AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #1 Skrevet 23. januar 2024 Denne planten fikk jeg for 5 uker siden og den har allerede mistet 6-7 blader. De blir brune og faller ned. Hva kan årsaken være? Jeg vannet den 1 gang på 4 uker så for mye vann kan ikke være årsaken Anonymkode: 80ff5...6f0
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #2 Skrevet 23. januar 2024 For lite sol, for kald Anonymkode: 37493...118
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #3 Skrevet 23. januar 2024 Coleus trenger MASSE SOL, og nå på vinteren får de ikke sol. Mine ser bare ut som stilker, fordi det er for kaldt og mørkt. Så om de ikke står under plantelampe, og ikke får særlig med lys de få timene vi har med lys, så må du forvente at denne mister alle bladene sine. Pust Anonymkode: 6f47c...bb2 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #4 Skrevet 23. januar 2024 Jeg har en sånn, den holder seg kjempebra! Mister noen blader innimellom bare. Men den trenger masse vann (1 gang i uka) for å være fornøyd. Står i vinduskarm med så mye dagslys som mulig. Anonymkode: ed78f...83a
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #5 Skrevet 23. januar 2024 Coleus er hardføre, men de liker sol ja. Vann den fra bunnen når potta er lett. Gjennomvann. Anonymkode: 1128c...198
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #6 Skrevet 23. januar 2024 Mine ser temmelig triste ut nå, men de kommer seg igjen i løpet av våren/sommeren. De trenger som nevnt over her mye lys og mer vann. Jeg har ikke plantelys, så derfor er mine temmelig shabby nå. Anonymkode: f2871...781
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #7 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): For lite sol, for kald Anonymkode: 37493...118 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Coleus trenger MASSE SOL, og nå på vinteren får de ikke sol. Mine ser bare ut som stilker, fordi det er for kaldt og mørkt. Så om de ikke står under plantelampe, og ikke får særlig med lys de få timene vi har med lys, så må du forvente at denne mister alle bladene sine. Pust Anonymkode: 6f47c...bb2 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Coleus er hardføre, men de liker sol ja. Vann den fra bunnen når potta er lett. Gjennomvann. Anonymkode: 1128c...198 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mine ser temmelig triste ut nå, men de kommer seg igjen i løpet av våren/sommeren. De trenger som nevnt over her mye lys og mer vann. Jeg har ikke plantelys, så derfor er mine temmelig shabby nå. Anonymkode: f2871...781 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har en sånn, den holder seg kjempebra! Mister noen blader innimellom bare. Men den trenger masse vann (1 gang i uka) for å være fornøyd. Står i vinduskarm med så mye dagslys som mulig. Anonymkode: ed78f...83a Takk til alle som svarte. Jeg visste ikke at man skal vanne den ofte og at den trenger mye sol. Det har jo nesten ikke vært sol. Men heldigvis er det sol i oslo i dag😘 det trekker litt fra vinduene våre (gammelt hus) kan heller ikke legge den i vinduskarmen. Hvis plantelys anbefales det? Anonymkode: 80ff5...6f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå