AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #461 Skrevet 6. februar 2024 Vinterjenta skrev (6 minutter siden): Nei, det er basic logikk. Men kanskje du ikke har store seksuelle behov. Da er det jo en match. Nei, det er det ikke. Det er klassisk tulleargument for å fremstille seg selv som bra og andre som dårlige. Typisk noe man hører fra snille menn og pick me-damer. Det er som å si at overvektige mennesker er gode til å nyte livet og slanke mennesker er dårlige til å lage mat. Det har ingenting med verken logikk eller statistikk eller på annen måte rasjonalitet å gjøre. Anonymkode: e73ca...47f
Helene1982 Skrevet 6. februar 2024 #462 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man kan spørre seg selv er disse menneskene kompatible med noen som helst? Skal man få til et langt samliv så må man faktisk klare å forholde seg til virkeligheten uten å få dånedimpen når noen kommer inn på den. Mange er jo reneste Gatsby når det kommer til å dikte opp sin egen versjon av fortiden. Det ender sjelden bedre enn det gjorde med han. Anonymkode: e73ca...47f Jeg mener at det er et relevant spørsmål å spørre en partner om deres forhold til sex. Jeg tror de aller fleste synes at hundrevis er mange, men om man er innenfor normalen for sin alder (som er variert) er det mye viktigere å vite hva slags forhold man har til sex, respekt for seg selv og partnere man har vært sammen med og hva man har funnet ut at man ønsker og trenger av sex i et forhold. Det å spørre en kvinne om hennes behov og ønsker for eget og felles sexliv og hva hun baserer det på, er veldig annerledes enn å si: Menn vil ikke være der andre menn har vært før. Kvinner blir brukt og burde vente med å gi sex til én mann for å ivareta hans ego og hennes rykte. Det kvinner, enten de har hatt 2 eller 20 partnere hører da, er: Han er ikke en god sexpartner, og burde være sammen med en kvinne som heller ikke liker sex. 2
KnekkeBørre Skrevet 6. februar 2024 #463 Skrevet 6. februar 2024 Min personlige grunn er at jeg ønsker å unngå å ligge indirekte med kompisen min..
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #464 Skrevet 6. februar 2024 Helene1982 skrev (2 minutter siden): Jeg mener at det er et relevant spørsmål å spørre en partner om deres forhold til sex. Jeg tror de aller fleste synes at hundrevis er mange, men om man er innenfor normalen for sin alder (som er variert) er det mye viktigere å vite hva slags forhold man har til sex, respekt for seg selv og partnere man har vært sammen med og hva man har funnet ut at man ønsker og trenger av sex i et forhold. Jeg er 100% enig med deg her. Helene1982 skrev (3 minutter siden): Det å spørre en kvinne om hennes behov og ønsker for eget og felles sexliv og hva hun baserer det på, er veldig annerledes enn å si: Menn vil ikke være der andre menn har vært før. Kvinner blir brukt og burde vente med å gi sex til én mann for å ivareta hans ego og hennes rykte. Det kvinner, enten de har hatt 2 eller 20 partnere hører da, er: Han er ikke en god sexpartner, og burde være sammen med en kvinne som heller ikke liker sex. Her er jeg uenig. Jeg er kvinne og hører slett ikke det du påstår at jeg hører. Anonymkode: e73ca...47f
Helene1982 Skrevet 6. februar 2024 #465 Skrevet 6. februar 2024 KnekkeBørre skrev (1 minutt siden): Min personlige grunn er at jeg ønsker å unngå å ligge indirekte med kompisen min.. men ligger kompisene dine rundt slik at du ikke har oversikt over deres liggeliste? 2
Helene1982 Skrevet 6. februar 2024 #466 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er 100% enig med deg her. Her er jeg uenig. Jeg er kvinne og hører slett ikke det du påstår at jeg hører. Anonymkode: e73ca...47f Hva hører du da, når menn omtaler kvinner som har hatt sex som brukt?
KnekkeBørre Skrevet 6. februar 2024 #467 Skrevet 6. februar 2024 Helene1982 skrev (4 minutter siden): men ligger kompisene dine rundt slik at du ikke har oversikt over deres liggeliste? Mine kompiser ligger med alt de kan få. Og det er ikke alltid fortjent..
Helene1982 Skrevet 6. februar 2024 #468 Skrevet 6. februar 2024 KnekkeBørre skrev (4 minutter siden): Mine kompiser ligger med alt de kan få. Og det er ikke alltid fortjent.. men har du spurt dem om liggelister slik at du unngår å ligge med samme dame som dem? Er ikke det enklere enn å spørre alle damer du møter om de har ligget med noen av kompisene dine? Menn må prate mer sammen … 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #469 Skrevet 6. februar 2024 9 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er kvinne som mener at menn gjerne må pule rundt, mens kvinner helst ikke bør det. Fint å høre at du ikke shamer meg, siden du bare shamer menn Jeg mener at verden gikk av hengslene den dagen man bestemte seg for at kvinner skulle leke menn. Klart man ikke har lyst på sex mer, når den sexen man må ha, er tilpasset et annet kjønn… Anonymkode: e73ca...47f Nå har det alltid vært seksuell frigjøring og at man har mulighet for fri sex. Det er jo absolutt ikke noe nytt i samfunnet. Problemet er jo at folk har blitt helt skrudde av Tinder, Bumble og sånn. Tilgjengelighet er så enkel og folk verdsetter ikke lengre nære relasjoner med andre mennesker. Det har blitt litt sånn whatever... Vil ikke hun komme hjem til meg for å knulle, så da løper jeg til neste, så neste, så neste, så neste. Anonymkode: ec15e...df6 1
KnekkeBørre Skrevet 6. februar 2024 #470 Skrevet 6. februar 2024 Helene1982 skrev (5 minutter siden): men har du spurt dem om liggelister slik at du unngår å ligge med samme dame som dem? Er ikke det enklere enn å spørre alle damer du møter om de har ligget med noen av kompisene dine? Menn må prate mer sammen … Vi menn snakker godt med hverandre om biler, motorsykler og fiskeplasser. Det holder i massevis.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #471 Skrevet 6. februar 2024 Helene1982 skrev (6 minutter siden): Hva hører du da, når menn omtaler kvinner som har hatt sex som brukt? Jeg hører det som blir sagt, og kan si jeg forstår hva som menes. For all del, jeg mener ikke at en kvinne som har hatt sex med noen må være no-go for alle og en hver. Men det at man ser på det å være jomfru som noe unormalt eller på livslange relasjoner med samme partner som noe helt urealistisk og som vi ikke ønsker, det sier jo egentlig bare noe om hva slags kultur vi er vokst opp i, og at vi både er hjernevasket til å se på den kulturen som eneste rett og trangsynte overfor andre måter å leve på. Det er også nokså arrogant, når man vet hvor store tall som finnes for både utroskap og skilsmisse og alt som er, i den kulturen vi lever i. Samt hvor lave tallene er for hvor mye sex man har i langvarige relasjoner. For all del, fint og flott at noen er suuuperfornøyd med vår kultur, men det er helt legitimt å være både kritisk og skeptisk til det vi lærer og absorberer ved å bo i den. Anonymkode: e73ca...47f
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #472 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå har det alltid vært seksuell frigjøring og at man har mulighet for fri sex. Det er jo absolutt ikke noe nytt i samfunnet. Problemet er jo at folk har blitt helt skrudde av Tinder, Bumble og sånn. Tilgjengelighet er så enkel og folk verdsetter ikke lengre nære relasjoner med andre mennesker. Det har blitt litt sånn whatever... Vil ikke hun komme hjem til meg for å knulle, så da løper jeg til neste, så neste, så neste, så neste. Anonymkode: ec15e...df6 Det har det da slett ikke. Mulig du er ‘født i går’, og synes at tjue år er leeenge, men ikke alle tenker det. Anonymkode: e73ca...47f 1
Vinterjenta Skrevet 6. februar 2024 #473 Skrevet 6. februar 2024 herzeleid skrev (34 minutter siden): Kan du forsøke å forklare logikken? Logikken ligger i prioriteringen. Hvor mye man prioriterer seksuelle behov kontra kjærlighetsliv/familieliv. Kanskje er man demiseksuell? Kun trenger sterke emosjonelle bånd for å føle seksuell lyst? Men da faller også denne bort om mannen/dama ikke kan gi dette emosjonelle båndet. Kanskje har man mindre seksuell lyst i det hele tatt og er mer opptatt av andre ting? Som felles økonomi, stabilitet og sikkerhet. Selvfølgelig fins jo de som er veldig seksuelle og har kun vært i 1-2 faste forhold. Selvfølgelig. Men da tenker jeg at det har vært veldig match der og da. Og at vedkommende har vært rent ut heldig i hvem de har truffet på. Er mye fordommer ute å går om seksuell lyst i det hele tatt. Er det viktig for en, så er jo også seksuell connection viktig. Matcher man seksuelt? Det vet man jo ikke før man har prøvd. 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #474 Skrevet 6. februar 2024 Just now, AnonymBruker said: Det har det da slett ikke. Mulig du er ‘født i går’, og synes at tjue år er leeenge, men ikke alle tenker det. Anonymkode: e73ca...47f For 20 år siden så var jeg 20 år, så om du definerer det som i går så for all del.. Vi var seksuelt frie da også når vi vokste opp, men det var ikke på samme måten som nå. Jeg er enig med deg i at samfunn har tatt en ganske dårlig retning. Anonymkode: ec15e...df6
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #475 Skrevet 6. februar 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hører det som blir sagt, og kan si jeg forstår hva som menes. For all del, jeg mener ikke at en kvinne som har hatt sex med noen må være no-go for alle og en hver. Men det at man ser på det å være jomfru som noe unormalt eller på livslange relasjoner med samme partner som noe helt urealistisk og som vi ikke ønsker, det sier jo egentlig bare noe om hva slags kultur vi er vokst opp i, og at vi både er hjernevasket til å se på den kulturen som eneste rett og trangsynte overfor andre måter å leve på. Det er også nokså arrogant, når man vet hvor store tall som finnes for både utroskap og skilsmisse og alt som er, i den kulturen vi lever i. Samt hvor lave tallene er for hvor mye sex man har i langvarige relasjoner. For all del, fint og flott at noen er suuuperfornøyd med vår kultur, men det er helt legitimt å være både kritisk og skeptisk til det vi lærer og absorberer ved å bo i den. Anonymkode: e73ca...47f Det er jeg enig med deg i. Alle disse situationshipene og fuckfriendene som foregår nå gir meg hodepine. Hvis man kliner, holder hender, har sex, overnatter hos hverandre - så er man kjærester. Anonymkode: ec15e...df6 1
Helene1982 Skrevet 6. februar 2024 #476 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg hører det som blir sagt, og kan si jeg forstår hva som menes. For all del, jeg mener ikke at en kvinne som har hatt sex med noen må være no-go for alle og en hver. Men det at man ser på det å være jomfru som noe unormalt eller på livslange relasjoner med samme partner som noe helt urealistisk og som vi ikke ønsker, det sier jo egentlig bare noe om hva slags kultur vi er vokst opp i, og at vi både er hjernevasket til å se på den kulturen som eneste rett og trangsynte overfor andre måter å leve på. Det er også nokså arrogant, når man vet hvor store tall som finnes for både utroskap og skilsmisse og alt som er, i den kulturen vi lever i. Samt hvor lave tallene er for hvor mye sex man har i langvarige relasjoner. For all del, fint og flott at noen er suuuperfornøyd med vår kultur, men det er helt legitimt å være både kritisk og skeptisk til det vi lærer og absorberer ved å bo i den. Anonymkode: e73ca...47f Jeg mener absolutt ikke at det er et mål å ligge med så mange som mulig, og jeg er enig i at respekt for seg selv og andre er noe de fleste av oss kan jobbe med, enten det er noen som sparer seg til ekteskapet eller har flere sexpartnere enn man selv ønsker. Det jeg ønsker å formidle er at man burde omtale andre som har andre preferanser enn en selv med respekt, og velge et menneske som passer en selv, og bry seg mindre om hva andre gjør. 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #477 Skrevet 6. februar 2024 Maleficenta skrev (På 5.2.2024 den 20.59): For noe bull Copy paste dr phil😂 Anonymkode: c24c7...519
Helene1982 Skrevet 6. februar 2024 #478 Skrevet 6. februar 2024 KnekkeBørre skrev (19 minutter siden): Vi menn snakker godt med hverandre om biler, motorsykler og fiskeplasser. Det holder i massevis. Snakker dere aldri om at dere får snøret i bånn? 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #479 Skrevet 6. februar 2024 herzeleid skrev (1 time siden): Kan du forsøke å forklare logikken? Logikken er slik at hvis et menneske ikke har behov for sex, vil dette mennesket leve lykkelig og harmonisk i sølibat som singel i flere år. Men da vil dette mennesket heller ikke ha særlig behov for sex i et ekteskap. Et menneske med stort behov for sex vil selvfølgelig ha sex hvis mennesket har mulighet til det. Ikke nødvendigvis med MANGE forskjellige, men kanskje noen. Dette mennesket vil mistrives sterkt i sølibat i flere år. Dette mennesket vil også ha like stort behov for sex i et ekteskap. Noen menn vil gjerne at dama lever i flere år i sølibat som singel, og forvandler seg til et vilt sexdyr i et ekteskap. Det funker ikke sånn. Anonymkode: f4a15...1fe 1 3
KnekkeBørre Skrevet 6. februar 2024 #480 Skrevet 6. februar 2024 Helene1982 skrev (Akkurat nå): Snakker dere aldri om at dere får snøret i bånn? Nope! Om vi "scorer", så holder vi oss det for oss selv. Viner fra generasjonen - A gentleman never tells.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå