AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #1 Skrevet 23. januar 2024 Har vert i et forhold i nå 3 år, men fra starten av har exen/exene hans vert et hyppig tema. Jeg har tatt dette opp med han, til ingen nytte. Da det kom til det punktet at jeg skulle treffe familien hans, kalte de meg ofte for exen sitt navn ved et uhell. Både mor far og bror. Hver middag og sammenkomst jeg er med på, er det snakk om exen og livet de hadde i lag. Dette er selfølgelig sårt for meg. Men vet ikke hva mer jeg kan gjøre. Exen det er mest snakt om var han i et 2 år lagt forhold med, ingen barn og dette er 9 år siden. What to do...dritt lei av exe prat og alt de fant på...mens han finner ikke på noe med meg. Anonymkode: 4562a...70a 2 6
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #2 Skrevet 23. januar 2024 Du sier det egentlig selv i overskriften... Anonymkode: 493a8...f33 6
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #3 Skrevet 23. januar 2024 Er dette litt utspekulerte folk, slik at det kan mistenkes at de gjør det med overlegg for å psyke deg ut? Merker du at de har en negativ innstilling til deg sånn generelt? For jeg ville ikke følt at jeg ble likt om et slikt samtaleemne stadig dukket opp, selv etter så mange år, han har jo vært lenger sammen med deg enn med eksen... Jeg ville ha lurt på om de ønsket at det ble slutt mellom dere to. Dette er så rart at jeg ikke finner noen annen grunn. Et to år gammelt forhold for ni år siden... Helt merkelig. Hvis kjæresten din også er med på "moroa", synes jeg den gjengen burde få mimre i fred om fortiden, og så kan du finne deg en kar som er mer oppegående, og med en mer normal familie. Du har muligheten til å slå i bordet og be dem forklare seg om det som foregår, si at du nå mener det er nok for din del, men om det vil fungere på noen måte, det er en annen sak. Anonymkode: 7f240...355 4 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #4 Skrevet 23. januar 2024 Du har levd sånn i 3 år og forholdet har vært over i 9 år. Vil du være en god nummer 2 der du må leve med at x vil henge over forholdet deres for alltid, eller i mange år til. Du har prøvd og ta det opp uten nytte, det er vel på tide og gå vidre. Jeg hadde ikke orket og leve i skyggen av x. Aner ikke hva x gjør men dem bør seriøst skaffe hjelp hele gjengen om dem skal ta inn noen ny svigerdatter og kjæreste ellers får han gå tilbake til x og finne ut om det er liv laga, for så og gå vidre om det ikke er noen åpen før. Han bryr seg ikke nok om deg til og behandle deg som noen annet en som er nr 2, vondt og høre men det er sannheten. Familien bryr seg jo heller ikke noe mere hva dette gjør med deg Anonymkode: fdf8e...9ba 3 2
m3e Skrevet 23. januar 2024 #5 Skrevet 23. januar 2024 Jeg begynner jo å lure selv, de er hyggelige mot meg...og virker som oppegående folk...men en gammel ex slipper ikke taket. Han har vert i flere forhold og samboerskap etter dette og denne såkalte exen er gift å alt....skjønner ikke greia. Jeg snakker ikke om min ex...for å respektere dem... 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #6 Skrevet 23. januar 2024 Jeg hadde bare ikke orket å være sammen med en som satt og snakket om en gammel eks stadig vekk, og til og med sammen med familien sin. Hvis du har tålmodighet til det, kan du ta det opp igjen med ham og gi ham en siste sjanse. Kanskje det er sånn alle de andre damene han har vært sammen med også har blitt behandlet, da er det ikke rart at han har flere forhold bak seg. Anonymkode: 7f240...355 4 2
petterm Skrevet 23. januar 2024 #7 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): What to do...dritt lei av exe prat og alt de fant på...mens han finner ikke på noe med meg. Anonymkode: 4562a...70a Både prat om ex + at han fant på mye fint med ex-en, men ikke med deg, hadde jeg synes var veldig sårende. Høres ut som om han fremdeles sørger over at han ble "forlatt" av ex-en, og at du og de andre han har vært med egentlig ikke er "bra nok" som kjæreste. 3 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #8 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har vert i et forhold i nå 3 år, men fra starten av har exen/exene hans vert et hyppig tema. Jeg har tatt dette opp med han, til ingen nytte. Da det kom til det punktet at jeg skulle treffe familien hans, kalte de meg ofte for exen sitt navn ved et uhell. Både mor far og bror. Hver middag og sammenkomst jeg er med på, er det snakk om exen og livet de hadde i lag. Dette er selfølgelig sårt for meg. Men vet ikke hva mer jeg kan gjøre. Exen det er mest snakt om var han i et 2 år lagt forhold med, ingen barn og dette er 9 år siden. What to do...dritt lei av exe prat og alt de fant på...mens han finner ikke på noe med meg. Anonymkode: 4562a...70a Han finner ikke på noe med deg fordi det var hun som dro lasset. Sikkert derfor det ble slutt og, hun ble lei av å måtte dra med han overalt. Ellers lurer jeg på deres sosiale antenner om de ikke klarer å la være å snakke om henne når du er tilstedet. Anonymkode: 8d6cf...916 6 3
Mrs.Under Skrevet 23. januar 2024 #9 Skrevet 23. januar 2024 Om de var sammen i 2 år for 9 år siden så høres jo dette helt vilt ut at hun skal være et hyppig samtale evne. Og om du har sagt i fra flere ganger, og det ikke nytter, så har du ikke vært tydelig nok. Si fra at det nå er alvor, og at du vil ha slutt på dette når du er tilstede. Og han finner ikke på noe sammen med deg? Dette høres totalt bare kjipt ut. Hvordan ser du for deg fremtiden med denne mannen? Tenker du at det er liv laga også om 10 år? Er svaret nei, så bør du handle ut fra det. Lykke til! 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #10 Skrevet 23. januar 2024 Bare et to års forhold for ni år siden og flere xer siden? Hva var så spesielt med de da? Var de barndomsvenner? Naboer? Venn av familien? Siden de kaller deg navnet, må det jo ha vært veldig «Truls og Hanne» dreamteam? Hvorfor har de dette navnet lagret så langt frem og ikke noen av de som kom etter? Kanskje hun var eneste som var mye med familien hans? Jeg velger å tro det er av gammel vane de gjør det, bare fordi hun var mye der, og de andre ikke har vært der. Hva snakker de om at de har gjort da? Muligens et det bare så trivielt for dem at de syns det er helt innafor? Tviler på at de gjør det med vilje. Du må jo veie opp imot hvordan dere har det ellers i forholdet. Dete skriver dere har vært sammen i tre år. Men virker som du ikke har vært med foreldrene før nå nylig? Gi de litt tid til å omstille seg. Anonymkode: e1703...397 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #11 Skrevet 23. januar 2024 Er det noen aldersforskjell i forholdet deres også kanskje? Anonymkode: e1703...397
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #12 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har vert i et forhold i nå 3 år, men fra starten av har exen/exene hans vert et hyppig tema. Jeg har tatt dette opp med han, til ingen nytte. Da det kom til det punktet at jeg skulle treffe familien hans, kalte de meg ofte for exen sitt navn ved et uhell. Både mor far og bror. Hver middag og sammenkomst jeg er med på, er det snakk om exen og livet de hadde i lag. Dette er selfølgelig sårt for meg. Men vet ikke hva mer jeg kan gjøre. Exen det er mest snakt om var han i et 2 år lagt forhold med, ingen barn og dette er 9 år siden. What to do...dritt lei av exe prat og alt de fant på...mens han finner ikke på noe med meg. Anonymkode: 4562a...70a Synes det er utrolig at du har holdt ut i 3 år jeg. Jeg holdt ut noe lignende i 6 måneder, da hadde jeg fått høre hele historien om ham og eksen, at hun fortsatt var hans familie enda de ikke hadde barn sammen, osv. Du bør gjøre det slutt fordi dette har egentlig ikke noe med eksen som person å gjøre, dette er sjukt av typen din og familien hans som ikke klarer å gå videre/vokse. Typen din er problemet og familien forandrer seg ikke. Move on. Han er stuck i fortiden. Anonymkode: 25b97...128 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #13 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare et to års forhold for ni år siden og flere xer siden? Hva var så spesielt med de da? Var de barndomsvenner? Naboer? Venn av familien? Siden de kaller deg navnet, må det jo ha vært veldig «Truls og Hanne» dreamteam? Hvorfor har de dette navnet lagret så langt frem og ikke noen av de som kom etter? Kanskje hun var eneste som var mye med familien hans? Jeg velger å tro det er av gammel vane de gjør det, bare fordi hun var mye der, og de andre ikke har vært der. Hva snakker de om at de har gjort da? Muligens et det bare så trivielt for dem at de syns det er helt innafor? Tviler på at de gjør det med vilje. Du må jo veie opp imot hvordan dere har det ellers i forholdet. Dete skriver dere har vært sammen i tre år. Men virker som du ikke har vært med foreldrene før nå nylig? Gi de litt tid til å omstille seg. Anonymkode: e1703...397 Neida, jeg har vert mye med hans familie, derfor jeg reagerer på at hver eneste gang dukker exen opp som tema. Det er liksom hver gang vi snakker om noe, så kommer det eksempler eller de kaller meg for feil navn. Kan gi noen eksempler: julemiddag, da ble tema når typen å exen hadde julefeiring hos seg, hva de lagde, hvor de var osv. Så var det snakk om sommerferie, da var tema hvor han og exen reiste. Så var det hus, da var det snakk om hvor han og exen bodde, hvor flott det var der osv. Jada alle har en fortid, men begriper ikke at vi ikke kan snakke om en eneste ting uten at jeg skal få slengt i trynet hvordan det var for 9 år siden med hans ex. Aldri vert borti noe lignende før, så blir litt satt ut. Har liksom tenkt at det går over å prøvd å ignorert det, men det stopper jo ikke...vil ikke være uhøflig overfor hans familie heller. Anonymkode: 4562a...70a 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #14 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han finner ikke på noe med deg fordi det var hun som dro lasset. Sikkert derfor det ble slutt og, hun ble lei av å måtte dra med han overalt. Ellers lurer jeg på deres sosiale antenner om de ikke klarer å la være å snakke om henne når du er tilstedet. Anonymkode: 8d6cf...916 Ja det var en stygt brudd, der hun forlot han (skjønner hvorfor). Derfor gjør det det hele veldig merkelig. Ikke var de gift, ikke har de barn... make no sense. Anonymkode: 4562a...70a 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #15 Skrevet 23. januar 2024 petterm skrev (4 timer siden): Både prat om ex + at han fant på mye fint med ex-en, men ikke med deg, hadde jeg synes var veldig sårende. Høres ut som om han fremdeles sørger over at han ble "forlatt" av ex-en, og at du og de andre han har vært med egentlig ikke er "bra nok" som kjæreste. Litt den følelsen jeg og sitter med. Vi har som regel 1 stor kjærlighet i løpet av livet, jeg skjønner den. Men det er da måte på hvor mye jeg skal få vite om det. Jeg mistenker jo at de andre forholdene hans ikke var i nærheten så seriøse eller offentlige. Anonymkode: 4562a...70a 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #16 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg hadde bare ikke orket å være sammen med en som satt og snakket om en gammel eks stadig vekk, og til og med sammen med familien sin. Hvis du har tålmodighet til det, kan du ta det opp igjen med ham og gi ham en siste sjanse. Kanskje det er sånn alle de andre damene han har vært sammen med også har blitt behandlet, da er det ikke rart at han har flere forhold bak seg. Anonymkode: 7f240...355 Litt den følelsen jeg og sitter med, at de andre forholdene ikke var like seriøse eller offentlige. Det var et stygt brudd, og hun forlot han (skjønner hvorfor). Vi har da alle en fortid, men skjønner ikke hvorfor både han og familien er så opphengt i henne. Virker nesten som de gjør det med vilje. Anonymkode: 4562a...70a
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #17 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Neida, jeg har vert mye med hans familie, derfor jeg reagerer på at hver eneste gang dukker exen opp som tema. Det er liksom hver gang vi snakker om noe, så kommer det eksempler eller de kaller meg for feil navn. Kan gi noen eksempler: julemiddag, da ble tema når typen å exen hadde julefeiring hos seg, hva de lagde, hvor de var osv. Så var det snakk om sommerferie, da var tema hvor han og exen reiste. Så var det hus, da var det snakk om hvor han og exen bodde, hvor flott det var der osv. Jada alle har en fortid, men begriper ikke at vi ikke kan snakke om en eneste ting uten at jeg skal få slengt i trynet hvordan det var for 9 år siden med hans ex. Aldri vert borti noe lignende før, så blir litt satt ut. Har liksom tenkt at det går over å prøvd å ignorert det, men det stopper jo ikke...vil ikke være uhøflig overfor hans familie heller. Anonymkode: 4562a...70a Prøvde å finne alternative grunner men da er det jo bare utrolig merkelig. Hele familien er forelsket i henne? Dump. Anonymkode: e1703...397
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #18 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er dette litt utspekulerte folk, slik at det kan mistenkes at de gjør det med overlegg for å psyke deg ut? Merker du at de har en negativ innstilling til deg sånn generelt? For jeg ville ikke følt at jeg ble likt om et slikt samtaleemne stadig dukket opp, selv etter så mange år, han har jo vært lenger sammen med deg enn med eksen... Jeg ville ha lurt på om de ønsket at det ble slutt mellom dere to. Dette er så rart at jeg ikke finner noen annen grunn. Et to år gammelt forhold for ni år siden... Helt merkelig. Hvis kjæresten din også er med på "moroa", synes jeg den gjengen burde få mimre i fred om fortiden, og så kan du finne deg en kar som er mer oppegående, og med en mer normal familie. Du har muligheten til å slå i bordet og be dem forklare seg om det som foregår, si at du nå mener det er nok for din del, men om det vil fungere på noen måte, det er en annen sak. Anonymkode: 7f240...355 Nei , de er hyggelige mot meg og inviterer meg med på alt mulig. Men det er tydligvis veldig viktig for dem å snakke om exen og fortiden deres foran meg. Noe jeg ikke blir klok på. I mitt hode er ikke dette normal oppførsel. Enten tenker de seg ikke om ellers gjør de det med vilje. Alle har en fortid, og litt prat fra typen om en ex tåler jeg, men hver bidige gang vi er med familien, og i gjennomsnitt 2 ganger i måneden fra typen, blir i overkant mye for min del. Anonymkode: 4562a...70a 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #19 Skrevet 23. januar 2024 1. Jeg ville utfordret han/de på det de sier. "hva med vår ferietur, hvordan var den til sammenligning?", "jeg synes vi har det ganske flott der vi bor, hva synes du?“," unnskyld, men jeg synes det er veldig trasig å bli kalt xen sitt navn, håper du forstår?". Ikke bare la det gå upåaktet hen. 2. Om ikke det fungerer så ville kanskje en smak av egen medisin fått øynene opp? "ja, sommeren 2014, den var fin, da reiste jeg med xen min til... Kommer aldri til å glemme den sommeren 🥰" eller konsekvent bruk x-svigermor/x-svigerbror sitt navn når du tiltaler eller snakker om svigerfamilien. Jeg tror jeg hadde bestemt meg lenge før deg om å gå, Men dette hadde jeg moret meg med før jeg pakket ut samboeren 🤭 Anonymkode: c85f6...e6b 3
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #20 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Prøvde å finne alternative grunner men da er det jo bare utrolig merkelig. Hele familien er forelsket i henne? Dump. Anonymkode: e1703...397 Ja det virker jo litt slik. Skjønner ikke hvorfor, da hun var utro og stakk og giftet seg. Anonymkode: 4562a...70a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå