Gå til innhold

Er tilhengere av kongehuset enklere enn andre?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

For å si det sånn, hoffreporterne fra Se & Hør, NrK, TV2, etc. tilhører vel ikke akkurat top 10 av landets befolkning. De er vel ikke akkurat eliten av dem som har studert på Harvard, for å si det sånn. Samtalene blant kongehusfanatikere går på hvilken hatt Mette-Marit har på seg, hvor kjekke den og den i kongefamilien er og hvor godt de representerer Norge. Altså hvordan de smiler, vinker og leser opp taler fra profesjonelle taleskrivere. Trådene her på KG hvor kongehusfanatikerne dukker opp er vel heller ikke top 10, de innholder stort sett :Nikke: og :klappe: .

Tilhengere av kongehusfamilien har vel ikke akkurat økonomisk sans siden de støtter et sådan pengesluk, det er vel rimelig å tro at slike mennesker ofte er gjeldsslaver. At de tror at gevinsten totalt sett går i pluss fordi de har en slik reklameeffekt, sier vel litt om hva de kan om reklame- og markedsføringsfaget. Alle med IQ over 76 vet jo at det umulig går opp.

Så hva tror dere, er kongehustilhengere mindre intelligente enn andre? Det er vel heller ikke helt tilfeldig at flertallet av disse stakkars uintelligente menneskene er husmødre som er vokst opp på 60-tallet hvor kun potetkoking er det eneste "faget" de kan. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest -eline-

Jeg er tilhenger av monarkiet, en ting er at jeg synes de gjør en god jobb i å representere Norge, en annen er at jeg tør ikke engang tenke tanken på hvem vi kan ende opp med som president...*grøss* Dessuten, som andre har påpekt: en president er ikke gratis i drift h*n heller.

Gjør det meg enkel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, hoffreporterne fra Se & Hør, NrK, TV2, etc. tilhører vel ikke akkurat top 10 av landets befolkning. De er vel ikke akkurat eliten av dem som har studert på Harvard, for å si det sånn. Samtalene blant kongehusfanatikere går på hvilken hatt Mette-Marit har på seg, hvor kjekke den og den i kongefamilien er og hvor godt de representerer Norge. Altså hvordan de smiler, vinker og leser opp taler fra profesjonelle taleskrivere. Trådene her på KG hvor kongehusfanatikerne dukker opp er vel heller ikke top 10, de innholder stort sett :Nikke: og  :klappe: .

Tilhengere av kongehusfamilien har vel ikke akkurat økonomisk sans siden de støtter et sådan pengesluk, det er vel rimelig å tro at slike mennesker ofte er gjeldsslaver. At de tror at gevinsten totalt sett går i pluss fordi de har en slik reklameeffekt, sier vel litt om hva de kan om reklame- og markedsføringsfaget. Alle med IQ over 76 vet jo at det umulig går opp.

Så hva tror dere, er kongehustilhengere mindre intelligente enn andre? Det er vel heller ikke helt tilfeldig at flertallet av disse stakkars uintelligente menneskene er husmødre som er vokst opp på 60-tallet hvor kun potetkoking er det eneste "faget" de kan. :roll:

:ler:

:hoho:

Du har et poeng der...

Jeg er uenig i det du sier om markeds-og reklameeffekt: du har vel hørt om langsiktig verdieffekt, direkte og indirekte? Den som ikke kan måles umiddelbart? Den som inngår i merkevarebyggingen/verdiutviklingen?

Vel, det er den det handler om så selv om monarkiet er et pengesluk der balanseregnskapet ikke går opp, betyr jo ikke det at det ikke er bra å ha dem!

Regnskap er ikke alltid bare tall, men det vet alle som har studert flere fag, ikke bare ett. De som klarer å se monarkiet i en helthetskontekst ser nok litt annerledes på det enn de som slakter kongehuset nedenom og hjem utelukkende på grunn av at de er en utgiftspost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SexyCat

Det tror jeg så absolutt på trådstarter. Selvfølgelig er de uintelligente. det sier seg selv det. Hvis noen lurer på hvorfor så les trådstarters poeng.

har ei venninde som er sånn. hun er ikke blandt den skarpeste kniven i skuffen.

har du forresten lagt merke til at tilhengere av kongehuset ser ut til å gå i en slags rosafarged psykose?

Rosa klær bruker dem ofte også. For livet er så fint, med kongefamilien og alt likzom. Også har vi noen fine tullipaner i vasen som svigermor ga oss da. :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimable Amie
Jeg er tilhenger av monarkiet, en ting er at jeg synes de gjør en god jobb i å representere Norge, en annen er at jeg tør ikke engang tenke tanken på hvem vi kan ende opp med som president...*grøss* Dessuten, som andre har påpekt: en president er ikke gratis i drift h*n heller.

Gjør det meg enkel?

Hvorfor grøsse ? En president er ihvertfall valgt av folket - det er litt forskjell på det å på en institusjon hvor man blir født til tronen.

Nei, avskaff kongehuset - la dem ta seg vanlige jobber - det er flust med ledige stillinger rundt omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Liten Tapir

Vel, som en gjeldsslave med en IQ på max 75 og potetkoking som eneste gjøremål, er jeg vel neppe kvalifisert til å uttale meg om saken. Så jeg tror jeg bare holder kjeft og fortsetter med potetkokinga i stillhet, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke nødvendigvis at tilhengere av kongehuset er enklere enn andre, men ihugga kongehusfans og Mette-Marit-entusiaster derimot....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vår Kronprinsesse Mette-Marit gjør en kjempeinnsats for landet vårt, hun har skjenket vårt land 3 barn og har gjort en kjempeinnsats for fedreland og kongehus. Synes folk burde være flinkere til å hedre henne og vise henne den respekten hun fortjener.

:klappe::klappe::klappe::klappe:

:Nikke::Nikke::Nikke::Nikke:

:Nikke::Nikke::Nikke::Nikke::Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Je,je. For det er jo ingen andre uten utdannelse som har greid å føde tre barn her i landet. Hun er jaggu noe for seg selv.

For øvrig så styrer jeg selv unna kongehusets tilhengere. Jeg har merket at de har det med å miste bremsene så snart de har kommet opp i fart og er dermed noe vanskelige å stoppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Je,je. For det er jo ingen andre uten utdannelse som  har greid å føde tre barn her i landet. Hun er jaggu noe for seg selv.

For øvrig så styrer jeg selv unna kongehusets tilhengere. Jeg har merket at de har det med å miste bremsene så snart de har kommet opp i fart og er dermed noe vanskelige å stoppe.

:ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har da hørt mange ganger at en president er et mye større pengesluk enn en kongefamilie. Stemmer altså ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, hoffreporterne fra Se & Hør, NrK, TV2, etc. tilhører vel ikke akkurat top 10 av landets befolkning. De er vel ikke akkurat eliten av dem som har studert på Harvard, for å si det sånn. Samtalene blant kongehusfanatikere går på hvilken hatt Mette-Marit har på seg, hvor kjekke den og den i kongefamilien er og hvor godt de representerer Norge. Altså hvordan de smiler, vinker og leser opp taler fra profesjonelle taleskrivere. Trådene her på KG hvor kongehusfanatikerne dukker opp er vel heller ikke top 10, de innholder stort sett :Nikke: og  :klappe: .

Innlegget ditt er billig og får det til å virke som om det er motstanderne av kongefamilien som er de enkle. Jeg for eksempel er for kongefamilien, men kunne ikke brydd meg mindre om hva som skjer med/rundt dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg ikke skjønner er at man hele tiden skal sette mennesker i bås.De som liker det og det er slik og sånn. Det er mer tåpelig det enn å like kongehuset ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor grøsse ? En president er ihvertfall valgt av folket - det er litt forskjell på det å på en institusjon hvor man blir født til tronen.

Nei, avskaff kongehuset - la dem ta seg vanlige jobber - det er flust med ledige stillinger rundt omkring.

Enig!

Og selvfølgelig koster det å ha en president. Det koster å ha statsminister, utenriksminister osv også, men ikke på langt nær så mye som kongehuset, og i tillegg klarer de (relativt bra...) å kle på seg selv.

En president ville i alle fall være en demokratisk valgt øverste leder, det er bare én av ham/henne som krever utlegg, og jeg regner bare med at folk er klar over at ikke alle lands presidenter har makt á la Bush. Se på Island og Tyskland f.eks. Symbolske presidenter er en fin ting...

Jeg synes vår Kronprinsesse Mette-Marit gjør en kjempeinnsats for landet vårt, hun har skjenket vårt land 3 barn og har gjort en kjempeinnsats for fedreland og kongehus. Synes folk burde være flinkere til å hedre henne og vise henne den respekten hun fortjener.

:klappe:  :klappe:  :klappe:  :klappe:

:Nikke:  :Nikke:  :Nikke:  :Nikke:

:Nikke:  :Nikke:  :Nikke:  :Nikke:  :Nikke:

Hun har "skjenket vårt land tre barn"?? :ler::ler::ler:

Litt av en bragd, du!!!

-og en av dem er vel strengt tatt ikke "Norges barn" heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, MM-fans er enklere enn andre. Bare se på argumentasjonen her inne. Skjenket Norge tre barn :overrasket: ! Det er vel en del enslige mødre som har droppet ut fra skolen og kommer fra ressurssvake hjem som identifiserer seg med henne også, selv om de ikke nødvendigvis er enkle. MM virker temmelig enkel selv, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del synes jeg det allerede finnes nok politikere i Norge så jeg føler ingen trang til å få enda et lag til med mennesker som skal ha en mening om ditt og datt. Helt i orden med et upolitisk statsoverhode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...