Gå til innhold

Temu / AliExpress / eBay - shoppinggalskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et fenomen jeg har observert, da særlig med Temu, da jeg var nysgjerrig på hva det var og meldte meg inn i Temu Norge:

Folk handler for helt sinnsyke summer. Alt opp til 6000kr på en måned ++. I samme slengen legges det ut innlegg om hvordan staten ikke ønsker at de fattige skal handle fra utlandet med tollen som er innført (det er ikke toll på enkelte av disse). Det diskuteres også inkassovarsler og gebyrer på at man ikke får betalt regninger (om det er på spøk eller ikke, det vet jeg ikke, men det er urovekkende). 

Hvis man har dårligere råd, hvorfor handler man i så hinsides summer klær og interiør, med en tanke om at «det er billigere»? Noen som har observert det samme? 

Anonymkode: 9a626...96b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har folk holdt på med siden tidenes morgen.

FØR disse nye reglene angående moms fra første krone osv, så handlet folk på ebay og wish bare for å handle.

Man delte linker i hytt og pine i disse facebook gruppene. Noen tips var absolutt kjekke, men mye var også rett og slett søppel.

Det er rett og slett shopping mani, men svært mange ville aldri innrømmet at de har ett problem. Fordi de "bare" handler nips for 200 kr "hver" gang. 

Anonymkode: 89a5d...640

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Skjønner ikle hvordan folk har råd med tanke på økende priser. Virker som billig produkter produsert av arbeidsslaveri i et annet land.

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Dette har folk holdt på med siden tidenes morgen.

FØR disse nye reglene angående moms fra første krone osv, så handlet folk på ebay og wish bare for å handle.

Man delte linker i hytt og pine i disse facebook gruppene. Noen tips var absolutt kjekke, men mye var også rett og slett søppel.

Det er rett og slett shopping mani, men svært mange ville aldri innrømmet at de har ett problem. Fordi de "bare" handler nips for 200 kr "hver" gang. 

Anonymkode: 89a5d...640

Jeg har også vært aktiv på eBay før, meb jeg syns det har blitt ekstremt det siste året.  

1 hour ago, omno_guest said:

Skjønner ikle hvordan folk har råd med tanke på økende priser. Virker som billig produkter produsert av arbeidsslaveri i et annet land.

Det er litt det jeg tenker. Spesielt med økende priser. Det virker som de fleste bare kjøper nips, ting og greier de ikke trenger «fordi det er så billig» og «man sparer penger». Man kan jo fort spare de 6000kr ved å ikke kjøpe noe. 

Anonymkode: 9a626...96b

Skrevet

Hvorfor reklameres det med "kjøp fler, spar mer"? Fordi mange går på det. 

De som har dårlig råd, har det dels fordi de ikke klarer å tjene så mye, men aller mest fordi de ikke klarer å forvalte pengene sine.

Pengene til de ubetenksomme er like mye verdt som pengene til de fornuftige - og mye lettere å få kloa i.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...