Gå til innhold

Når sluttet dere å forvente at barna kom til å vekke deg om natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 1,5 år. Jeg synes nettene er slitsomme; ikke fordi han nødvendigvis våkner men fordi jeg aldri vet når jeg må opp igjen etter jeg har lagt meg. Jeg synes han fremdeles er relativt uforutsigbar i søvnmønsteret; noen ganger kan han sove gjennom natten, andre ganger våkne en gang og trenge at vi er der med han i 5-10 min, og noen ganger fullt liv i en eller to timer... Når begynte nettene å bli forutsigbare for dere, i den forstand at dere visste litt hva dere kunne forvente i det dere la barna om kvelden(om dette da var å få sove til neste morgen eller feks å måtte følge ungen på do én gang ila natten)?

Anonymkode: 40342...7a7

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

4 år

Anonymkode: 199d2...e17

Skrevet

4-5 år

Anonymkode: e95f0...aa8

• Liker 1
Skrevet

Forvente? Jeg HÅPET heller enn å forvente... det ble rundt 2,5 år ca

• Liker 1
Skrevet

Alt ifra 2-5 år på våre fire. Barn er forskjellig og har ulike behov.

Anonymkode: 7bba1...ba1

Skrevet
katties skrev (3 minutter siden):

Forvente? Jeg HÅPET heller enn å forvente... det ble rundt 2,5 år ca

Hva var galt med ordvalget "forvente"? Håpe gjør jeg jo hver kveld. Jeg spør når man gikk fra å håpe til å føle seg såpass trygg på søvnmønsteret til barnet at man forventet å få x antall timer sammenhengende søvn i det man legger seg. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet

5 år og hun driver med det ennå...

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

4 år

Anonymkode: 199d2...e17

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

4-5 år

Anonymkode: e95f0...aa8

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alt ifra 2-5 år på våre fire. Barn er forskjellig og har ulike behov.

Anonymkode: 7bba1...ba1

Yikes! Jeg har mao noen år igjen i så fall :)

Skrevet

Fremdeles ikke forutsigbart her, 3 år nå. :hæ:

Anonymkode: cc850...ffc

Skrevet
Sofakona skrev (1 minutt siden):

5 år og hun driver med det ennå...

Hvordan er oppvåkningene på de større barna? Spør fordi jeg er nysgjerrig og ikke har erfaring med det selv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan er oppvåkningene på de større barna? Spør fordi jeg er nysgjerrig og ikke har erfaring med det selv. 

Hun sover dårlig..gjort det i 5 år og kommer da inn til oss rundt 0400 tiden..vondt i beina... mareritt el

Skrevet

Det forventer jeg tidlig , at Moen metter er unntak er helt ok men ellers har begge her sivet godt fra 2 år

Anonymkode: 4b46b...35e

• Liker 1
Skrevet

Mine sluttet helt med det fra 5 års alder. Men det ble sjeldnere og sjeldnere fra 3 års alderen. 

Anonymkode: 87250...57d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva var galt med ordvalget "forvente"? Håpe gjør jeg jo hver kveld. Jeg spør når man gikk fra å håpe til å føle seg såpass trygg på søvnmønsteret til barnet at man forventet å få x antall timer sammenhengende søvn i det man legger seg. 

Når jeg tenker på "forvente" tenker jeg at "hvis det ikke skjer er noe galt". Hadde barn som sov veldig dårlig i starten. Veldig. Noen dager var det bra, etterpå så var det plutselig søvnregresjon, så gikk det bra, så var det sykdom, så gikk det bra osv. Føler at jeg er mer åpen for at "det blir som det blir" når jeg "håper",for da FORVENTER jeg ikke at jeg kan  bare legge meg så sent som jeg vil

• Liker 1
Skrevet

Rundt da barnet vårt fylte to år kunne vi legge oss uten å forvente at vi måtte opp i løpet av natta. Det skjer jo selvfølgelig en gang i blant, men det har vel vært maksimalt en gang i måneden i halvåret som har vært. Vi ser på babycallen at han kan sette seg opp, titte rundt seg, for så å legge seg ned og finne roen igjen på nytt selv. Han er veldig flink på å ligge og slappe av om kvelden om han ikke sovner med en gang - vi ser at øynene hans lyser opp på nattmodus😂

Vi stod likevel i harde kamper for at det skulle bli slik. Mye våkenetter, gråt, trøst og trygging inne på rommet hans, der vi bestemte oss for at vi ikke kunne vike fra dette, og ta han inn til oss. Han var aldri forlatt alene på rommet sitt, men før kl 0600 får han bare sove hos oss ved sykdom. Så det har virkelig ikke kommet av seg selv.

Anonymkode: dbac7...ce6

Skrevet

Jeg hadde ikke så mange tanker om det egentlig. Men fra omtrent 3 års alder, så forventer jeg ikke at hun kommer inn til meg. Sovner stort sett greit og sover fint gjennom natten. Skjer en og annen gang at hun kommer tuslende, har vondt i magen eller et eller annet

Anonymkode: f4481...bf6

Skrevet

Rundt 4 år har mine fire stort sett sovet godt uten oppvåkning, minste er 3,5 år nå og har fortsatt en del småoppvåkninger og gråt pga mareritt/ rykker til, virker redd. Men ofte roer hun seg nå selv, så trenger stadig sjeldnere å gå inn for å trøste.

Skrevet

Vår på snart to år sover som regel gjennom hele natta, og det har han holdt på med noen måneder.

Anonymkode: 1038e...7d5

Skrevet

Jeg har vært veldig bortskjemt. Alle mine tre sov natta igjennom. Morgenen startet selvsagt tidlig, men da er det enklere og tilpasse når man legger seg selv. 

Anonymkode: d8f48...c10

Skrevet

Jeg skulle til å svare at yngste på 10 fremdeles kan komme inn på natta, men tror nok heller spørsmålet handler om sannsynlighet, og med bare et par ganger i året, så er vel vi forbi det du ønsker å komme forbi. Husker ikke når det skjedde.

Anonymkode: b0951...7f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...