Gå til innhold

Erfaring med brystimplantat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter tre barn på 4 år er puppene mine borte. Jeg snakket med kirurg og så på størrelser osv her om dagen, men har fortsatt ikke bestemt meg. Målet er å få samme størrelse som før barn. Altså fortsatt små pupper, men med litt mer enn kun brystvorte. Vi landet på 125 gram. 
Før barn har jeg aldri vurdert silikon, og jeg liker best små pupper. Men nå finnes ikke én bh som jeg kan fylle. 

Jeg lurer på om det er verdt det. Ikke pengemessig, det går fint. Men hvordan følte dere dere etter operasjon? Har dere hatt noen kjipe bivirkninger? Hvor lenge så det bra ut? 

Anonymkode: 0bc38...70c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det over 20 år siden jeg fikk implantater, så ting kan selvsagt ha endret seg siden da. Jeg følte meg helt grei etter operasjonen, hadde naturlig nok vondt noen dager men helt håndterbart og det gav seg fort. Jeg har ikke hatt noen bivirkninger og de ser fremdeles bra ut, bortsett fra at jeg med alderen har fått mer "heng" men det gjør ingenting.

Anonymkode: 33bfb...091

Skrevet

Det var veldig verdt det for meg :) Jeg ville bare løfte puppene og fylle dem ut etter vektnedgang og svangerskap, så jeg har også samme størrelse som jeg alltid har hatt. Måtte ha 350 gram i hvert, jeg hadde store pupper :P Men de passer til kroppen min og ser helt naturlige ut. Ingen bivirkninger her :)  Var vondt, men gikk ganske fort over. 

Anonymkode: c7cb3...2be

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå er det over 20 år siden jeg fikk implantater, så ting kan selvsagt ha endret seg siden da. Jeg følte meg helt grei etter operasjonen, hadde naturlig nok vondt noen dager men helt håndterbart og det gav seg fort. Jeg har ikke hatt noen bivirkninger og de ser fremdeles bra ut, bortsett fra at jeg med alderen har fått mer "heng" men det gjør ingenting.

Takk for svar. Ser jeg ordla meg dårlig. Med hvordan man føler seg etter operasjonen, tenkte jeg på «hvordan man føler seg med «juksepupper», på en måte..». Ble selvtilliten bedre, dårligere? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar. Ser jeg ordla meg dårlig. Med hvordan man føler seg etter operasjonen, tenkte jeg på «hvordan man føler seg med «juksepupper», på en måte..». Ble selvtilliten bedre, dårligere? 

Ikke hun du spurte, men min ble mye bedre :) Jeg er så fornøyd, tenker ikke at jeg har juksepupper. Det er jo mine pupper, de er bare fylt opp så jeg faktisk føler meg mer som meg selv.

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker ikke over at jeg har implantater i hverdagen, så har overhodet ikke noe forhold til at det er "juksepupper". Man skal være litt forsiktig med å si slikt fordi man ikke vil påføre andre dårlig selvtillit for den kroppen de er født med, men ja - det er en enorm forskjell. Jeg føler meg så mye bedre og flottere, og det er jo helt håpløst egentlig at selvfølelse kan være knyttet til pupper. Men for å kalle en spade for en spade: Klær sitter mye bedre på, det har gitt meg større selvtillit både med og uten klær og jeg har aldri angret et sekund.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. Er ikke i tvil om at jeg kunne ønske jeg hadde de puppene jeg hadde før - de passet så godt til kroppen-. Men er i tvil på om jeg vil føle meg som meg selv når jeg tross alt har fått litt hjelp (i tillegg til at ting selvfølgelig kan gå galt.) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Etter tre barn på 4 år er puppene mine borte. Jeg snakket med kirurg og så på størrelser osv her om dagen, men har fortsatt ikke bestemt meg. Målet er å få samme størrelse som før barn. Altså fortsatt små pupper, men med litt mer enn kun brystvorte. Vi landet på 125 gram. 
Før barn har jeg aldri vurdert silikon, og jeg liker best små pupper. Men nå finnes ikke én bh som jeg kan fylle. 

Jeg lurer på om det er verdt det. Ikke pengemessig, det går fint. Men hvordan følte dere dere etter operasjon? Har dere hatt noen kjipe bivirkninger? Hvor lenge så det bra ut? 

Svært smertefult i ukene etter operasjonen. Kunne ikke gå på do, spise, pusse tenner eller gre håret selv. 

Permanent følelsesløs i nedre halvdel av brystene og fikk plagsomme nerveirritasjoner fra armhulen og ned i armene. Ellers ingen plager.

De så bra ut helt til jeg fikk et nytt barn. Men jeg hadde ikke gjort det igjen.

Jeg valgte store implantater, under muskelen.

Anonymkode: b9618...d70

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Svært smertefult i ukene etter operasjonen. Kunne ikke gå på do, spise, pusse tenner eller gre håret selv. 

Permanent følelsesløs i nedre halvdel av brystene og fikk plagsomme nerveirritasjoner fra armhulen og ned i armene. Ellers ingen plager.

De så bra ut helt til jeg fikk et nytt barn. Men jeg hadde ikke gjort det igjen.

Oi, du måtte ha hatt veldig vondt? Jeg kjørte bil, vasket håret og tok vare på en 3-åring alene dagen etter. Skjønner jeg var heldig som slapp den type smerte, jeg hadde også under muskelen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Huff, det hørtes ikke godt ut. Nervesmertene forsvant? Jeg skal i såfall ta over muskelen, da jeg er glad i å gå på ski. Kirurgen anbefalte å ta på oversiden pga dette. 

Skrevet

Kor ofte må implantata byttast?

Anonymkode: db485...2e6

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kor ofte må implantata byttast?

Anonymkode: db485...2e6

Vet ikke. I utgangspunktet kan den være i hele livet tror jeg, men med jevnlige kontroller..? 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Opererte i 2014, da 24 år. 2 år før jeg fikk mitt første barn faktisk 😅 (har nå 3)

Men det har gått helt fint. Har altså snart hatt i 10 år. Aldri angret, ikke opplevd noe ubehag eller bivirkninger hittil. Mistet litt følelsen utenfor/under nippel-området og nedover, men det er ikke noe jeg tenker på som verken plage eller bivirkning. Kjenner ikke noe om jeg klør meg der. Kjenner godt på selve nippet, men området utenfor har jeg mistet litt følelser.

Jeg la foresten implantat under muskel.

Jeg gjorde det for meg. Nesten helt flat og det påvirket psyken min ganske mye. For meg var det definitivt verdt å gjøre det :)

jeg tok litt mer enn deg, men husker ikke hvor mye 🤔 men gikk for det som passet kroppen min ellers. Aldri har noen gjettet at jeg har operert, og egentlig veldig få som vet om det.. 

Endret av supernaturalfan
Skrevet

20 år siden jeg gjorde det. Aldri angret og alltid vært fornøyd. Fødte to barn og det gikk helt fint. Puppene er neesten like fine i dag 😊

Anonymkode: 78ed7...841

Skrevet

Tusen takk for svar. Har ikke så mange å diskutere dette med hjemme (bortsett fra med mannen) fordi jeg ønsker at det er noe folk ikke vet, så da var det godt å høre litt her inne. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.1.2024 den 9.09):

Det var veldig verdt det for meg :) Jeg ville bare løfte puppene og fylle dem ut etter vektnedgang og svangerskap, så jeg har også samme størrelse som jeg alltid har hatt. Måtte ha 350 gram i hvert, jeg hadde store pupper :P Men de passer til kroppen min og ser helt naturlige ut. Ingen bivirkninger her :)  Var vondt, men gikk ganske fort over. 

Du må gjerne lure deg selv så mye du vil, men ingen silikonbryster ser naturlige ut. 

Anonymkode: 86bab...200

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du må gjerne lure deg selv så mye du vil, men ingen silikonbryster ser naturlige ut. 

Anonymkode: 86bab...200

Jo, du har bare ikke sett mange nok 😊 Om du tar utgangspunkt i filmene du ser før du legger deg om kvelden så skjønner jeg at du tror det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...