AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #1 Skrevet 23. januar 2024 Kjæresten min gjør noe som for meg er veldig vanskelig å egentlig sette ord på, det får meg bare til å føle meg ubetydelig og tom. Samtidig sier han at jeg er for opptatt av bekreftelse og tilbakemeldinger, men jeg tror ikke jeg krever for mye, jeg prøver å vise ham hva jeg ønsker ved å si og gjøre det med ham og håper det har positiv effekt. Her er en liste over det jeg reagerer på: Kjæresten min kan aldri fokusere på at jeg er viktig i en situasjon, han vil ikke si feks "så koselig vi har det" bare at dette er fint. Når vi dro til syden sammen så sto vi og så på en nydelig solnedgang og jeg tok ham i handa og sa at jeg er så glad vi er her sammen. Da svarte han at han liker å være i syden. Han har ikke noe fint å si til meg om noe, tvert om kommer han heller med stikk om alt, at jeg er humørsyk, krevende, kranglete, utrent, og ler, og sier jeg har dårlig humor. Når jeg prøver å snakke med ham sier han at han er glad i meg, ellers hadde han ikke vært her, og at jeg er kanskje for sensitiv og overfølsom. Men vil ikke alle i blant høre at kjæresten din liker å gjøre noe med det? Eller er der med deg? Eller vil ha deg? Jeg føler meg aldri wanted, for å si det på den måten. Han løfter meg ikke opp, han senker meg ned, og sier at jeg forestiller meg det, noen ganger vet jeg ikke hva som er rett? Anonymkode: 6dd73...c31
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #2 Skrevet 23. januar 2024 Dere har ulikt kjærlighetsspråk eller så er det noe annet. Anonymkode: 9f2d1...444
imagineme Skrevet 23. januar 2024 #3 Skrevet 23. januar 2024 Folk har forskjellige kjærlighetsspråk 🙂 https://www.bufdir.no/foreldrehverdag/a-vare-foreldre/samliv-og-familie/de-fem-kjarlighetssprakene/
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #4 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere har ulikt kjærlighetsspråk eller så er det noe annet. Anonymkode: 9f2d1...444 Jeg har lest litt om det men ingenting passer helt på ham, jeg spurte ham om det så mener han at alt er som det har vært hele tiden. Sannheten er at det har ikke det, han var helt annerledes de første 5-6 månedene, kjærlig og oppmerksom snill og på. Ts Anonymkode: 6dd73...c31
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #5 Skrevet 23. januar 2024 å bevisst velge svare i en annen retning har ikke noe med kjærlighetsspråk å gjøre, å bevisst dra noen ned er en dårlig egenskap enkelt og greit. Vil du leve slik TS? Anonymkode: 187cf...ce9
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #6 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): å bevisst velge svare i en annen retning har ikke noe med kjærlighetsspråk å gjøre, å bevisst dra noen ned er en dårlig egenskap enkelt og greit. Vil du leve slik TS? Anonymkode: 187cf...ce9 Nei, hvordan kan det forandres? Ts Anonymkode: 6dd73...c31
Gjest WhisperingWind Skrevet 23. januar 2024 #7 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei, hvordan kan det forandres? Ts Anonymkode: 6dd73...c31 Finn en ny type👀
Gjest Raphael Skrevet 23. januar 2024 #8 Skrevet 23. januar 2024 43 minutter siden, AnonymBruker said: Kjæresten min kan aldri fokusere på at jeg er viktig i en situasjon, han vil ikke si feks "så koselig vi har det" bare at dette er fint. Det er svært kontrollerende atferd å skulle styre ordrett hva han skal si under trusselen om at du da skal bli sur/sint/såret/dramatisk hvis han ikke konstruerer den korrekte setning.
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #9 Skrevet 23. januar 2024 Han har vansker med å uttrykke (og kanskje merke) positive følelser. Høres ut som det negative får lettere plass i ham. For meg trekker slike mennesker mye energi og jeg prøver å unngå dem. Anonymkode: f609c...3cd 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #10 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har lest litt om det men ingenting passer helt på ham, jeg spurte ham om det så mener han at alt er som det har vært hele tiden. Sannheten er at det har ikke det, han var helt annerledes de første 5-6 månedene, kjærlig og oppmerksom snill og på. Ts Anonymkode: 6dd73...c31 Åi, leste ikke hele innlegget ditt før jeg svarte deg, beklager! Ser du skriver han gir deg stikk. Da får pipen en annen lyd. Løp!!! Anonymkode: 9f2d1...444
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #11 Skrevet 23. januar 2024 Han høres ikke bra ut for deg, uansett hva som ligger bak. Det første du nevner ser jeg ingen stort problem i, noen er bare sånn. Vanskelig å sette ord på følelser, føler det blir kleint eller kommer ut falskt. Selv om han tenker det samme som deg. Likevel tenker jeg han kunne gitt deg en bekreftelse om så bare et «Ja, ikke sant». Derimot- han kritiserer og bryter deg ned ellers. Hvorfor er du sammen med han?! Han er ikke snill, og du fremstår her som en dame med masse kjærlighet å gi. Gi den til deg selv, og del den med noen som gir deg kjærlighet tilbake. Ellers gir du bort mye av kjærligheten, uten å få påfyll fra partner. Jeg syns det er en veldig fin måte å balansere et forhold på, man har så så mye kjærlighet å gi bort, og dersom man ikke får noe tilbake av det man gir, så går man i minus på kjærligheten. La han gå, du kommer til å få det bedre alene. Tenk å stå der, med en god venninne heller, som legger armen rundt deg og sier at hun er så glad for at dere tok turen til syden! Anonymkode: f48f2...4ea
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #12 Skrevet 23. januar 2024 Høres ut som han ikke har de samme følelsene for deg lenger. Men klarer ikke være ærlig og si det til deg. Anonymkode: aa906...308
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #13 Skrevet 23. januar 2024 Du må slutte å være en bløtkake. Klapp igjen når han er dum. Anonymkode: 8b32f...838 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå