AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #841 Skrevet 19. februar 2024 (endret) herzeleid skrev (50 minutter siden): Men hun foretrekker åpenbart noe hun selv ikke kan levere på, og det er helt greit. Nei. Det er ikke utelukkende greit. Hvis man ikke tar stilling til dette på en reflektert måte, så er man skamløs, og det ser ikke bra ut. Det ser ikke bra ut å ha dobbelstandard og dobbeltmoral. Det er derfor det er karakterisert med negativ valør. Fordi det er en karakterbrist, mangel på dyd. Så da er det akkurat HER vi er uenige. Hvis du er så opptatt av hva alle finner attraktivt, kan jeg opplyse deg om at de fleste ikke finner dobbeltmoral særlig attraktivt. Anonymkode: 3c961...a7c Endret 19. februar 2024 av Elaine Marley 1
Elaine Marley Skrevet 19. februar 2024 #842 Skrevet 19. februar 2024 Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, avsporinger, latterliggjøring, nedsettende innlegg og svar til dette. Elaine Marley, mod.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #843 Skrevet 19. februar 2024 nisselue skrev (1 time siden): Når en kvinne ligger med "hele bygda" er det nå også menns feil. Javelnei. Nå er menn ganske vant med å få skylda for alt som er, men denne var av de bedre. Absolutt ! Hehe... 😄😁😂 Anonymkode: fe0da...577 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #844 Skrevet 19. februar 2024 Maleficenta skrev (46 minutter siden): Hva er da poenget med denne tråden? Rakke ned på kvinner? Jeg har ikke startet tråden og jeg vet ikke hva TS sin intensjon var. Jeg besvarte et innlegg fra deg hvor du repeterte poeng som allerede var i posten du svarte på. Jeg vet ikke om det skyldes at du ikke leser poster du quoter, om du skulle prøve å «vinne» ved å si ett eller annet, eller om du bare ville si deg enig med meg. Det gjør diskusjonen litt knotete. Anonymkode: f9f8d...869
herzeleid Skrevet 19. februar 2024 #845 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Nei. Det er ikke utelukkende greit. Hvis man ikke tar stilling til dette på en reflektert måte, så er man skamløs, og det ser ikke bra ut. Det ser ikke bra ut å ha dobbelstandard og dobbeltmoral. Det er derfor det er karakterisert med negativ valør. Fordi det er en karakterbrist, mangel på dyd. Så da er det akkurat HER vi er uenige. Hvis du er så opptatt av hva alle finner attraktivt, kan jeg opplyse deg om at de fleste ikke finner dobbeltmoral særlig attraktivt. Anonymkode: 3c961...a7c Men her snakker vi ikke om moral men preferanser. For du vil vel ikke si at du er dobbeltmoralsk?
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #846 Skrevet 19. februar 2024 herzeleid skrev (5 minutter siden): Men her snakker vi ikke om moral men preferanser. For du vil vel ikke si at du er dobbeltmoralsk? Nei, jeg snakker om dobbeltmoral eller dobbeltstandard. Og jo, selvfølgelig kan jeg være det. Jeg har ikke noe problem med å si at jeg kan være det i visse tilfeller. Men når jeg oppdager det, så reflekterer jeg over det, jeg unnskylder meg ikke og sier det er greit automatisk. Jeg søker heller ikke å forklare det med et pseudo-biologisk opphav. Du bestemmer ikke at denne diskusjonen skal avgrenses til preferanser. Anonymkode: 3c961...a7c
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #847 Skrevet 19. februar 2024 knooters skrev (14 timer siden): Absolutt ikke. Det dette startet med er "hvorfor skulle en velge en med fortid en selv (og både kvinner og menn) synes er mindre attraktiv?" - som er ditt utsagn. Dette ER en dobbeltstandard, fordi man da har en antipreferanse for noe man selv gjør. Det er både dobbeltstandard og hykleri. (det er et helt greit premiss å anta at folk ligger rundt fordi de syns det er en god handling for egen del) I tillegg går det ikke opp i praksis. Hvis alle kvinner en dag bestemmer seg for å være dydige, vil mennene som ønsker å ha et utsvevende sexliv, måtte leve helt i sølibat. Og det tror jeg ikke disse mennene skjønner. Anonymkode: f4a15...1fe 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #848 Skrevet 19. februar 2024 knooters skrev (13 timer siden): Hvorfor oppføre seg på en annen måte enn det man forventer av andre? Det er jo det reelle spørsmålet her. Alt trenger ikke være identisk likt, men det er hyklersk og dobbeltmoralistisk å forvente at noen man dater skal ha lavt antall seksualpartnere samtidig som man selv ønsker å ha mange. Det barnslige er å ikke leve etter de samme reglene man ønsker at andre skal leve etter. Alle tingene man selv (som mann, oftest) i hovedsak kan bruke for å legitimere sin egen oppførsel, kan anvendes til å rettferdiggjøre at kvinner gjør det samme, også. Vi løper fort tomme for argumenter som kan brukes til å legitimere den type tankegang. Nettopp. Det er snakk om verdier og mønstre. En mann som har sex med ny dame hver helg, ser på sex som noe hverdagslig, og ikke noe som har med følelser å gjøre. Han vil ha helt andre verdier enn en dame som må ha følelser for å kunne ha sex, og som har hatt veldig få. Anonymkode: f4a15...1fe
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #849 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det fremdeles sånn at kvinner setter pris på at mannen er erfaren og «vet hvilke knapper man skal trykke på»? Mens mannen i mindre grad forventer/ønsker det samme av kvinnen? Anonymkode: f9f8d...869 Du blir ikke mer erfaren av å ha ONS. Jeg har hatt få partnere selv (er kvinne), men den dårligste var faktisk rundbrenneren. Han hadde seriøst ikke peiling. Samtidig var han jo kjekk, og han har hatt mange før meg. Relasjonene varte ikke lenger enn et par uker. Anonymkode: f4a15...1fe 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #850 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror du bør begynne å se rundt deg og lese hva kvinner faktisk liker. De aller fleste kvinner liker en mann som har høyere status, mere penger og bedre betalt jobb en kvinner. Menn bryr seg ikke om disse tingene, mens for kvinner så er dette viktig. Betyr ikke at mannen må være veldig rik, men han må tjene minimum like bra som henne mens aller helst mere. Har du noen gang sett ei rik dame være sammen med en fattig mann? Men alle har sett rike menn være sammen med fattige damer. Tøvete å kverrulere på dette.. Anonymkode: 0e9c6...8dc Kan dere menn slutte å fortelle OSS hva VI liker? Forstår dere ikke det at det er umyndiggjørende mot kvinner? De fleste i Norge har vanlig inntekt, +/- 100 000. Anonymkode: f4a15...1fe 4 1
herzeleid Skrevet 19. februar 2024 #851 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Nei, jeg snakker om dobbeltmoral eller dobbeltstandard. Og jo, selvfølgelig kan jeg være det. Jeg har ikke noe problem med å si at jeg kan være det i visse tilfeller. Men når jeg oppdager det, så reflekterer jeg over det, jeg unnskylder meg ikke og sier det er greit automatisk. Jeg søker heller ikke å forklare det med et pseudo-biologisk opphav. Du bestemmer ikke at denne diskusjonen skal avgrenses til preferanser. Anonymkode: 3c961...a7c Dobbeltmoral er dobbeltmoral.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #852 Skrevet 19. februar 2024 herzeleid skrev (2 minutter siden): Dobbeltmoral er dobbeltmoral. Du er ferdig med å diskutere, med andre ord. Anonymkode: 3c961...a7c
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #853 Skrevet 19. februar 2024 herzeleid skrev (3 minutter siden): Dobbeltmoral er dobbeltmoral. Dere må forstå at det dere ønsker, ikke går opp i praksis. Hvis dere ønsker å ha mange partnere, samtidig som kvinner skal ha veldig få, så må dere ut av landet for å ha disse partnere. Ellers vil kvinner ha like mange partnere som dere. For å ha heterofilt samleie skal det være en mann og en kvinne. For hver ny kvinne en mann ligger med, får enda en kvinne en ny partner. Anonymkode: f4a15...1fe 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #854 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): I tillegg går det ikke opp i praksis. Hvis alle kvinner en dag bestemmer seg for å være dydige, vil mennene som ønsker å ha et utsvevende sexliv, måtte leve helt i sølibat. Og det tror jeg ikke disse mennene skjønner. Anonymkode: f4a15...1fe I prinsippet så holder det at en kvinne «ofrer seg» og har sex med alle mennene fra de er 20 til 29, så kan de finne seg en jomfru blant de resterende. Litt som horehus pleide å fungere. Da må man selvsagt finne en måte å kompensere hun ene dama sånn at hun finner det verdt det. Og passe godt på overføring av sykdommer. Anonymkode: f9f8d...869
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #855 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I prinsippet så holder det at en kvinne «ofrer seg» og har sex med alle mennene fra de er 20 til 29, så kan de finne seg en jomfru blant de resterende. Litt som horehus pleide å fungere. Da må man selvsagt finne en måte å kompensere hun ene dama sånn at hun finner det verdt det. Og passe godt på overføring av sykdommer. Anonymkode: f9f8d...869 Men hvilken motivasjon vil de "rene" kvinnene ha for å bli sammen med en mann som er nødt til å bytte partner hele tiden? Jeg hadde aldri stolt på at en slik mann forble trofast i ekteskapet. Anonymkode: f4a15...1fe
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #856 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Kan dere menn slutte å fortelle OSS hva VI liker? Forstår dere ikke det at det er umyndiggjørende mot kvinner? De fleste i Norge har vanlig inntekt, +/- 100 000. Anonymkode: f4a15...1fe Jeg kan ikke fortelle deg hva du liker. Men det finnes studier som ser på hva generelt kvinner og menn liker. Så lenge jeg og du ikke kjenner hverandre så virker det mer matnyttig å se på det generelle. » Kvinner prioriterer god helse og intelligens høyere enn menn gjør. Kvinner prioriterer gode finansielle muligheter høyere enn menn gjør. Menn prioriterer utseendet høyere enn kvinner gjør. Kvinner foretrekker noe eldre partnere, menn noe yngre. Både menn og kvinner setter pris på egenskaper som vennlighet og intelligens.» https://www.nettavisen.no/livsstil/omstridt-partnervalg-studie-har-vart-diskutert-siden-80-tallet-na-har-forskere-gjennomfort-studien-pa-nytt/ Anonymkode: f9f8d...869 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #857 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvilken motivasjon vil de "rene" kvinnene ha for å bli sammen med en mann som er nødt til å bytte partner hele tiden? Jeg hadde aldri stolt på at en slik mann forble trofast i ekteskapet. Anonymkode: f4a15...1fe Mange kvinner argumenterer da for at menn kan stole på dem selv om de har hatt mange partnere? Uansett så argumenterte jeg ikke for at dette var en «god» løsning. Jeg påpekte bare at argumentet om at det er matematisk umulig for menn å ha masse sex med kvinner uten at også kvinner har masse sex med menn, har en viss løsning ved at noen få kvinner har innmari mye sex. Det vi ser er vel heller det motsatte; de fleste kvinner har sånn passe masse sex. Noen få menn har innmari mye sex. Og mange menn har lite eller aldri sex. Anonymkode: f9f8d...869 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #858 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mange kvinner argumenterer da for at menn kan stole på dem selv om de har hatt mange partnere? Uansett så argumenterte jeg ikke for at dette var en «god» løsning. Jeg påpekte bare at argumentet om at det er matematisk umulig for menn å ha masse sex med kvinner uten at også kvinner har masse sex med menn, har en viss løsning ved at noen få kvinner har innmari mye sex. Det vi ser er vel heller det motsatte; de fleste kvinner har sånn passe masse sex. Noen få menn har innmari mye sex. Og mange menn har lite eller aldri sex. Anonymkode: f9f8d...869 Medianen for menn er 7 partnere, og for kvinner 6 partnere. Så det blir ikke riktig. Anonymkode: 3c961...a7c 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2024 #859 Skrevet 19. februar 2024 Maleficenta skrev (4 timer siden): De fleste mannsdominerte yrker betaler bra mens de fleste kvinnedominerte yrker betaler dårlig. Så akkurat den forstår jeg litt. Når det er sagt betyr ikke høyere lønn nødvendigvis status. Elektrikere og tømrere tjener ganske godt men de yrkene har ikke så høy status av den grunn. Er jo praktisk med en handyman om man ikke er det selv for da kan man utfylle hverandre på ting som må gjøres i huset. Det med psykiske lidelser går vel begge veier. En psykisk syk mann vil sikkert ikke ha en dame med psykisk sykdom heller, da man da har nok med sin egen psyke og dermed vanskelig vil takke andres problemer i tillegg.. Det med utdanning tror jeg er mer litt sånn at kvinner ønsker fn mann på samme intellektuelle nivå som seg selv. Tror ingen krever at han må ha høyere Hvis de tingene er okei for damer, hvorfor skal ikke menn sine preferanser være like viktig? Vil gjerne høre forskjellen på at en dame ønsker seg en partner med mere penger, mens en mann til sammenligning ønsker seg ei dame som har lite bagasje og fluktige forhold og sex? Saken er at folk har preferanser på alt mulig, og det ene er ikke mere rett eller galt enn det andre. For en mann på 175 cm høyde vil det føles som et urimelig krav hvis dama har et minimumskrav at han må være 185, på samme måte som at ei dame kan synes det er urimelig at ei dame maks har ligget med 5 stk. Det første eksemplet kan ikke mannen gjøre noe med (høyden). Det sistnevnte har dama valgt å gjøre selv, så da må hun ta konsekvensene av sin livsstil å finne en likesinnet istedet for å skal påtvinge en mann med andre verdier å bli sammen med ei han ikke deler samme verdier til. Enkelte ting kan man gjøre noe med, andre ikke. Anonymkode: 0e9c6...8dc
herzeleid Skrevet 19. februar 2024 #860 Skrevet 19. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du er ferdig med å diskutere, med andre ord. Anonymkode: 3c961...a7c Jeg vet ikke helt hva mer det er å diskutere. Jeg har påpekt at vi må akseptere at de fleste har preferanser og at en, som deg, ikke alltid selv kan oppfylle alt en foretrekker. Det må være greit, og har lite med dobbeltmoral å gjøre, så fremt en ikke argumenterer fra et moralsk ståsted, og strengt tatt lite med doble standarder å gjøre, med mindre en sier at "sånn må det være". Vi mennesker er tross alt litt mer komplekse enn som så. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dere må forstå at det dere ønsker, ikke går opp i praksis. Hvis dere ønsker å ha mange partnere, samtidig som kvinner skal ha veldig få, så må dere ut av landet for å ha disse partnere. Ellers vil kvinner ha like mange partnere som dere. For å ha heterofilt samleie skal det være en mann og en kvinne. For hver ny kvinne en mann ligger med, får enda en kvinne en ny partner. Anonymkode: f4a15...1fe Jeg vet ikke hvorfor du henvender deg til meg her eller hvem dette "dere" er, men jeg ser ikke relevansen i forhold til det jeg skriver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå