Gå til innhold

Hva tror dere blir utfallet av dette potensielle boligkjøpet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var visning på en bolig for litt siden, hvor det kom inn noen bud. Høyeste bud var litt for langt under prisantydning, og vedkommende som la det inn hadde ikke anledning til å by høyere. Bare litt etter denne visningen ble det annonsert ny visning, men vi ba om privatvisning som vi var på forrige uke. Vi bestemte oss for å legge inn bud på prisantydning, ca. 300 000 høyere enn forrige bud. Har hørt om slike tilfeller hvor det har kommet inn bud før visning, og så har ingen møtt opp på visningen etterpå. Det er selvsagt det vi håper på i dette tilfellet også, spesielt siden det ikke var hard kamp om huset forrige budrunde.

Jeg vet jo at ingen her inne kan spå utfallet, og alt som skal til er noen som har like lyst på huset som oss, og har midler til å by høyere. Men hva tror dere? Noen erfaringer? Er bare for spent, akseptfristen vår er i morgen formiddag 😅

Anonymkode: b1d7a...0f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter!

Skrevet

Jeg tror på julenissen.

Anonymkode: 0fa99...5c0

• Liker 2
Skrevet

God sjanse til å få den tenker jeg. Vi solgte i sommer og måtte akseptere eneste budet som kom inn, langt under takst... hadde gladelig hoppet på prisantydning! 

Anonymkode: ee375...5e5

Skrevet

Jeg forstår ikke strategien deres. Gitt dagens boligmarked ville jeg for det første aldri hoppet hele 300 000 kr opp, og helt til prisantydning. Dere åpner jo ikke engang for et motbud fra selger.

For det andre, hvorfor gi så lang budfrist? Nå sitter jo megler og ringer alle som noensinne har vært på, meldt seg på eller vist interesse for visning på dette huset og forsøker å få inn et høyere bud.

Anonymkode: db802...0fb

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg forstår ikke strategien deres. Gitt dagens boligmarked ville jeg for det første aldri hoppet hele 300 000 kr opp, og helt til prisantydning. Dere åpner jo ikke engang for et motbud fra selger.

For det andre, hvorfor gi så lang budfrist? Nå sitter jo megler og ringer alle som noensinne har vært på, meldt seg på eller vist interesse for visning på dette huset og forsøker å få inn et høyere bud.

Det finnes mange strategier og vi valgte denne fordi vi hadde vi et håp om å gjøre andre mindre interesserte, og dessuten er det uansett ikke høy sum for enebolig i området. I følge megler var forrige bud alt for lavt til at selger ville akseptere. Akseptfristen kunne vi ikke gjøre noe med, siden den måtte være klokken 12 dagen etter annonsert visning.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det finnes mange strategier og vi valgte denne fordi vi hadde vi et håp om å gjøre andre mindre interesserte, og dessuten er det uansett ikke høy sum for enebolig i området. I følge megler var forrige bud alt for lavt til at selger ville akseptere. Akseptfristen kunne vi ikke gjøre noe med, siden den måtte være klokken 12 dagen etter annonsert visning.

Men det henger ikke helt på greip: Hvis 300 000 kr ned er "altfor lavt", så høres det ikke ut som totalprisen er spesielt høy? De fleste med enebolig til ti-tolv millioner (det eneboliger koster her vi bor) ville lett akseptert 300 000 kr under prisantydning hvis boligen har ligget ute lenge. Ingen andre har bydd høyere tidligere, tydeligvis? Husk at megler jobber for at selger skal få høyest mulig pris. Høres ut som dere tar alt megler sier for god fisk. 

Jeg fikk inntrykk av at dere hadde vært på privatvisning og så lagt inn bud? Valgte dere og vente til oppsatt visning med å legge inn bud? Gikk dere på fellesvisningen? 

Det var jo tydeligvis ikke så viktig og gjøre andre "mindre interesserte" etter forrige oppsatte visning, siden det høyeste budet som kom inn lå 300 000 kr under prisantydning.

Dere har valgt en strategi fra tre år tilbake og jeg er redd dere kommer til å betale mer enn dere hadde trengt. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men det henger ikke helt på greip: Hvis 300 000 kr ned er "altfor lavt", så høres det ikke ut som totalprisen er spesielt høy? De fleste med enebolig til ti-tolv millioner (det eneboliger koster her vi bor) ville lett akseptert 300 000 kr under prisantydning hvis boligen har ligget ute lenge. Ingen andre har bydd høyere tidligere, tydeligvis? Husk at megler jobber for at selger skal få høyest mulig pris. Høres ut som dere tar alt megler sier for god fisk. 

Jeg fikk inntrykk av at dere hadde vært på privatvisning og så lagt inn bud? Valgte dere og vente til oppsatt visning med å legge inn bud? Gikk dere på fellesvisningen? 

Det var jo tydeligvis ikke så viktig og gjøre andre "mindre interesserte" etter forrige oppsatte visning, siden det høyeste budet som kom inn lå 300 000 kr under prisantydning.

Dere har valgt en strategi fra tre år tilbake og jeg er redd dere kommer til å betale mer enn dere hadde trengt. 

En grei enebolig her koster alt fra tre til fem millioner. Vi gikk på privatvisning mellom første og andre oppsatte visning, hvor det kom inn bud 300k under antydning etter første visning. Budet er uansett lagt inn og det er ikke noe å gjøre noe med. Om det var lurt eller ikke finner vi nok aldri ut :)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

En grei enebolig her koster alt fra tre til fem millioner. Vi gikk på privatvisning mellom første og andre oppsatte visning, hvor det kom inn bud 300k under antydning etter første visning. Budet er uansett lagt inn og det er ikke noe å gjøre noe med. Om det var lurt eller ikke finner vi nok aldri ut :)

Lykke til i morgen! Håper dere får den til budet dere har lagt inn. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Lykke til i morgen! Håper dere får den til budet dere har lagt inn. 

Takk! :) Dessverre kom det noen i siste liten med bud 100 000 over vårt igjen, og det var ikke lett for oss å matche. Veldig surt, men satser på det er en mening med det.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk! :) Dessverre kom det noen i siste liten med bud 100 000 over vårt igjen, og det var ikke lett for oss å matche. Veldig surt, men satser på det er en mening med det.

Var ikke så lurt å hoppe 300K opp da gitt...

Skrevet
kaarebjarne skrev (7 minutter siden):

Ja. Hadde holdt med 50000 opp. 

Anonymkode: 4c882...fc3

Skrevet

Neste gang dere skal kuppe en bolig, gi budet rett til boligeier. Da slipper dere å forholde dere til meglerens regler. Vår bolig ble kuppet på den måten, og vi fikk svært kort frist (24 timer). Vi ga et motbud, som kjøper aksepterte. Megler sto for det praktiske rundt salget, men visning ble avlyst. Jeg skal love deg at vi kjente på presset😅

Anonymkode: 5ab6a...c45

Skrevet
kaarebjarne skrev (25 minutter siden):

Det vet man jo ikke. De som toppet budet vårt hadde jo kunne gitt like mye uansett hva vi startet med å by, så sannsynligvis hadde de slått oss uansett.

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Neste gang dere skal kuppe en bolig, gi budet rett til boligeier. Da slipper dere å forholde dere til meglerens regler. Vår bolig ble kuppet på den måten, og vi fikk svært kort frist (24 timer). Vi ga et motbud, som kjøper aksepterte. Megler sto for det praktiske rundt salget, men visning ble avlyst. Jeg skal love deg at vi kjente på presset😅

Anonymkode: 5ab6a...c45

Takk for tipset! Er mye man ikke tenker over går an 😊 Har det i bakhodet til neste gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...