AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #1 Skrevet 23. januar 2024 Har veldig lyst til å sette opp litt pynt på veggen. Men når barna i huset smeller døra veldig hardt er jeg redd for at pynten kan falle ned. Noen som har erfaring med dette? At gjenstandene faller på gulvet hvis man smeller døra?? Snakker om døra på bilde legger også bilde av det jeg vil henge opp Anonymkode: 67f53...8d7
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #4 Skrevet 23. januar 2024 Hva er det der? Salatskåler? Alt kan falle ned om det festes dårlig, og alt kan festes så det ikke faller ned… Anonymkode: c3805...963 5
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #5 Skrevet 23. januar 2024 Ja, jeg har fått ødelagt en klokke jeg var glad i fordi den falt ned og gikk i tusen knas. Anonymkode: ccc4a...3a9
Daisy-love Skrevet 23. januar 2024 #6 Skrevet 23. januar 2024 Fester du ikke godt nok, og en smeller kraftig nok, så ja, det kan så absolutt falle ned. Opplevd det selv, da med nabo som fant på litt og det gikk ut over mitt. Også opplevd at spotter i taket går pga nabo over hadde danseparty (barn). Fest godt, unngå gjennomtrekk uten å feste dører/vinduer, og lukk dør og vinduer med omhu så skal det gå fint. 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #7 Skrevet 23. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hva er det der? Salatskåler? Om du ser LITT nøye, så er det klokke og pynt.,,,,,,,,,,, Anonymkode: 32407...83b
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #8 Skrevet 23. januar 2024 Ok 🥺🥺🥺 Hvordan kan man feste godt? Jeg har bare tenkt å bruke en spiker eller sånne fra europris. Hva annet kan brukes som gjør at de ikke faller? Anonymkode: 67f53...8d7
Maskinfører Skrevet 23. januar 2024 #10 Skrevet 23. januar 2024 Ja det kan det derfor lønner seg seg ikke og slamre med dører 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #11 Skrevet 24. januar 2024 Ja! Bruk skruer. Såkalte X-kroker holder ikke. Har opplevd at både bilder, lamper, klokker og til og med hyller har fant ned pga smelling med dører. De fleste normale barn lærer forresten å lukke dører forsiktig etter at noe har falt ned og blitt knust… Anonymkode: 75679...100 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #12 Skrevet 24. januar 2024 Ja, men hvorfor smeller barna med dørene? Har selv 3 barn med venner og ingen av de smeller med dørene. Oppdragelse kanskje 🤷🏽♀️ Anonymkode: 48850...d65 4
newman01 Skrevet 24. januar 2024 #13 Skrevet 24. januar 2024 16 hours ago, AnonymBruker said: Ok 🥺🥺🥺 Hvordan kan man feste godt? Jeg har bare tenkt å bruke en spiker eller sånne fra europris. Hva annet kan brukes som gjør at de ikke faller? Anonymkode: 67f53...8d7 Hva slags vegger har du? Tre, gips, betong, smartpanel? Bruk egnet skrue til materialet veggen er laget av, så går det nok bra. En liten fransk treskrue i smartpanel er kraftig nok til å henge opp barn med. For gips kan du bruke små gipsskruer med grove gjenger. Vekta på klokke og pynt er ikke spesielt høy, så den vertikale trekkraften er ikke spesielt høy når det henger rett ned. Hyller får vesentlig større moment siden vekta er lenger ut fra veggen. Klokka har et fint spor for skruehode, kommer aldri til å falle ned. Festeordningen til skålene er ikke så lett å tyde
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #14 Skrevet 24. januar 2024 Bare meg som ikke skjønner hvorfor noen vil ha noe sånt på veggen? Anonymkode: 56813...a8e 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #15 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Bare meg som ikke skjønner hvorfor noen vil ha noe sånt på veggen? Anonymkode: 56813...a8e Nei, men smaken er jo som baken. Hvis dørene blir smelt igjen så tror jeg nesten jeg hadde festet noe i døra slik at det ikke smeller slik. En venninne som alltid har gjennomtrekk i huset på sommeren plasserte en slags "fjær" ting i døra slik at den ikke smalt igjen, den spretter bare opp om du ikke tar tak. Min erfaring er at uansett hvor godt ting er festet så kan de ramle ned om bevegelsene blir for store. Anonymkode: 069f7...ac8
newman01 Skrevet 24. januar 2024 #16 Skrevet 24. januar 2024 17 hours ago, AnonymBruker said: Har veldig lyst til å sette opp litt pynt på veggen. Men når barna i huset smeller døra veldig hardt er jeg redd for at pynten kan falle ned. Noen som har erfaring med dette? At gjenstandene faller på gulvet hvis man smeller døra?? Snakker om døra på bilde legger også bilde av det jeg vil henge opp Anonymkode: 67f53...8d7 Du burde også irritere deg over at innfesting av karmen kan slås ut av stenderne i veggen, eller at stenderne får slark pga ødelagt innfesting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå