Gå til innhold

hvorfor menn bryr seg om kvinners seksuelle fortid

Anbefalte innlegg

Skrevet
Vinterjenta skrev (1 time siden):

Men aper er stort sett ikke monogame da. 

Mens pingviner og svaner er det. 

Anonymkode: f4a15...1fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Mens pingviner og svaner er det. 

Er vi pingviner? Det var nytt for meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Høyt antall er ikke ensbetydende med å bli med ukjente menn hjem. Dine påstander er heller ikke underbygget av forskning. Slutt å spre løgner om at kvinner ikke har noe særlig sexlyst. Hvorfor har vi sex med dere menn, da, hvis vi ikke har lyst?

Her svarte jeg på noe spesifikt. Et høyt antall sexpartnere indikerer mange flyktige relasjoner. Kvinner med mange flyktige relasjoner korrelerer (ikke nødvendigvis kausalitet) med en rekke andre negative faktorer. Menn blir derfor som regel skeptiske, enten man liker det eller ikke. 

Jeg sier heller ikke at kvinner ikke har sexlyst, men på gruppenivå har menn langt større sexlyst. Det er en vesentlig forskjell fra det du sier. Påstandene er godt dokumenterte. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har ingenting å si for kvinnene at menn evnt FORSØKERå kontrollere deres seksualitet. Da får mannfolka bare styre med sitt i så fall. Det skal ikke ha betydning for kvinnene.

Anonymkode: 3c961...a7c

Tror heller ikke det var poenget, og jeg er selvsagt helt enig med deg. 

Skrevet
Schopenhauer skrev (1 minutt siden):

Her svarte jeg på noe spesifikt. Et høyt antall sexpartnere indikerer mange flyktige relasjoner. Kvinner med mange flyktige relasjoner korrelerer (ikke nødvendigvis kausalitet) med en rekke andre negative faktorer. Menn blir derfor som regel skeptiske, enten man liker det eller ikke. 

Jeg sier heller ikke at kvinner ikke har sexlyst, men på gruppenivå har menn langt større sexlyst. Det er en vesentlig forskjell fra det du sier. Påstandene er godt dokumenterte. 

Menn med mange seksuelle relasjoner korrelerer også med flere negative egenskaper. Det går ikke på kjønn. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Menn med mange seksuelle relasjoner korrelerer også med flere negative egenskaper. Det går ikke på kjønn. 

Selvfølgelig har du rett, og et høyt antall partnere bør få enhver til å reflektere litt. Problemet for kvinner er at et høyt antall partnere ofte korrelerer med status, mens for menn korrelerer ikke kvinners antall partnere verken med attraktivitet eller andre positive kvaliteter. Da snakker jeg selvfølgelig  om et antall som er godt over snittet. 

• Liker 2
Skrevet
10 hours ago, Schopenhauer said:

Menn har på gruppenivå generelt sterkere og mer stabile seksuelle behov enn kvinner. Dette er godt dokumentert, og man ser også i forhold at kvinner raskere mister sexlysten. Omtrent 2 år inn i forholdet daler sexlysten på partneren, mens hos mannen er denne fortsatt sterk.

Menn sier nesten ubetinget ja til tilfeldig sex, mens kvinner har sterkere forsvarsmekanismer mot dette. Undersøkelser viser også at kvinner i en langt større grad angrer på tilfeldig sex, enn hos menn. I tillegg har kvinner ofte et tenningsmønster som er mer avhengig av relasjonens kvalitet, enn hos mannen som er mer rett frem. De er også langt mindre avhengig av seksuell variasjon, enn hos menn. 

Alle disse dataene tyder på at kvinner har iboende forsvars mekanismer, i tillegg til betydelig lavere testosteron, som beskytter dem mot flyktige seksuelle relasjoner. Vi trenger ikke å spekulere i grunn, selv om det kunne vært gøy. På den annen side så har ikke menn disse forsvarsmekanismene, tvert imot har de mekanismer som jobber mot å ha så mye sex som mulig.

Det er også et tankekors at vi lever i en tid hvor kvinner - særlig i vesten - er frigjorte på mange områder. Det seksuelle er en av dem, og man burde forvente - hvis mye av dette kan forklares med kultur - at vi nå har mer sex enn noensinne. Imidlertid viser undersøkelser at vi har mindre sex nå, enn tidligere. Dette gjelder både de yngre, og par. 

Når menn hører om kvinner med et unormalt høyt antall seksuelle partnere vil dette ofte være et rødt flagg for menn. Undersøkelser her peker på et antall over 10.  Hvorfor det er slik er vanskelig å gi en god forklaring på, men til tross for den kulturelle frigjøringen er det noe som holder oss tilbake. 

Det er heller ingen som protesterer på at menn i gjennomsnitt har noe større behov for sex enn kvinner. Men det gjelder ikke generelt (som i at man skal lete langt og lenge etter unntak), og forskjellen er ikke så stor. Det ser man jo i dag - bare det at slike tråder som dette eksisterer tilsier jo at mange kvinner ønsker å leve ut sin seksualitet gjennom å ha mye sex med mange partnere (og de som har mye sex med bare en partner er ikke engang med i diskusjonen).

Det er mange menn som ikke bryr seg så hardt om tilfeldig sex, og føler det følelsesmessige er viktigere enn å putte kuken i flest mulig. Dette er også støttet av biologi, siden menn tross alt blir like forelsket i kvinner som kvinner blir i menn. Hadde menns oppgave i livet vært å pule flest mulig ville man ikke hatt evnen til å utvikle romantiske følelser, men det ligger i menns og kvinners natur å binde seg emosjonelt til hverandre så barnet deres får best mulig oppvekstvilkår.

Det hjelper jo ikke den historiske "rundpulermannen" noe om han er firebarnsfar og alle de fire ungene dør av sult, rovdyr eller blir drept av andre mennesker.

At vi har mindre sex (gitt at det er riktig, jeg har ikke sjekket) kan også forklares med at man har flere alternativer. F.eks. vil jo det å gå ut på byen og få seg et ligg bli vektet mot å f.eks. sitte hjemme og game, eller kanskje sysle med en annen hobby som man ikke har hatt tid til i midtuken. Sex er fint, men det er ikke så viktig for folk at man skroter alt annet i livet bare for det. Vi trenger tross alt ikke å ha sex hele tiden for å få mange avkom, man hadde fått flere barn enn sunt er om man hadde sex en gang i måneden uten prevensjon om så er.

At antall partnere er et rødt flagg for menn generelt er en feilaktig påstand. Det er et rødt flagg for ultrakonservative som mener det er to ulike sett samfunnsmessige spilleregler for menn og kvinner (altså at bare det ene kjønnet "har lov til" å ha mange partnere uten å miste attraktivitet), og for menn som har få partnere selv og helst vil ha en kvinne som har samme syn på sex. De fleste menn vet godt at det å ha mange partnere for noen år siden, sier lite om hvem man er i dag. Folk har ulike faser i livet, og den tenåringen som stjal en sjokolade er som regel ikke vinningskriminell som voksen. Eller kanskje enda mer relevant: som ung vil man oftest ikke ha barn, mens man endrer syn på det etter hvert som man går gjennom 20-årene. Menn i 30-årene som var livredde for å bli far som tenåring og plutselig har blitt svært ivrige på å bli fedre, er jo en helt reell ting. Igjen: folk endrer seg. Hvis man endrer synet på å få barn i løpet av 10-15 år, er det også rimelig at man endrer synet på hva slags seksuelle relasjoner man vil ha. Bare idioter holder det imot en 35-åring at hun ville ha en del casual relationships da hun var 20-25 år. Hvis det er et rødt flagg for noen menn, er det at det er et rødt flagg et rødt flagg i seg selv for de kvinnene som vurderer denne mannen som kjæreste.

• Nyttig 4
Skrevet
10 hours ago, Schopenhauer said:

Jeg sa ikke at kvinner ikke har seksuelle behov, men på gruppenivå er den svakere og mer flyktig enn hos menn. 

De fleste menn drømmer å bli brukt. 

Riktig. Kvinner trenger trygghet + at det er en svært fornuftig risiko vurdering. Derfor er det også et rødt flagg for menn når kvinner med et høyt antall strider imot trygghet, og foretar svake risikovurderinger som det å bli med en fremmed mann hjem.

Nettopp de mister lysten på grunn av faktorer som dreier seg om relasjonen. De har heller ikke nok testo til å kompensere. 

Dette gjelder vel også for kvinner? 

Det gjelder gruppenivå. Det er fullt mulig at en kvinne har høyere lyst enn en mann. Akkurat som det er mulig at ei kvinne er høyere enn en mann, men stort sett er menn høyere enn kvinner. 

Disser overgeneraliseringene dine er jo regelrett komiske. Beklager, men...

Man har da ikke utvist noen form for dårlig vurderingsevne om man blir med fremmede hjem. Hvis man har gjort en korrekt vurdering av situasjonen, er jo dette bare et tegn på gode sosiale antenner. I tillegg er det ikke vanskelig å få en høy bodycount og likevel være rimelig godt kjent med personene man ligger med. Det ene utelukker ikke det andre her. Så, du overgeneraliserer.

Forøvrig er jo menn fullstendig maktesløse i møte med en kvinne med et våpen (f.eks. en kniv, noe alle kvinner har i skuffen på kjøkkenet), så det er ikke noen forskjell i dømmekraft selv i de tilfellene hvor den fysisk svakeste (ofte en mann, men kan også være kvinnen) blir med noen hjem.

Til syvende og sist trenger vi alle en form for trygghet, og common sense i møte med fremmede som vil ha oss med hjem bør vi ha. Men vi kan også velge å bli bedre kjent med dem over litt tid før vi går så langt. Hvilke risikovurderinger en mann som blir med en dame hjem gjør, må fåglarna vite. Vi har ikke noe belegg for å si at den vurderingen er noe bedre enn den tilsvarende vurderingen kvinner gjør. Folk må uansett "bruke hue" og kjenne igjen folk som har noe ved seg som gjør at man bør avvente litt.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
knooters skrev (1 time siden):

Det er heller ingen som protesterer på at menn i gjennomsnitt har noe større behov for sex enn kvinner. Men det gjelder ikke generelt (som i at man skal lete langt og lenge etter unntak), og forskjellen er ikke så stor. Det ser man jo i dag - bare det at slike tråder som dette eksisterer tilsier jo at mange kvinner ønsker å leve ut sin seksualitet gjennom å ha mye sex med mange partnere (og de som har mye sex med bare en partner er ikke engang med i diskusjonen).

Det er mange menn som ikke bryr seg så hardt om tilfeldig sex, og føler det følelsesmessige er viktigere enn å putte kuken i flest mulig. Dette er også støttet av biologi, siden menn tross alt blir like forelsket i kvinner som kvinner blir i menn. Hadde menns oppgave i livet vært å pule flest mulig ville man ikke hatt evnen til å utvikle romantiske følelser, men det ligger i menns og kvinners natur å binde seg emosjonelt til hverandre så barnet deres får best mulig oppvekstvilkår.

Det hjelper jo ikke den historiske "rundpulermannen" noe om han er firebarnsfar og alle de fire ungene dør av sult, rovdyr eller blir drept av andre mennesker.

At vi har mindre sex (gitt at det er riktig, jeg har ikke sjekket) kan også forklares med at man har flere alternativer. F.eks. vil jo det å gå ut på byen og få seg et ligg bli vektet mot å f.eks. sitte hjemme og game, eller kanskje sysle med en annen hobby som man ikke har hatt tid til i midtuken. Sex er fint, men det er ikke så viktig for folk at man skroter alt annet i livet bare for det. Vi trenger tross alt ikke å ha sex hele tiden for å få mange avkom, man hadde fått flere barn enn sunt er om man hadde sex en gang i måneden uten prevensjon om så er.

At antall partnere er et rødt flagg for menn generelt er en feilaktig påstand. Det er et rødt flagg for ultrakonservative som mener det er to ulike sett samfunnsmessige spilleregler for menn og kvinner (altså at bare det ene kjønnet "har lov til" å ha mange partnere uten å miste attraktivitet), og for menn som har få partnere selv og helst vil ha en kvinne som har samme syn på sex. De fleste menn vet godt at det å ha mange partnere for noen år siden, sier lite om hvem man er i dag. Folk har ulike faser i livet, og den tenåringen som stjal en sjokolade er som regel ikke vinningskriminell som voksen. Eller kanskje enda mer relevant: som ung vil man oftest ikke ha barn, mens man endrer syn på det etter hvert som man går gjennom 20-årene. Menn i 30-årene som var livredde for å bli far som tenåring og plutselig har blitt svært ivrige på å bli fedre, er jo en helt reell ting. Igjen: folk endrer seg. Hvis man endrer synet på å få barn i løpet av 10-15 år, er det også rimelig at man endrer synet på hva slags seksuelle relasjoner man vil ha. Bare idioter holder det imot en 35-åring at hun ville ha en del casual relationships da hun var 20-25 år. Hvis det er et rødt flagg for noen menn, er det at det er et rødt flagg et rødt flagg i seg selv for de kvinnene som vurderer denne mannen som kjæreste.

Flott. Det er nokså opplagt i dataene, og for oss som ikke er en vandrende zombie. 

Slike tråder beviser ingenting. 

Variasjon. Det finnes også menn som synes sex er ekkelt. 

Mange vil pule, større frihet, men velger heller videospill????? 

Så nå snakker vi biologi? 

Alle er nok ikke like liberal som deg, men her kaller du en nokså stor gruppe ultrakonservative. 

Det finnes mange som ikke er samfunnsengasjerte, og heller ikke blir det. Risikoen er faktisk litt større for at ting skal gå nedenom og hjem hvis man inngår et forhold med ei med mange tidligere partnere. 

Skrevet

Disser overgeneraliseringene dine er jo regelrett komiske. Beklager, men...

Man har da ikke utvist noen form for dårlig vurderingsevne om man blir med fremmede hjem. Hvis man har gjort en korrekt vurdering av situasjonen, er jo dette bare et tegn på gode sosiale antenner. I tillegg er det ikke vanskelig å få en høy bodycount og likevel være rimelig godt kjent med personene man ligger med. Det ene utelukker ikke det andre her. Så, du overgeneraliserer.

Forøvrig er jo menn fullstendig maktesløse i møte med en kvinne med et våpen (f.eks. en kniv, noe alle kvinner har i skuffen på kjøkkenet), så det er ikke noen forskjell i dømmekraft selv i de tilfellene hvor den fysisk svakeste (ofte en mann, men kan også være kvinnen) blir med noen hjem.

Til syvende og sist trenger vi alle en form for trygghet, og common sense i møte med fremmede som vil ha oss med hjem bør vi ha. Men vi kan også velge å bli bedre kjent med dem over litt tid før vi går så langt. Hvilke risikovurderinger en mann som blir med en dame hjem gjør, må fåglarna vite. Vi har ikke noe belegg for å si at den vurderingen er noe bedre enn den tilsvarende vurderingen kvinner gjør. Folk må uansett "bruke hue" og kjenne igjen folk som har noe ved seg som gjør at man bør avvente litt.

Alle fortjener en latter. 

Tja, jeg anbefaler ikke mine barn å sette seg i bilen med fremmede. Statistisk er risikoen liten, men. Uansett, det er helt normalt, og de fleste har gjort det, men jo flere fremmede man blir med hjem, jo mer øker jo risikoen. Så er det søtt å legge inn en klausul. Korrekt vurdering av situasjonen = gode sosiale antenner. Hvordan legger du frem dette? Vet du hva pus, jeg har vært med 40 fremmede menn hjem og blitt pult uten at jeg verken ble voldtatt eller drept. Det viser at jeg har utrolig gode sosiale antenner. Er du ikke stolt av meg? 

Har allerede svart på det. 

Til syvende og sist må folk ta sine egne valg, men man kan ikke late som om det ikke får konsekvenser. De aller fleste menn ønsker ikke ei jomfru, men de ønsker heller ikke ei som kjører paraglider over snittet. Den gylne middelvei er som regel en grei referanseramme. Det betyr kanskje at du ikke blir invitert inn for å diskutere Foucault, men du befinner deg langt unna Ludvig Nessa. Det er den virkeligheten de fleste befinner seg i. 

• Liker 1
Skrevet
Schopenhauer skrev (6 timer siden):

Men antall sexpartnere uten kontekst er jo helt uten verdi om man vil vite om en potensiell partner har flyktige relasjoner. Om en person er 30 år og har hatt 10 partnere, der 1 var forhold som varte i 3 år, 2 var forhold som varte i 1 år, 5 var med noen man datet i noen måneder, mens 3 var ons  i single perioder - betyr jo ikke det at personen er flyktig i relasjonene? Og hva er poenget med påstanden er at kvinner har lavere sexlyst? At de uansett ikke har glede av sex, så de burde vente til de er gift og skal produsere barn? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg bare skjønner ikke hvorfor man tror at bare menn har tanker om en partners tidligere erobringer.

Selv har jeg avvist menn som har over en viss antall  sexual partnere, og få seriøse forhold.

Jeg stoler ikke på menn, som ligger med alt de ser og tar det som en lek og spøk. I et solid forhold jeg skal investere min fremtid,  holder ikke de mennene mål for meg. Fordi bare der har vi en total kræsj iht hva som er gode og dårlige verdier. 

Vil man ha et seriøst forhold , så velger man også noen som er litt mer seriøse iht forhold. 

Når du ligger med 300 damer, da er det endel spm som dukker opp. Er du virkelig så kjip at ingen av de 300 damene ville ha noe seriøst med deg? Var du så dårlig i senga at ingen av de 300 damene ville mer? Eller er du så kresen og kritisk at du ikke klarte å finne en eneste partner  blant 300 damer? Ok, jeg satser på noen andre 

En partner trenger ikke være uerfaren,  men det er en grense et sted fra der jeg ser menn som seriøse, til totalt useriøse og uaktuelt som partner emne

Anonymkode: a01d2...516

👆👍

Mye kloke refleksjoner, som flere andre kvinner og menn bør forstå nå.

Forstår ikke hvorfor så mange går hardt i skyttergravene rundt temaet. Det er jo ikke rettet mot kvinner alene, men hva slags standard man setter hos seg selv og hva man verdsetter i en partner.

1. Det ser man jo i dag - bare det at slike tråder som dette eksisterer tilsier jo at mange kvinner ønsker å leve ut sin seksualitet gjennom å ha mye sex med mange partnere.

2. De fleste menn vet godt at det å ha mange partnere for noen år siden, sier lite om hvem man er i dag. Folk har ulike faser i livet, og den tenåringen som stjal en sjokolade er som regel ikke vinningskriminell som voksen.

3. Bare idioter holder det imot en 35-åring at hun ville ha en del casual relationships da hun var 20-25 år. Hvis det er et rødt flagg for noen menn, er det at det er et rødt flagg et rødt flagg i seg selv for de kvinnene som vurderer denne mannen som kjæreste.

1. Hvorfor er det så viktig å leve ut sex med flest mulige partnere? Det er ingen fordel av det. Av en eller annen idiotisk grunn har feminismen fått folk til å tro at sex med flest mulig partnere, skal virke frigjørende. Det er det ikke.

2. Tror du fordummer menns skepsis til promiskuøse kvinner ved å hevde de er redd for at de fortsatt skal være promiskuøse når de er sammen med ham. Jeg tror ikke menn er redde for at hun skal ligge rundt med 20 andre menn, samtidig som hun er med ham. Jeg tror menn frykter den emosjonelle bagasjen man får ved å ligge med et stort antall partnere. Kvinner legger langt større vekt på det følsesmessige og emosjonelle i sex, enn det menn gjør. Og alle ligg ER en intim og sårbar opplevelse, hvor alle sexpartnere bidrar til at opplevelsen med akkurat den personen, er unik. Kan det derfor hende at alt de gjør sammen seksuellt etter det, vil bli målt opp psykisk mot det hun har opplevd med andre? "Åååh han er ikke så utholden som han jeg pulte i Danmark for 10 år siden. Oi, han er ikke like flink til å varme meg opp som han jeg pulte i Trondheim for 2 år siden!"  You see? Legg til preferanser, kresenhet og seksuelle mønster som formes av masse erfaring med mange partnere oppå dette, så får du potensielle problemer.

Den man var som ungdom og alle opplevelsene man hadde i oppveksten, former deg som menneske, både med tanke på moral og det sosiale. En som drakk overdrevent mye alkohol og slet med alkoholmissbruk som 20 åring, vil bære det med seg resten av livet. En som var tungstoffmissbruker og alkoholiker som 27 åring, vil selv som edru og klar i 50 års alderen, bære preg av fortiden. En som stjal og bedrev kriminelle handlinger i tenårene, vil kjenne på opplevelsene selv som 40 åring. Man kan ha lagt alle slike ting bak seg, men man høster som man sår. Opplevelsene kan man ikke slette fra fortiden selv om man idag er et nytt og bedre menneske. Slik er det også med promiskuitet og derfor er så mange menn opptatt av dette med bodycount. Emosjonell bagasje blandet med tunge biologiske mekanismer.

3. Om menns preferanser skal kalles idioti, må du også respektere at menn tenker det samme om kvinners preferanser. Dersom hun har preferanse på høyde og hårfarge osv, bør dere respektere og tåle at menn forlater daten og anser det som røde flagg. Det er ikke noe mindre rødt flagg for en kvinne å ønske seg en mann på 1.90, med brede skuldre og mørkt hår, enn det er for en mann å ønske seg en fast partner med lav bodycount. Begge deler er like overfladisk. Likhet for kjønnene. Ingen dobbelstandard, slik det fungerer idag!

🤔 what?? Hvilke planet bor du på?

• Nyttig 1
Skrevet
1 hour ago, Schopenhauer said:

Flott. Det er nokså opplagt i dataene, og for oss som ikke er en vandrende zombie. 

Slike tråder beviser ingenting. 

Variasjon. Det finnes også menn som synes sex er ekkelt. 

Mange vil pule, større frihet, men velger heller videospill????? 

Så nå snakker vi biologi? 

Alle er nok ikke like liberal som deg, men her kaller du en nokså stor gruppe ultrakonservative. 

Det finnes mange som ikke er samfunnsengasjerte, og heller ikke blir det. Risikoen er faktisk litt større for at ting skal gå nedenom og hjem hvis man inngår et forhold med ei med mange tidligere partnere. 

Det å ha mange partnere er ikke det samme som ikke å fungere i et forhold. Du vet like godt som meg at mange menn syns det er greit å ligge rundt når de er unge og slå seg til ro senere. Ref. dette med at vi faktisk endrer oss med tiden. Det er ingen rasjonell grunn til å tro at kvinner har andre preferanser enn dette, heller. Det er ikke noe rødt flagg å ha hatt mange seksualpartnere for lenge siden, men det kan potensielt være et issue hvis man har 5-6 havarerte relle forsøk på å etablere et forhold det siste året. Det er dog noe ganske annet enn man diskuterer her, hvor man sauser sammen masse ulike scenarier til en lapskaus som ikke har noen matnyttig verdi.

At mange velger å ikke jakte på sex og heller velger andre aktiviteter er jo åpenbart? Dataspill er bare en av mange aktiviteter. Det er en alternativkostnad ved å gå på byen, nemlig at du ikke får gjort de andre tingene. Minnes jo selv stundene hjemme med familyen da vi satt og så Mord og mysterier på fredagskveldene med pizzaen på bordet. Eller alle gangene gamingvennene har plinget på discord etter en lang arbeidsuke og endelig kan spille en god session fordi de ikke må stå opp tidlig lørdag. Det er ikke åpenbart på noe plan at folk flest ofrer dette for å dra på byen og sjekke opp menn eller kvinner.

Jeg aner ikke hva du legger i "stor gruppe", men i en nasjon med noen millioner innbyggere er det sikkert noen tusen som har den konservative dobbeltstandarden. Jeg sikter da altså ikke at menn som er jomfru eller tilnærmet jomfru søker noe tilsvarende. Det er lett å gi dem en anerkjennelse for akkurat det.

Forøvrig: vi kan gjerne diskutere statistikk. Men, man dater ikke en statistikk - man dater individer. BMI er jo ett eksempel på dette fenomenet, hvor man godt kan måle vekt og høyde og kjøre noen beregninger på gruppenivå, men relevansen til BMI på individnivå er tilnærmet ikke-eksisterende. Tilsvarende her. Du kan godt mene at menn i snitt (jeg liker å presisere at det er i gjennomsnitt så man ikke later som at det gjelder alle menn, et vennligsinnet tips til deg her) har større sexdrive enn kvinner, men hvis en mann og en kvinne møtes er det totalt irrelevant hva statistikken sier - siden det er en svært stor sannsynlighet for at minst en av dem bryter det statistikken sier er typetallet (eller gjennomsnittlig). Uavhengig av hva en statistikk sier, må man ned på individnivå for å se på hva som er tilfelle for akkurat DE individene som møtes på en bar, eller hvor det nå måtte være.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Thanos skrev (20 minutter siden):

👆👍

Forstår ikke hvorfor så mange går hardt i skyttergravene rundt temaet. Det er jo ikke rettet mot kvinner alene, men hva slags standard man setter hos seg selv og hva man verdsetter i en partner.

1. Hvorfor er det så viktig å leve ut sex med flest mulige partnere? Det er ingen fordel av det. Av en eller annen idiotisk grunn har feminismen fått folk til å tro at sex med flest mulig partnere, skal virke frigjørende. Det er det ikke.

2. Tror du fordummer menns skepsis til promiskuøse kvinner ved å hevde de er redd for at de fortsatt skal være promiskuøse når de er sammen med ham. Jeg tror ikke menn er redde for at hun skal ligge rundt med 20 andre menn, samtidig som hun er med ham. Jeg tror menn frykter den emosjonelle bagasjen man får ved å ligge med et stort antall partnere. Kvinner legger langt større vekt på det følsesmessige og emosjonelle i sex, enn det menn gjør. Og alle ligg ER en intim og sårbar opplevelse, hvor alle sexpartnere bidrar til at opplevelsen med akkurat den personen, er unik. Kan det derfor hende at alt de gjør sammen seksuellt etter det, vil bli målt opp psykisk mot det hun har opplevd med andre? "Åååh han er ikke så utholden som han jeg pulte i Danmark for 10 år siden. Oi, han er ikke like flink til å varme meg opp som han jeg pulte i Trondheim for 2 år siden!"  You see? Legg til preferanser, kresenhet og seksuelle mønster som formes av masse erfaring med mange partnere oppå dette, så får du potensielle problemer.

Den man var som ungdom og alle opplevelsene man hadde i oppveksten, former deg som menneske, både med tanke på moral og det sosiale. En som drakk overdrevent mye alkohol og slet med alkoholmissbruk som 20 åring, vil bære det med seg resten av livet. En som var tungstoffmissbruker og alkoholiker som 27 åring, vil selv som edru og klar i 50 års alderen, bære preg av fortiden. En som stjal og bedrev kriminelle handlinger i tenårene, vil kjenne på opplevelsene selv som 40 åring. Man kan ha lagt alle slike ting bak seg, men man høster som man sår. Opplevelsene kan man ikke slette fra fortiden selv om man idag er et nytt og bedre menneske. Slik er det også med promiskuitet og derfor er så mange menn opptatt av dette med bodycount. Emosjonell bagasje blandet med tunge biologiske mekanismer.

3. Om menns preferanser skal kalles idioti, må du også respektere at menn tenker det samme om kvinners preferanser. Dersom hun har preferanse på høyde og hårfarge osv, bør dere respektere og tåle at menn forlater daten og anser det som røde flagg. Det er ikke noe mindre rødt flagg for en kvinne å ønske seg en mann på 1.90, med brede skuldre og mørkt hår, enn det er for en mann å ønske seg en fast partner med lav bodycount. Begge deler er like overfladisk. Likhet for kjønnene. Ingen dobbelstandard, slik det fungerer idag!

1. Jeg tror ikke kvinner flest ønsker flest mulig sexpartnere. Jeg tror de fleste kvinner ønsker kvalitet fremfor kvantitet. 
2. Man kan ikke både hevde at kvinner ligger med for mange menn og at de samtidig legger masse følelser i alle de ligger med, og at all sex er sårbart og intimt for kvinner, og at «menn vil ikke kjøpe genser på salg» blir til: «hun blir emosjonelt skadet av sex» til «mann synes det er vanskelig at hun hadde sex med en danske da hun var 18» 

3. Jeg er enig med deg i at alle preferanser er like mye verdt. Man trenger ikke bry seg med dem som ikke passer. 

Endret av Helene1982
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
19 minutter siden, Thanos said:

👆👍

1: ikke spør meg, men ifølge "statistikkguruene" er det visstnok slik at unge menn gjør dette. Hvis noen forklarer dette, har du nok svaret på hvorfor mange unge kvinner gjør det samme. (jeg vil anta fordi man syns sex er gøy, og at det er interessant å utforske nye mennesker og få nye seksuelle erfaringer - for eksempel)

2: Menn legger akkurat like mye følelser i sex som kvinner. Man blir fort emosjonelt tilknyttet noen når instinktet tror man har laget et lite barn i magen til damen man lå med. Det er en biologisk mekanisme menn har. Akkurat som at både menn og kvinner kan bli forelsket (ut fra din logikk skulle bare kvinner kunne oppleve dette).

Disse tingene i kursiv du snakker om kan man jo bare snu om på og lage samme scenarier. "Hun her var ikke like våt som hun jeg pulte i Trondheim sist vinter" eller "Hun kom bare en gang, minnes ONS-en i Hamar som kom fire ganger i fjor høst". "Jeg fikk bedre blowjob av ferieflørten på Granca". Og, det du skriver om promiskuitet er like gyldig for menn som for kvinner. I den grad det er riktig at man påvirkes av levd liv, vil det gjelde alle kjønn og ikke bare kvinner. Per biologiske mekanismer.

Folks opplevelser påvirker på ulikt vis, fra individ til individ. Selv har jeg hatt min runde med junkfood og lett overvekt, og går ikke tilbake dit. Skulle man brukt din logikk, skulle jeg vært en lat sofagris som spiser på mækkern fortsatt, men jeg går 10km turer (nesten) hver dag, og løper to halvmaraton i uka nede på Bislett - og hvis jeg først spiser burger lager jeg den selv og med sunn topping. Tilsvarende vil jo folks seksuelle erfaringer påvirke dem senere, men det kan like gjerne være at man er ferdig med en type erfaring og starter på noe nytt. For eksempel at en kvinne (eller en mann) går fra å ha mange partnere, til å ønske å slå seg til ro. Det er jo ikke sånn at man da plutselig hopper tilbake igjen når man er i et forhold som fungerer bra.

3. Jeg har ikke sagt et vondt ord om den generelle manns preferanser, jeg har kritisert enkeltes preferanser. Jeg kunne kritisert andre preferanser hos menn - eller andre preferanser hos kvinner - men det er ikke jeg som lager trådstarten, som handler om bare en av disse. Høydekrav syns jeg er tåpelig, dersom det ikke er fordi man ramler borti lave menn med mindreverdighetskomplekser. Disse er det jo en del av (samt menn som føler seg lite mandige om de tjener minst, eller har lavest IQ - tro det eller ei)

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Helene1982 skrev (2 minutter siden):

1. Jeg tror ikke kvinner flest ønsker flest mulig sexpartnere. Jeg tror de fleste kvinner ønsker kvalitet fremfor kvantitet. 
2. Man kan ikke både hevde at kvinner ligger med for mange menn og at de samtidig legger masse følelser i alle de ligger med, og at all sex er sårbart og intimt for kvinner, og at «menn vil ikke kjøpe genser på salg» blir til: «hun blir emosjonelt skadet av sex» til «mann synes det er vanskelig at hun hadde sex med en danske da hun var 18» 

3. Jeg er enig med deg i at alle preferanser er like mye verdt. Man trenger ikke bry seg med dem som ikke passer. 

1. Jeg tror også at mange kvinner ønsker kvalitet. Enig der. Men trenden for kvinner og menn er jo flere ons i dette landet. 

2. Jeg hevder ikke kvinner blir skadet av å ha sex med mange menn. Det jeg sier er at alle opplevelser i livet, inkludert sexopplevelser og ons, fester seg i deg emosjonellt. Opplevelser former oss og verdisynet vårt. Og har man veldig mye erfaring og opplevelser vil det øke sansynligheten for sammenligninger og små ubevisste negative holdninger rundt hvordan min nåværende partner gjør ting i forhold til tidligere partnere. Slik er vi som mennesker. Vi måler og sammenligner erfaringer.

Jeg har fått med meg endel kvinners syn på menn som klager på at kvinner overvurderer sin verdi på kjønnsmarkedet og som hevder kvinner stiller urealistiske krav til potensielle partnere. Da er ordlyden cirka slik: "Men herregud da! Jeg skal jo ikke senke kravene mine for at en halvfeit lav, rødhåret slask skal få pult!!" (Har gått utav tellingen på hvor mange ganger den er observert her på KG)  Javel? Så da skal ikke krav og preferanser senkes, men når de fleste menn fremmer lav bodycount som preferanse, ja DA MÅ DERE MENN FAEN MEG SKJERPE DERE MED DEN SEXISTISKE KVINNEFIENDTLIGE 1950 TANKEGANGEN DERES!    Ser du dobbeltmoralen her?

Og det er den som irriterer så jævlig! Ikke at kvinner ligger rundt og ikke at menn ligger rundt. Etter mitt syn må folk ligge rundt så mye de vil, jeg bryr meg ikke. Jeg bryr meg ikke om hvor mange min kone har erfaring med. Men jeg blir flau når en mann med 300 hakk i sengestolpen krever en jomfru til kone, men jeg blir faen meg like spysjuk når kvinner sitter på sin høye moralske preferansehest og moraliserer menn generellt for ønske om partner med lav bodycount samtidig som de nekter å rikke egne preferanser. Deal with it. Skal vi menn deale med høyde, vekt, skulderbredde og årslønnkrav, må kvinner også begynne å respektere menns standarer for dem selv.

3. Absolutt enig.

Skrevet
10 minutter siden, Thanos said:

1. Jeg tror også at mange kvinner ønsker kvalitet. Enig der. Men trenden for kvinner og menn er jo flere ons i dette landet. 

2. Jeg hevder ikke kvinner blir skadet av å ha sex med mange menn. Det jeg sier er at alle opplevelser i livet, inkludert sexopplevelser og ons, fester seg i deg emosjonellt. Opplevelser former oss og verdisynet vårt. Og har man veldig mye erfaring og opplevelser vil det øke sansynligheten for sammenligninger og små ubevisste negative holdninger rundt hvordan min nåværende partner gjør ting i forhold til tidligere partnere. Slik er vi som mennesker. Vi måler og sammenligner erfaringer.

Jeg har fått med meg endel kvinners syn på menn som klager på at kvinner overvurderer sin verdi på kjønnsmarkedet og som hevder kvinner stiller urealistiske krav til potensielle partnere. Da er ordlyden cirka slik: "Men herregud da! Jeg skal jo ikke senke kravene mine for at en halvfeit lav, rødhåret slask skal få pult!!" (Har gått utav tellingen på hvor mange ganger den er observert her på KG)  Javel? Så da skal ikke krav og preferanser senkes, men når de fleste menn fremmer lav bodycount som preferanse, ja DA MÅ DERE MENN FAEN MEG SKJERPE DERE MED DEN SEXISTISKE KVINNEFIENDTLIGE 1950 TANKEGANGEN DERES!    Ser du dobbeltmoralen her?

Og det er den som irriterer så jævlig! Ikke at kvinner ligger rundt og ikke at menn ligger rundt. Etter mitt syn må folk ligge rundt så mye de vil, jeg bryr meg ikke. Jeg bryr meg ikke om hvor mange min kone har erfaring med. Men jeg blir flau når en mann med 300 hakk i sengestolpen krever en jomfru til kone, men jeg blir faen meg like spysjuk når kvinner sitter på sin høye moralske preferansehest og moraliserer menn generellt for ønske om partner med lav bodycount samtidig som de nekter å rikke egne preferanser. Deal with it. Skal vi menn deale med høyde, vekt, skulderbredde og årslønnkrav, må kvinner også begynne å respektere menns standarer for dem selv.

3. Absolutt enig.

Du skjønner åpenbart ikke poenget. Menn med lav bodycount som vil ha kvinner med det samme ER IKKE PROBLEMET. Er det vanskelig å forstå? Problemet er menn med høy bodycount som har preferanser de selv har hivd på båten.

Hvis en kvinne drar denne "Men herregud da! Jeg skal jo ikke senke kravene mine for at en halvfeit lav, rødhåret slask skal få pult!!"-greia kan du banne på at hun er veltrent og med en velstelt manke, og slett ingen "slask" selv. Da er det også helt greit å sette preferanser deretter. Det skjer bare ikke at en kvinne som er en "halvfeit, rødhåret slask" selv setter kravet at mannen ikke skal være sånn. Det er i alle fall uhyre sjeldent.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Thanos skrev (3 minutter siden):

3. Absolutt enig.

1. Jeg tror at folk har ligget med postmannen og sekretæren i alle tider, men jeg tror av vi mens vi tidligere lette etter en partner blant noen få tilgjengelige med lignende demografi, leter vi nå på Internett, der det er mye uinteressant om man ikke vet hva men skal søke på. Informasjon og tilgjengelighet er ikke positivt om man ikke kan sortere ut det som er spam (for deg) 

2.  våre erfaringer former oss, og forhåpentligvis lærer vi noe. Om en tidligere partner har gjort noe jeg liker, som min nåværende ikke vet om, må jeg jo fortelle ham hva jeg liker.

Man kan ikke forvente at man passer alle. Jeg mener at jo flere preferanser jo bedre. 

• Nyttig 2
Skrevet

Ooog … preferanser er jo ikke noe man forhandler med. Det er ikke sånn at man tenker: Han godtar min liggeliste dersom jeg godtar at han ikke har utdannelse. Om vi liker hverandre, må begge ta et valg om hvilke preferanser man har for en partner som er viktige og hvilke man kan overse om personen ellers leverer . 

• Nyttig 2
Skrevet
Thanos skrev (1 time siden):

👆👍

Jeg tror også at menn er redde for å bli sammenlignet og falle gjennom seksuelt angående andre menn kvinner har hatt seksuelle erfaringer med. Menn er ofre engstelige til livredde for å ikke ha bra nok pikk eller være bra nok elskere. Ikke være "mann nok", i sammenligning med andre menn seksuelt sett. 

Likevel, dette er ikke en redsel dere menn har enerett på. Det er også kvinner som er engstelige til livredde for nøyaktig det samme. Så hvorfor takler menn ofte dette dårligere? Fordi det som mann er mer lov til å gi uttrykk for dette, på bakgrunn av av at det trossalt er litt i tråd med gammel kultur og kristelige verdier/syn på kvinners seksualitet vs menns, som ennå sitter litt i vår kultur? Eller fordi menn har et større konkurranseinstinkt? Eller fordi menn oftere ikke er snille med hverandre i ord og handlinger angående det seksuelle, og derfor skaper større redsel for å ikke strekke til i mange menn? 

Så er det virkelig også kvinner som har utfordringer med nøyaktig det samme, og som kjenner på nøyaktig samme redsel og retrospektiv sjalusi, men dette snakkes det ikke like mye om. Kanskje fordi færre kvinner sliter med det, men også kanskje fordi det er ner skam ved å innrømme dette for kvinner? DET er jo ikke linket tilbake til noe kulturelt vi fremdeles er noe preget av, men egentlig det motsatte. At menn var utro/gikk til prostituerte har jo til og med vært noe kvinner måtte takle i store deler av vår kristelige kultur og historie. Likevel kan jo slike kvinner også lene seg litt på de gamle verdier rundt dette, og fordømme annet. Som noen kvinner i tråden gjør. Eller en iallefall. 

Uansett, man må jo ha en jomfru om man ikke skal sammenlignes med noen, og realiteten er også at få partnere og lengre forhold gir kvinner bedre, ikke dårligere, sammenligningsgrunnlag i forhold til hvordan en mann er som elsker. Diverse ons og hvordan mannen var seksuelt setter seg ikke akkurat godt i minnet, men å ha knullet 1-3 menn flere hundre ganger, det gir absolutt grunnlag for å vurdere hvordan den neste man har sex med er. Fremgangsmåte, pikk, kropp og utførelse generelt. 

Likevel påstår menn å foretrekke det. Det er rart egentlig. Jeg har egentlig alltid tenkt at av meg og min mann er jeg mye heldigere angående slikt. Han knullet så mye rundt at han knapt klarer å skille en opplevelse fra en annen. Han derimot må forholde seg til at jeg hadde tre ganske lange forhold før ham, og jeg har derfor grunnlag for å virkelig vurdere ham opp mot de tre menn. Bedre enn jeg kunne vurdert ham opp mot 50 eller 100 ons. 

Min mann er likevel heldig. Han overgår mine ekser på alle måter, fra hvor høyt han er elsket til det seksuelle. Det er ikke alltid tilfellet at mannen man ender opp med og stifter familie med er den som var best seksuelt sett nei, men det er virkelig aldri en ons som har gjort et så veldig inntrykk at man ender med å savne noe man har opplevd tidligere. Det er heller en man hadde sex med mange ganger. Så mange at man virkelig kan sammenligne. Altså det menn merkelig nok foretrekker at er kvinnens erfaringer, mens mange flyktige fryktes. Det er... rart egentlig.  

Anonymkode: 5610a...c72

• Liker 3
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...