Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #1 Del Skrevet 29. januar 2006 jeg har fått ny jobb, i butikk, jeg har ingen erfaring og må få mye opplæring..jeg hater å være i en slik situasjon, føler meg så usikker osv..samtidig som jeg er glad for å lære nye ting og få nye erfaringer..har litt selvtillit også da, men..liker det ikke.. hvordan kan jeg takle dette best mulig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 29. januar 2006 #2 Del Skrevet 29. januar 2006 Følg med, gjør ditt beste, still spørsmål, be om hjelp hvis du ikke får til, og si fra til kunden at du er under opplæring hvis du kløner litt. Vær blid og imøtekommende. Ta det med ro, det er ikke akkurat kvantefysikk det du skal lære Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #3 Del Skrevet 29. januar 2006 Uansett om det er kvantefysikk eller andre ting er situasjonen og følelsen antakelig mye den samme for alle nye, tror du ikke det da, du over her? Jeg kjenner godt igjen følelsen, det er ikke noe gøy å være ny på et sted og måtte lære masse og være nybegynner i et helt år. Det er kjipt å være den som ikke kan reglene og rutinene der man skal jobbe - og dem er det ofte mange av! Beste tipset er kanskje å forholde seg mest mulig rolig og tenke at du ikke trenger å revolusjonere stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 29. januar 2006 #4 Del Skrevet 29. januar 2006 Det jeg skrev var slett ikke ment som kritikk av trådstarter! Jeg vet også godt hvordan det føles, jeg var dritredd da jeg fikk min første jobb i kassa på Spar for en del år siden. Dette fikser jeg ikke osv. Men, jeg skjønte i løpet av de første minuttene at det ikke var så skummelt eller vanskelig likevel. Tenkte jeg bare skulle fortelle trådstarter det med en gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #5 Del Skrevet 29. januar 2006 Mitt beste råd er å stille så mange spørsmål som mulig i begynnelsen. Vet selv at når man gir opplæring er man ikke alltid like flink til å forklare ting som for en selv har blitt til selvfølgeligheter hvis man har hatt jobben en stund. Mye bedre å stille spørsmålene i begynnelsen, enn å tro man kan jobben, for så å oppdage at man har gjort noe feil. Positivt at man viser interesse for å lære. Vi som gir opplæring lærer faktisk en del av at de nye stille spørsmål ved det vi gjør, det gjør oss mer bevisste på eget arbeid. Men enkelte ting trenger man selvsagt ikke spørre om. Hvis du feks får beskjed om å vaske, trenger du spørre hvilken side av kluten du skal vaske med At de nye bruker litt sunn fornuft er alltid positivt Ta til deg det de andre sier. Men husk også ofte på at man gjerne finner sine egne måter å løse ting på, uten at din måte trenger å være feil. Og husk at alle har vært nye en gang, lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shagya Skrevet 30. januar 2006 #6 Del Skrevet 30. januar 2006 Det viktigste er vel å være oppriktig interessert, stille spørsmål når man er usikker, selv om man må spørre opp igjen flere ganger. Ingen forventer at du skal være utlært med èn gang, alle som er nye i et yrke må prøve og feile litt til de kommer inn i tingene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 30. januar 2006 #7 Del Skrevet 30. januar 2006 min første dag gikk greit, var faktisk gøy..men jeg var ikke der i så veldig mange timer heldigvis..går en grense på hvor mye info du får lagret i skalla..fikk lære meg kassen i dag, og for å være helt fersk i en kasse ble jeg imponert over meg selv! haha..men det er en del rutiner å holde styr på.. det bedrer seg nok, men det er så nitrist å se på de erfarne, som gjør alt med stor ro..skulle ønske det var meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #8 Del Skrevet 30. januar 2006 Du blir sånn du også! Bare vent, det kommer fortere enn du aner! I morgen er du allerede mye roligere, du vet litt om hvordan ting fungerer, og du kan jo allerede 100% mer enn du kunne i går! Stå på, jeg er sikker på du er flink, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå