AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #1 Del Skrevet 23. januar 2024 Var nylig i en bilulykke der motparten brøt vikeplikten slik at front på min bil smalt rett i siden deres i 60kmt. Vikeplikten var skiltet og jeg kjørte på forkjørsvei. Airbag ble utløst. Motor ødelagt. Hadde baby og to bilstoler i baksetet. Bilen min blir kondemnert siden den er altfor skadet. Jeg har forsikring med kasko. Jeg og baby hadde ingen alvorlige skader utenom at hun nå er livredd i bil, hvor hun tidligere sovnet av momentant. Hva får man i slike tilfeller? Hva har man rett på? Anonymkode: 16853...1b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #2 Del Skrevet 23. januar 2024 Har du full kasko? Du burde jo fått svar på dette av forsikringsselskapet, de skal dekke bilstolene også, og verdi av bilen din. Anonymkode: a001f...66e 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #3 Del Skrevet 23. januar 2024 Dette tar forsikringsselskapet seg av. Med full kasko har du vel allerede fått leiebil og nye barnestoler? Anonymkode: 1ce17...cf5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #4 Del Skrevet 23. januar 2024 Hva man har rett på? Det kommer vel an på hva slags forsikring du har. Ta konrakt med forsikringsselskapet, så får du vite det. Du får vel utbetaling for den kondemnerte bilen ihht forsikringsavtalen. Eller tenker du at du har rett på noe mer enn det du har forsikret deg for? Anonymkode: df7bb...1d6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #5 Del Skrevet 23. januar 2024 Så nedlatende dere var bare man spør om noe hva i alle dager. Forsikringsselskapet har jeg stått i kø inn til på tlf i over to timer uten svar. Fylt ut skademelding. Har full kasko. Anonymkode: 16853...1b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #6 Del Skrevet 23. januar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Så nedlatende dere var bare man spør om noe hva i alle dager. Forsikringsselskapet har jeg stått i kø inn til på tlf i over to timer uten svar. Fylt ut skademelding. Har full kasko. Anonymkode: 16853...1b8 Det er ingen automatikk i hva du har rett på etter en ulykke, det står i forsikringsavtalen din hva du er forsikret på. Det blir uansett ingen fet payday. Bare masse jobb å få fikset alt Anonymkode: ad94f...864 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #7 Del Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så nedlatende dere var bare man spør om noe hva i alle dager. Forsikringsselskapet har jeg stått i kø inn til på tlf i over to timer uten svar. Fylt ut skademelding. Har full kasko. Anonymkode: 16853...1b8 Det er ingen her som har vært nedlatende mot deg. Derimot har du fått svar på akkurat det du spurte om: vi kan ikke fortelle deg hva du har krav på ettersom vi vet lite OL hvilke forsikringer du har. Anonymkode: f34ef...cbb 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #8 Del Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så nedlatende dere var bare man spør om noe hva i alle dager. Forsikringsselskapet har jeg stått i kø inn til på tlf i over to timer uten svar. Fylt ut skademelding. Har full kasko. Anonymkode: 16853...1b8 Bare så vant til at dette går så enkelt med Gjensidige. Som regel fått penger kjapt på konto og alt i orden liksom. Anonymkode: a001f...66e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #9 Del Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så nedlatende dere var bare man spør om noe hva i alle dager. Forsikringsselskapet har jeg stått i kø inn til på tlf i over to timer uten svar. Fylt ut skademelding. Har full kasko. Anonymkode: 16853...1b8 Hvilket forsikringsselskap er det? Anonymkode: 1ce17...cf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #10 Del Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bare så vant til at dette går så enkelt med Gjensidige. Som regel fått penger kjapt på konto og alt i orden liksom. Anonymkode: a001f...66e Har samme erfaring. Gjensidige ordner opp. Anonymkode: 1ce17...cf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjellglad Skrevet 23. januar 2024 #11 Del Skrevet 23. januar 2024 Jeg forstår ikke at du sier folk er nedlatende - folk på forumet her vet jo ikke hvilken forsikring du har og hva den dekker, så her må du sjekke forsikringspapirene dine. Det er stor forskjell på avtale til avtale, jeg har for eksempel "superkasko" og får ny bil dersom min blir totalvraket, leiebil i mellomtiden og en rekke andre ting. Din avtale sier kanskje noe helt annet. Du har kanskje en reiseforsikring som kan dekke noe også? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 23. januar 2024 #12 Del Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så nedlatende dere var bare man spør om noe hva i alle dager. Forsikringsselskapet har jeg stått i kø inn til på tlf i over to timer uten svar. Fylt ut skademelding. Har full kasko. Anonymkode: 16853...1b8 Hvor er du i forløpet egentlig? Har forsikringsselskapet mottatt skademelding og du har fått ett skadenummer? Spørsmålet er i utgangspunktet litt vanskelig å svare på siden vi ikke vet hva forsikringsavtalen din sier. Normalt vil det være motpartens forsikringsselskap som skal dekke alle utgifter du blir påført, inkludert reparasjon, leiebil, nye stoler etc. Men om du har kaskoforsikring så vil ditt forsikringsselskap sørge for å dekke dette først og så ordne opp med motpartens forsikringsselskap etterpå uten at du trenger å tenke på det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #13 Del Skrevet 23. januar 2024 16 minutter siden, AnonymBruker said: Så nedlatende dere var bare man spør om noe hva i alle dager. Forsikringsselskapet har jeg stått i kø inn til på tlf i over to timer uten svar. Fylt ut skademelding. Har full kasko. Anonymkode: 16853...1b8 Når skjedde ulykken? Tolker en post som at det er litt siden og en annen som ganske nylig Anonymkode: d5b8b...d63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 23. januar 2024 #14 Del Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Var nylig i en bilulykke der motparten brøt vikeplikten slik at front på min bil smalt rett i siden deres i 60kmt. Vikeplikten var skiltet og jeg kjørte på forkjørsvei. Airbag ble utløst. Motor ødelagt. Hadde baby og to bilstoler i baksetet. Bilen min blir kondemnert siden den er altfor skadet. Jeg har forsikring med kasko. Jeg og baby hadde ingen alvorlige skader utenom at hun nå er livredd i bil, hvor hun tidligere sovnet av momentant. Hva får man i slike tilfeller? Hva har man rett på? Anonymkode: 16853...1b8 Det gjøres en verdivurdering av din bil, og siden du er uten skyld ligger alt på motparten. Men, du må aldri godta første budet fra takstmann. Press det opp så mye du klarer, den summen som tilbys din bil som blir kondemnert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #15 Del Skrevet 24. januar 2024 Ts; her vil du uansett få svar folk gjetter, flere her har svart noe som ikke er korrekt. Anbefaler deg å sjekke forsikringsbeviset ditt. Det er kø på tlf nå om dagen. Skade kan og meldes på nett, da får du info pr epost. Anonymkode: 0c206...ab2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 24. januar 2024 #16 Del Skrevet 24. januar 2024 20 hours ago, AnonymBruker said: Var nylig i en bilulykke der motparten brøt vikeplikten slik at front på min bil smalt rett i siden deres i 60kmt. Vikeplikten var skiltet og jeg kjørte på forkjørsvei. Airbag ble utløst. Motor ødelagt. Hadde baby og to bilstoler i baksetet. Bilen min blir kondemnert siden den er altfor skadet. Jeg har forsikring med kasko. Jeg og baby hadde ingen alvorlige skader utenom at hun nå er livredd i bil, hvor hun tidligere sovnet av momentant. Hva får man i slike tilfeller? Hva har man rett på? Anonymkode: 16853...1b8 Bilens verdi får du utbetalt. Alt som ble skadet i ulykken vil erstattes. Bilstoler skal skrotes ved ulykker. Noen ganger prøver de å tilby absurd lave summer. Ikke aksepter dette. Verditap og avskrivning på bilstol kan du prøve å argumentere mot. Ut over det får du som regel dekt medisinske kostnader om det er behov for det (egenandeler osv). Men du får nok ingen automatisk kompensasjon for redd unge som ikke sover i bilstol. Men ville registrert forholdet, for det kan jo ha blitt et traume som må behandles profesjonelt på et tidspunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå