Gå til innhold

hvorfor menn bryr seg om kvinners seksuelle fortid

Anbefalte innlegg

Skrevet
KnekkeBørre skrev (41 minutter siden):

Mine kompiser ligger med alt de kan få. Og det er ikke alltid fortjent.. 

Eventyrprinsesse, du Børre. De aller fleste menn har ikke sjans til å ligge med hundrevis av damer.

Anonymkode: f4a15...1fe

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
KnekkeBørre skrev (2 minutter siden):

Nope! 

Om vi "scorer", så holder vi oss det for oss selv. 

Viner fra generasjonen - A gentleman never tells. :nikke:

En gentleman ligger ikke med alt som har puls.

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eventyrprinsesse, du Børre. De aller fleste menn har ikke sjans til å ligge med hundrevis av damer.

"Å ligge med alle de kan", er i virkeligheten 3 av 100..  

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg er gift med en slik. Det plager meg ikke. Jeg forelsket meg i personen, og det var gjensidig. Vi er ikke perfekte noen av oss, men akkurat det der tenker jeg har mer sammenheng med hans oppvekst og at han hadde en del relasjonsvansker på grunn av det. Noe som selvsagt er en del av det som ikke er perfekt med ham. Altså utfordringene bak, ikke egentlig livsførsel og sex det førte til. Det er temmelig uvesentlig for meg egentlig. Dømmer ham ikke for det, for skjønner jo hvorfor, siden jeg kjenner hans historie og tanker bak å være slik i mange år.

Så nei ingen perfekt mann, med sine traumer fra barndom, men på samme tid er det ikke sikkert det hadde blitt oss og følelser mellom oss uten at han hadde de utfordringene. Det utviklet seg jo kjærlighet ut fra at vi slapp hverandre inn på en unik måte, og forsto hverandre. Spesielt fra hans side. Det var unikt for ham å føle at han kunne fortelle og bli forstått, og noe med meg gjorde det mulig for ham. Ikke sikkert jeg hadde falt for ham uten at det var en veldig dybde heller, men at han var en perfekt mann som hadde levd et perfekt liv, og derfor bare var strømlinjeformet liksom. Han har sin historie, som traff meg i hjertet. Ikke sex- delen. Den var mer en konsekvens av hans historie. 

Alt før oss ble uvesentlig utover at det gjorde oss perfekt for hverandre. En gang var han en "player" ja. Nå er han ektemann og far. Høyt elsket, men verken mer ekkel eller spennende på grunn av sex han engang hadde. Han er mannen jeg elsker, som elsker meg. 

Jeg har heller aldri oppgitt antall til ham. Det er uvesentlig. Selvfølgelig har han skjønt at jeg ikke har lagt med like mange som ham, men min seksuelle fortid har i mindre grad enn hans vært et tema, fordi min seksuelle historie er ikke en konsekvens av en historie som påvirket slikt veldig, og derfor blitt diskutert og reflektert over i samme grad. Jeg hadde bare sex fordi jeg hadde lyst og det føltes naturlig jeg. Mindre spennende å reflektere over i etterkant, fordi det ikke henger sammen med noe dypere og vondt. Slik det gjør hos ham. 

Anonymkode: 5610a...c72

Tusen takk for at du deler ❤️.

Veldig interessant å lese...

Er det lov å spørre om hvor dere matcher på seksuell lyst? 

Jeg spør siden jeg er oppriktig interessert i dette temaet, og hvordan relasjoner kan utvikle seg.

Jeg er veldig enig i det du skriver...

Fortid er fortid...

Det er hva du velger å gjøre i fremtiden som er det viktigste....

Ta gode valg for seg selv ❤️

Det er viktig 👌❤️

• Hjerte 1
Skrevet

En gentleman ligger ikke med alt som har puls.

Som en gentleman, så må jeg si ; Jo, det gjør vi.

Skrevet
KnekkeBørre skrev (Akkurat nå):

Nope! 

Om vi "scorer", så holder vi oss det for oss selv. 

Viner fra generasjonen - A gentleman never tells. :nikke:

Men når dere møter kvinner blir dere ekstremt gira på fullstendig liggelogg. Er en kvinne mer eller mindre lady om hun leverer rapport? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Noen menn vil gjerne at dama lever i flere år i sølibat som singel, og forvandler seg til et vilt sexdyr i et ekteskap. Det funker ikke sånn.

Jo, det gjør det de mange. Det er svært mange, kanskje særlig kvinner, som klarer seg uten sex i år og dag, og som har mye og god sex med en partner de har følelser for. Spør en hvilken som helst forsker på feltet. Her bare dikter du, for å få ting til å passe i hop med den virkeligheten som passer best for ditt eget narrativ. 

Anonymkode: e73ca...47f

• Nyttig 1
Skrevet
Vinterjenta skrev (25 minutter siden):

Logikken ligger i prioriteringen. Hvor mye man prioriterer seksuelle behov kontra kjærlighetsliv/familieliv.

Kanskje er man demiseksuell? Kun trenger sterke emosjonelle bånd for å føle seksuell lyst? Men da faller også denne bort om mannen/dama ikke kan gi dette emosjonelle båndet.

Kanskje har man mindre seksuell lyst i det hele tatt og er mer opptatt av andre ting? Som felles økonomi, stabilitet og sikkerhet. 

Selvfølgelig fins jo de som er veldig seksuelle og har kun vært i 1-2 faste forhold. Selvfølgelig. Men da tenker jeg at det har vært veldig match der og da. Og at vedkommende har vært rent ut heldig i hvem de har truffet på. 

Er mye fordommer ute å går om seksuell lyst i det hele tatt. Er det viktig for en, så er jo også seksuell connection viktig. Matcher man seksuelt? Det vet man jo ikke før man har prøvd. 

Jeg tror kanskje det er en feilslutning færre sexpartnere tilsier at en er mindre glad i sex, som påstanden om at de som foretrekker kvinner med "normale" antall partnere og forhold til sex vil klage på sexløse forhold tilsier. Tvert imot har jeg inntrykk av at mange kvinner mener "lettvinte" relasjoner ofte gir dårlig sex, og at å dyrke et aktivt sexliv med en fast partner gjerne gir bedre sex. Ikke minst virker det ofte som svært høye antall ofte henger sammen med andre ting enn sexdrift.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Logikken er slik at hvis et menneske ikke har behov for sex, vil dette mennesket leve lykkelig og harmonisk i sølibat som singel i flere år. Men da vil dette mennesket heller ikke ha særlig behov for sex i et ekteskap.

Et menneske med stort behov for sex vil selvfølgelig ha sex hvis mennesket har mulighet til det. Ikke nødvendigvis med MANGE forskjellige, men kanskje noen. Dette mennesket vil mistrives sterkt i sølibat i flere år. Dette mennesket vil også ha like stort behov for sex i et ekteskap.

Noen menn vil gjerne at dama lever i flere år i sølibat som singel, og forvandler seg til et vilt sexdyr i et ekteskap. Det funker ikke sånn.

Jeg tror kanskje det uthevede er en misforståelse. Det er vel ikke så mange som ser for seg sølibat i flere år, men at en har en seksuell adferd/historikk som ikke avviker veldig fra kvinner flest. At en "normal" fortid skulle tilsi at en ikke har behov for sex tror jeg som forklart over ikke stemmer så godt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg er kvinne som mener at menn gjerne må pule rundt, mens kvinner helst ikke bør det. Fint å høre at du ikke shamer meg, siden du bare shamer menn :) 

Jeg mener at verden gikk av hengslene den dagen man bestemte seg for at kvinner skulle leke menn. Klart man ikke har lyst på sex mer, når den sexen man må ha, er tilpasset et annet kjønn…

Haha, jaaa, det er den teorien også. Den hadde jeg glemt. At kvinner ikke vil knulle, men prøver å være menn. Kyss meg i ræva.

Anonymkode: 3c961...a7c

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

For 20 år siden så var jeg 20 år, så om du definerer det som i går så for all del.. Vi var seksuelt frie da også når vi vokste opp, men det var ikke på samme måten som nå. Jeg er enig med deg i at samfunn har tatt en ganske dårlig retning.

Anonymkode: ec15e...df6

Nja, syntes nå det var mye av det samme for tjue år siden jeg da. Men er enig i at det blir bare mer og mer rått. 

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er jeg enig med deg i. Alle disse situationshipene og fuckfriendene som foregår nå gir meg hodepine. Hvis man kliner, holder hender, har sex, overnatter hos hverandre - så er man kjærester. 

Anonymkode: ec15e...df6

Jepp.

Helene1982 skrev (14 minutter siden):

Jeg mener absolutt ikke at det er et mål å ligge med så mange som mulig, og jeg er enig i at respekt for seg selv og andre er noe de fleste av oss kan jobbe med, enten det er noen som sparer seg til ekteskapet eller har flere sexpartnere enn man selv ønsker. Det jeg ønsker å formidle er at man burde omtale andre som har andre preferanser enn en selv med respekt, og velge et menneske som passer en selv, og bry seg mindre om hva andre gjør. 

Det er din mening og den har du rett til å formidle, men du kan ikke kreve at andre skal innrette seg etter den.

Det er ikke alle som syns det samme er respektløst. 

Noen av oss synes det er respektløst å vise pikken, puppene, rompa før man sier hei, for eksempel, og synes det er like viktig å formidle til disse som hva du synes det er å formidle til oss.

Skrevet
herzeleid skrev (10 timer siden):

Det er nok en del misforståelser her ja, og for egen del var det på mange måter en "øyeåpner" å se hvordan en del av de med et mer "lettvint" forhold til å dele egen kropp gjerne hadde helt andre ting de slet med, der sex (gjerne i kombinasjon med alkohol) ble en form for flukt og bekreftelse. Nettopp derfor er det så viktig å prøve å forstå menneskene rundt seg og hvorfor de gjør som de gjør. En risikerer faktisk i verste fall å utnytte en annen persons vanskelige situasjon, og legge sten til byrden. 

Man skal selvfølgelig ikke prakke spekulasjoner på andre, men lytte til hva de selv sier. Å fremstille kvinner som har et mer lettvint forhold til sex, hva nå enn det betyr, som oppmerksomhetssyke og psykisk skadet, er spekulativt og stygt, men ikke overraskende fra deg. Du ønsket eksempler. Vel, du er et av dem. Du mener kanskje det samme gjelder for menn også? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Nja, syntes nå det var mye av det samme for tjue år siden jeg da. Men er enig i at det blir bare mer og mer rått. 

Jepp.

Det er din mening og den har du rett til å formidle, men du kan ikke kreve at andre skal innrette seg etter den.

Det er ikke alle som syns det samme er respektløst. 

Noen av oss synes det er respektløst å vise pikken, puppene, rompa før man sier hei, for eksempel, og synes det er like viktig å formidle til disse som hva du synes det er å formidle til oss.

Jeg synes også det er respektløst (og muligens kriminelt) å vise kjønnsorganer til folk som ikke har samtykket, da de ikke har sagt hei engang.

Jeg har ikke krevd noe, men formidlet min mening.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Haha, jaaa, det er den teorien også. Den hadde jeg glemt. At kvinner ikke vil knulle, men prøver å være menn. Kyss meg i ræva.

Takk som byr, men jeg har allerede en å kysse i rompa.

Du kan jo prøve deg på en av de med mange sexpartnere som skryter av sin egen seksualitet og høre om de pleier å gjøre slikt ;) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk som byr, men jeg har allerede en å kysse i rompa.

Du kan jo prøve deg på en av de med mange sexpartnere som skryter av sin egen seksualitet og høre om de pleier å gjøre slikt ;) 

Hvem skryter av sin egen seksualitet? Hele poenget er jo å IKKE legge seg opp i fremmede menneskers seksualitet. Den har ikke du noe med. Du har med din og eventuell partners å gjøre, og det er det.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvem skryter av sin egen seksualitet? Hele poenget er jo å IKKE legge seg opp i fremmede menneskers seksualitet. Den har ikke du noe med. Du har med din og eventuell partners å gjøre, og det er det.

Hva bruker vi KG til da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Flere her som sier at de med mange sexpartnere er bedre i senga og mer glad i sex. Det vet du like godt som jeg hvis du leser i tråden her. Rart hvordan man plutselig ikke anerkjenner dette argumentet lengre, med en gang det ble snakk om å kysse noen i rompa. Var det kanskje bare dette med å motta sex, man blir god på, av å ha mange sexpartnere? ;)   

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Man skal selvfølgelig ikke prakke spekulasjoner på andre,

Nei det skulle tatt seg ut å spekulere på et diskusjonsforum :fnise:

Sitat

men lytte til hva de selv sier.

Den skarpsindige leser vil se at det er nettopp det jeg har gjort i innlegget du siterer. 

Sitat

Å fremstille kvinner som har et mer lettvint forhold til sex, hva nå enn det betyr, som oppmerksomhetssyke og psykisk skadet, er spekulativt og stygt, men ikke overraskende fra deg.

Nå overreagerer du igjen. Jeg forsøker å forklare at andre årsaker en ren seksuell lyst er en del av bildet som en bør være bevisst på. Det må vi som voksne mennesker klare å forholde oss til. Fortrinnsvis uten å hisse deg opp. 

Sitat

Du ønsket eksempler. Vel, du er et av dem. Du mener kanskje det samme gjelder for menn også? 

Leser du innlegget du forsøker å svare på en gang til vil du kanskje se at jeg ikke skriver kvinner, men tvert imot skriver at det er viktig å forstå menneskene rundt seg. 

Jeg synes for øvrig det er finurlig at et innlegg der en tar til orde for å være bevisst på og ta hensyn til andre mennesker provoserer deg så voldsomt at du synker hen til personangrep. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Flere her som sier at de med mange sexpartnere er bedre i senga og mer glad i sex. Det vet du like godt som jeg hvis du leser i tråden her. Rart hvordan man plutselig ikke anerkjenner dette argumentet lengre, med en gang det ble snakk om å kysse noen i rompa. Var det kanskje bare dette med å motta sex, man blir god på, av å ha mange sexpartnere? ;)   

Jeg har ikke skrevet dette. Folk skryter av så mangt.

Skrevet
herzeleid skrev (1 minutt siden):

Nei det skulle tatt seg ut å spekulere på et diskusjonsforum :fnise:

Den skarpsindige leser vil se at det er nettopp det jeg har gjort i innlegget du siterer. 

Nå overreagerer du igjen. Jeg forsøker å forklare at andre årsaker en ren seksuell lyst er en del av bildet som en bør være bevisst på. Det må vi som voksne mennesker klare å forholde oss til. Fortrinnsvis uten å hisse deg opp. 

Leser du innlegget du forsøker å svare på en gang til vil du kanskje se at jeg ikke skriver kvinner, men tvert imot skriver at det er viktig å forstå menneskene rundt seg. 

Jeg synes for øvrig det er finurlig at et innlegg der en tar til orde for å være bevisst på og ta hensyn til andre mennesker provoserer deg så voldsomt at du synker hen til personangrep. 

Det er dine gjentatte like utsagn som dette. Det at du er opphengt. Og åpenbart synes det er greit å spekulere. Og alltid skriver dette j tråder om omhandler kvinner. Derfor.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har ikke skrevet dette. Folk skryter av så mangt.

Nei, jeg henviste deg til de som skrøt av å være gode i senga, siden du ba meg om å kysse deg i rompa. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...