AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #1 Del Skrevet 23. januar 2024 Er det vanlig å få redusert pris når valpen ikke har blitt solgt innen et par måneder? Er det noe anbefalninger til oppdrettere hvor mye valpene kan/bør reduseres med? Eller er det fritt fram for oppdretter å bestemme selv? Anonymkode: 3dc9c...edc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #2 Del Skrevet 23. januar 2024 Aldri hørt om.. Jeg kjølte selv en litt eldre valp fordi oppdretter var kresen på valg av kjøper. Samme sum som de andre valpene.. Han var dessuten siste som var igjen med mor og han var ufattelig trygg og lett da han kom, de ukene gjorde nok godt. Anonymkode: c616d...ff9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 23. januar 2024 #3 Del Skrevet 23. januar 2024 Jeg fikk min til redusert pris. Han var fire måneder da jeg fikk ham og da var prisen redusert fra 12 000,- til 10 000,-. Men dette er 12 år siden så vet ikke om det er like vanlig nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #4 Del Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Aldri hørt om.. Jeg kjølte selv en litt eldre valp fordi oppdretter var kresen på valg av kjøper. Samme sum som de andre valpene.. Han var dessuten siste som var igjen med mor og han var ufattelig trygg og lett da han kom, de ukene gjorde nok godt. Anonymkode: c616d...ff9 Ja å la valpene være med mor er veldig positivt! Jeg har sett/lest at noen oppdrettere reduserer pris når valpene blir igjen noen måneder etter de ble leveringsklare. Sikkert ikke standard hos alle selvfølgelig, har aldri tenkt på det før. Ble bare nysgjerrig siden jeg la merke til at enkelte gjør det. Kanskje noen gjør det hvis de har igjen flere valper, ikke kun én Anonymkode: 3dc9c...edc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #5 Del Skrevet 23. januar 2024 Tabris skrev (6 minutter siden): Jeg fikk min til redusert pris. Han var fire måneder da jeg fikk ham og da var prisen redusert fra 12 000,- til 10 000,-. Men dette er 12 år siden så vet ikke om det er like vanlig nå. Interessant. Virker ikke vanlig, hvertfall ikke lagt merke til det på såpass unge valper i alle fall. Kanskje når de nærmer seg 6mnd at oppdrettere får litt småpanikk over å ha unghunder som egentlig ikke skulle bli boende. 4 mnd er jo fortsatt innafor å selge til valpepris vil nå jeg si, interessant hvordan ting var og er! Anonymkode: 3dc9c...edc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #6 Del Skrevet 23. januar 2024 Ja, det er ganske vanlig. Oppdretter ønsker stort sett ikke å sitte igjen med valp de ikke hadde planer om å beholde. En valp medfører selvsagt at oppdretter må begynne å trene den, da er det like greitt å selge til litt redusert pris😄 Anonymkode: 689ce...893 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 23. januar 2024 #7 Del Skrevet 23. januar 2024 Det er helt opp til oppdretter selv. Jeg kjøpte min første hund til full pris da han var 4,5 mnd gammel fordi oppdretter hadde holdt tilbake to og ikke bestemte seg for hvilken som skulle beholdes og hvilken som skulle selges. Det er et tegn på kvalitet. Er det derimot sånn at oppdretter sitter med masse valper de ikke får solgt blir det gjerne annerledes. Om startprisen var urealistisk er det lov å spørre om å gå ned i pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå