Gå til innhold

Pakistansk mat i norsk bryllup

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt hva de spiser i Pakistan, men kan liksom ikke tenke meg at det er noe mer gris enn å spise norsk mat. Høres liksom ut som km du tror at de sitter på gulvet og spiser fingrene og at det ikke er lov å bruke serviett.

Anonymkode: cccd7...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kaarebjarne skrev (15 minutter siden):

Jeg gir opp.

Gir du opp ? ☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Må vel være enig i at Pakistansk mat lukter sterkere pga mye mer krydder og diverse.

Anonymkode: 45e79...e3a

Ja, det lukter og smaker mye mer enn norsk mat. Det er det som gjør det så godt!

Anonymkode: a1616...3f6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaarebjarne skrev (42 minutter siden):

Jeg kan garantere deg at Maskinfører tenkte på en typisk norsk kebab fra Bislett Kebab, og ikke spyd med kjøtt

Ok. Hva du klarer å lage diskusjoner av. Ikke første gang😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i norsk/pakistansk bryllup hvor det var buffet, og det var helt fantastisk.  

Ingen av oss fløy på do,  og ikke sølte vi på tøyet heller. Måtte heller ikke lufte klærne etter festen. 

Vil gjerne ha pakistansk buffet igjen! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/23/2024 at 8:12 AM, AnonymBruker said:

Den brudekjolen må nok kondemneres etter matservering. Kommer til å stinke curry, garam masala, gurkemeie og hvitløk herfra og inntil evigheten. 

Anonymkode: 7e066...6f2

Så utrolig kjipt! Da får jo ikke bruden brukt brudekjolen sin flere ganger enn i bryllupet sitt! Vi andre svinger jo oss rundt i brudekjole støtt og stadig

Pakistansk mat hadde vært så godt. Fikk lyst på det nå..

Anonymkode: 6ea51...9d6

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres nydelig ut! Et slikt bryllup hadde jeg virkelig gledet meg til. 

Anonymkode: ad7b8...910

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Høres nydelig ut! Et slikt bryllup hadde jeg virkelig gledet meg til. 

Anonymkode: ad7b8...910

Pakistansk/indisk mat overgår tradisjonelle norske retter med god margin😋

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ok. Hva du klarer å lage diskusjoner av. Ikke første gang😅

Sa brura som gjemte seg bak AB.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk! 😁

Anonymkode: 05822...4ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spør brudeparet på den måten, du vil virke fordomsfull.

Anonymkode: db77a...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaarebjarne skrev (12 minutter siden):

Sa brura som gjemte seg bak AB.

Så med brukernavn er man ikke anonym😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.1.2024 den 8.02):

Jeg er invitert i et bryllup om to måneder, hvor det står i invitasjonen at det serveres pakistansk mat fra buffet. Brudeparet er etnisk norske, ingen utenlandsk tilhørighet i slekten heller. Er det bare jeg som syns det er rart? Tar gjerne buffet i bryllup jeg, men bare syns det var litt rart med pakistansk mat. Ser for meg at det kan bli mye søl og do-flying på gjestene 💩

Anonymkode: 92223...7c1

Haha er dette tull? 🤣 ville du hekker ha fårikål og poteter? 🤣 digg med pakistansk mat! Noe som smaker godt! Er nok ikke du som skal vaske om det blir noe søl. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her. Takk for alle svar!

Jeg har vinklet spørsmålet mitt bevisst feil i innlegget, for jeg er ikke gjest i bryllupet. Men det er faktisk mitt eget bryllup hvor vi velger å servere pakistansk mat, da vi syns dette er helt nydelig og ønsker noe annet enn tapas eller 3-retters da det ikke er oss.

jeg har opplevd at noen rynket på nesen og kommenterte søling og at besteforeldre sikkert måtte fly på do. Men vi har selvsagt et godt utvalgt i varierende styrkegrader og «med og uten saus». 

så hvilke andre steder enn KG får man de svare man vil/ikke vil ha, og nå ble jeg positivt overrasket :) gleder oss til bryllup!

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest spesielle med det synes jeg er å kalle det pakistansk mat heller enn indisk mat. Den type matkultur er jo indisk.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Klossmajor said:

Det mest spesielle med det synes jeg er å kalle det pakistansk mat heller enn indisk mat. Den type matkultur er jo indisk.

Hehe, Hæ? 

Du tenker at mat fra et annet land skal kalles indisk? Siden de likner litt? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hehe, Hæ? 

Du tenker at mat fra et annet land skal kalles indisk? Siden de likner litt? 

De ligner ikke bare litt. Det er den samme maten. Pakistans historie som statsdannelse startet så sent som i 1947. Navnet på landet ble påtenkt ikke mange årene i forveien. Hele områdets historie før det er som del av India. Matkulturen i Pakistan er fra landets historie som del av India. Det blir som om Trøndelag hadde bestemt seg for å bli en egen statsdannelse. Om de da hadde kalt maten for trøndersk mat ville det likefullt vært norsk mat. Det er det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ts her. Takk for alle svar!

Jeg har vinklet spørsmålet mitt bevisst feil i innlegget, for jeg er ikke gjest i bryllupet. Men det er faktisk mitt eget bryllup hvor vi velger å servere pakistansk mat, da vi syns dette er helt nydelig og ønsker noe annet enn tapas eller 3-retters da det ikke er oss.

jeg har opplevd at noen rynket på nesen og kommenterte søling og at besteforeldre sikkert måtte fly på do. Men vi har selvsagt et godt utvalgt i varierende styrkegrader og «med og uten saus». 

så hvilke andre steder enn KG får man de svare man vil/ikke vil ha, og nå ble jeg positivt overrasket :) gleder oss til bryllup!

Hvorfor måtte du vinkle innlegget feil av den grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.1.2024 den 8.49):

Joda.  Jeg er enig. Norsk mat er kjedelig. Men noen type cuisine som stinker mer enn andre. Pakistansk og indisk topper den lista.  

Anonymkode: 7e066...6f2

Stinker? Jeg synes det lukter godt! Det er noen få kryddere som ikke lukter så godt, men de er sjelden brukes.

Jeg har vært i pakistansk bryllup, og vi fikk helt nydelig mat! Ingen fløy mer på do, det var hvite duker og ikkenoe søl, og kokken laget ferske naanbrød i tandooriovnen fortløpende. Nam!

I vårt bryllup hadde vi spansk tapas. Synes norsk mat er kjedelig. 

Anonymkode: 87542...762

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klossmajor skrev (28 minutter siden):

Jeg kan fint smake forskjell på indisk og pakistansk mat! Er ikke det samme! Pakistansk mat er mer krydra og har mer smak i seg enn indisk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...