herzeleid Skrevet 5. februar 2024 #401 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og det er jo det rette i en slik situasjon, du har dine preferanser, og han har sine, da går du videre. Selv har jeg ikke noe problem med at dama har hatt mye sex, det har jeg også hatt, hun har ikke sagt direkte hvor mange, men skjønt hun har kost seg. Det jeg derimot har et problem med er at så mange kvinner snakker ned på menn, og shamer menn som ikke ønsker at dama har knullet masse rundt. Tar virkelig så mange kvinner seg nær av at noen menn foretrekker kvinner uten en lang seksuell historie bak seg? Er da like legitim preferanse som så mye annet. Peker ikke på deg her, men her må mange kvinner slutte å sutre, kvinner har også mange rare krav man kan si mye om, men oppegående folk lar de ha de referansene de ønsker Anonymkode: c0b8b...14f Jeg tror i mange tilfeller slike reaksjoner gjerne er resultat av at en går i forsvar uten å nødvendigvis reflektere så veldig over hvor naturlige og utbredte slike preferanser er, for både kvinner og menn. For også kvinner foretrekker nok en viss grad av ‘eksklusivitet’, og kvinner er ofte vel så ufine i omtalen av kvinner med ‘lettvint’ forhold til sex som menn. Der tror jeg også varianter av ‘spør han om det vil ikke jeg ha han’ faller inn under samme kategori, der det hele fort fremstår ganske oppkonstruert og der ‘teorien’ nok faller sammen i forste møte med en ellers attraktiv mann som berører tematikken på en passende måte. 1
knooters Skrevet 6. februar 2024 #402 Skrevet 6. februar 2024 7 hours ago, AnonymBruker said: Nå er virkeligheten slik at om mannen synes det er feil å ligge med mer enn noen få, mens dama gjerne knuller 100+ menn uten å føle det er noe galt, så har de vidt forskjellig verdier og syn på sex, og derfor en veldig dårlig match, og slike preferanser er det ikke galt å ha Det er ikke galt å ligge meg haugevis av menn, vær så god, men man kan ikke forvente at alle menn vil like den historien. Det er også menn som ikke ville blitt sammen med en jomfru, siden de ønsker en med erfaring seksuelt, og det er helt greit det også Anonymkode: c0b8b...14f Nå er vel heller greia at du har en del ultrakonservative menn som later som at det er greit at mannen ligger rundt, samtidig som den samme rundpuleren skal moralisere over kvinner som gjør det samme. Tror ikke jeg har hørt en eneste kvinne som har det motsatte synet. Og hvis noen skulle åpne seg her, kan du banne på at det er fra en anonymbruker (les: mann). 1 3
Helene1982 Skrevet 6. februar 2024 #403 Skrevet 6. februar 2024 herzeleid skrev (59 minutter siden): Jeg tror i mange tilfeller slike reaksjoner gjerne er resultat av at en går i forsvar uten å nødvendigvis reflektere så veldig over hvor naturlige og utbredte slike preferanser er, for både kvinner og menn. For også kvinner foretrekker nok en viss grad av ‘eksklusivitet’, og kvinner er ofte vel så ufine i omtalen av kvinner med ‘lettvint’ forhold til sex som menn. Der tror jeg også varianter av ‘spør han om det vil ikke jeg ha han’ faller inn under samme kategori, der det hele fort fremstår ganske oppkonstruert og der ‘teorien’ nok faller sammen i forste møte med en ellers attraktiv mann som berører tematikken på en passende måte. Begge kjønn har lov til å ha preferanser. For en kvinne kan være: spør han om antall partnere, passer ikke vi sammen, bør være akseptert på samme måte som en mann som velger å gå videre om han ikke liker svaret. De begge kan gå glipp av noe, men sannsynligvis ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #404 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 29.1.2024 den 9.47): Dette sier du kun fordi du ikke har vært utsatt for problemstillingen. Dersom din mann hadde ligget rundt hele ung voksen tiden, og hadde en bodycout på flere hundre, samtidig som han var en kjent player - ville kanskje pipa fått en annen lyd ... eller kanskje du selv har vært sånn og driver med selvbedrag og rettferdiggjøring for å dekke over det Anonymkode: ba9e5...538 Jeg er gift med en slik. Det plager meg ikke. Jeg forelsket meg i personen, og det var gjensidig. Vi er ikke perfekte noen av oss, men akkurat det der tenker jeg har mer sammenheng med hans oppvekst og at han hadde en del relasjonsvansker på grunn av det. Noe som selvsagt er en del av det som ikke er perfekt med ham. Altså utfordringene bak, ikke egentlig livsførsel og sex det førte til. Det er temmelig uvesentlig for meg egentlig. Dømmer ham ikke for det, for skjønner jo hvorfor, siden jeg kjenner hans historie og tanker bak å være slik i mange år. Så nei ingen perfekt mann, med sine traumer fra barndom, men på samme tid er det ikke sikkert det hadde blitt oss og følelser mellom oss uten at han hadde de utfordringene. Det utviklet seg jo kjærlighet ut fra at vi slapp hverandre inn på en unik måte, og forsto hverandre. Spesielt fra hans side. Det var unikt for ham å føle at han kunne fortelle og bli forstått, og noe med meg gjorde det mulig for ham. Ikke sikkert jeg hadde falt for ham uten at det var en veldig dybde heller, men at han var en perfekt mann som hadde levd et perfekt liv, og derfor bare var strømlinjeformet liksom. Han har sin historie, som traff meg i hjertet. Ikke sex- delen. Den var mer en konsekvens av hans historie. Alt før oss ble uvesentlig utover at det gjorde oss perfekt for hverandre. En gang var han en "player" ja. Nå er han ektemann og far. Høyt elsket, men verken mer ekkel eller spennende på grunn av sex han engang hadde. Han er mannen jeg elsker, som elsker meg. Jeg har heller aldri oppgitt antall til ham. Det er uvesentlig. Selvfølgelig har han skjønt at jeg ikke har lagt med like mange som ham, men min seksuelle fortid har i mindre grad enn hans vært et tema, fordi min seksuelle historie er ikke en konsekvens av en historie som påvirket slikt veldig, og derfor blitt diskutert og reflektert over i samme grad. Jeg hadde bare sex fordi jeg hadde lyst og det føltes naturlig jeg. Mindre spennende å reflektere over i etterkant, fordi det ikke henger sammen med noe dypere og vondt. Slik det gjør hos ham. Anonymkode: 5610a...c72 1
herzeleid Skrevet 6. februar 2024 #405 Skrevet 6. februar 2024 Helene1982 skrev (7 timer siden): Begge kjønn har lov til å ha preferanser. For en kvinne kan være: spør han om antall partnere, passer ikke vi sammen, bør være akseptert på samme måte som en mann som velger å gå videre om han ikke liker svaret. De begge kan gå glipp av noe, men sannsynligvis ikke. Begge skal selvfølgelig ha lov. Det betyr ikke at de som uttaler seg mest skråsikkert om når de hadde ‘gått videre’ nødvendigvis har rett.
herzeleid Skrevet 6. februar 2024 #406 Skrevet 6. februar 2024 knooters skrev (7 timer siden): Nå er vel heller greia at du har en del ultrakonservative menn som later som at det er greit at mannen ligger rundt, samtidig som den samme rundpuleren skal moralisere over kvinner som gjør det samme. Noen eksempler?
knooters Skrevet 6. februar 2024 #407 Skrevet 6. februar 2024 1 hour ago, herzeleid said: Noen eksempler? Spør du Jack Chan får du i alle fall det svaret. (skribent e.l. i Subjekt) Av forumbrukere som vi ramler borti i våre diskusjoner, har du en karakter som heter Yakamaru (mulig han ikke er her, dog - usikker). I den samme haugen havner jo de menn som alltid snakker om kvinners såkalte "tilknytningsvansker" om de har mange partnere, og gjennom å aldri si noe om menns tilsvarende problemer prøver å gjøre det til et "women only"-fenomen. 4
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #408 Skrevet 6. februar 2024 Maleficenta skrev (14 timer siden): For noe bull Forskning viser noe annet. De må veldig mange sexpartnere har større rissiko for å ikke klare å være i et langvarig forhold, større sjangse for å kjede seg/være utro m.m. At mange ikke ønsker en slik til partner er ikke noe galt, det kalles sunn fornuft å ønske det beste og noen som ikke ligger med alt og alle. Kvalitet fremfor kvantitet. Skjønner meg ikke på de som ikke bryr seg noe om en mann eller dame har knullet 100 stk eller to stk. Hvor spesiell føler man seg da av å være nr 101. Jeg kaller en spade en spade. Anonymkode: 0e9c6...8dc
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #409 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Og det er jo det rette i en slik situasjon, du har dine preferanser, og han har sine, da går du videre. Selv har jeg ikke noe problem med at dama har hatt mye sex, det har jeg også hatt, hun har ikke sagt direkte hvor mange, men skjønt hun har kost seg. Det jeg derimot har et problem med er at så mange kvinner snakker ned på menn, og shamer menn som ikke ønsker at dama har knullet masse rundt. Tar virkelig så mange kvinner seg nær av at noen menn foretrekker kvinner uten en lang seksuell historie bak seg? Er da like legitim preferanse som så mye annet. Peker ikke på deg her, men her må mange kvinner slutte å sutre, kvinner har også mange rare krav man kan si mye om, men oppegående folk lar de ha de referansene de ønsker Anonymkode: c0b8b...14f Vi shamer ikke slike menn, så lenge de selv har vært like jomfruelige. Vi shamer menn som mener at menn kan pule rundt, mens kvinner må holde igjen. Anonymkode: f4a15...1fe 2 1
Sander33 Skrevet 6. februar 2024 #410 Skrevet 6. februar 2024 Hvis jeg som mann har hatt 150 kvinner i mitt liv. Hvordan kan jeg da klare å ha sex med kun en partner resten av mitt liv? Og sexen med den ene dama er neppe den aller beste jeg har opplevd, kanskje er hun ikke topp10 engang. Kroppen hennes er ikke topp 10 heller. Ikke noe er spesielt bra sammenlignet med de 149 andre jentene. Samme for damer. Har hun hatt 150 menn i sitt liv, er det ikke spesielt sjarmerende å være 1 av 149. Ikke så spesielt unik, neppe best i klassen. Man er den kjedelige hun har slått seg til ro med. Ikke tør slippe seg så løs med som med den ville tiden med 149 menn. Fått restene. Veldig sjarmerende.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #411 Skrevet 6. februar 2024 herzeleid skrev (2 timer siden): Noen eksempler? Eksemplene dukker opp i alle tråder som dette. Følg med. Anonymkode: 3c961...a7c 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #412 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eksemplene dukker opp i alle tråder som dette. Følg med. Anonymkode: 3c961...a7c Nettopp. Og de unnskylder det med "biologiske forskjeller". Anonymkode: f4a15...1fe 2
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #413 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Vi shamer ikke slike menn, så lenge de selv har vært like jomfruelige. Vi shamer menn som mener at menn kan pule rundt, mens kvinner må holde igjen. Anonymkode: f4a15...1fe Jeg er kvinne som mener at menn gjerne må pule rundt, mens kvinner helst ikke bør det. Fint å høre at du ikke shamer meg, siden du bare shamer menn Jeg mener at verden gikk av hengslene den dagen man bestemte seg for at kvinner skulle leke menn. Klart man ikke har lyst på sex mer, når den sexen man må ha, er tilpasset et annet kjønn… Anonymkode: e73ca...47f
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #414 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Forskning viser noe annet. De må veldig mange sexpartnere har større rissiko for å ikke klare å være i et langvarig forhold, større sjangse for å kjede seg/være utro m.m. At mange ikke ønsker en slik til partner er ikke noe galt, det kalles sunn fornuft å ønske det beste og noen som ikke ligger med alt og alle. Kvalitet fremfor kvantitet. Skjønner meg ikke på de som ikke bryr seg noe om en mann eller dame har knullet 100 stk eller to stk. Hvor spesiell føler man seg da av å være nr 101. Jeg kaller en spade en spade. Anonymkode: 0e9c6...8dc Ja, jeg leste et sted at man trodde at kvinner som hadde ligget med mange (kanskje bortimot 1000) og hadde erfaring som prostituert, måtte være veldig glad i sex. Da har man misforstått noe fundamentalt om kvinner. En kvinne som verner om seg selv og sin egen kropp er mest sannsynlig mye mer bevisst hva som tenner akkurat henne, enn hva en kvinne som ligger med mange menn, for bekreftelsens del, er. Eller for penger, for den saks skyld. Og jeg vil si at det å kjenne sin egen kropp og respektere den, i mye større grad borger for at man er glad i sex og har reflektert over sex. Anonymkode: e73ca...47f
herzeleid Skrevet 6. februar 2024 #415 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, jeg leste et sted at man trodde at kvinner som hadde ligget med mange (kanskje bortimot 1000) og hadde erfaring som prostituert, måtte være veldig glad i sex. Da har man misforstått noe fundamentalt om kvinner. En kvinne som verner om seg selv og sin egen kropp er mest sannsynlig mye mer bevisst hva som tenner akkurat henne, enn hva en kvinne som ligger med mange menn, for bekreftelsens del, er. Eller for penger, for den saks skyld. Og jeg vil si at det å kjenne sin egen kropp og respektere den, i mye større grad borger for at man er glad i sex og har reflektert over sex. Anonymkode: e73ca...47f Det er nok en del misforståelser her ja, og for egen del var det på mange måter en "øyeåpner" å se hvordan en del av de med et mer "lettvint" forhold til å dele egen kropp gjerne hadde helt andre ting de slet med, der sex (gjerne i kombinasjon med alkohol) ble en form for flukt og bekreftelse. Nettopp derfor er det så viktig å prøve å forstå menneskene rundt seg og hvorfor de gjør som de gjør. En risikerer faktisk i verste fall å utnytte en annen persons vanskelige situasjon, og legge sten til byrden.
knooters Skrevet 6. februar 2024 #416 Skrevet 6. februar 2024 28 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er kvinne som mener at menn gjerne må pule rundt, mens kvinner helst ikke bør det. Fint å høre at du ikke shamer meg, siden du bare shamer menn Jeg mener at verden gikk av hengslene den dagen man bestemte seg for at kvinner skulle leke menn. Klart man ikke har lyst på sex mer, når den sexen man må ha, er tilpasset et annet kjønn… Anonymkode: e73ca...47f Mhm. "Kvinne". Tenker vi sier at dette er forfattet av en mann, gitt at det er anonymbruker-tag. Hvis kvinner skal stoppe å leke menn, må de slutte å bake og passe barn, og heller begynne å mekke på forgassere og bruke mer tid på å brøle som en ape i knebøystativet. Sånn om man først insisterer på at det er noe som heter å "leke mann" eller "leke kvinne". 1 3
knooters Skrevet 6. februar 2024 #417 Skrevet 6. februar 2024 25 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, jeg leste et sted at man trodde at kvinner som hadde ligget med mange (kanskje bortimot 1000) og hadde erfaring som prostituert, måtte være veldig glad i sex. Da har man misforstått noe fundamentalt om kvinner. En kvinne som verner om seg selv og sin egen kropp er mest sannsynlig mye mer bevisst hva som tenner akkurat henne, enn hva en kvinne som ligger med mange menn, for bekreftelsens del, er. Eller for penger, for den saks skyld. Og jeg vil si at det å kjenne sin egen kropp og respektere den, i mye større grad borger for at man er glad i sex og har reflektert over sex. Anonymkode: e73ca...47f ...og det samme kan man si om menn. Eller? 3
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #418 Skrevet 6. februar 2024 herzeleid skrev (10 minutter siden): Nettopp derfor er det så viktig å prøve å forstå menneskene rundt seg og hvorfor de gjør som de gjør. En risikerer faktisk i verste fall å utnytte en annen persons vanskelige situasjon, og legge sten til byrden. Ja, eller så kan man - som denne tråden handler om - finne seg en kvinne med få sexpartnere (og et nøkternt forhold til alkohol, mat, etc) for hun er jo helt åpenbart ikke typen til å la seg utnytte. Menn med valgmuligheter velger gjerne slike uproblematiske kvinner. Menn uten valgmuligheter velger gjerne den andre typen kvinner. Og på denne måten ender gjerne kvinner med få sexpartnere opp med menn med mange sexpartnere - og omvendt. Anonymkode: e73ca...47f
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #419 Skrevet 6. februar 2024 knooters skrev (2 minutter siden): Mhm. "Kvinne". Tenker vi sier at dette er forfattet av en mann, gitt at det er anonymbruker-tag. Hvis kvinner skal stoppe å leke menn, må de slutte å bake og passe barn, og heller begynne å mekke på forgassere og bruke mer tid på å brøle som en ape i knebøystativet. Sånn om man først insisterer på at det er noe som heter å "leke mann" eller "leke kvinne". Du skrev det over her, ja. Du har sikkert ikke fått med deg at kvinner ikke gidder å skrive her inne på seksualitetsforumet med egen bruker. Men jeg gir fullstendig bang i hva du tror om meg, du er jo helt åpenbart feminist. Anonymkode: e73ca...47f
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #420 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi shamer ikke slike menn, så lenge de selv har vært like jomfruelige. Vi shamer menn som mener at menn kan pule rundt, mens kvinner må holde igjen. Anonymkode: f4a15...1fe Det gjør dere også, men dere shamer også menn som har gjennomsnittlig antall ligg bak seg, som ikke liker damer som ligger rundt. Mulig ikke du, men dette er vanlig holdning blant kvinner, de føler seg angrepet om noen har slike preferanser, alle kvinner skal visst ligge så mye de vil uten at noen skal ha noen mening om det Anonymkode: c0b8b...14f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå