Maleficenta Skrevet 10. februar 2024 #701 Skrevet 10. februar 2024 herzeleid skrev (38 minutter siden): Nettopp, og "bagasje" betraktes generelt ikke som særlig positivt. Jeg tror det en generelt betrakter som negativt er avvikende adferd med høye antall, ikke å ha "ligget med litt forskjellige". Hva som er for avvikende vil nok variere, men ganger en opp median antallet tilstrekkelig mange ganger vil en antagelig komme til et tall (og kanskje en adferd) de fleste vil finne uattraktivt. Kvinner skal selvfølgelig få lov til å gjøre det de vil, men som andre voksne mennesker vil også kvinner oppleve at adferd og handlinger vil være en del av en potensiell partners vurdering av en selv. Kvinner er nok ikke heller så veldig begeistret for "rundbrenner" eller "fuckboy" i seg selv, selv om disse gjerne har egenskaper som kompenserer. Du trenger selvfølgelig ikke å "spare deg", men du kan samtidig ikke forvente at hvordan du vurderes som partner isoleres fullstendig fra hvordan du lever livet ditt. Få vil nok reagere negativt på et normalt sexliv. Men det er jo en mellomting mellom å være rundbrenner og ha hatt seksuelle relasjoner før man gikk inn i et forhold? 1
herzeleid Skrevet 10. februar 2024 #702 Skrevet 10. februar 2024 Maleficenta skrev (12 minutter siden): Men det er jo en mellomting mellom å være rundbrenner og ha hatt seksuelle relasjoner før man gikk inn i et forhold? Ja?
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #703 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hva er din egen historikk? Anonymkode: f4a15...1fe Min egen historikk er at jeg aldri har ligget rundt med damer for å ligge rundt. Hvis man er så jævlig desperat at man må gå å knulle ei dame eller mann for å få utløp for kortvarig kåthet eller orgasme, så fikser jeg den selv hvis jeg er singel. Hva er poenget med ons eller ff? Du blir ødelagt mentalt av å holde på sånn og vil slite med relasjoner i langvarig forhold med sånn mentalitet. Anonymkode: 0e9c6...8dc 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #704 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Men da får dere bare sitte der alene og "ufrivillig single" med jomfrufetisjen deres. Dere kan seriøst ikke forvente å pule rundt samtidig som kvinner skal være jomfruer. Da får dere pule hverandre. Anonymkode: f4a15...1fe Jeg er i forhold med ei "classy" dame som deler samme verdier som meg. Vi pleier å diskutere denne paradise hotell generasjonen som vokser opp nå og sliter med å forstå hvordan noen kunne tenke seg å være i forhold med personer som holder på som dyr uten respekt for seg selv. Jenter/damer som spiller på sex på sosiale medier og skaffer seg only fans og lar seg bli runket til. Hvor er selvrespekten deres?? Anonymkode: 0e9c6...8dc 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #705 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er i forhold med ei "classy" dame som deler samme verdier som meg. Vi pleier å diskutere denne paradise hotell generasjonen som vokser opp nå og sliter med å forstå hvordan noen kunne tenke seg å være i forhold med personer som holder på som dyr uten respekt for seg selv. Jenter/damer som spiller på sex på sosiale medier og skaffer seg only fans og lar seg bli runket til. Hvor er selvrespekten deres?? Anonymkode: 0e9c6...8dc Å ikke være jomfru som voksen er ikke det samme som å holde på som dyr. Anonymkode: f4a15...1fe 2 1
Maleficenta Skrevet 10. februar 2024 #706 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Å ikke være jomfru som voksen er ikke det samme som å holde på som dyr. Anonymkode: f4a15...1fe Sukk at det går an. Man skal lese mye rart her inne. Er du ikke jomfru når du inngår et forhold nei da oppfører du deg som et dyr 😂 2
Maleficenta Skrevet 10. februar 2024 #707 Skrevet 10. februar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Min egen historikk er at jeg aldri har ligget rundt med damer for å ligge rundt. Hvis man er så jævlig desperat at man må gå å knulle ei dame eller mann for å få utløp for kortvarig kåthet eller orgasme, så fikser jeg den selv hvis jeg er singel. Hva er poenget med ons eller ff? Du blir ødelagt mentalt av å holde på sånn og vil slite med relasjoner i langvarig forhold med sånn mentalitet. Anonymkode: 0e9c6...8dc Hvorfor er man desperat fordi man vil ha det gøy? Og hvorfor bestemmer du at alle blir ødelagt mentalt av ons og ff? Endret 10. februar 2024 av Maleficenta 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #708 Skrevet 10. februar 2024 Maleficenta skrev (12 minutter siden): Hvorfor er man desperat fordi man vil ha det gøy? Og hvorfor bestemmer du at alle blir ødelagt mentalt av ons og ff? Fordi det er erfaringene mine av observasjoner av de som holder på sånn samt hva man får med seg i omgangskretsen av de som har ramlet borti en sånn partner. De har ofte mye issues som underliggende årsak til å holde på sånn. At mange ikke finner dette positivt bør ikke være en overraskelse for de som ønsker en partner med respekt for seg selv og gode holdninger, som er trofast og ikke hopper inn og ut av forhold. Jeg mener seriøst hvis man er så dårlig menneskekjenner at man har misslyktes i mere enn 3 forhold, da er man en dårlig menneskekjenner, så den unnskyldningen om at man har vært i 10 forhold, fordi de ikke fant den rette kjøper jeg ikke. Da har de egenskaper jeg aldri kunne tenkt meg å være sammen med. Anonymkode: 0e9c6...8dc 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #709 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg mener seriøst hvis man er så dårlig menneskekjenner at man har misslyktes i mere enn 3 forhold, da er man en dårlig menneskekjenner, så den unnskyldningen om at man har vært i 10 forhold, fordi de ikke fant den rette kjøper jeg ikke. Anonymkode: 0e9c6...8dc Dine venners anekdotiske erfaringer er verdiløse. Når du samtidig legger premisset om at man må være i et forhold for å ha sex, så spiller du deg selv utover sidelinjen. Umulig å ta deg seriøst i denne debatten. Anonymkode: 1b114...8cc 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #710 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Fordi det er erfaringene mine av observasjoner av de som holder på sånn samt hva man får med seg i omgangskretsen av de som har ramlet borti en sånn partner. De har ofte mye issues som underliggende årsak til å holde på sånn. At mange ikke finner dette positivt bør ikke være en overraskelse for de som ønsker en partner med respekt for seg selv og gode holdninger, som er trofast og ikke hopper inn og ut av forhold. Jeg mener seriøst hvis man er så dårlig menneskekjenner at man har misslyktes i mere enn 3 forhold, da er man en dårlig menneskekjenner, så den unnskyldningen om at man har vært i 10 forhold, fordi de ikke fant den rette kjøper jeg ikke. Da har de egenskaper jeg aldri kunne tenkt meg å være sammen med. Anonymkode: 0e9c6...8dc Var du jomfru da du traff din jomfrudame? Anonymkode: f4a15...1fe 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #711 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Dine venners anekdotiske erfaringer er verdiløse. Når du samtidig legger premisset om at man må være i et forhold for å ha sex, så spiller du deg selv utover sidelinjen. Umulig å ta deg seriøst i denne debatten. Anonymkode: 1b114...8cc Jeg sier ikke at man MÅ være i forhold for å ha sex, men at man bør ha det som intensjon før man har sex. Å ha sex bare for å ha sex er meningsløst uten en dypere mening bak det. Hva får man ut av det annet enn en kortvarig rus som går raskt over? Blir som å ta en sukkercola å tenke at hvis jeg drikker denne så får jeg tilfredsstilt mitt sukkerbehov en liten stund. Hva med å slutte å drikke cola når man vet det er skadelig istedet.. Anonymkode: 0e9c6...8dc 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #712 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det høres ut som et sårt tema for kvinner at 95% av menn vil ha ei mest mulig "ren/ubrukt kone" uten masse bagasje. Men det er fakta og ikke noe dere får gjort noe med. Skjønner ikke all denne kverruleringen over preferanser som dere ikke får endret noe på uansett🙄 Kvinner har masse sære preferanser til menn, og da må vi bare tåle at det er sånn. Anonymkode: 0e9c6...8dc Det er ikke et sårt tema, det er et fryktelig irriterende tema, fullt av løgnaktige påstander fra menn som deg. De fleste menn spør ikke, og de kvinner som har hatt sex med mange har ikke mer komplisert vei til å finne mannen i sitt liv enn dem som har hatt sex med få. Det er rett og slett ingen differanse for kvinner angående å finne seg partner om man har hatt sex med få eller mange. Det tar som regel alltid litt tid å finne den rette, for man skal jo finne den rette. De kvinner som har hatt sex med mange strever ikke mer nei. Det er løgn opp og ned i mente. Kvinner som har hatt sex med mange passer ikke sammen med menn som er veldig opptatt av slikt, og det er helt greit. De fleste mennesker passer ikke sammen, og alle nå finne en de passer sammen med . Skjønner ikke hvorfor noen menn lager så stort poeng av noe som er helt vanlig. Finn deg en kvinne du passer sammen med. Ikke klag over dem du ikke passer sammen med, og lyv for pokker ikke. Vi kvinner vet da hvilke "ufattelige utfordringer" kvinner som har hatt sex med mange menn får angående å få seg varig kjæreste/ektemann/familie; Ingen!!!! Ingen problemer får hun ved dette, bare hun er klok nok til å styre unna menn som er opptatt av slikt, og det er uansett type menn en slik kvinne ikke vil ha. (Vi som ikke har hatt sex med mange ønsker oftest ikke det heller.) Anonymkode: 5610a...c72 2 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #713 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg sier ikke at man MÅ være i forhold for å ha sex, men at man bør ha det som intensjon før man har sex. Å ha sex bare for å ha sex er meningsløst uten en dypere mening bak det. Hva får man ut av det annet enn en kortvarig rus som går raskt over? Blir som å ta en sukkercola å tenke at hvis jeg drikker denne så får jeg tilfredsstilt mitt sukkerbehov en liten stund. Hva med å slutte å drikke cola når man vet det er skadelig istedet.. Anonymkode: 0e9c6...8dc Nei. «Man» bør ikke det. Du bør det, og åpenbart den som er din partner. Ingen andre «bør» være i et forhold, eller ha det som intensjon bare for å ha deilig sex. Man kan fint nyte sex uten intensjon om å være i et forhold. Man har sex fordi det er godt og morsomt. Ingen ting ved det som er meningsløst. For mange finnes det ingen «dypere mening bak» utover at sex er godt og gøy. Du kompliserer sex og opphøyer det til noe langt mer alvorlig en hva det er. Men det er ok det også. Man er forskjellige. Cola er skadelig, så man burde ikke drikke cola. Sikker sex er ikke skadelig. Det er bare å kose seg med god samvittighet. Anonymkode: 1b114...8cc 3
Maleficenta Skrevet 10. februar 2024 #714 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fordi det er erfaringene mine av observasjoner av de som holder på sånn samt hva man får med seg i omgangskretsen av de som har ramlet borti en sånn partner. De har ofte mye issues som underliggende årsak til å holde på sånn. At mange ikke finner dette positivt bør ikke være en overraskelse for de som ønsker en partner med respekt for seg selv og gode holdninger, som er trofast og ikke hopper inn og ut av forhold. Jeg mener seriøst hvis man er så dårlig menneskekjenner at man har misslyktes i mere enn 3 forhold, da er man en dårlig menneskekjenner, så den unnskyldningen om at man har vært i 10 forhold, fordi de ikke fant den rette kjøper jeg ikke. Da har de egenskaper jeg aldri kunne tenkt meg å være sammen med. Anonymkode: 0e9c6...8dc Men hva med de som har hatt sex med flere fordi de rett og slett syntes det var gøy? Og hvorfor syns du det er rett og rimelig at kun de i faste forhold har rett på å ha et sexliv? 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #715 Skrevet 10. februar 2024 6 minutter siden, Maleficenta said: Og hvorfor syns du det er rett og rimelig at kun de i faste forhold har rett på å ha et sexliv? At noen har preferanser om at partner ikke er pult i stykker betyr ikke at de ikke har rett på å ha et sexliv, og jeg forstår overhodet ikke den konklusjonen. Man kan pule så mye man vil, men da må man også være klar over at det kan bety at man gjør seg selv uegnet som partner for noen. Det er jo det som er preferanser. Anonymkode: 0fcde...e67
Maleficenta Skrevet 10. februar 2024 #716 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): At noen har preferanser om at partner ikke er pult i stykker betyr ikke at de ikke har rett på å ha et sexliv, og jeg forstår overhodet ikke den konklusjonen. Man kan pule så mye man vil, men da må man også være klar over at det kan bety at man gjør seg selv uegnet som partner for noen. Det er jo det som er preferanser. Anonymkode: 0fcde...e67 Men slutt å shame folk som ikke gjør det som passer dine preferanser. Slutt å bruk uttrykk som pult i stykker eller hakk i sengestolpen eller whatever. DU vil ikke ha en partner som har ligget med flere. Greit. Men du trenger ikke å se ned på de og si stygge ting om de fordet. Du mener jo åpenbart at de skal skamme seg 4
knooters Skrevet 10. februar 2024 #717 Skrevet 10. februar 2024 6 hours ago, herzeleid said: Jeg tror du har rett i at en ikke kommer unna biologiske komponenter og jeg tror en innstilling om likhet fort bærer galt av sted. Jeg synes skoleeksempelet er interessant, fordi det kanskje er eksempel på et tilfelle der det å idealisere en type adferd som den riktige fort kan slå veldig galt ut om den ikke er riktig for begge/alle grupper. Det samme tror jeg er tilfelle når det gjelder sex, der det gjerne er en ‘lettvint’ seksualitet som nok ligger menn nærmest som fremheves som ‘frigjort’, samtidig som vi ‘glemmer’ at de aller, aller færreste kvinner har et spesielt lettvint forhold til sex og nye partnere. Tvert imot, selv om populærkulturen fremmer lettvint sex og flere partnere ligger medianen for kvinner på 6 partnere, og det kan virke som kvinner flest rett og slett finner en veldig utsvevende adferd frastøtende. Kanskje er det da ikke så rart om også menn har tilsvarende tanker om kvinners adferd. Medianantallet for menn er vel lavere enn for kvinner, og det er jo fordi man ikke egentlig har så stor interesse for å ligge med alt som går i skjørt. Det er lett å si det for å virke som "mann nok" utad, selv om man egentlig vil ha noe litt mer enn bare et pent ansikt, pupper, lår og en vagina. Men, akkurat som det finnes kvinner som virkelig bruker sin seksualitet til det fulle potensialet den har, er det menn som liker å ha mange partnere og oppleve nye mennesker på den måten. Forskjellene innad i gruppene er større enn mellom dem. Den seksuelle frigjøringen handler jo ikke om at man "må" det ene eller det andre, men at man har friheten til å velge det ene eller det andre uten nevneverdige konsekvenser. Er det liksom et problem at kvinner nå faktisk kan ha mange partnere, der man før i større grad skulle verne om sin vagina og mannen kunne pule rundt og "jakte"? I think not. Frihet til å velge er alltid bra for et samfunn, selv om noen menn og noen kvinner sikkert blir usikre av livsvalg når ikke valget alt er tatt av stereotypene. (det er jo visstnok noe enkelte mener er problemet til menn som faller fra, at de er så usikre på hva mannsrollen innebærer - og helst skulle bodd i et samfunn der noen bare valgte dens innhold for dem) Det siste du skriver er helt rett, men det som kritiseres i denne tråden er jo de tilfellene hvor den ene parten vil ha sosiale "rettigheter" man nekter andre. At noen som har pult "halve byen" gjerne vil ha noen som også har pult "halve byen" er en helt kurant preferanse, og motsatt. Det er når den som puler lite vil ha noen som puler mye (eller motsatt) at man har havnet i dobbeltstandardterritoriet og bør trå litt forsiktig for å ikke virke hyklersk. 1
herzeleid Skrevet 10. februar 2024 #718 Skrevet 10. februar 2024 knooters skrev (1 time siden): Medianantallet for menn er vel lavere enn for kvinner, og det er jo fordi man ikke egentlig har så stor interesse for å ligge med alt som går i skjørt. Det er lett å si det for å virke som "mann nok" utad, selv om man egentlig vil ha noe litt mer enn bare et pent ansikt, pupper, lår og en vagina. Men, akkurat som det finnes kvinner som virkelig bruker sin seksualitet til det fulle potensialet den har, er det menn som liker å ha mange partnere og oppleve nye mennesker på den måten. Forskjellene innad i gruppene er større enn mellom dem. Nei, medianen er høyere for menn, men det er i alle tilfeller ikke så velig interessant all den tid det for menn i stor grad er tilgang som begrenser. Om du oppriktig ønsker å lære mer om dette anbefaler jeg deg å se episoden av "hjernevask" som omhandler nettopp dette, der en ser på homofile menn for å se hvordan det utarter seg når begge parter har "mannlige" preferanser. https://www.sv.uio.no/psi/forskning/prosjekter/seksualvaneundersokelsen/antall-partnere/ Sitat Den seksuelle frigjøringen handler jo ikke om at man "må" det ene eller det andre, men at man har friheten til å velge det ene eller det andre uten nevneverdige konsekvenser. Er det liksom et problem at kvinner nå faktisk kan ha mange partnere, der man før i større grad skulle verne om sin vagina og mannen kunne pule rundt og "jakte"? I think not. Frihet til å velge er alltid bra for et samfunn, selv om noen menn og noen kvinner sikkert blir usikre av livsvalg når ikke valget alt er tatt av stereotypene. (det er jo visstnok noe enkelte mener er problemet til menn som faller fra, at de er så usikre på hva mannsrollen innebærer - og helst skulle bodd i et samfunn der noen bare valgte dens innhold for dem) Jeg tror ikke noen sier at noen "må" noe som helst. Sitat Det siste du skriver er helt rett, men det som kritiseres i denne tråden er jo de tilfellene hvor den ene parten vil ha sosiale "rettigheter" man nekter andre. At noen som har pult "halve byen" gjerne vil ha noen som også har pult "halve byen" er en helt kurant preferanse, og motsatt. Det er når den som puler lite vil ha noen som puler mye (eller motsatt) at man har havnet i dobbeltstandardterritoriet og bør trå litt forsiktig for å ikke virke hyklersk. Og jeg tror det er her en snubler inn i en litt barnlig forventning om "likhet". En kan fint foretrekke en fast partner med et mer eksklusivt forhold til kropp og sex enn en selv har hatt, på samme måte som en kan ønske en partner som er mer karriæreorientert, hjemmekjær, familieorientert osv. Det hender motsetninger tiltrekker hverandre uten at jeg ser noen grunn til at vi skal bedrive dyneløfting av den grunn. 1
knooters Skrevet 10. februar 2024 #719 Skrevet 10. februar 2024 35 minutter siden, herzeleid said: Nei, medianen er høyere for menn, men det er i alle tilfeller ikke så velig interessant all den tid det for menn i stor grad er tilgang som begrenser. Om du oppriktig ønsker å lære mer om dette anbefaler jeg deg å se episoden av "hjernevask" som omhandler nettopp dette, der en ser på homofile menn for å se hvordan det utarter seg når begge parter har "mannlige" preferanser. https://www.sv.uio.no/psi/forskning/prosjekter/seksualvaneundersokelsen/antall-partnere/ Jeg tror ikke noen sier at noen "må" noe som helst. Og jeg tror det er her en snubler inn i en litt barnlig forventning om "likhet". En kan fint foretrekke en fast partner med et mer eksklusivt forhold til kropp og sex enn en selv har hatt, på samme måte som en kan ønske en partner som er mer karriæreorientert, hjemmekjær, familieorientert osv. Det hender motsetninger tiltrekker hverandre uten at jeg ser noen grunn til at vi skal bedrive dyneløfting av den grunn. I stand corrected! Takk! Jeg baserte meg på alle disse teoriene og påstandene her inne om at det er "noen menn" som har masse sex med ulike partnere (du vet, "10%-en som ligger med alle damene") og mange menn som "velges bort". Hadde dette vært sant, ville påstanden min vært riktig (0-0-0-1-1-2-2-3-4-7-30) gir lavere median enn (1-3-4-4-5-5-6-7-7-8). Så det skulle jo da tilsi at den typiske mannen ikke oppfattes som for dårlig for den typiske kvinnen, ellers ville det vært som jeg opprinnelig påsto. Motsetninger i seg selv tiltrekker ikke, men en person som er bevisst på en svakhet i seg selv vil enten finne noen som utfyller den svakheten, eller har svakheten selv og et konstruktivt ønske om å løse problemet (da har man et felles mål som fører en tettere sammen). Mens hvis egenskapen sees på som en styrke, vil man ikke aktivt søke noen motsatt, men enten være "indifferent" til dette eller søke en sparringpartner hvor man har en slags felles egenskap. Jeg ANTAR at en del av de som vil ha en tradwife er bevisst på at de er dårlige til å vaske og lage mat, og at det i praksis er noe som utgjør tiltrekningen. Selv ønsker jeg noen som er god til å lage sunn mat fra bunnen av (hvis jeg kan velge fritt) av samme grunn, fordi jeg kan være litt simpel i matveien iblant. 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #720 Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei. «Man» bør ikke det. Du bør det, og åpenbart den som er din partner. Ingen andre «bør» være i et forhold, eller ha det som intensjon bare for å ha deilig sex. Man kan fint nyte sex uten intensjon om å være i et forhold. Man har sex fordi det er godt og morsomt. Ingen ting ved det som er meningsløst. For mange finnes det ingen «dypere mening bak» utover at sex er godt og gøy. Du kompliserer sex og opphøyer det til noe langt mer alvorlig en hva det er. Men det er ok det også. Man er forskjellige. Cola er skadelig, så man burde ikke drikke cola. Sikker sex er ikke skadelig. Det er bare å kose seg med god samvittighet. Anonymkode: 1b114...8cc Det florerer av skilsmisser, utroskap og kjønnsykdommer. Trenger jeg å si mere. Vil tikbake til en tid det vi i Norge hadde moral og gode verdier. Denne generasjon sosiale medier vil jeg bort fra der gutter og jenter knuller og ghoster hverandre og sprer kjønnssykdommer rundt seg. Er jo som et jævla horehus hele samfunnet. Vesten har blitt hjernedødt.. Anonymkode: 0e9c6...8dc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå