AnonymBruker Skrevet 24. januar #81 Del Skrevet 24. januar Pakistansk mat er godt! Kan vel like gjerne ha det som noe annet? Anonymkode: c562a...361 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #82 Del Skrevet 24. januar Nonish91 skrev (10 timer siden): Jeg kan fint smake forskjell på indisk og pakistansk mat! Er ikke det samme! Pakistansk mat er mer krydra og har mer smak i seg enn indisk. India-hindu-mye vegetarisk. Pakistan-muslimsk-mer kjøtt, ikke svin. India er stort, og store forskjeller fra sør til nord. Anonymkode: 8e01e...3ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #83 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hygiene ja.. Lurer litt siden ts skal servere pakistansk mat om det blir å spise med fingrene uten bestikk? Synes personlig dette er endel av pakistansk- og indisk matkultur som er noe ordentlig griseri og uhygienisk. Glemmer aldri da jeg ble invitert hjem til en norsk-pakistansk studiekamerat på 90-tallet. Utrolig hyggelig fyr og familie. Men da jeg fikk se dungen med biryani-ris på bordet, med kylling og saus, og jeg så ingen bestikk.. Og hele familien begynte å fingre med hendene nedi den risen og kyllingen og dyppet nedi sausen, og de slikket seg på fingrene etter at de hadde skuffet maten inn i munnen. Ja da ba jeg en indre bønn for magen min. Det skal sies at familien var søte og ga med skje og gaffel. Det er vel unødvendig å si at jeg satt på ramma med ordentlig suppebæsj dagen derpå. Anonymkode: 7e066...6f2 Du spiser med brød som dyppes oppi. Du sitter ikke med fingrene oppi gryta og risen. Du satt nok på do fordi maten var anderledes. Anonymkode: c562a...361 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #84 Del Skrevet 26. januar Pakistansk mat er vel ofte flere retter? Litt som tapas? Har hørt om tapas, indisk, thaimat og middelhavsmat i bryllup hvor paret er norsk. Ser ikke problemet. Er jo litt deilig å få noe annet enn asparges med spekeskinke til forrett, indrefilet med brokkoli og potet og sjokoladefondant til dessert. Anonymkode: 034c1...72c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #85 Del Skrevet 27. januar Bare sørg for at eldre gjester får noe anna enn ren ris de kan spise da. Det er jo ikke bare styrken men også smaken som er ukjent. Anonymkode: 4df63...b6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #86 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (På 24.1.2024 den 14.12): Hygiene ja.. Lurer litt siden ts skal servere pakistansk mat om det blir å spise med fingrene uten bestikk? Synes personlig dette er endel av pakistansk- og indisk matkultur som er noe ordentlig griseri og uhygienisk. Glemmer aldri da jeg ble invitert hjem til en norsk-pakistansk studiekamerat på 90-tallet. Utrolig hyggelig fyr og familie. Men da jeg fikk se dungen med biryani-ris på bordet, med kylling og saus, og jeg så ingen bestikk.. Og hele familien begynte å fingre med hendene nedi den risen og kyllingen og dyppet nedi sausen, og de slikket seg på fingrene etter at de hadde skuffet maten inn i munnen. Ja da ba jeg en indre bønn for magen min. Det skal sies at familien var søte og ga med skje og gaffel. Det er vel unødvendig å si at jeg satt på ramma med ordentlig suppebæsj dagen derpå. Anonymkode: 7e066...6f2 Det er vel et bryllup? Når jeg har spist pakistansk mat har vi alltid fått bestikk. Det har jeg også fått på restaurant og hos pakistanere. Anonymkode: 87542...762 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 27. januar #87 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (På 23.1.2024 den 8.02): Jeg er invitert i et bryllup om to måneder, hvor det står i invitasjonen at det serveres pakistansk mat fra buffet. Brudeparet er etnisk norske, ingen utenlandsk tilhørighet i slekten heller. Er det bare jeg som syns det er rart? Tar gjerne buffet i bryllup jeg, men bare syns det var litt rart med pakistansk mat. Ser for meg at det kan bli mye søl og do-flying på gjestene 💩 Anonymkode: 92223...7c1 De liker vel sånn mat da. Ikke mange bryllup jeg har vært i hvor de serverer norsk husmannskost heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 27. januar #88 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (På 23.1.2024 den 8.07): Jeg bare tenker siden det er mye sauser etc, at det er ganske lett å søle. Og at det kan være ganske sterkt for enkelte. Men kanskje ikke 😁 Anonymkode: 92223...7c1 Norsk sosakjøtt har og mye saus... 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #89 Del Skrevet 27. januar Ikke rart... Merker en underliggende tone av rasisme av det siste du skrev... Var selv i India i 2 uker og hadde aldri vært så bra i magen før (er etnisk norsk om det er så viktig å få frem). Anonymkode: 12811...c2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 27. januar #90 Del Skrevet 27. januar Ryddet for brukerdebatt, og innlegg fra utestengt bruker, og svar til det. _popcorn_, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå