AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #1 Del Skrevet 23. januar 2024 Mann på ca 40. Jeg har begynt å bli litt gråere i håret, vet ikke om det bare skyldes at jeg har blitt eldre eller en ny stilling på jobben med mer stress. Jeg har et ungt utseende og har tenkt på at jeg gjerne vil beholde det i fem år til eller lignende. Det er foreløpig bare det at jeg begynner å bli gråere som ødelegger for det, men vi får se om det også blir merkbart tynnere. Må nok ta en ganske rask avgjørelse angående hårfarging, slik at det ikke blir for merkbart at jeg har begynt å farge det. Hvor mye koster det omtrent å farge håret hos frisør og hvor ofte bør man gjøre det? Jeg har sett noen som åpenbart har farget håret, men de har sikkert kjøpt farge og gjort det selv. Jeg er lys blond forresten og fargen må se naturlig ut, så nærme min naturlige farge som mulig, bare litt mindre grått. Anonymkode: 5e286...5df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #2 Del Skrevet 23. januar 2024 Når du først begynner å farge håret må du bare fortsette. Etterveksten vises mye mer enn når det er blendet inn. Jeg har mørkt hår, litt eldre enn deg. Hvis etterveksten ikke skulle synes, måtte jeg farge hver tredje uke. Men du er jo blond, så er nok ikke like synlig. Jeg hadde droppet hele greia. Gjør INGENTING med noen grå hår, i alle fall ikke på mann, er min mening. Anonymkode: 92627...ed0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #3 Del Skrevet 23. januar 2024 Hårfarge hos frisør kan du finne rask pris på selv på internett: Tango frisør skriver 1215 kr for farge kort hår med tørk. Er billigere på andre frisører enn kjedefrisører. Som kvinne med langt hår så hadde jeg beregnet ihvertfall 1500 kr. Farging burde gjøres hver 5-8 uke for å ikke ha ettervekst, avhengig av hvor mye ditt hår vokser. Anbefaler å farge håret hjemme om du er komfortabel med det, jeg farger mitt eget hår for 30kr hver 6 uke og bruker da 45 minutter Anonymkode: a7158...10c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #4 Del Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 23.1.2024 den 9.12): Når du først begynner å farge håret må du bare fortsette. Etterveksten vises mye mer enn når det er blendet inn. Jeg har mørkt hår, litt eldre enn deg. Hvis etterveksten ikke skulle synes, måtte jeg farge hver tredje uke. Men du er jo blond, så er nok ikke like synlig. Jeg hadde droppet hele greia. Gjør INGENTING med noen grå hår, i alle fall ikke på mann, er min mening. Anonymkode: 92627...ed0 Ekspander Det spiller en viss rolle om man omgås personer under 30. Anonymkode: 5e286...5df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #5 Del Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 23.1.2024 den 10.12): Det spiller en viss rolle om man omgås personer under 30. Anonymkode: 5e286...5df Ekspander Jeg som er Kvinne under 30 kunne ikke brydd meg mindre om at en mann på 40 år hadde litt grått hår. Ser grå hår på flere av mine venninner i midten av 20 åra. Thats life. Anonymkode: a7158...10c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #6 Del Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 23.1.2024 den 10.14): Jeg som er Kvinne under 30 kunne ikke brydd meg mindre om at en mann på 40 år hadde litt grått hår. Ser grå hår på flere av mine venninner i midten av 20 åra. Thats life. Anonymkode: a7158...10c Ekspander Men folk er forskjellige. Anonymkode: 5e286...5df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 23. januar 2024 #7 Del Skrevet 23. januar 2024 Hvis du skal farge det, gå for uvanlige farger som blå, rosa, lilla.. Det er bedre at det faktisk er naturlig. Stor fare for at du ikke greier stoppe med vedlikeholdet. Og forskjellen den dagen du faktisk slutter vil sannsynligvis være ganske stor. Hvis du ikke lar det vokse ut eller barberer deg, må du begynne å lysne håret for å få en naturlig overgang.. Eller bare gjør som du vil. Hvem bryr seg egentlig? Spiller det egentlig noen rolle hva folk mener? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #8 Del Skrevet 23. januar 2024 svartkatt skrev (På 23.1.2024 den 10.47): Hvis du skal farge det, gå for uvanlige farger som blå, rosa, lilla.. Det er bedre at det faktisk er naturlig. Stor fare for at du ikke greier stoppe med vedlikeholdet. Og forskjellen den dagen du faktisk slutter vil sannsynligvis være ganske stor. Hvis du ikke lar det vokse ut eller barberer deg, må du begynne å lysne håret for å få en naturlig overgang.. Eller bare gjør som du vil. Hvem bryr seg egentlig? Spiller det egentlig noen rolle hva folk mener? Ekspander Jeg bryr meg om å utsette "alderdommen" i kanskje fem år til. Ikke så gøy å være med yngre mennesker og skille seg ut på den måten. Da er det muligens så tynt at jeg uansett kan skinne meg, eller så får det bare være litt hår og at det er grått. Anonymkode: 5e286...5df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #9 Del Skrevet 23. januar 2024 Send bilde av håret ditt i dagslys da, så kan trolig noen av oss komme med råd om hjemmefarge Anonymkode: 876db...0b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #10 Del Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 23.1.2024 den 13.50): Send bilde av håret ditt i dagslys da, så kan trolig noen av oss komme med råd om hjemmefarge Anonymkode: 876db...0b0 Ekspander Kanskje i morgen Anonymkode: 5e286...5df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #11 Del Skrevet 23. januar 2024 Herlighet, la det bli grått. Personlig synes jeg det er svært turnoff om menn farger håret fordi det blir grått. Ønsker du å prøve svart, rosa eller blå? Kjør på. Er du redd for naturlig aldring? Ugh. Anonymkode: ea959...589 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #12 Del Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 23.1.2024 den 21.02): Herlighet, la det bli grått. Personlig synes jeg det er svært turnoff om menn farger håret fordi det blir grått. Ønsker du å prøve svart, rosa eller blå? Kjør på. Er du redd for naturlig aldring? Ugh. Anonymkode: ea959...589 Ekspander Deg om det. Jeg skal ikke bare omgås folk på 35+. Anonymkode: 5e286...5df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #13 Del Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 23.1.2024 den 21.02): Herlighet, la det bli grått. Personlig synes jeg det er svært turnoff om menn farger håret fordi det blir grått. Ønsker du å prøve svart, rosa eller blå? Kjør på. Er du redd for naturlig aldring? Ugh. Anonymkode: ea959...589 Ekspander Hvorfor er det mer turnoff at menn gjør det enn damer? Mange damer er redde for naturlig aldring, og er da ikke noe verre at menn er det. Anonymkode: 3e0c8...1a8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #14 Del Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 23.1.2024 den 9.06): Mann på ca 40. Jeg har begynt å bli litt gråere i håret, vet ikke om det bare skyldes at jeg har blitt eldre eller en ny stilling på jobben med mer stress. Jeg har et ungt utseende og har tenkt på at jeg gjerne vil beholde det i fem år til eller lignende. Det er foreløpig bare det at jeg begynner å bli gråere som ødelegger for det, men vi får se om det også blir merkbart tynnere. Må nok ta en ganske rask avgjørelse angående hårfarging, slik at det ikke blir for merkbart at jeg har begynt å farge det. Hvor mye koster det omtrent å farge håret hos frisør og hvor ofte bør man gjøre det? Jeg har sett noen som åpenbart har farget håret, men de har sikkert kjøpt farge og gjort det selv. Jeg er lys blond forresten og fargen må se naturlig ut, så nærme min naturlige farge som mulig, bare litt mindre grått. Anonymkode: 5e286...5df Ekspander Ut i fra hva du skriver så virker det ikke som du har blitt så veldig grå enda. Som tidligere frisør så kan jeg da si at det er mange farger som gir bra dekkevne uten at det nødvendigvis trenger å gi så mye ettervekst. Er du helt grå så må det sterkere farging til. Velg en hårfarge som er mest mulig lik din egen, det er viktig. Er lenge siden jeg jobbet som frisør, så er dessverre usikker på hva hårfarge på menn koster nå. Anonymkode: 3e0c8...1a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #15 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 23.1.2024 den 13.50): Send bilde av håret ditt i dagslys da, så kan trolig noen av oss komme med råd om hjemmefarge Anonymkode: 876db...0b0 Ekspander Noen tanker om dette? Mer eller mindre tørt og uten hårvoks. Og anbefalte nettbutikker/merker om man skal prøve hjemme? Kanskje bedre enn dagligvarebutikker. Anonymkode: 5e286...5df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #16 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 26.1.2024 den 15.27): Noen tanker om dette? Mer eller mindre tørt og uten hårvoks. Og anbefalte nettbutikker/merker om man skal prøve hjemme? Kanskje bedre enn dagligvarebutikker. Anonymkode: 5e286...5df Ekspander Garnier Nutrisse 7.3 er veldig lik din naturlige farge. Anonymkode: c509a...30a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #17 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 26.1.2024 den 22.54): Garnier Nutrisse 7.3 er veldig lik din naturlige farge. Anonymkode: c509a...30a Ekspander Er visstnok forskjell på hårfarge til kvinner og menn. Hva med denne? Anonymkode: 5e286...5df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #18 Del Skrevet 26. januar 2024 La det bare bli grått spør du meg. Ikke alt grått hår tar imot farge, eller det blir vasket ut etter noen vask. Tar ikke lange tiden før man ser ettervekst heller, om man er så heldig at håret tar imot farge. Mye styr med farging. Anonymkode: 13541...52c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #19 Del Skrevet 27. januar 2024 Hadde ikke farget det hvis jeg var deg. Og i alle fall ikke gjort det selv, du kan fort ende opp med oransje skjær o.l. 40 er ikke så gammelt at du trenger å være flau for det altså! Anonymkode: 15eda...1ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #20 Del Skrevet 28. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 26.1.2024 den 23.21): Er visstnok forskjell på hårfarge til kvinner og menn. Hva med denne? Anonymkode: 5e286...5df Ekspander Det er overhodet ikke forskjell på hårfarge til kvinner og menn. De som sier noe annet forsøker bare å tjene mer penger på å skape et kunstig behov. Anonymkode: c509a...30a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå