Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare av ren nysgjerrighet :

Er det noen her inne som klarer seg selv? (Altså uten statstilskudd, NAV-hjelp, bistand, trygd, you name it)..Kun ved hjelp av egen lønnsinntekt?....Jeg bare lurer...

Anonymkode: 879bc...43d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I do! 
Har jobbet hele livet. Alltid klart meg selv. Er gift og han jobber og tjener egne penger. 

barnetrygd, fødselspermisjon osv. ser jeg ikke på som trygd for å klare seg i hverdagen i den forstand 

Anonymkode: d8f34...4f8

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bare av ren nysgjerrighet :

Er det noen her inne som klarer seg selv? (Altså uten statstilskudd, NAV-hjelp, bistand, trygd, you name it)..Kun ved hjelp av egen lønnsinntekt?....Jeg bare lurer...

Anonymkode: 879bc...43d

Her inne har jeg inntrykk av er mye trygdede. Rundt meg her jeg bor er 99% av de jeg kjenner i jobb og tjener egne penger

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I do! 
Har jobbet hele livet. Alltid klart meg selv. Er gift og han jobber og tjener egne penger. 

barnetrygd, fødselspermisjon osv. ser jeg ikke på som trygd for å klare seg i hverdagen i den forstand 

Barnetrygd er ikke trygd🤣

Anonymkode: 316d5...a91

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Barnetrygd er ikke trygd🤣

Spørsmål til ts var om man klarer seg på egen lønnsinntekt, og ikke er avhengig av trygd og nav for å leve. 
barnetrygd får alle med barn, og man kan ikke kjøpe bolig, bil og livets opphold av en barnetrygd. Derfor jobber man 

• Liker 1
Skrevet

Jobbet siden jeg var 16 år. Aldri fått noe fra den norske stat.ingen barnetrygd. Ingen sykmeldinger. Ingen opphold på sykehus. Kostnaden samfunnet har hatt på meg er vel oppvekst og skole som barn.  Kun brukt privat legevakt to ganger etter skader på jobb betalt av meg selv. Har gode helseforsikringer. Driver nå 2 små firma som omsetter godt. Betaler vel ca en million i året i skatt fra privat og firmaøkonomi.   planlegger min pensjon på egen hånd regner ikke med å få noe alderspensjon. Pengene til det er vel brukt opp på andre før 2040. Så jo da, selv om det ikke virker slik så finnes det mennesker som fortsatt setter sin ære i å ikke ligge samfunnet til byrde. 

Anonymkode: bf16e...493

Skrevet

De fleste gjør vel det? Norge går ikke rundt uten?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jobbet siden jeg var 16 år. Aldri fått noe fra den norske stat.ingen barnetrygd. Ingen sykmeldinger. Ingen opphold på sykehus. Kostnaden samfunnet har hatt på meg er vel oppvekst og skole som barn.  Kun brukt privat legevakt to ganger etter skader på jobb betalt av meg selv. Har gode helseforsikringer. Driver nå 2 små firma som omsetter godt. Betaler vel ca en million i året i skatt fra privat og firmaøkonomi.   planlegger min pensjon på egen hånd regner ikke med å få noe alderspensjon. Pengene til det er vel brukt opp på andre før 2040. Så jo da, selv om det ikke virker slik så finnes det mennesker som fortsatt setter sin ære i å ikke ligge samfunnet til byrde. 

Og som tar seg selv veldig høytidelig.

Anonymkode: cea4b...7e4

• Liker 5
Skrevet

Gjennomsnittlig koster hver kvinne 16 millioner, og menn 5 millioner for staten. Man kan klare seg godt som ung, men de eldre blir på ett tidspunkt pleietrengende.

Gjest beaglevalp
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

For en kynisk og trist måte å tenke på.

Skrevet
beaglevalp skrev (6 minutter siden):

For en kynisk og trist måte å tenke på.

Verden er kald, hard og kynisk. Og mye verre skal flere oppleve at det blir. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Gjennomsnittlig koster hver kvinne 16 millioner, og menn 5 millioner for staten. Man kan klare seg godt som ung, men de eldre blir på ett tidspunkt pleietrengende.

Jeg planlegger Sveits og sprøyte lenge før jeg blir pleietrengende. Nekter å være en utgift for samfunnet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg planlegger Sveits og sprøyte lenge før jeg blir pleietrengende. Nekter å være en utgift for samfunnet. 

Har du blitt hjernevasket av indiske foreldre?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har du blitt hjernevasket av indiske foreldre?

Høyst norske foreldre. Har ingen behov for livet mellom 65 år og frem til døden. Vil vite å planlegge når jeg skal være ferdig med livet. 

• Hjerte 1
Skrevet

Ja, vi har bare lønnsinntekter. Det er vel majoriteten som må leve av egen lønn? Kjenner ingen som går på trygd / ikke jobber.

Anonymkode: 88267...2df

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Wow, nesten så man håper du blir syk og ufør jo. Så kommer du deg nok fort ned fra din høye hest tenker jeg.

Anonymkode: 4a338...1af

• Liker 2
Skrevet

Ja, selvfølgelig. Jeg er heldig og har helse til å jobbe fulltid. Er gift, men tjener gode penger på egen hånd som jeg forvalter smart, og hadde klart meg ypperlig også om mannen dumpet meg i morgen. 

Anonymkode: 07a69...2ba

Skrevet

Ja, jeg gjør det.

Anonymkode: 79ebc...190

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Wow, nesten så man håper du blir syk og ufør jo. Så kommer du deg nok fort ned fra din høye hest tenker jeg.

Anonymkode: 4a338...1af

Ja jeg har forsikringer for det ja. Sikrer meg en grei inntekt av de sammen med noen leieinntekter. Samme hva noen liker å si. Det går anna planlegge livet sitt ut fra alle scenario. 

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig, det gjør de fleste.

Anonymkode: a1f38...6ca

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...