Gå til innhold

Gutten jeg dater har støttekontakt -red flag ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Akkurat funnet ut at en gutt jeg har fått god kontakt med og dratt på noen dater med har støttekontakt. Han er 21 år.

Jeg kan lite om dette. Men er det normalt? Er vel ikke det ? Er det et red flag ? 

Han er 21 år, lærling, bor hjemme. Men støttekontakt ? Det er vel ikke vanlig å ha det med mindre det er noe galt? Eller er det jeg som overtenker rundt dette .. 

Anonymkode: 04ad6...390

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste med støttekontakt i så voksen alder har vel noen diagnoser i bunn. 

Anonymkode: 14450...bb8

• Liker 29
Skrevet

Det er red flag med voksne som kaller seg gutt og jente.

Anonymkode: 1048e...3f3

• Liker 19
Skrevet

At du i det hele tatt lurer på om dette er normalt syns jeg vitner om at dere kanskje kan passe sammen… 

Anonymkode: 159d0...092

• Liker 16
  • Nyttig 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei. 

Akkurat funnet ut at en gutt jeg har fått god kontakt med og dratt på noen dater med har støttekontakt. Han er 21 år.

Jeg kan lite om dette. Men er det normalt? Er vel ikke det ? Er det et red flag ? 

Han er 21 år, lærling, bor hjemme. Men støttekontakt ? Det er vel ikke vanlig å ha det med mindre det er noe galt? Eller er det jeg som overtenker rundt dette .. 

Kan være at han sliter med angst eller hatt litt problemer, hvorfor spør fu ikke ?? Hsn har ko fortalt deg at han har støttekontakt 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er red flag med voksne som kaller seg gutt og jente.

Anonymkode: 1048e...3f3

Det er godt mulig. Men han er på ingen måte noen mann. Så "gutt" passet bedre til han her. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Nonish91 skrev (1 minutt siden):

Kan være at han sliter med angst eller hatt litt problemer, hvorfor spør fu ikke ?? Hsn har ko fortalt deg at han har støttekontakt 

Har spurt han, men han ønsket ikke å si noe om det enda. Da ble jeg bare mer usikker. 

• Nyttig 1
Skrevet

Er noen med støttekontakt som kan bli bedre over tid, avhengig av diagnose. Er  noen uten støttekontakt som fungerer inmari dårlig (bodde med flere slike under studietiden...).

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Med dine fordommer bør du la ham være i fred.

Anonymkode: 2b17e...487

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

I utgangspunktet ikke, men jeg fikk dårlige vibber når han ikke ønsker å si noe. Det er garantert en eller annen diagnose så da gjelder det om du bryr deg om diagnosen eller ikke.

Anonymkode: 297e0...b48

Skrevet

Altså, støttekontakt kan man få hvis man sliter med ensomhet, for å nevne noe. Det trenger ikke være rus, alvorlig psykiatri eller demens med pleietrengsel. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Men spiller det noen rolle egentlig? Hvis du liker han slik som han er?
Selv om han har en diagnose i bunnen, så er han likevel seg selv. Du burde ikke kutte han ut bare pga at du fikk vite dette. Gi han en sjanse og se hvordan det går❤️

Anonymkode: dd729...25e

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Det betyr jo bare at han (trolig) har sosiale utfordringer av en eller annen grunn. Angst, autisme, whatever. Om det er et red flag må jo du nesten føle på selv, men ville jo være trist å ikke undersøke videre om du liker han fordi han har noen utfordringer. Fyren er ikke ødelagt av den grunn 😉 

Hilsen autist 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Silva Pluvialis skrev (4 minutter siden):

Altså, støttekontakt kan man få hvis man sliter med ensomhet, for å nevne noe. Det trenger ikke være rus, alvorlig psykiatri eller demens med pleietrengsel. 

Det er ofte stor mangel på støttekontakter så ‘kun’ ensomhet er ofte ikke nok. Det gjøres harde prioriteringer og det er de som har størst behov, diagnoser mm. som får innvilget. 

Anonymkode: 3cfc5...d3e

• Liker 6
Skrevet

Tenker at han sliter med det sosiale. Asperger/høytfungerende autisme, f.eks? De har normal intelligens, men kan gjerne gro fast i gamingstolen hvis ingen drar de ut på ting.

Jeg antar at du kjenner han såpass godt at du hadde merket om han var psykisk utviklingshemmet? Hvis han er det, så bør du ikke innlede et forhold med han, da det blir for stor forskjell i modenhet. "Barn"/voksen

Anonymkode: 1d1e4...ded

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
refill skrev (5 minutter siden):

Det betyr jo bare at han (trolig) har sosiale utfordringer av en eller annen grunn. Angst, autisme, whatever. Om det er et red flag må jo du nesten føle på selv, men ville jo være trist å ikke undersøke videre om du liker han fordi han har noen utfordringer. Fyren er ikke ødelagt av den grunn 😉 

Hilsen autist 

Det kan godt hende. Jeg vet han har dysleksi, men har lite kunnskap når det kommer til støttekontakter. Ellers er han er fin fyr. Er for meg vanskelig å se noe tydelig grunn til at han har behov for støttekontakt. Jeg var mer usikker på om dette kanskje er mer normalt enn jeg tror. 

Jeg skal ikke avblåse han. Men jeg skulle gjerne forstått mer rundt det for å egentlig kjenne han. Håper han vil fortelle det snart.

Takk for respons forresten. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tenker at han sliter med det sosiale. Asperger/høytfungerende autisme, f.eks? De har normal intelligens, men kan gjerne gro fast i gamingstolen hvis ingen drar de ut på ting.

Jeg antar at du kjenner han såpass godt at du hadde merket om han var psykisk utviklingshemmet? Hvis han er det, så bør du ikke innlede et forhold med han, da det blir for stor forskjell i modenhet. "Barn"/voksen

Anonymkode: 1d1e4...ded

Han kan virke umoden. Men har vel tenkt det er fordi menn/gutter utvikler seg senere enn jenter ? At det kanskje er normalt ? Jeg har ikke mye erfaring med dating enda heller, så for meg er det vanskelig å vite hva som er normalt.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kan godt hende. Jeg vet han har dysleksi, men har lite kunnskap når det kommer til støttekontakter. Ellers er han er fin fyr. Er for meg vanskelig å se noe tydelig grunn til at han har behov for støttekontakt. Jeg var mer usikker på om dette kanskje er mer normalt enn jeg tror. 

Jeg skal ikke avblåse han. Men jeg skulle gjerne forstått mer rundt det for å egentlig kjenne han. Håper han vil fortelle det snart.

Takk for respons forresten. 

Da vil jeg anbefale deg å gi det litt tid. Det har sikkert vært vanskelig for han å dele bare den biten, så kanskje du heller kan snu det til at han stoler på deg og liker deg? ☺️

Håper du får litt mer svar snarlig, men jeg er ganske sikker på at det ikke er noe å få "noia" (det var mitt ord, ikke ditt) for 🥰

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ofte stor mangel på støttekontakter så ‘kun’ ensomhet er ofte ikke nok. Det gjøres harde prioriteringer og det er de som har størst behov, diagnoser mm. som får innvilget. 

Anonymkode: 3cfc5...d3e

Takk for svar. Skulle gjerne visst hva som er årsaken til at han har det. Håper han sier det etterhvert. Jeg føler jeg holder igjen da jeg blir usikker når ikke åpenheten er der enda.

Skrevet

Min mann hadde støttekontakt i den alderen der, han sleit med mye angst og sosialangst og sleit også og komme seg ut og gjøre ting. Mange grunner for støttekontakt. Hva med og spørre han? Aner ikke hvorfor han har det, men du finner vel ut hvorfor etterhvert. Lett og dømme ser jeg jo av enkelte av svarene du får. Min mann er foresten snill, god og behandler meg best av dem jeg har vært med som aldri har hatt en støttekontakt. God familiefar er han også

Anonymkode: 96b7d...3d3

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...