AnonymBruker Skrevet 24. januar #61 Del Skrevet 24. januar Mye søl og do-flying? Den må du gjerne forklare. Pakistansk mat er godt. Mange synes den tradisjonelle norske oppsettet med; Suppe (ofte blomkål- eller fiskesuppe), hovedrett (en eller annen form for steik), og dessert med tradisjonell karamellpudding: er kjedelig. Det er kjedelig, og egentlig ikke så godt som man kanskje skulle ønske. Med litt asiatisk inspirerte smaker får man litt kvess mat. Som oftest lages slik mat i norge til «norske ganer» og tviler på at det vil påvirke magen til så mange. Anonymkode: 42957...979 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #62 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, det lukter og smaker mye mer enn norsk mat. Det er det som gjør det så godt! Anonymkode: a1616...3f6 Jeg liker også mat som smaker mye. Men akkurat lukten av sterk krydret mat den setter seg veldig. Har kommet inn i flere blokkoppganger f eks hvor det virkelig slår i mot deg i det du går inn. Anonymkode: 45e79...e3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #63 Del Skrevet 24. januar Jeg tenker at det ikke er noe mer feil enn å servere spansk tapas i bryllup. (Eller konfirmasjon, eller barnedåp, eller hva det skulle være) Og det har jo blitt relativt vanlig, også i Norge. Hadde jeg fått det servert, hvis begge i brudeparet var norske, og ikke hadde noen tilknytning til pakistan, hadde jeg tenkt at de likte denne typen mat spesielt godt, og at det var derfor de ønsket å ha det i sitt bryllup. Hadde det vært mitt bryllup, ville jeg sikret at det var en eller flere matretter der som virket "kjente og trygge" også for bestemor på 80, eller hvem nå som vil antas å være den av gjestene som er minst åpen for å prøve denne typen mat. Anonymkode: 54e8f...528 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #64 Del Skrevet 24. januar Vi har fartet rundt i både India og Pakistan. Veldig mye er likt, siden det er samme opprinnelse av mat, og det ikke er lenge siden de var samme land. Etter delingen har det nok endret seg noe, men veldig mye er rett og slett relatert mer til regioner og folkegrupper enn til land. Det har vel mer å si med at maten selger bedre om man sier den er indisk enn pakistansk I midtre region brukes det verken svin eller okse, av respekt for hverandres tro. Sør i India har de veldig andre tradisjoner enn i fjellområdene, og vest i India og øst i Pakistan er det ganske likt. Anonymkode: 87542...762 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 24. januar #65 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Så med brukernavn er man ikke anonym😅 Anonymkode: 45e79...e3a Åpenbart ikke like anonym, siden du skrev dette: AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ok. Hva du klarer å lage diskusjoner av. Ikke første gang😅 Anonymkode: 45e79...e3a Du kan jo vise meg brukernavnet ditt, om du mener du er anonym uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #66 Del Skrevet 24. januar Det var de klæra tenker jeg. Det stinker jo som faen av den maten, ødelegger rom, blokker og hus. Må brenne huset for å få bort lukta 😄 Anonymkode: 23d79...205 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaarebjarne Skrevet 24. januar #67 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det var de klæra tenker jeg. Det stinker jo som faen av den maten, ødelegger rom, blokker og hus. Må brenne huset for å få bort lukta 😄 Anonymkode: 23d79...205 Forstår du virkelig ikke at det er under matlagingen at lukta setter seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #68 Del Skrevet 24. januar Klossmajor skrev (1 time siden): Det mest spesielle med det synes jeg er å kalle det pakistansk mat heller enn indisk mat. Den type matkultur er jo indisk. Mat som får deg til sitte på ramma med sprutbæsj, sånn, bedre? Anonymkode: 5fbdf...8f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #69 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Mat som får deg til sitte på ramma med sprutbæsj, sånn, bedre? Anonymkode: 5fbdf...8f7 Det har jo ikke noe med maten å gjøre, men hygienen. Fikk noen tilfeller av «Delhi belly» da vi reiste, men fikk det også i andre asiatiske land. Det er varmt, krevende med håndtering av mat (og transport og oppbevaring av den), andre sanitærfasiliteter, mye utøy og skadedyr pga andre avfallsrutiner m.m. Vi er rett og slett ikke vant med det. Men vi har laget mye av den samme maten her hjemme og aldri blitt syke. Anonymkode: 87542...762 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #70 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så utrolig kjipt! Da får jo ikke bruden brukt brudekjolen sin flere ganger enn i bryllupet sitt! Vi andre svinger jo oss rundt i brudekjole støtt og stadig Pakistansk mat hadde vært så godt. Fikk lyst på det nå.. Anonymkode: 6ea51...9d6 Vel..jeg har vært i bryllup hvor de har betalt over 50 K for bryllupskjolen. Det er jo tross alt endel penger. Og en bryllupskjole som stinker curry får du ikke solgt videre på Finn.no. Anonymkode: 7e066...6f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #71 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vel..jeg har vært i bryllup hvor de har betalt over 50 K for bryllupskjolen. Det er jo tross alt endel penger. Og en bryllupskjole som stinker curry får du ikke solgt videre på Finn.no. Anonymkode: 7e066...6f2 Haha, brudekjoler må jo alltid renses uansett 😄 Anonymkode: 87542...762 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HøyMørk45 Skrevet 24. januar #72 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (På 23.1.2024 den 8.02): Ser for meg at det kan bli mye søl og do-flying på gjestene 💩 Anonymkode: 92223...7c1 İkke hvis carry og krydder mengde er tilpasset norske ganer(noe det vanligvis er)lik den er på de fleste indiske og pakistanske restauranter....Om kokken har glemt seg bort og mengden ikke er tilpasset derimot 😂😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #73 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det har jo ikke noe med maten å gjøre, men hygienen. Fikk noen tilfeller av «Delhi belly» da vi reiste, men fikk det også i andre asiatiske land. Det er varmt, krevende med håndtering av mat (og transport og oppbevaring av den), andre sanitærfasiliteter, mye utøy og skadedyr pga andre avfallsrutiner m.m. Vi er rett og slett ikke vant med det. Men vi har laget mye av den samme maten her hjemme og aldri blitt syke. Anonymkode: 87542...762 Hygiene ja.. Lurer litt siden ts skal servere pakistansk mat om det blir å spise med fingrene uten bestikk? Synes personlig dette er endel av pakistansk- og indisk matkultur som er noe ordentlig griseri og uhygienisk. Glemmer aldri da jeg ble invitert hjem til en norsk-pakistansk studiekamerat på 90-tallet. Utrolig hyggelig fyr og familie. Men da jeg fikk se dungen med biryani-ris på bordet, med kylling og saus, og jeg så ingen bestikk.. Og hele familien begynte å fingre med hendene nedi den risen og kyllingen og dyppet nedi sausen, og de slikket seg på fingrene etter at de hadde skuffet maten inn i munnen. Ja da ba jeg en indre bønn for magen min. Det skal sies at familien var søte og ga med skje og gaffel. Det er vel unødvendig å si at jeg satt på ramma med ordentlig suppebæsj dagen derpå. Anonymkode: 7e066...6f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #74 Del Skrevet 24. januar 20 hours ago, Maskinfører said: Pakistansk mat kan være godt det 😊 er ikke kebab dere får vel ? 😊 "Pakistansk mat" er mat man får på hva som kalles indiske restauranter. De har "kebab" som i "grillet kjøtt". Men den gatekjøkken-kebaben er ikke pakistansk og er heller ikke bryllupsmat. På samme måte som selv om mange nordmenn spiser McDonalds så er det ikke norsk mat eller bryllupsmat. Anonymkode: c9a2b...6e6 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #75 Del Skrevet 24. januar 7 hours ago, Klossmajor said: Det mest spesielle med det synes jeg er å kalle det pakistansk mat heller enn indisk mat. Den type matkultur er jo indisk. Enig. Hadde de kalt det "indisk mat" så tror jeg også flere hadde forstått hva slags mat de kunne vente å få servert. Anonymkode: c9a2b...6e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #76 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (På 23.1.2024 den 8.12): Det er vel ikke rarere enn sushi, tapas eller tex mex. Så lenge det er godt utvalg og informasjon om hvor sterk maten er burde det gå helt fint. Anonymkode: 93941...83d Det er heller ikke noe å servere i bryllup. Anonymkode: 8d6b6...674 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gramma Skrevet 24. januar #77 Del Skrevet 24. januar 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er heller ikke noe å servere i bryllup. Anonymkode: 8d6b6...674 Catera tapasbuffet er ganske vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #78 Del Skrevet 24. januar Elsker asiatisk mat, så jeg hadde gledet meg❤️ Anonymkode: 4c02e...096 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #79 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (På 23.1.2024 den 9.26): Jo det stinker. Var på en indisk restaurant og spiste forrige uke. Brukte dress. Tiltross for at den hang ute i kulda i 3 dager stinker den fortsatt. Mulig jeg må sende den på rens. Anonymkode: 7e066...6f2 Du må ganske enkelt ha voldsomt dårlige bordmanerer og spisevaner for jeg har aldri opplevd at hverken jeg eller noen jeg kjenner har prestert å få klær som stinker av å spise på indisk restaurant. Det inkluderer barn som søler. Anonymkode: 2e112...159 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 24. januar #80 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): "Pakistansk mat" er mat man får på hva som kalles indiske restauranter. De har "kebab" som i "grillet kjøtt". Men den gatekjøkken-kebaben er ikke pakistansk og er heller ikke bryllupsmat. På samme måte som selv om mange nordmenn spiser McDonalds så er det ikke norsk mat eller bryllupsmat. Anonymkode: c9a2b...6e6 Det er det som fåes på indiske restauranter ja ikke det nei kjenner noe folk fullstendig oppegående høyt utdannede som feiret bryllupet sitt på McDonalds var forresten i ett Gullbryllup som ble feiret på McDonalds trodde det var kødd men det var det ikke mannen burde parkert kona på kjøkkenet så hun kunne laget skikkelig husmannskost Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå