Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har hatt samme forsikringselskap siden bilen var ny.

fikk en liten bulk og gadd ikke å ta det på forsikringselskapet grunnet egenandel og tap av bonus.

Så mistet søskenbarnet mitt en stor gjenstand som skrapte og bulkete på samme side av bilen men en annen plass.

så kjørte jeg på en sånn svær stein som markerte en parkeringssone, så samme side fikk seg enda en bulk 😱 haha!

har ikke meldt fra de tre skadene på grunn av nettopp egenandel og bonustap.. men nå begynner den siden å bli fæl!

er det for sent å melde i fra nå? Har jo hatt samme forsikringselskap hele veien så om det skjedde i dag eller i fjor er jo ikke viktig sånn sett, ville jo vært forsikringselskapet som uansett måtte ta det.. 

tanken var å samle det opp siden de alle hver for seg ikke gjorde opp for et verkstedsbesøk, men nå synes jeg det plutselig er på tide å få ordnet opp i det.

Men hvordan?

Anonymkode: 0e78c...906

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei, har hatt samme forsikringselskap siden bilen var ny.

fikk en liten bulk og gadd ikke å ta det på forsikringselskapet grunnet egenandel og tap av bonus.

Så mistet søskenbarnet mitt en stor gjenstand som skrapte og bulkete på samme side av bilen men en annen plass.

så kjørte jeg på en sånn svær stein som markerte en parkeringssone, så samme side fikk seg enda en bulk 😱 haha!

har ikke meldt fra de tre skadene på grunn av nettopp egenandel og bonustap.. men nå begynner den siden å bli fæl!

er det for sent å melde i fra nå? Har jo hatt samme forsikringselskap hele veien så om det skjedde i dag eller i fjor er jo ikke viktig sånn sett, ville jo vært forsikringselskapet som uansett måtte ta det.. 

tanken var å samle det opp siden de alle hver for seg ikke gjorde opp for et verkstedsbesøk, men nå synes jeg det plutselig er på tide å få ordnet opp i det.

Men hvordan?

Anonymkode: 0e78c...906

Det du tenker å gjøre er forsikringssvindel. Man kan ikke samle opp skader slik. Du må betale en egenandel per skadetilfelle, samt eventuelt bonustap. Å melde inn skader så langt tid i etterkant er nok også tvilsomt. 

Endret av Traktor
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Iht. forsikringsvilkår er det egenandel og bonustap pr. skadetilfelle. Så din plan går nok ikke gjennom, da verksted vil merke det som flere forskjellige skader. 

Søskenbarnet ditt kunne nok benyttet innboforsikringen til foreldrene for skade påført andres eiendeler. Men det burde isåfall vært gjort på skadetidspunktet, ikke lenge etterpå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...