Og når man blir "ettertraktet" tror man selvsagt at man kan velge og vrake. Så nei, det er ikke bare de mest reellt attraktive som krever å få beholde sine standarer. Det gjelder kvinner generellt.

• Nyttig 1
Skrevet
Thanos skrev (5 minutter siden):

Åjoda, om mannen selv har ligget med få eller mange og ønsker seg lav bodycount ER et problem for kvinner uansett. Svarene i tråden er enstydige: det er et rødt flagg! Ingen date på ham! At det ikke er et problem for deg er noe helt annet. Det er ikke dine preferanser som er oppe til diskusjon. Men godt at du har et slikt syn på det. Det er etter min mening et fornuftig blikk på det.

Nå hevder du rett ut at kvinner er bedre enn menn, med eksempelet du bruker. Og det stemmer rett og slett ikke.

Og ja, de mest ettertraktede kvinnene ligger oppover. Det har de gjort til alle tider. Det topp 10% av menn i disse markedene har gjort, er å pule alt de får tilgang til, mens vanlige menn sliter med å få seg noe. Det som har ødelagt både relasjon og sexmarkedet idag, og snudd alt opp ned, er online dating appene. Og her ligger problemet knyttet til preferanser. Før Tinder, fant normale menn sammen med normale kvinner. Man ble ikke fortalt av sosiale medier hva preferanser og røde flagg man må passe på. Man ble kjent ansikt til ansikt og valgte partnere på bakgrunn av hva man ville ha. Da var fokuset på det man ønsker seg og hva man selv kan bidra med og ikke røde flagg.

Idag er det ikke bare veltrente blonde advokat barbie som setter høye krav, men også smålubne Kari fra indre østfold. Det skyldes i stor grad skjevfordeling av kjønn tilstede på apper som Tinder. Vanlige kvinner som før ikke var vandt til overdreven oppmerksomhet, får det nå i bøtter og spann fra desperate menn på Tinder. Og når man blir "ettertraktet" tror man selvsagt at man kan velge og vrake. Så nei, det er ikke bare de mest reellt attraktive som krever å få beholde sine standarer. Det gjelder kvinner generellt.

Vel, jeg HAR vært sammen med en mann som valgte meg FORDI jeg var jomfru. Den feilen vil jeg aldri gjøre igjen hvis jeg noen gang blir singel, altså blir sammen med en mann som velger meg kun fordi jeg er "lite brukt". Slike menn er søppel, etter min erfaring.

Anonymkode: f4a15...1fe

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel, jeg HAR vært sammen med en mann som valgte meg FORDI jeg var jomfru. Den feilen vil jeg aldri gjøre igjen hvis jeg noen gang blir singel, altså blir sammen med en mann som velger meg kun fordi jeg er "lite brukt". Slike menn er søppel, etter min erfaring.

Ja de ser jo ikke på kvinner som m mennesker 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kvinner setter mannens status  og økonomi veldig høyt. Statestikken viser at langt flere menn er ufrivillig singel 8g barnløs enn kvinner, så det argumentet faller vel egentlig på sin egen urimelighet..

Nei det gjør de ikke. Er flust av lavstatus menn i forhold

• Nyttig 1
Skrevet
Thanos skrev (6 minutter siden):

100% rett det du sier. Er jo bare å se på hun godeste dronningen av Farmen. Hun tror jo hun kan få hvem som helst, fordi hun har møtt på desperate mannfolk som ville ha seg et knull. De eier jo ikke selvinnsikt.. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Endret av Vinterjenta
Skrevet
Maleficenta skrev (3 minutter siden):

Ja de ser jo ikke på kvinner som m mennesker 

Nettopp. Han shamet kvinner for å ha hatt sex med flere enn 1-2 partnere, tvilte på min jomfruelighet, var sykelig sjalu, men mente samtidig at mannlig utroskap var helt greit, fordi menn var polygame av natur. 

• Nyttig 1
Skrevet
Maleficenta skrev (Akkurat nå):

Nei det gjør de ikke. Er flust av lavstatus menn i forhold

Hvor mange av disse dater nedover prosentvis fremfor lavstatus kvinner som dater oppover? Er ikke vanskelig å se forskjellene😉 En mannlig milliardær kunne fint datet en hjelpe/sykepleier. Imens kunne aldri ei som var Milliardær gjort det samme. At det finnes lavstatusmenn i forhold forteller bare at det ikke er nok høystatusmenn å velge i for kvinner. Med tanke på bolig/mat/bil og drivstoffpriser så kan ikke lavstatuskvinner klare seg alene hvis de vil ha egen enebolig. 

Skrevet

Hvor mange av disse dater nedover prosentvis fremfor lavstatus kvinner som dater oppover? Er ikke vanskelig å se forskjellene😉 En mannlig milliardær kunne fint datet en hjelpe/sykepleier. Imens kunne aldri ei som var Milliardær gjort det samme. At det finnes lavstatusmenn i forhold forteller bare at det ikke er nok høystatusmenn å velge i for kvinner. Med tanke på bolig/mat/bil og drivstoffpriser så kan ikke lavstatuskvinner klare seg alene hvis de vil ha egen enebolig. 

Jeg vet ikke om du bare sitter og gamer i kjellerleiligheten hele dagen, men rundt meg er vanlige menn sammen med vanlige kvinner. Alle trenger heller ikke å ha enebolig.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nettopp. Hos ulver er alfahannen familiefaren, som bor sammen med tispen og valpene. 

De bor sammen med tispene (ikke tispen). De har et eget harem av tisper de parrer seg med.

Skrevet

Jeg vet ikke om du bare sitter og gamer i kjellerleiligheten hele dagen, men rundt meg er vanlige menn sammen med vanlige kvinner. Alle trenger heller ikke å ha enebolig.

Jeg er i en jobb der jeg både reiser mye rundt og har stort sosialt nettverk, så ikke lett å få med seg hva som skjer i den virkelige verden. 

Mitt poeng er at lavstatusmenn som er i forhold er i stort overtall prosentvis med damer som har enda lavere status enn de, enn motsatt. Dette er det ikke noe å kverrulere på herregud.. 

Skrevet
15 minutter siden, Thanos said:

Absolutt ikke, de fleste presiserer at det er dem som har ulike krav til andre som til seg selv som er den gruppen som kritiseres. Her ser du ting som rett og slett ikke stemmer.

Det sier seg jo ellers selv at kvinner som har ligget med en håndfull ikke er aktuell for date, så "ingen date på denne fyren" er jo bare å slå fast det åpenbare - det er en gjensidig mangel på interesse. Det er jo ikke noe verre om en kvinne ikke vil ha en mann med få sexpartnere enn en mann med få ikke vil ha en kvinne med mange, slik du får det til å fremstå.

"Det gjelder kvinner generelt" - la meg korrigere: "det gjelder folk generelt". Dette er ikke noe som gjelder ett kjønn noe mer enn et annet. Menn vil beholde sine standarder og kvinner sine. I realiteten kan vi like gjerne si at alle individer ønsker å beholde sine standarder så langt det går. Det er jo der man selv må velge, som kvinnelig individ og som mannlig individ, om man vil tviholde på det som viser seg vanskelig å komme i mål med, eller endre kurs (eventuelt: endre seg selv så man i større grad passer sammen med dem man vil ha).

Den største forskjellen her er at en del menn fortsatt lever i gamledager, hvor man ikke skal ha noen følelsesprat og definerer sin mannlighet etter hvor mye sex man har, mens kvinnene i større grad har kommet seg videre fra dette og lever gode liv som single. Det du sikter til er jo desperate menn og også denne Schopenhauen snakker om "menn som faller fra". Hvorfor er dette relevante vinkler? Fordi det er få kvinner som har slike problemer. Der har de mennene som såkalt "faller fra" noe å lære. Lykken er ikke "tilgang på fitte", og man burde kanskje bli noen hakk bedre til å bruke sine mannevenner til å få dekket de emosjonelle behovene.

Hvis vi godtar at kvinner i gjennomsnitt har noe mindre behov for sex enn menn i relevante aldersgrupper (si, 18-40), vil de 10% av mennene som er på toppen (som sikkert er der for en grunn, for eksempel at deres behov for sex er ekstra stort slik at de gjør det som trengs for å "få pult alle damene") nødvendigvis dekke mye av behovet til de single kvinnene, og det er jo bare sånn det er. Du har i praksis tre måter å løse det på: kvinner må bli kåtere (en umulig oppgave å få til), 10%-en må bli mindre kåte (neppe aktuelt heller) eller de som velges bort må se hva de kan gjøre for å havne i gråsonen for å være med på gamet. Så er jo denne mekanikken bare aktuell for tilfeldig sex, for forhold ser man på helt andre ting - som personlig matching etc. Og, der kan jo både menn og kvinner gjøre mye - på individnivå.

• Liker 4
Skrevet
Thanos skrev (38 minutter siden):

Her er det fryktelig mange feilaktige påstander og påstander om sammenhenger son heller ikke stemmer. Skal vi ha denne diskusjonen, må irrelevant støy dempes. Den første ukorrekte påstanden er at kvinner ikke aksepterer at menn som har ligget med få ønsker en kjæreste som har ligget med få. Det stemmer ikke. Det er påpekt mange ganger i trådene at det først og fremst er dobbeltstandarden som er usexy, samt hvis man snakker dritt om andre og fremmede kvinner som har et annet sexliv enn seg.

Anonymkode: 3c961...a7c

• Liker 5
Skrevet
knooters skrev (31 minutter siden):

Det du sikter til er jo desperate menn og også denne Schopenhauen snakker om "menn som faller fra". Hvorfor er dette relevante vinkler? Fordi det er få kvinner som har slike problemer. Der har de mennene som såkalt "faller fra" noe å lære. Lykken er ikke "tilgang på fitte", og man burde kanskje bli noen hakk bedre til å bruke sine mannevenner til å få dekket de emosjonelle behovene.

Nå tror jeg ikke lykken er tilgang på fitte, men tilgang på mennesker hvor man kan gi og få kjærlighet. Det er en beskyttelsesfaktorer for mangt. Venner har naturlig en funksjon, men det er lite som er sterkere enn en egen familie. 

Skrevet
Thanos skrev (1 time siden):

Igjen med disse Tinder-teoriene… enten så er det en gruppe internett menn som sjelden forlater huset eller jeg vanker i heeeelt andre kretser enn dere, for jeg har aldri krysset veien med en eneste-ikke en- lubne-Kari som tror hun har sjans på alle disse elite mennene. Selv de kronisk single kvinnene jeg vet om har vært i diverse forhold i løpet av livet, så tydeligvis er de i stand til å falle for menn som faller for de i retur.

Vel har mennesker en tendens til å overvurdere egen attraktivitet (begge kjønn), men vi høster da korrigeringer og erfaringer på ulike arenaer tidlig i livet og ender stort sett opp i forhold med likesinnede mens vi enda er kjønnsmodne. 

Og… dere må jo tro vi er direkte dumme. Damer er jævler på å sammenligne seg, og snakke sammen. Vi vet hvem av oss som har draget, og hvem som ikke er det helt store i manneøyne. Når de får omtrent like mye sveiper på Tinder så er vi faktisk i stand til å forstå at konklusjonen er: menn vil ha lettvint sex, ikke: vi er alle guds gave til hankjønnet.

Anonymkode: 1d934...8ac

• Liker 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...