Gå til innhold

FM/DAB Peugeot e208

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har en elbil, Peugeot e 208 (2020 modell- ganske enkel utgave). 

Hver gang jeg starter bilen, så kommer FM radio på, og da er det som regel skurrelyder (av og til en student radio eller lignende). Dette kan endres til DAB, men da må jeg trykke meg inn på "opsjoner og deretter trykke på FM/DAB" for å endre. Det er bare veldig irriterende og unødvendig, og jeg lurer på om det er en snarvei som kan gjøres eller en innstilling som jeg ikke vet om. Noe som kan sette DAB som default.

Det skal sies at dersom jeg endrer til DAB og slukker bilen, at neste gang jeg starter den, kommer DAB på. Men jeg varierer ofte mellom radio og å høre på podkast/spillelister via tlf. (bluetooth), og da må jeg gjøre som nevnt over. 

Jeg er lite teknisk interessert, men har selvfølgelig prøvd å google og lete meg frem i innstillinger uten hell (eller forståelse :) ).    

Noen som vet?

Endret av TrixieLeeMiller
Skrivefeil
Skrevet
15 hours ago, TrixieLeeMiller said:

Jeg har en elbil, Peugeot e 208 (2020 modell- ganske enkel utgave). 

Hver gang jeg starter bilen, så kommer FM radio på, og da er det som regel skurrelyder (av og til en student radio eller lignende). Dette kan endres til DAB, men da må jeg trykke meg inn på "opsjoner og deretter trykke på FM/DAB" for å endre. Det er bare veldig irriterende og unødvendig, og jeg lurer på om det er en snarvei som kan gjøres eller en innstilling som jeg ikke vet om. Noe som kan sette DAB som default.

Det skal sies at dersom jeg endrer til DAB og slukker bilen, at neste gang jeg starter den, kommer DAB på. Men jeg varierer ofte mellom radio og å høre på podkast/spillelister via tlf. (bluetooth), og da må jeg gjøre som nevnt over. 

Jeg er lite teknisk interessert, men har selvfølgelig prøvd å google og lete meg frem i innstillinger uten hell (eller forståelse :) ).    

Noen som vet?

Finnes sikkert noen brukergrupper på FB for bilmerket event kan du spørre her i rett undergruppe: https://elbilforum.no selvom jeg lurer litt på om dette ikke er spesifikk oppførsel for elektrisk dreven 208. Om du under kjøring, altså mens bilen er aktiv, bytter fra radio til BT og til radio igjen vil den da velge FM på nytt? Det kan i såfall indikerer at  std oppførsel er slik.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Jeg kan sjekke ut gruppen som du skrev. Takk for tips ☺️ 

Den går rett på DAB ved oppstart dersom den er på DAB når jeg tar av bilen. Men det er så lett å glemme den prosessen hvis jeg hører via BT. 

Skrevet

Du må nok regne med at den slår seg på med det programvelgeren sto på da du stoppet, hørte du på BAD-radio sist så vil den stå på det når du starter opp igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...