AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #1 Skrevet 23. januar 2024 Hei! Har søkt på en jobb innenfor byggebransjen, som HMS/HR-ansvarlig. Blitt kalla inn til intervju, og driver å lurer på alle spm jeg kan få. Et av de er "om noen varsler om kritikkverdige forhold, hva gjør du videre med det"?. Hva gjør man videre? Skjønner selvsagt at man sjekker opp i forholda, men hva mer/hvordan går man frem? Har ikke utdanning, men interesserer meg for det og sagt jeg kan ta utdanning. Anonymkode: e2bd0...390
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #2 Skrevet 23. januar 2024 Følger rutinene for varsling? Anonymkode: 1a385...463 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #3 Skrevet 23. januar 2024 Alle bedrifter skal ha HMS rutiner. Så du må finne ut hvordan den bedriften du skal jobbe i håndterer dette. Dette er gjerne spørsmål du kan stille til bedriften på intervju. Her er litt info hvordan kravene er: https://starte-as.no/drift-av-as/slik-er-hms-kravene-for-sma-bedrifter/ Men synest kanskje det høres ut som veldig mye ansvar for deg om du ikke kan noe om det i utgangspunktet. Anbefaler å begynne med utdanning før du begynner å jobbe med det. Særlig i byggebransjen er det stor risiko og du kan bli stående som syndebukk. Anonymkode: ea1a5...a24 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #4 Skrevet 23. januar 2024 Det er vel nettopp kompetansen med å vite hva man gjør med slikt som kreves til en slik jobb? Anonymkode: 1c9d4...dff
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #5 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Følger rutinene for varsling? Anonymkode: 1a385...463 Jo, takk. AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er vel nettopp kompetansen med å vite hva man gjør med slikt som kreves til en slik jobb? Anonymkode: 1c9d4...dff All kompetanse kan man lære seg. De vet jeg ikke har kompetanse, men at jeg gjerne ønsker å få det. Så får vi ta det der ifra på intervju. Jeg har relevant utdanning. Det jeg lurte på er om det er faste rutiner man følger som er universale, men skjønner nå at arbeidsplassene har ulike prosedyrer. Ts. Anonymkode: e2bd0...390
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #6 Skrevet 23. januar 2024 Jeg følger prosedyrene vi har laget. Prosedyrene lages i samsvar med risikovurderinger. Tilfeller blir også evaluert i ettertid for å se om risikovurderingene må endres på, og om det bør settes inn risikoreduserende tiltak og i så fall hvilke. Hvis nødvendig innkaller jeg til møter med aktuelle personer, f.eks arbeidstaker det gjelder, verneombud, amu, tillitsvalgt, ledelse, bht eller andre. Anonymkode: 44ae3...8a3 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #7 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg følger prosedyrene vi har laget. Prosedyrene lages i samsvar med risikovurderinger. Tilfeller blir også evaluert i ettertid for å se om risikovurderingene må endres på, og om det bør settes inn risikoreduserende tiltak og i så fall hvilke. Hvis nødvendig innkaller jeg til møter med aktuelle personer, f.eks arbeidstaker det gjelder, verneombud, amu, tillitsvalgt, ledelse, bht eller andre. Anonymkode: 44ae3...8a3 Takk! Anonymkode: e2bd0...390
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå